Keuze Headphone goedkoop of duur (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Esmee    posted on 25-04-2009 19:48
Ik wilde graag een goeie headphone gaan kopen. Aangezien ik graag lang wil genieten van mijn gehoor, zal ik neti besparen op een headphone en er 1 bij de blokker gaan halen, maar €150 zit toch wel uiterlijk mijn max, en het liefste blijf ik onder de 100 euro.

prijs:  liever onder de 100, tenzij meer echt beter is, maar 150 is toch wel echt mn max
geluidskwaliteit: Hoeft niet optimaal te zijn, maar een beetje kwaliteit is wel nodig.
bouwkwaliteit: Hoog, het liefste wil ik in 1x een goeie kopen en daarna nooit meer 1, of in ieder geval de komen de paar jaar niet meer.
looks: is voor iedereen anders, maar een beetje een bling bling pats headphone vind ik wel leuk.
op de oren/erover heen: maakt in prencipe niet uit, maar ik wil niet dat hij knelt, dat zal ik dus even in een shop uit moeten proberen.
volume: hoeft niet heel hard te kunnen maar goed  afsluiten van de buitenwereld is wel echt nodig.
een krulsnoer is geen must maar het lijkt me wel handig, net als vervangbare kabel en oor dingetje... pads heten ze toch?
Ik leg hem niet in mijn nek, dus daar hoeft hij niet voor geschikt te zijn.

nu valt mijn blik op stanton pro 2000 voor +/- 70 euro.
de reloop 3500 vind ik er te lomp uit zien dus die valt af. T oog wil immers ook wat.

Nu heb je ook nog het hogere prijs segment, boven de 100 euro.
Daarin heb je 2x een technics headphone die mij wel leuk leken, de rp dj 1210 en de rp dh 1200
de rp dh staat mij meer aan vanwege het afkopelbare kabel systeem.
Of gaat de kabel niet zo snel stuk?
dan hebben we ook nog de Sony MDR v700, deze schijnt erg goed te klinken maar gaat snel stuk.
De Sehnheiser 25, vind ik er niet erg mooi uitzien en de prijs wordt mij ook te hoog.
Denon DN-HP700 heb ik niet zoveel over gehoord.

Nu is mijn vraag, is de stanton 2000 goed genoeg om aan mijn eisen te voldoen, voorkomt hij piepende/zuizende oren na het draaien en gaat deze een aantal jaar mee bij normaal gebruik? (een keer vallen moet hij dus wel tegen kunnen maar ik zal er niet mee gooien)

Of raden jullie mij aan met deze eisen te kijken naar een headphone in eht hogere prijs segment?
en zo ja, welke?
Bij de hogere gaat mijn keuze uit naar 1 van de 2 technics maar ik weet nog niet welke van de 2, dat wil ik even uitproberen.
Vast bedankt :D

What do you think about Keuze Headphone goedkoop of duur ??

Vote :   

timmy90    posted on 25-04-2009 19:50
de pioneer se dj5000,
goeie koptelefoon,
enige nadeek is dat hij redelijk zwaar is...
prijs/kwaliteit geen slechte keuze!
Winston    posted on 25-04-2009 19:54
De stanton DJ PRO 2000 is een goeie. Maar vervangende onderdelen zijn er volgens mij niet. Goed onderhouden dus.

Suizende oren krijg je als het volume te luid is. Kan dus bij elke headphone.
Tic Toc
ArTy    posted on 25-04-2009 19:55
Poster: Esmee
Nu is mijn vraag, is de stanton 2000 goed genoeg om aan mijn eisen te voldoen, voorkomt hij piepende/zuizende oren na het draaien en gaat deze een aantal jaar mee bij normaal gebruik? (een keer vallen moet hij dus wel tegen kunnen maar ik zal er niet mee gooien)

Nee, alleen zo een koptelefoon voorkomt piepende/suizende oren

Het gene wat piepende oren voorkomt ben jezelf, je moet gewoon je koptelefoon op een acceptabel volume hebben.

