CDJ voor ervaren beginner
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

bridges1989    posted on 26-04-2009 11:12
Hey

Na een pauze van 2 jaar wil ik er terug invliegen. Aangezien ik al men gear verkocht heb buiten 1 JB-Q30 platenspeler moet er natuurlijk ook nieuw gear komen. Aangezien ik al een rijkgevulde geschiedenis heb van gear (3 soorten cd-spelers, 3 mixers en 2 soorten platenspelers) kan ik niet terug van 0 beginnen met een beginnersset, ook al niet omdat ik toch wel strak kan draaien en ik dus iets "beters" in de handen wil.

Nu, ik wil zoizo met CD-spelers gaan draaien (+ men ene TT dan...) En na bijzonder veel opzoekwerk ben ik toegekomen op 3 mogelijke keuzes.

Het is enkel voor thuis maar het moet wel kwaliteit zijn waar ik nog jaren plezier van ga hebben.

Ik vroeg vroeger altijd als ik ging draaien CDJ-800/1000 dus daar ben ik bijzonder mee bekend met hun manier van draaien en dat zijn voor mij nog altijd de ultieme cdj's. Daardoor ook mijn eerste keuzemogelijkheid: de CDJ-800MKII. Platterfeeling is super, betrouwbare werkpaarden en doen gewoon hun werk

Maar met de recentelijke (ziekelijkmakende) prijsverhoging ben ik gedoemd om ze 2de hands te zoeken, iets wat mij een beetje tegenhoudt.

Dan 2de keuze is de CDJ-400. Veel goede verhalen over gehoord, zeker voor thuis. Enige dat mij afschrikt is de platter. Ik wil echt hetzelfde gevoel hebben als de 800. Dat is voor mij eigenlijk zowat het belangrijkste criterium: de platter. Ik ben absoluut geen scratcher (speel electro) maar die platter moet voor mij dezelfde "zwaarte" hebben. Grootte doet er niet écht toe. De CDJ-400 zou ik eventueel nog nieuw kunnen aankopen. De functies op de CDJ-400 spreken mij ook erg aan, het kan eens leuk zijn voor thuis om iets anders uit te proberen dan enkel droog mixwerk.

3de keuze zou de Reloop RMP-3 zijn. Wederom van zijn voorgangers veel goede verhalen gehoord en een directe concurrent voor de CDJ-400. Deze spreekt mij het minst aan van de 3 omdat ik misschien eerder geneigd ben te kiezen voor de bewezen kwaliteit van Pioneer (ik wil eenmalig mijn gear aankopen en niet elke maand opnieuw in de winkel staan).

Dus even een conclusie:
Het gaat tussen 3 CDJ's
CDJ800 MKII (tweedehands)
CDJ-400 (nieuw)
RELOOP RMP-3 (nieuw)

Criteria zijn: betrouwbaar, werkpaard, fun @ home, platterfeeling is zeer belangrijk, duidelijke indeling, garant voor veel mixplezier.

Iemand een ideetje?

What do you think about CDJ voor ervaren beginner ??

Vote :   

Estacy    posted on 26-04-2009 11:21
Ik zou zeggen, ga naar een Dj winkel, test er een paar uit, en koop er dan een of 2e hands of niew.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
timmy90    posted on 26-04-2009 11:27
als de platter bediening belangrijk is,
i!s de 400 mss een mindere keuze,
de platter is vele kleiner als bij de 2 andere!
bridges1989    posted on 26-04-2009 11:37
Poster: Estacy
Ik zou zeggen, ga naar een Dj winkel, test er een paar uit, en koop er dan een of 2e hands of niew.

Hey merci man! Dat ik daar niet aan gedacht heb... Goh goh goh...

EDIT* Aangezien je leeftijd het niet toe laat van deftige ervaring te kunnen spreken laat ik het zo...

Ik zoek dus verschillende opinies, ook van mensen die hem al een tijdje hebben en die een meer gefundeerde mening kunnen verzinnen dan ten eerste jij en ik die enkel de 400 kent vanuit de winkel.

