+ en - bij de Numark axis 9 speler (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

voyager    posted on 27-04-2009 19:55
Hallo mensen, hierbij heb ik een vraagje aan jullie... Het klinkt misschien gek, maar ik vroeg mij af waarom er een + en een - aansluitingen op de achterkant van de axis 9 zitten. Terwijl deze geluidskabels toch alleen maar een uitgaand signaal vervoeren naar de mixer? groetjes

What do you think about + en - bij de Numark axis 9 speler ??

Vote :   

Winston    posted on 28-04-2009 14:04
Poster: niiicola

Maar als ik bijv. (heb het net uitgetest) alleen wit erin doe. Dan hoor ik ook de rechter geluiden. Die vallen niet weg. Die rechter geluiden hoor ik door bijde speakers. Het zelfde met de linker. Hoe kan dit dan?

Misschien is je speaker ingesteld op mono?
Tic Toc
User edit by Winston on 28-04-2009 @ 14:05:02 (100%)
niiicola    posted on 28-04-2009 14:07
Poster: Winston

Misschien is je speaker ingesteld op mono?

Nee, maar het maakt ook niks uit hoor. Normaal gebruik ik gwn stereo. 'T was ff om het uit te testen.
Gewoon.
Winston    posted on 28-04-2009 14:13
Een beetje raar, ik neem aan dat beide zijden van de kabel gewoon RCA zijn. Als je bv. het rode tulpje aan 1 kant uittrekt blijf je op beide speakers geluid horen. Dat kan dus niet bij echte stereo set ups.

Probeer dat maar bij je cd player/draaitafels eens.
Tic Toc
niiicola    posted on 28-04-2009 14:27
Een beetje raar, ik neem aan dat beide zijden van de kabel gewoon RCA zijn. Als je bv. het rode tulpje aan 1 kant uittrekt blijf je op beide speakers geluid horen. Dat kan dus niet bij echte stereo set ups.

Probeer dat maar bij je cd player/draaitafels eens.

Ik vind het ook raarCool
Gewoon.
Winston    posted on 28-04-2009 14:30
En als je je keyboard op je mixer aansluit? Wat doen de vu-meters?

Is je DJ set op dezelfde speakers aangesloten als je keyboard?
Tic Toc
niiicola    posted on 28-04-2009 14:40
Ik heb net nog even gekeken in de handleiding van het keyboard. Bij aux out kan ik niet alleen de witte doen. Daarmee is het als je er 1 weghaald gaat gewoon de rechter of de linker box uit. Bij aux in en output kan ik gewoon doen wat ik hierboven zei.

Nu snap ik dit weer niet: Aux out en output is toch bijna hetzelfde? Waarom kan ik met aux out niet gwn 1tje eruit trekken.

Ik leg het nogal moeilijk uit zie ik dus ik stuur je ff een pdfje.
http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi/dutch/port/psr3000_nl.pdf
Kijk even op Blz. 189 naar de tekening bovenaan. Dan zie je rechts van die tekening de dingen die ik bedoel. Je moet wel een beetje inzoomen om te kunnen zie wat er bij die tekening staat.
Gewoon.
niiicola    posted on 28-04-2009 14:41
En als je je keyboard op je mixer aansluit? Wat doen de vu-meters?

Is je DJ set op dezelfde speakers aangesloten als je keyboard?

Ik heb nog geen mixer.
Gewoon.
Winston    posted on 28-04-2009 16:01
Ik zie op blz 189 onder punt 1. maar 1 RCA tulp output, met de bijschrift R  L  AUX OUT (LEVEL FIXED). Daarnaast is ook een standaard steekplugaansluiting (jackplug), met als bijschrift R  L/L+R OUTPUT.

Als je een kabel hebt met jackplug aan de ene kant hebt en aan het andere eind dubbel RCA tulp dan vindt in de kabel de splitsing plaats.

Je moet eigenlijk ook vertellen wat voor kabels je erop aansluit en welke inputs je gebruikt op je speakers/stereo toren.

AUX IN kan je niet aansluiten op je speakers.
Tic Toc
niiicola    posted on 28-04-2009 16:53
Ik gebruik een kabel die overloopt naar zo'n 3,5 mm kabel. Die sluit ik aan op het keyboard aan de AUX OUT LEVEL FIXED. En aan de microfoon ingang op me laptop. M'n laptop gaat via de hoofdtelefoon uitgang naar de AUX IN van m'n stereo (3,5 mm kabel).
Gewoon.
Winston    posted on 28-04-2009 17:15
En met deze aansluitingen valt er dus 1 speaker uit als je een plug uit de AUX OUT LEVEL FIXED trekt begrijp ik.