De stanton is in princiepe een prima koptelefoon, hij levert alleen op alle vlakken een beetje in tegenover mij allen&heath xone XD-53 (top koptelefoon trouwens). Hij zit minder lekker, geluid is iets minder, gaat sneller kapot denk ik en sluit iets minder af vind ik. Als ik jou was zou ik naar koptelefoons in de 130 tot 180 prijsklasse kijken, dit zijn de echt goede koptelefoons die ook echt jaren mee gaan.
Prozei    posted on 25-04-2009 19:56
denk dat de stanton dj 2000 een goede keus is.
dit is een goed klinkende gesloten hoofdtelefoon voor een mooi prijsje.
Tfvs    posted on 25-04-2009 19:57
ik heb gewoone en senheiser hd 447 is maar 35 euro maar geluid is perfect alleen hij sluit je oren niet helemaal af en je kan hem niet draaien maar beter heb je neit nodig..Winking my eye
the_enforce    posted on 25-04-2009 20:05
offtopic: Nog een girl in da club? :D
ontopic: Ik ga volledig met timmy90 mee!!!
Esmee    posted on 25-04-2009 20:19
hmm
het lekkere zitten, en kwaliteit zijn voor mij wel punten die belangrijk zijn. Als een koptelefoon goed afsluit, doe je hem minder hard, heb je minder last van suizende oren, toch?
Ik heb de pioneer 1x opgehad, vond hem niet heel geweldig klinken peroonlijk.
@ The_enforce
ja k ben een meisje Cool

@ Tfvs
die heb ik hier ook nog liggen, en nee deze vind ik niet voor dj doeleinden geschikt, en hij sluit totaal niet af. Als ik mn oren wil verkl*ten dan zal ik die opzetten bij t volgende feest.
Winston    posted on 25-04-2009 20:27
@ Esmee: please vote here

Als je de HDJ-1000 niet lekker vond klinken, zal je waarschijnlijk de Stanton DJ PRO 2000 ook niet lekker vinden klinken.

Wel zal je dan eerst moeten luisteren voordat je koopt. Want de Pioneer wordt wel als de beste beschouwd qua geluidskwaliteit.

Naar mijn smaak wordt de HDJ-1000 verslagen door de XD-53 en DN-HP1000 als het gaat om geluidskwaliteit. De Pioneer HDJ-2000 is misschien wel even goed. Die heb ik nog niet geprobeerd.

Maar tegenvallend geluid bij een HDJ-1000 ligt eerder aan het signaal van de mixer.
Tic Toc
Esmee    posted on 25-04-2009 20:28
niet de hdj-1000, de dj 5000
Mixt-Ape    posted on 25-04-2009 20:31
Ik zou dan voor de DN-HP700 gaan! Echt lekker ding. Als het duurder mag, ga dan voor de Xone: XD-53. In dat segment van de markt is er voor mij geen andere optie.
Esmee    posted on 25-04-2009 20:44
de xone is ong. 100 euro duurder dan de stanton... ik kan er iig 2 van kopen... dat wordt mij wel erg veel geld...
Mixt-Ape    posted on 25-04-2009 20:51
Maar hij's ook een pak beter...
Anyway, de DN-HP700 dan? Volgens mij heeft VictorF er een. Je kan hem vragen stellen!!
User edit by Mixt-Ape on 25-04-2009 @ 20:52:02 (100%)
skyline643    posted on 25-04-2009 21:03
Heb de Denon HP-700 ook, was goedkoper dan de Technics (die zilvere...) en ik vond hem persoonlijk ook beter klinken. Mja, ik denk dat de HP-700 van Denon zowat het beste is dat je kan krijgen in die prijsklasse Happy, laughing
CoenBaas5300    posted on 25-04-2009 21:40
De HDJ 2000 overtreft alles, maarja dat mag je ook wel verwachten voor dat geld! Ik heb hem en ik vind het echt een super koptelefoon, maar ik denk voor jou te prijzig.

Als ik jou was zou ik gewoon eens een shop binnen lopen en gewoon een aantal headphones testen, iedereen is verschillend en iedereen heeft andere oren, dusja. Je zou het beter zelf kunnen ervaren.

Succes!
Esmee    posted on 26-04-2009 10:10
Als ik het geld zou hebben voor een hdj 2000 had ik hem direct gehaald, maar 300 euro voor een headphone gaat mij toch net (heel erg) te ver.
Het gaat een middagje uittesten worden, nadat ik mn ouders heb bewezen dat €150 het echt waard is. Ze vonden 70 eigenlijk al te veel, dus 150 zullen ze helemaal niet goed gaan vinden, maar goed, dat komt nog wel goed... hoop ik.
Op dit moment hoor ik dus veel goeds over de Denon HP-700
En de 2 technicsen lijken me ook beiden een leuke headphones. Dus dat moet ik eens gaan uittesten welke bij mij het beste zit en het beste klinkt.
Tomazos    posted on 26-04-2009 10:27
waar woon je trouwens in noordholland?