Die 400 in de winkel, de platter is veel 'smoother'. Waarschijnlijk door zijn grootte t.o.v die van de CDJ-800. Maar ik denk dat ik daar absoluut wel aan kan wennen maar het is iets waar ik nu net niet 100% oké mee zit. Functiegewijs wint de CDJ-400 absoluut tov de 800. Maar ik moet enkel uitmaken of ik functies boven platterfeeling moet verkiezen. Daarom graag wat extra hands-on info van gebruikers die een van de deze in huis hebben staan

Enkel de RMP heb ik nog nooit aangeraakt en geen idee waar dat te doen want ik ben zelf nog geen winkel hier tegengekomen.

User edit by bridges1989 on 26-04-2009 @ 11:53:55 (96%)
Estacy    posted on 26-04-2009 12:19
? nou snap ik niet precies wat je met die edit bedoelt. Ik heb inderdaad geen ervaring met meer dingen als er in mijn DJ booth staat, maar een nieuwe speler is toch ook een persoonlijke keuze, iedereen zegt dat OEM spelers niet de beste zijn, maar heb er toch een gekocht, omdat ik hem fijn vond draaien. Dus ik zou zeggen: kies lekker zelf uit wat je gaat kopen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Winston    posted on 26-04-2009 16:38
Uit je lijstje zou ik de RMP-3 kiezen. Daarmee heeft nog niemand gedraaid, omdat het nog niet wordt verkocht.

Maar het heeft het juiste jog, kan mee qua functies met de moderne CDJ-400, en is ongeveer even betrouwbaar als een tweede handse CDJ-800MKII. Als we ervan uitgaan dat ze dezelfde betrouwbaarheid hebben als de RMP-1 en 2, en niet uitgaan van de betrouwbarheid van een nieuwe CDJ-800MKII.

Jammer dat het nu juist je laatste keus is. Ik zelf zou altijd voor mijn eerste keus gaan.

Tic Toc
djjh    posted on 26-04-2009 17:14
ik zou ook eens naar de axis 9 kijken, dat zijn ook leuke cd spelers
bridges1989    posted on 26-04-2009 17:20
Poster: Winston
Uit je lijstje zou ik de RMP-3 kiezen. Daarmee heeft nog niemand gedraaid, omdat het nog niet wordt verkocht.

Maar het heeft het juiste jog, kan mee qua functies met de moderne CDJ-400, en is ongeveer even betrouwbaar als een tweede handse CDJ-800MKII. Als we ervan uitgaan dat ze dezelfde betrouwbaarheid hebben als de RMP-1 en 2, en niet uitgaan van de betrouwbarheid van een nieuwe CDJ-800MKII.

Jammer dat het nu juist je laatste keus is. Ik zelf zou altijd voor mijn eerste keus gaan.

Je maakt daar inderdaad een goede gedachtengang... Maar ik ken hem ook het minste van de 3 daarom misschien mijn vooroordelen? Die misschien onterecht zijn...

Maar ik heb zelf heb Image Stageline prutsen gehad, Axis 9cr, en Denon DN-S1000 voor ik gestopt was. Met Pioneer ben ik dan weer vertrouwd van op gigs en reloop heb ik nog nooit gezien (ook niet in een Belgische winkel btw...).

Je hebt gelijk met die eerste keuze, dat is en blijft de CDJ-800. Maar omwille van financiële redenen wordt die (nieuw) een beetje moeilijk...

Winston    posted on 26-04-2009 17:30
Als ik heel sterke gevoelens heb voor iets let ik niet op geld. Anders blijft er altijd ergens iets knagen. En in the end verkoop jeje "miskoop" en koop je toch waar je het meest voor voelde.

