De wereld op zn kop: Betalen om te draaien (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 29-04-2009 15:32
Zoals de titel aangeeft, de wereld op z'n kop? Ik ga geen namen noemen, dat is nutteloos, maar momenteel is er een on line dance station dat zijn deejays aan het station laat betalen om te mogen draaien? Ik bedoel, dan ben jij deejay, je levert een product, je mix of radioshow, en dan moet je het station betalen die met jouw veren loopt te pronken? Cool Nog ff en jij moet betalen om in een club te draaien. Ze huren je in en je moet geld meebrengen? Okay, dan mag het station een goede naam en reputatie hebben, maar die heeft het wel gekregen door de deejays, een station zonder deejays is helemaal niks, da's als een BH zonder tieten. CoolNada, noppes, niks dus. Hoe je het ook wil zien, ik vind het een waardeloze en belachelijke manier van omgaan met elkaar, een belachelijke manier van werken en een foute ontwikkeling voor deejays. Of zie ik het verkeerd? Cool
User edit by ArCee on 29-04-2009 @ 15:33:14 (5%)

What do you think about De wereld op zn kop: Betalen om te draaien ??

Vote :   

Estacy    posted on 29-04-2009 15:38
Dat zie je goed! volgens mij wordt een club bekend als er grote artiesten in optreden, om die artiesten te krijgen zul je ze toch moeten betalen!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Snoey    posted on 29-04-2009 15:50
Ik vind het hele slimme manier van marketing. Der zijn tegenwoordig heel veel Dj's, die allemaal willen draaien. Uiteindelijk zijn de Dj's die er voor gaan betalen de dombo's die zo'n concept steunen. 
Voor de Dj's die goed zijn in hun vak, zie ik dit niet als een bedreiging. 
www.soundcloud.com/ten-hooven
djmamo    posted on 29-04-2009 15:56
Ik snap wel waar het vandaan komt.

Als het radio station zo'n grote naam heeft gekregen dat het ook in het buitenland word beluisterd en word gevolgd.
dan is dat natuurlijk erg interressant om je op dat station te promoten, en zodoende ook meer naam te krijgen in het buitenland.

Ik zie het niet bij de overige (locale) stations, discotheken niet gebeuren dat je voortaan moet gaan betalen als dj zijnde.

www.moonentertainment.nl
DJDenz    posted on 29-04-2009 15:58
Als alle DJ's weigeren te betalen, moeten ze zelf de muziek gaan verzorgen. En bekendere DJ's die doen sowieso niet mee aan zo'n rare idee. Het is je beroep en daar wil je toch wat mee verdienen Cool
dacuba    posted on 29-04-2009 16:09
Iedereen is toch vrij om daar al dan niet aan mee te doen? Ik snap je niet echt ArCee.. als ik voorbeelden moet geven van "de wereld op zijn kop" komt hier een erg lang lijstje, de manier waarop jij 't stelt Happy, laughing
Snoey    posted on 29-04-2009 16:17
Ik werk ook vrijwillig als radio dj bij de lokale radio omroep van Zandvoort. En ik heb het er prima naar me zin. 
djjw    posted on 29-04-2009 19:10
Poster: Snoey
Ik werk ook vrijwillig als radio dj bij de lokale radio omroep van Zandvoort. En ik heb het er prima naar me zin. 

Vrijwillig werk is heel wat anders dan dat je moet betalen om te werken, zonder vrijwilligers
zouden er een hoop minder leuke dingen zijn...

Maar betalen om te mogen draaien zou ik echt nooit van mn leven doen...
Als dj'en een deel van je inkomen bepaalt is dat je werk, je gaat toch ook niet naar je baas van..
"Hier alstublieft hier heb je 500 euro, ik heb het deze maand zo naar mn zin gehad"
Zoals je baas je betaald voor je geleverde diensten, heeft een radio station je ook te betalen..
Ze verdienen immers aan je diensten, als je daarvoor zou moeten betalen staat idd de wereld op zn kop!

Neemt niet weg als er iemand die het ziet zitten om tebetalen om te mogen draaien op het station
het niet zou mogen doen, ik vind het alleen niet slim.
Het is een grote vorm van profiteren.
Stefjuuh    posted on 29-04-2009 20:10
Poster: DJDenz
Als alle DJ's weigeren te betalen, moeten ze zelf de muziek gaan verzorgen. En bekendere DJ's die doen sowieso niet mee aan zo'n rare idee. Het is je beroep en daar wil je toch wat mee verdienen Cool

Ik ken iets meer van het verhaal, het is voor een online radiozender wel begrijpelijk. Er zijn mensen die graag hun naam bekend willen hebben, en die daar best een klein stapeltje euro's neer willen leggen. Wel zou ik het vreemd vinden als er een buy-in principe is. De radiozender moet wel nog zelf bepalen wie er draait.

