Behringer DJX700
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

SoundExpander    posted on 23-04-2009 21:14
Ik heb zelf deze mixer al een jaar en heb er nooit problemen mee gehad. Ik zie alleen heel vaak dat mensen heel negatief zijn over deze mixer. vanwaar deze negativiteit? Wat voor problemen heeft iedereen ermee? Dat zou ik wel graag weten.

What do you think about Behringer DJX700 ??

Vote :   

Winston    posted on 23-04-2009 21:18
Bij de introductie 2 jaar terug waren er problemen met de faders. Waarschijnlijk hebben ze dat opgelost, maar de negatieve naam blijft. Als het Pioneer was, was het misschien vergeven, want de HDJ-1000 ging ook snel stuk bij de introductie. Maar Behringer heeft niet zoveel goodwill.

Ze zouden eigenlijk een paar wijzigingen moeten aanbrengen en het onder een nieuwe naam moeten uitbrengen.
Tic Toc
User edit by Winston on 23-04-2009 @ 21:19:25 (38%)
DJob    posted on 23-04-2009 21:21
Poster: Winston
Bij de introductie 2 jaar terug waren er problemen met de faders. Waarschijnlijk hebben ze dat opgelost, maar de negatieve naam blijft. Als het Pioneer was, was het misschien vergeven, want de HDJ-1000 ging ook snel stuk bij de introductie. Maar Behringer heeft niet zoveel goodwill.

Ze zouden eigenlijk een paar wijzigingen moeten aanbrengen en het onder een nieuwe naam moeten uitbrengen.

oke
maar als het probleem nu verholpen zou zijn
waarom dan nog steeeeds negatieve reactie's
het viel mij ook op
pioneer heeft ook wel probleme alleen worden veel minder gezien als behringer enzo
ThijsG    posted on 23-04-2009 21:23
Behringer staat onder DJ's gewoon bekend als minder kwaliteit. Mss wel veel fucties, maar niet goed afgewerkt zeg maar. Of dat nog steeds ook echt zo is weet ik niet.

Maar zie het net als de zeeman. Daar is iedereen meteen negatief over, zonder te weten wat het is. En het is ook allebij goedkoop.
DJob    posted on 23-04-2009 21:25
oke
toch vind ik het een beetje vooroordelen
al zou ik als een vriend een hele behringer set wil gaan kopen het wel afraden.
ThijsG    posted on 23-04-2009 21:28
het is ook vooroordelen...

Maar ergens moet het ook wel waar zijn. Zulke goedkope dingen....dat moet welWinking my eye
DJob    posted on 23-04-2009 21:28
oke maar kijk wat hier aan het begin word gezegt..
niks mis mee
Winston    posted on 23-04-2009 21:32
Behringer maakt in zijn prijsklasse best wel heel goede spullen. Ze hadden gewoon pech met de DJX 700, die hun die slechte reputatie heeft bezorgd.

Ik heb een poos gewerkt met een amplifier van Behringer, probleemloos.

Maar Pioneer freaks kijken neer op alle andere merken en zullen zeker alle punten gebruiken om Behringer af te kraken. En als er iets mis is, geven ze minder snel toe.
Tic Toc
DJob    posted on 23-04-2009 21:33
ja
dat is precies wat ik bedoel
SoundExpander    posted on 23-04-2009 21:38
dat verklaart een hoop :D bedankt voor de uitleg. Ik heb zelf dus die DJX700 en heb er nooit problemen mee gehad. Je merkt wel dat het niet voor niets een stuk goedkoper is dan pioneer maar toch vind ik het een goed product.
Winston    posted on 23-04-2009 21:46
Poster: DJob
oke
toch vind ik het een beetje vooroordelen
al zou ik als een vriend een hele behringer set wil gaan kopen het wel afraden.

Volgens mij hebben ze nog steeds geen cd players, of het moet een software controller setje zijn. MAar daarover zijn geen negatieve berichten.

Ze hebben nu de DJX-750.
Tic Toc
Winston    posted on 23-04-2009 21:53
Behringer DJX-750Behringer DJX-750mixer from Behringer
Tic Toc
ThijsG    posted on 23-04-2009 22:10
Ziet er eigenlijk nog bet netjes uit.....

