Introduce: Esmée (9/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Esmee    posted on 26-04-2009 11:21
Ik ben esmée,
woonachtend in hoofddorp
bouwjaar 1994
geslacht vrouw :P
uhhmmm ik zit nu in 3 vwo, wat volgend jaar dus 4v gaat worden met N&T als profiel
Ik draai nu een kleine 2 jaar. Ik heb geen eigen set en gebruik om te oefenen een set van een vriend van me. 2x numark axis 9, een mengpaneel met een alleen een crossfader en een cheap blokker headphone dingetje. Mixer gaat als het goed is komend jaar vervangen worden door een 4 kanaals mixer met effecten enzo.
Aangezien ik geen eigen set heb, kan ik niet zoveel oefenen als ik wil...
nja ik draai op schoolfeesten, wat hopelijk ooit nog gaat veranderen naar normale feesten.
Ik draai t liefste Dirty house of hardstyle.
gewone house en trance wil ik ook nog wel draaien, maar voor hip-hop ben je bijmij aan het verkeerde adres.
Eigen set moet ooit komen, het geld is er alleen nog niet.

Edit

Ik weet gewoon nog neit helemaal wat ik wil kopen. Bijmij is het vaak zo, dat ik bij anderen dingen heel leuk vind, maar als ik het zelf heb ik het uiteindelijk toch niet veel gebruik omdat ik uiteindelijk toch alleen maar game of msn, en dat andere een beetje links komt liggen...
zie hier de aanschaf van echt heelveel games die nog moeten worden uitgespeeld, er liggen nog behoorlijk wat audio tijdschriften op me te wachte, 6 boeken waar ik al inbe gonnen ben maar nog niet zijn afgemaakt. Modelbouw vliegtuigen.. Hoe komt dit als ik dat bijmezelf afvraag...
ik heb 1 teveel spullen
2 ik zit teveel achter mn pc en geef nietzoveel tijd aan andere dingen omdat dit gewoon leuker blijft.

nu hebben mijn ouders zoiets van ja, zonde zo'n aanschaf van 1000-2000 euro, om nou iets van 20 euro te kopen om daarna 3x te gebruik okee, maar dit gaat ze toch echt te ver. En mischien hebben ze wel een beetje gelijk. maar ik vind het nogsteeds na 2 jaar leuk... Om 1x in de week te doen, en ik neem aan dat dit ook blijft als ik thuis ook een set heb, maar dat moet ik nog wel even zien.

nu kan ik kiezen voor:
midi controller om even te kijken of ik het ook ga gebruiken voor thuis
vestax vci-100:
€550 + geluidskaart wordt hij nog duurder, deze vind ik de mooiste controller (buiten vci-300) maar eigenlijk vind ik deze te duur  worden hiervoor.
hercules rmx:
€350 als ik me niet vergis, geen touchsenstitve
reloop digital jockey interface edition
€390, ook geen touchsensetive.

Als ik meteen ga voor mn set kan ik simpel of duur doen...
2x reloop rmp1 € 650
2x pio cdj-400
€ 1430

mixer zowiezo met effecten
reloop iq2 €265
reloop dsp blackfire rmx-40 €350
die keuze gaat afhangen van 2 of 4 kanaals.

Ik ben nu gewoon nog niet helemaal uit mn keuze. Je kan zeggen, als beginner zou ik voor een controller gaan, maar ik ben nu eenmaalgewend om emt cd's te draaien. Dit gaat wel mn 1e set worden, maar het beatmatchen en ering gooien en dan overmixen met eq heb ik onder de knie. Ik moet nu werken aan mn verdere mix technieken.
Dus ik wil graag een set die hiervoor geschikt is en het liefste niet meer een nieuwe set hierna kopen.
Ik kan ook voor een controller gaan om thuis een beetje te klooien en mocht ik hem na 2 jaar nog gebruiken, een echte set gaan kopen.

wat zouden jullie nou doen in mijn geval?

(het geld is er nog niet dus hoe hoger de prijs hoe langer wachten erop)

User edit by Esmee on 08-05-2009 @ 08:22:36 (100%)

What do you think about Introduce: Esmée ??

Vote :   

Tekhead    posted on 07-05-2009 23:30
Poster: Winston

Leuk om te weten dat je dat al hebt gehad. Ik zelf nooit.Cool

Uitkijken met het woord POEPEN, voor de vlaamse leden hier op DJR ! Poepen heeft in vlaanderen een andere betekenis dan in Nederland Cool Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
dacuba    posted on 07-05-2009 23:32
Poster: Tekhead
Uitkijken met het woord POEPEN, voor de vlaamse leden hier op DJR ! Poepen heeft in vlaanderen een andere betekenis dan in Nederland Cool Cool

Bwa, ik ga nu heerlijk poepen en dan slapen.. :p
Winston    posted on 07-05-2009 23:41
Saskia zei eerst dat ze dat vaak moest tijdens het draaien en kwam later op terug, Tomazos joooo..... Cool

Ik zelf heb dat nog nooit gehad zoals ik al zei.Cool
Tic Toc
User edit by Winston on 07-05-2009 @ 23:42:25 (1%)
Esmee    posted on 08-05-2009 08:24
Poster: Tekhead
Geen probleem meisje, wou je alleen maar wat goede raad geven, en je zeker niet aanvallen hoor, trouwens, ik heb wel de indruk dat je de juiste drive in je jonge body hebt Cool, keep up the good drive Cool 

okee bedankt Winking my eye

nou jongens, ik mag niet meer offtopic gaan..:P kreeg ik veel commentaar op, dus ik ga er verder maar niet op in.