Met welke mixer zou je het trouwens combineren?
Tic Toc
MaximDJ    posted on 26-04-2009 17:38
Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 26-04-2009 @ 17:38:49 (100%)
MaximDJ    posted on 26-04-2009 17:43
Ik zou voor de CDJ 400 gaan, dit is toch beter dan de RMP3, en ik vind persoonlijk hem ook beter dan de CDJ 800, maar dat komt vooral door de vele effecten die op de CDJ 400 zitten..Qua omvang zijn de 800 en de RMP3 natuurlijk weer mooier...

De RMP3 is ook een goede speler, maar technisch niet zo goed als de 400. Die is toch echt voorbereid op de toekomst...

Er staan er 2 op MP, 2e hands:

http://link.marktplaats.nl/243079131

Dus ik zou eerst gaan voor de CDJ 400, dan de 800, en als laatste de RMP3....
ArTy    posted on 26-04-2009 17:47
Poster: MaximDJ
De RMP3 is ook een goede speler, maar technisch niet zo goed als de 400. Die is toch echt voorbereid op de toekomst...

De RMP-3 heeft precies dezelfde functies als een CDJ-400. Ook midi en via usb ect.
dacuba    posted on 26-04-2009 17:52
tsja ik heb 2 800MII's te koop staan.. eventueel geïnteresseerd?
bridges1989    posted on 26-04-2009 18:22
@ Winston: Waarheid als een koe man, maar ik wil toch eerst eens duidelijk bekijken hoe en wat aangezien dit een belangrijke aankoop is. En waarschijnlijk de enige in enkele jaren! Maar je hebt zoizo gelijk... Winking my eye

De mixer wordt de Xone-22 omwille van zen filter!

@ Maxim DJ: Je hebt gelijk als je het hebt over bang for bucks. Dan biedt de Pio 400 meer dan de Pio 800. Maar je zegt daar ook iets important over de omvang van de CDJ-800 (waar ook de platter voordeel uit haalt). En dat is net iets dat bijzonder belangrijk is voor mij...

Toekomstgewijs is de CDJ-400 de meest moderne player. Heeft alles aan boord wat ik eventueel over de jaren zou kunnen gaan gebruikten (USB/MIDI...).

@ Dacuba: zoizo geïnteresseerd maar nu zeker nog niet... Ik wil nog op reis gaan deze zomer dus het zal wat combineren worden Winking my eye Dus moesten we elkaar in juli/augustus nog eens kunnen spreken zou er nog een mooie deal van kunnen komen Winking my eye

Maar naar wat ik versta zijn de CDJ-800MKII wel courant te vinden tegen 1000-1100 euro? Of vergis is mij hierin?

En net daar schuilt mijn probleem in... Stel nu dat ik perfecte, in garantie welliswaar 2dehandse CDJ-800MKII tegen 1000 euro kan krijgen. Terwijl ik voor 2 CDJ-400 nieuw 1600 euro moet rekenen dan neem ik het er wel bij dat ik niet als eerste de plakband van de doos heb mogen doen... Of zien jullie dit anders?
User edit by bridges1989 on 26-04-2009 @ 18:26:43 (31%)
MaximDJ    posted on 26-04-2009 18:35
Poster: ArTy

De RMP-3 heeft precies dezelfde functies als een CDJ-400. Ook midi en via usb ect.

Sjee, dit wist ik helemaal niet!!! Thnx voor de tip:P
Mixt-Ape    posted on 26-04-2009 21:24
Als de platter echt heel belangrijk is, ga dan niet voor de 400!
kuituhh    posted on 27-04-2009 01:45
platter van mijn RMP-1 is ook een stuk lichter dan die van een cdj800. Kun je ook niet zwaarder instellen. Dus ik weet niet hoe dat zit met die RMP-3.

Spin that Sh!t BAM!
Winston    posted on 27-04-2009 02:05
Ik kan je probleem heel goed voorstellen, omdat ik hetzelfde had bij de upgrade van mijn set up thuis. Ik twijfelde toen tussen de CDJ-800MK1 en andere players met klein jogje.

Ik vond het Pioneer jog fantastisch en moest het perse en alle effectjes en features van andere players konden me niks schelen. Alleen de prijs hield me tegen.