Tic Toc
User edit by Winston on 28-04-2009 @ 17:53:17 (100%)
niiicola    posted on 28-04-2009 19:02
NejCool, als ik de witte eruit trek hoor ik niks meer. Als ik de rode eruit trek hoor ik alles MONO. Ik snap er helemaal niets meer vanCool.
Gewoon.
Winston    posted on 28-04-2009 19:18
Op zich wel een mooi keyboard. Er is wel een balance knop. Maar ik denk dat je slim genoeg bent om het in de neutrale stand te hebben.

Het ligt dus aan de kabel of je laptop. Of de keyboard schakelt automatisch op mono out als je de rode plug uit trekt.
Als je de rode uittrekt hoor je dan geluid alleen op linkse speakers?

De 3,5 mm kant van de keyboard kabel: zie je twee (zwarte) ringen erop? En op de headphone out plug, zie je daarop ook 2 zwarte ringen?

Eerlijk gezegd snap ik het niet, want het lijkt allemaal inconsistent.
Tic Toc
niiicola    posted on 28-04-2009 19:20
Ik zal ff tekenen wat ik bedoel. Ben niet snel in tekenen dus ik zal morgen m'n tekening uploaden.
Gewoon.
niiicola    posted on 28-04-2009 20:43
niiicola    posted on 28-04-2009 21:35
geen van bijde doet echt raar. Ik geloof ook dat er een mono switch in zit. Tnx voor de hulp
Gewoon.
Winston    posted on 28-04-2009 21:49
Ja, denk ik ook. Als er geen weerstand zit op de ene output, maar wel op de ander, schakelt ie automatisch in mono mode.
Tic Toc
Tekhead    posted on 08-05-2009 00:54
allee dj's, het is vrij simpel: omdat vroeger (heel vroeger dan) het moeilijk uit te maken was wat links en rechtsaansluiting was, en omdat voor bijna elk land de stroom en signaalkablage anders was, is men gaan standaardcodes en kleuren gaan , dat wil zeggen, internationale afspraken maken om de importeur, verkoopspunt en klant op een lijn te zetten en zo misverstanden met kabels te vermijden, zoiets noemt men o.a. ISOnorm/code, vindt je ook terug in bvb elektriciteitskabels voor verlichting en stekkerdozen, de eerste kabel was een DINkabel, een kabel met pinnentjes of gaatjes (M/V), nu wordt deze kabel nog zeer weinig gebruikt, en is de standaard de RCA of tulp stekker, meestal rood en wit of dus L+R, waarbij weeral intern.afspraak is: wit = links, Rood = rechts, een andere standaard kabel in de audio is de Jack-stekker, de puntige stekker met 1 of 2 zwarte ringen in, wat staat voor mono of stereo, deze kabel is veelgebruikt voor aansluiting van speakers en amplie's, en zijn net als de DIN en RCA stekkers signaalkabels en hebben een + en ground, (-) waarbij het uiteinde van de stekker, de punt dus, de plus is en de - aan de buitenring wordt gesoldeerd. Deze geldt evenzeer voor de mini jack. Nog een goede raad, als je geen kaas gegeten hebt van electronica, ga dan niet experimenteren, dat kan je erg zuur opbreken
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
T-to-the-J    posted on 10-03-2010 17:32
@tekhead, Kaas en zuur is geen goede combinatieXD
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
main    posted on 10-03-2010 18:16
waarom kick je zo'n oud topic?

de axis 9's zijn heerlijk!!
Ilja    posted on 10-03-2010 18:22
Ben blij dat hij een search functie gebruikt en niet als sommigen een nutteloos nieUw topic aanmaakt.
T-to-the-J    posted on 10-03-2010 18:26
Cool?en sorry die opmerking kon ik echt niet laten toen ik op axis 9 zocht, wil ze in september ook aanschaffen
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
main    posted on 10-03-2010 18:28
ah, ik kan ze je zeker aanradern! top dingen zijn t!
je moet ze alleen wel onderhouden, heb een hoop slechte reviews gelezen maar zelf nooit problemen ondervonden dus ik ga er maar vanuit dat de slechte reviews van mensen komen die hun gear niet onderhouden en er slecht mee omgaan.
Dolivieira    posted on 10-03-2010 18:35
Poster: T-to-the-J
@tekhead, Kaas en zuur is geen goede combinatieXD

Blokje kaas met een augurkje. Maar tek heb wel gelijk. Met experimenteren gaan er wel eens dingen stuk.

Poster: Ilja

Ben blij dat hij een search functie gebruikt en niet als sommigen een nutteloos nieUw topic aanmaakt.

Idd mee eens
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 10-03-2010 @ 18:36:30 (88%)

This is an old Topic

No new postings for 5.541 days.
 Post CommentThat would be 184.7 months
or a whopping 15.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

146 Users online: 14 Guests (132 Unknown)
Pages generated today : 46.947
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.654.698