zie de edit van mn startpost.....

edit
ik maak wel even een nieuw topic aan... mensen reageren hier niet echt meer op ... begrijpelijk
User edit by Esmee on 08-05-2009 @ 15:52:01 (25%)
Bloedworst    posted on 08-05-2009 10:30
Hey
Welkom 2 the club Esmee Cool
Winston    posted on 08-05-2009 16:09
Als ik jou was, ik kan al beatmatchen en hou van muziek, maar heb geen set, zou het zo kriebelen dat ik alvast de goedkoopste, maar kwalitatief verantwoorde set, zou nemen:

2 x Stanton S-300 cd/mp3 player € 340
1 x Denon DN-X120 mixer € 240
1 x Stanton DJ PRO 2000 headphone € 70
Totaal € 650

Ik zou dus helemaal niet kijken naar effecten en wanneer ik uitgekeken raak. Zo een set is alleen geschikt om muziek aan elkaar te rijgen, en op muziek raak ik nooit uitgekeken. D.w.z. dat zo een set altijd een goede investering is, want muziek zal je je hele leven blijven luisteren. Met zo een uitleg kun je nog bij je ouders komen.

Andere draai skills zou ik dan 1x week blijven oefenen bij die vriend.

Als je ouder bent krijg je meer geld als je een baan hebt en kun je een echte high end set kopen, als je niet uitgekeken bent , die je niet vervangt. En dan valt alle gear wat je hebt genoemd ook uit.

Ik adviseer trouwens altijd tegen efx, zeker bij beginners, omdat de meeste DJ's, incl. de grote namen, die dingen saai en niet optimaal gebruiken.
Bv. wie weet dat op de CDJ-1000 er 9 effecten zitten (misschien meer, maar ik ken maar 9)? Bijna niemand en dan willen ze een effecten mixer met 20 en meer effecten.
Tic Toc
User edit by Winston on 08-05-2009 @ 16:12:15 (5%)
Esmee    posted on 08-05-2009 16:14
bedankt voor je antwoord maar een Stanton S-300 zal het toch echt niet worden... er zit niet eens een jog op... :X
maar zullen we hier even verder overgaan op nieuwe topic, daar reageren ook wat meer mensen, is wat handiger Winking my eye

Snoey    posted on 08-05-2009 18:01
Welke effecten zitten erop een cdj1000? 
www.soundcloud.com/ten-hooven
ThijsG    posted on 08-05-2009 18:12
dat vraag ik me ook wel af...
Esmee    posted on 08-05-2009 18:17
o het lag dus niet aan mij dat ik niet wist waar ze waren..
nou winston:D vertel het eens waar dan?
Winston    posted on 08-05-2009 20:48
Hahahaa, zou een quiz vraag kunnen zijn.

Als je iets niet weet, altijd vragen. Cool
Je hoeft je niet te schamen als je de enige bent die iets niet weet, want dat zal nooit het geval zijn. Ook ik leer nog steeds nieuwe dingen.
Laatst wist ik iets niet over mixen over de master z.a. Stephanie dat zei. Ik dacht wat is dat? Je headphone aansluiten op je master out? Dus heb ik gewoon even gevraagd. En zo heb ik een heleboel vragen gesteld en geleerd op DJ Resource.

Anyway. Speciaal voor jullie drietjes stuur ik morgen het lijstje per pm, want ik wil de experts in het gebruik van efx niet vervelen met bekende info. Cool
Tic Toc
ThijsG    posted on 09-05-2009 12:03
Poster: Winston

Bv. wie weet dat op de CDJ-1000 er 9 effecten zitten (misschien meer, maar ik ken maar 9)?
vinyl start up speed
vinyl break speed
back spin
reverse play
-100% pitch
+100% pitch
loop
cue
scratch

Die vind ik toch wel erg flauw..Ik dacht aan effecten als filter, echo etc.

Edit: Post gelezen van Winston, sorry dat ik ze er dan toch in zet maar er zijn vast meer die dit zo niet begrijpen.

User edit by ThijsG on 09-05-2009 @ 12:03:52 (36%)
niiicola    posted on 09-05-2009 12:04
Dit gaat bijna uitgroeien tot het 1 naar grootste topic op djrCool
Gewoon.
DjVictorF    posted on 09-05-2009 12:27
haha naast de Late Leeuw komt der het Introducing: Esmee forum:P
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
ThijsG    posted on 09-05-2009 18:23
@Victor: Dat wou ik ook gaan zeggen maar dat zou dit topic nóg onzinniger maken..
Estacy    posted on 09-05-2009 18:27
Tja... 9 pagina's... dit moet toch wel een van de langstlopende openings topics zijn! 
feestje!Cool
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Esmee    posted on 09-05-2009 19:32
nou jongens (en meisjes) bedankt voor jullie welkom, en nu kan dit topic wel langzaam vergeten worden want zoveel nuttigs is ie niet meer voor.
carlosa    posted on 10-05-2009 01:51
nou winston dat noem ik nou geen effecten sorry...waarom zouden al die dj gear merken dan de ternm effects gebruiken?..wel eens de features van een mixer gelezen?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

235 Users online: 10 Guests (225 Unknown)
Pages generated today : 46.868
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.435.242

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use