Showtec Showmaster 24
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MaximDJ    posted on 25-04-2009 17:02
Hallo,

Ik sta op het punt een Showtec Showmaster 24 te kopen. Heeft iemand ervaring met deze DMX tafel?
Hij moet aansturen: 8 Parren, 2 Movingheads, en misschien nog een stroboscoopje (Showtec Silverlight Strobe)

Kan dat allemaal op die tafel? En werkt hij fijn?
Ervaringen graag delenWinking my eye

Groetjes,
Maxim
Party Sensations. Excellence in entertainment.

What do you think about Showtec Showmaster 24 ??

Vote :   

zrcl0272    posted on 25-04-2009 17:17
Hey Maxim

Ik heb een gelijkaardig tafeltje(CMX24 van JBsystem) en dit is perfect mogelijk om deze aparatuur op aan te sluiten . 8 kanalen voor je parren,strobe 2 kanalen dan heb je nog 14 kanalen over voor je movingheads. Maar het gebruik van dit soort lichttafel is de besturing niet ideaal voor de movingheads. Ikzelf ben aan het sparen voor een software interface. Dit lijkt mij leuker om te programmeren. Maar om te beginnen met lichtsturing is dit zeker een leuk tafeltje.

veel plezier
lightstar    posted on 25-04-2009 18:19
Hoi Maxim

Ik heb het tafeltje wat jij wilt gaan aanschaffen. Ik kan je zeggen het is echt wel een leuk dingetje voor die prijs!
Als jij genoeg hebt aan 24 kanalen dan is hij erg overzichtelijk en snel te bedienen. Wel waar je rekening mee moet houden is dat je niet echt makkelijk meer kan uitbreiden. Officieel is hij bedoeld voor conventioneel licht maar bewegend licht kan er ook echt prima mee. Hij is erg makkelijk in het gebruik en je kan hier mooi alle basis dingen leren.
Je kan er leuke chases en scenes in maken die je ook snel en makkelijk kan oproepen en om deze rede heb ik hem ook genomen je kan via je onderste rij met faders scenes of chases oproepen en op dat moment zelf kan je de speed en fade time aanpassen..
Hiervoor heb ik van jb een soort scanmaster gehad maar ik werk met dit dingetjes nu veel prettiger.

Ik wil je als tip ook nog een ander product mee geven wat voor jou mischien ook een heel mooi ding is.
Ik heb hem alleen in het echt gezien maar nog niet mee gewerkt. De prijsklasse is wel ongeveer hetzelfde alleen heb je gewoon veel meer kanalen ook.
deze wil ik zelf ook binnekort aan gaan schaffen voor een kleine uitbreiding.

SM-16/2, 16 Channel Lighting Desk (deze is ook van showtec)

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb geholpen en ik ben benieuwd wat je gaat aanschaffen.
MaximDJ    posted on 25-04-2009 18:25
Hey Lightstar & ehm..zrcl0272 Thnx voor jullie advies!
Lightstar vooral bedankt voor de compacte uitleg, weer iets wat ik niet wistWinking my eye

Ik denk dat ik genoeg weet! Ik ga hem bestellen, zit er al langer naar te kijken, en wou even een paar meningen horen!

Thnx!
Party Sensations. Excellence in entertainment.
lightstar    posted on 25-04-2009 19:21
oke ik weet zeker dat je er geen spijt van gaat krijgen.
Maar tegen de tijd dat je toch wilt uitgaanbreiden zou ik die showmaster wel gewoon houden voor je spots en je stroboscoop.
En dan daarnaast een ander paneeltje voor je begegende dingen.
Dat is mijn laatste tipHappy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.859 days.
 Post CommentThat would be 195.3 months
or a whopping 16.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

230 Users online: 51 Guests (179 Unknown)
Pages generated today : 29.539
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.507.540