Snoey    posted on 29-04-2009 20:28
Als der mensen zijn die er voor willen betalen? Dan geef ik dat station groot gelijk. Goede zaak als je en verdient aan je dj's die je daarna ook nog even betalen.

DjVictorF    posted on 29-04-2009 20:53
Ik vind het wel belaggelijk maar ook slim tegelijk! Als er mensen zijn die zo dom zijn om daar voor te betalen.. Waarom niet? Ikzelf zou het niet doen.. Ik lever graag een mix gratis en dat die dan wordt afgespeeld. Is altijd goed voor wat naamsbekendheid!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
ArCee    posted on 29-04-2009 22:43
Ik zeg ook zeker niet dat de eigenaar dom bezig is, integendeel. Als jij je station kan bekostigen en er zelf nog iets aan over houd zeg ik, slim bekeken, maar daar gaat het niet om. Hert gaat erom dat hij een bijdrage vraagt aan dj's om zendtijd op zijn station, en geloof me, ook bekendere dj's die al producerend bezig zijn moeten eraan geloven. Dat is dus mijn inziens de wereld op zijn kop. De deejays maken het station. Zij leveren de mixen, programma's en naamsbekendheid waar de eigenaar dus mee loopt te pronken. Zoals jullie weten ben ik zelf ook erg betrokken bij een station, en ook dat station scoort steeds beter internationaal maar ik zou er niet over peinzen om zoiets bij ons in te voeren. Ik zou het zowat een belediging naar de deejays vinden die het station net hard hebben opgebouwd als de mensen die het runnen. Dan zou ik echt alle andere wegen bewandelen en mogelijkheden onderzoeken voordat ik zoiets zou invoeren.
Mixt-Ape    posted on 29-04-2009 22:44
Het is inderdaad het goed recht van het radiostation...dan moeten die dommeriken er maar niet voor dokken!
Tekhead    posted on 29-04-2009 23:12
Poster: Mixt-Ape
Het is inderdaad het goed recht van het radiostation...dan moeten die dommeriken er maar niet voor dokken!
 Idd, dit radiostation mag dat vragen, als bvb deelname in de onkosten, om o.a. hun huur voor server te bekostigen. Echter vind ik dit een fout initiatief, maar dom vind ik, degene die denken, dat op deze manier ze naambekendheid gaan krijgen en er dan ook graag voor willen betalen ! Als je even nadenkt, doe je het niet, je bereikt met deze on-line zender je uiteindelijke doelgroep niet, je mogelijke werkgevers, die luisteren niet naar deze o-l radiozender(s). Maw, je investering loont niet.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
ArCee    posted on 29-04-2009 23:18
En toch doet 1 van de grootste van internet het Cool 
Tekhead    posted on 29-04-2009 23:26
Poster: ArCee

Grootste wie of wat ArCee ? DJ of musicstation ?
dacuba    posted on 30-04-2009 08:10
Poster: ArCee

BBC Radio 1 (EM) toevallig? :p
ArCee    posted on 30-04-2009 09:29
Nee, zit in het rijtje (om ze nog steeds niet bij naam te noemen) DI - AH.FM - Sense - PureSound - Vonyc -............tijdje niets - TotaalFM. Cool alleen wij zijn het niet!! 
User edit by ArCee on 30-04-2009 @ 10:02:23 (3%)
MaximDJ    posted on 30-04-2009 10:42
ehmm....juist ja...Idd best wel idioot!
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Tekhead    posted on 30-04-2009 20:20
't begint op een plaag te lijken, op het internet
ArCee    posted on 01-05-2009 10:15
PlaagConfused? Cool
Tekhead    posted on 01-05-2009 11:17
een plaag van de internetradio's om geld te vragen aan dj's
DjVictorF    posted on 01-05-2009 11:47
Poster: Tekhead
een plaag van de internetradio's om geld te vragen aan dj's

Ik ken geen een station die dat doet:P
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
wizkid    posted on 01-05-2009 12:11
Ik snap het wel dat online radiostations dit doen, als een station erg bekend is en Dj's willen er heel graag hun mixtapje laten horen, dan kunnen radiostations daar geld voor vragen. Dat is een soort van betalen voor naamsbekendheid. Ik hoop echter dat dit niet verder ontwikkeld word en wij straks moeten betalen om in een club te draaienCool.... (niet dat ik dat ooit van m'n leven zou doen maar toch) 
User edit by wizkid on 01-05-2009 @ 12:13:03 (19%)
Stefjuuh    posted on 01-05-2009 12:44
Zou jij, als niet superpro DJ, niet 200 euro neer leggen om mainstage Mysteryland te draaien?
djjw    posted on 01-05-2009 13:22
Poster: Stefjuuh
Zou jij, als niet superpro DJ, niet 200 euro neer leggen om mainstage Mysteryland te draaien?

Nee! Tevens staat dat niet tot discussie
User edit by djjw on 01-05-2009 @ 13:23:10 (26%)

378 Users online: 273 Guests (105 Unknown)
Pages generated today : 48.626
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.742.017