ik heb de stanton 2000 hier als reserve liggen, kan je kijken/testen of je het wat vind
(heb zelf de hdj 2000),

stanton 2000 zeg ik altijd maar: hij is goed tot zekere hoogte, als jij in zalen gaat spelen waar het volume hard staat, zal je stanton erg misvormen als je hem goed harder zet.

ik heb de volgende koptelefoons gekocht op volgorde:

*Sync nogiets, stanton 2000 pro, stanton 3000, pioneer hdj 1000, pioneer hdj 2000) en daarvan is alleen nog de stanton 2000 heel en de hdj 2000,

koop absoluut geen stanton 3000 oid, was na 1 maand al gebroken,

dus ik zal in jou situatie even doorsparen voor een sony mdr v700,
anders koop je EERST een stanton van 70 eu, en jaar later als je wat anders wil en professioneler gaat dan koop je alsnog een andere. mijn stanton 2000 is nogsteeds heel, dat gaat niet zosnel stuk.

de Sony MDR v700 gaat echter NIET snel stuk, is gewoon een goeie robuuste koptelefoon,
alle dj's bij ons in de hmh hebben deze, en ik ben de enige die niet wil overstappen (maar toch willen ze mijn koptelefoon welles lenen, of 'uitproberen',
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 26-04-2009 @ 10:40:09 (1%)
djjh    posted on 26-04-2009 10:29
ik heb de rp dj 1210. en ik ben er zeer tevreden over.
Esmee    posted on 26-04-2009 10:41
ik heb 1x bij een vriend gedraait met de stanton 2000, toen vond ik hem goed (genoeg) klinken en hij zat erg lekker. Gaat de sony niet snel stuk? O dan wil ik die ook eens uitproberen. Hij schijnt erg goed te klinken.
Ik ga eerst alles uitproberen en luisteren of de wat duurdere headphones ook echt het geld waard zijn, of dat ik genoeg heb aan een stanton 2000. Ik heb namelijk geen werk... dus ik heb niet al te veel geld om te besteden, ik moet het doen met €17.50 per maand dus vandaar dat ik graag wil kijken of de stanton goed genoeg is voor mijn eisen, ik geloof echt wel dat de wat duurdere headphones een stuk beter zijn op alle vlakken, maar de vraag is of ik dat nodig heb.
Ik ga mn headphone gebruiken voor ong. 1x per maand te draaien, op een feest. Waarschijnlijk iederedag voor het luisteren van muziek achter mn pc. Daarom wil ik dus ook dat de headphone absoluut niet knelt, maar ook neit te los zit dat ie afvalt... lastig ben ik, ik weet het Winking my eye

@ Tomazos,
Ik woon in hoofddorp, dus enkhuizen is net even te ver weg voor de fiets :P
Tomazos    posted on 26-04-2009 11:01
hoe oud ben je dan.. 17,50 is nie veel:P,

(stel je eens ff voor),

en tja..

die vriend van jou draaid wss niet 100+ db in ze kamer Happy, laughingWinking my eye,

maar als je hem voor 1x in de maand wil gebruiken en om muziek mee te luisteren.. is hij wel oke,
kan je over paar jaar altijd nog een andere kope,
Esmee    posted on 26-04-2009 11:13
ik zal me wel even voorstellen in het daarvoor geschikte topicWinking my eye
k ben 14.. 27 juni eindelijk 15.
Het was idd geen 100db :p daarom wil ik graag hem ooit nog eens uitesten, maar in een winkel.... hebben ze schat ik ook geen 100db?
Gaat hij lang mee? hoelang heb jij hem nu? ik wil er toch wel graag in ieder geval 3 jaar mee doen.
Tomazos    posted on 26-04-2009 11:15
ik heb hem nu al langer dan 3 jaarHappy, laughing

hij is gewoon stevig, en als jij een jaar of 18 bent, dan kan je altijd nog een wat duurdere kopen Happy, laughing
timmy90    posted on 26-04-2009 11:15
en waarom niet de pio se-dj 5000?
heb er ook lang mee gedraaid en tis een super ding!
DjVictorF    posted on 26-04-2009 11:20
ik heb de denon dn-hp700 en ik vind het echt  een TOP ding! Hij is mooi en er komt super geluid uit!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Tomazos    posted on 26-04-2009 11:21
Poster: timmy90
en waarom niet de pio se-dj 5000?
heb er ook lang mee gedraaid en tis een super ding!

idd,

de oldschool hardcore phone:D,
timmy90    posted on 26-04-2009 11:23
die se dj-5000 is idd old school,
maar is en blijft voor de prijs een bom van een headphone!!

141 Users online: 22 Guests (119 Unknown)
Pages generated today : 31.955
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.639.706