Toen kwam de Stanton C.304 uit, ook met het grote jog. Uiteindelijk heb ik de Staton C.314 gekocht en eigenlijk geen moment spijt gehad van deze beslissing. Als ik nu zou upgraden zou ik meteen een CDJ-1000MKIII nemen en niet eens kijken naar de CDJ-800MKII.

De C.314 komt qua bediening overeen met de Reloops en Pioneer CDJ's. Natuurlijk zullen gevoelsmatig wel verschillen zijn.

En ik vind het persoonlik gek dat Pioneer de CDJ-400 niet meer laat lijken op de CDJ-800 en CDJ-1000, d.w.z. gelijke grote, vergelijkbaar jog. Reloop en Stanton hebben dat immers wel gedaan. In feite lijken de RMP series meer op de CDJ-1000 dan de CDJ-400.

Ik zou dus de 400 laten vallen. Ik hou niet van 2e hands want ik weet niet of de vorige eigenaar de players ruw en/of vaak gebruikte of juist zelden en/of teder mee was, maar misschien heb je geluk en is het laatste het geval.

Maar misschien is reloop niet erg kwaliteitsbewust en heb je vaak pech met nieuw d.w.z. je pakt een maandagochtend exemplaar.

Als geld echt een bottleneck is zou ik dus voor de RMP-3 kiezen.
Tic Toc
polly    posted on 27-04-2009 16:59
waarom niet even wachten en dan nieuwe cdj 800's?
of even goed zoeken mischien dat ze nog ergens liggen voor de oude prijs
User edit by polly on 27-04-2009 @ 17:02:34 (100%)
bridges1989    posted on 28-04-2009 17:03
Ik ga waarschijnlijk zoizo voor de CDJ-800 gaan.. Maar à 829 euro per stuk is dat gewoon veel geld. Ik ga 2x op reis per jaar, ik snowboard serieus, ik heb een vriendin Winking my eye We moeten redelijk blijven é... Winking my eye

En of ik die nog aan de oude prijs ergens vind is quasi onmogelijk + ik heb het budget maar midden juli.. Dat is dus nog even. Aangezien eerst de zomerrreis betaald moet worden

Maar ik heb ingezien dat die platter té belangrijk is en als ik iets anders koop ik altijd zal blijven zien naar die 800's...

Dus beter gewoon een eenmalige investering en eventueel nieuw als er niet anders op zit...

Merci toch voor de hulp!!

dondanielo    posted on 28-04-2009 19:24
829 euri voor een nieuwe 800 is wel een boel geld, hier in CH kosten ze omgerekend iets van 700€ nieuw. onlangs de prijsverhoging.

ik zou ook wel voor een pioneer gaan, als je zegt dat je hem gewoon voor thuis gebruiken wil kan je ook een 400 nemen, dan kan je al je tracks gewoon op een usb key flikkeren en blijv je niet aan het cds branden. als je niet scratcht heb je tog geen reuzen jog nodig, dus Smile
bridges1989    posted on 28-04-2009 20:06
Ja ik werd even niet goed toen ik de prijs zag van die 800... Even daarvoor zag ik ze courant verschijnen aan 650 nieuw dus.

180 euro erbij in 1 ruk is veel geld. Zeker als je dat al x 2 doet én in het geval van een student. Dat is een mixer minder...

Nu komt dan de grootste afweging, 2de hands riskeren of toch nieuw. Het is spijtig dat we geen glazen bol hebben om te kijken of de CDJ's eventueel gaan dalen in prijs terug... Als ze terug rond 700 euro schommelen koop ik ze meteen nieuw. Maar zal dat ooit nog gebeuren?...

830 x 2 = 1660 euro wat ik nu even verdomd veel geld vind. Dan zou ik eerder 2de hands gaan voor ong 1000 euro. Maja dan heb je weer "maar" 2de hands é..

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

432 Users online: 298 Guests (134 Unknown)
Pages generated today : 2.588
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.752.060