Opname vraag.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

kuituhh    posted on 29-04-2009 00:06
Beste mede DJR people,

Zoals velen gebruik ik audacity om mijn mixes op te nemen. Nu heb ik daarbij een probleempje in de kwaliteit. (even voor de duidelijkheid, ik heb het forum al afgespeurd naar een vergelijkbaar probleem)

Wat is het geval, tijdens het terug luisteren van mijn opgenome set hoor ik welleens een soort skip. Ik dacht eerst dat dit zou liggen aan een te hoog inputsignaal. Dus na dat signaal in audacity naar beneden bij gesteld te hebben en ook nog een goed op gelet te hebben dat ik niet in het rood draai dacht ik dat het "skip" probleem wel verholpen zou zijn.

Dit is dus helaas niet zo. Iemand hiervoor een oplossing? Of misschien het zelfde probleem. Enigste wat ik zelf nog kan bedenken is dat mijn laptop niet powerfull genoeg is. Hoewel dit geen oud bak beest is maar gewoon een acer travelmate 5310 van 1,5 jaar oud. CeleronM in combi met vista.

Graag hoor ik van jullie.

Greetz Stefan
Spin that Sh!t BAM!

What do you think about Opname vraag. ??

Vote :   

Lead    posted on 29-04-2009 07:55
Upload eens ergens een geluidsfragmaent waar dit probleem in voor komt... Dan kunnen we horen wat er aan de hand is.
Let the BASS be louder
Down_Town    posted on 29-04-2009 08:41
Ik denk dat het aan je laptop snelheid/geheugen/harddisk e.d. ligt. Je hele opname wordt in een tijdelijk bestand geplaatst en dat vraagt wel het één en ander van je computer. Ik had dat probleem vroeger ook met een oudere computer. Toen ik Super mp3 recorder ging gebruiken voor opnames heb ik het probleem niet meer gehad. (supermp3recorder.com) Later heb ik een ikey gekocht.
Super mp3 recorder streamt het geluid direct naar je harddisk waardoor er geen tijdelijk bestand wordt aangemaakt.

Probeer het eens.
Stefjuuh    posted on 29-04-2009 08:45
Ik gok dat je teveel tegelijk op je PC doet. Ga eens opnemen terwijl (vrijwel) enkel audacity loopt, EN geef hem hoge prioriteit.
brecht    posted on 29-04-2009 11:27
IDD, dit lijkt me een teveel gebruik van je werkgeheugen! Gebruik zoals Stefjuuh zegt ENKEL Audicity en dan is het probleem van de baan!
kuituhh    posted on 29-04-2009 12:18
Oke thnx voor de opmerkingen. Ik draai alleen audacity tijdens het opnemen verder niks. Maar jullie reacties bevestigen mijn vermoedens. Laptop is gewoon geen uber apparaat.

Zal kijken of ik anders nog een fragment kan terug vinden en kan uploaden.

Bedankt alvast

:edit:

Ik zag net wel in de taakbeheer dat mijn CPU wel heel snel naar de 100% schiet! En fysiek geheugen op pakweg 83% zat. Beiden niet constant maar wel erg regelmatig. Toch de laptop maar eens voor wat onderhoud weg doen.
Spin that Sh!t BAM!
User edit by kuituhh on 29-04-2009 @ 13:12:08 (86%)

This is an old Topic

No new postings for 5.967 days.
 Post CommentThat would be 198.9 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

223 Users online: 173 Guests (50 Unknown)
Pages generated today : 31.561
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.925.106