En de tekst djm600look-a-like wil ik niet meer horen want dat is ong alles wel...
viva_la_bram    posted on 24-04-2009 09:58
Heb zelf 2 jaar een djx 700 gehad nooit problemen mee gehad, alleen de effecten heb ik nooit gebruikt klonken nergens naar.
Heb nu een ddm4000 en die is al terug geweest na een half jaar omdat van de ene op andere dag het sampler gedeelte niet meer werkte.
Ik wil ooit in de toekomst een a&h xone 42 kopen, maar daar heb ik momenteel geen budget voor:P

Maar behringer is leuk als beginnerset voor op je kamer, meer hij is niet hufterproof, dus niet mee gaan slepen.
Tonniej    posted on 24-04-2009 10:29
De djx-750 lijkt mij best wel wat om is uit te proberen, om gewoon eens te kijken deze het doet. Heb met een DJX-700 is een avondje doorgebracht bij een maat, en het op zich wel een leuke mixer voor dat geld. Enkel kan je de EQ's niet volledig killen, de effecten zijn niet aan de BPM gelinkt, maar hebben een eigen timing, en er staan wel iets van 70 effecten op maar de praktijk wijst uit dat er 3 leuk zijn of het uberhaupt doen.

Dat is mijn ervaring met de djx-700 maar als instap-budget mixer lijkt me dit echt heel leuk en het geeft je toch het gevoel dat je echt aan het mixen bent wat belangrijk is. Die vriend van me heeft die mixer icm met 2 RP-2000's meen ik, en hij doet het al 6 jaar en draait geregelt in clubs en af en toe festival. (vorig jaar Mysteryland.)

Dus kortom, voor het geld kan je als beginner hiermee leuk uit de voeten als je low-budget aan de slag moet/wil. Echter voor het dubbele geld heb je wel meer kwaliteit, maar dat is hetzelfde als een suzuki wagon R met een golf/astra vergelijken. Het rijdt allebei...
User edit by Tonniej on 24-04-2009 @ 10:30:02 (2%)
Saskia    posted on 24-04-2009 10:35
ik heb zelf ook de djx-700, veel negatiefs over gehoord maar ik ben een beginner en hij werkt prima.
Maar wat is eigenlijk precies het verschil tussen de 700 en de 750? Niet alleen het uiterlijk lijkt me..
Winston    posted on 24-04-2009 13:45
Eeigenlijk zie ik geen verschillen in features.
Tic Toc
Kevlar    posted on 24-04-2009 16:26
Poster: Saskia
ik heb zelf ook de djx-700, veel negatiefs over gehoord maar ik ben een beginner en hij werkt prima.
Maar wat is eigenlijk precies het verschil tussen de 700 en de 750? Niet alleen het uiterlijk lijkt me..
 Naar het schijnt hebben ze het effecten gedeelte herwerkt en is deze nu ook echt bruikbaar.
joerihermens    posted on 24-04-2009 18:17
ik heb de djx 750 vandaag binnen gekregen. tot nu toe echt heel tevreden... alleen inderdaad die effecten slaan gewoon nergens op... als ze de 30 slechte nou weg hadden gelaten heCool
ohja en die bpm meters tellen niet goed.... die van de pioneer 800's geven een hele andere waarde aan.
en wat ik raar vind is dat je de assign buttons van de crossfader niet neutraal kan zetten. dat wil zeggen dat de crossfader altijd actief is op een van de 4 kanalen....
Estacy    posted on 24-04-2009 20:18
Poster: joerihermens
ik heb de djx 750 vandaag binnen gekregen. tot nu toe echt heel tevreden... alleen inderdaad die effecten slaan gewoon nergens op... als ze de 30 slechte nou weg hadden gelaten heCool
ohja en die bpm meters tellen niet goed.... die van de pioneer 800's geven een hele andere waarde aan.
en wat ik raar vind is dat je de assign buttons van de crossfader niet neutraal kan zetten. dat wil zeggen dat de crossfader altijd actief is op een van de 4 kanalen....

schroef 'm open, en maak de CF connectors los! Ik heb ook zo'n genoeg van al die mixers die een Pioneer look-a-like worden genoemd! CF, faders, EQ is gewoon de meest logische opstelling, en een vierkante kast is ook normaal! 
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Kevlar    posted on 24-04-2009 20:56
Poster: joerihermens
 Jammer dat ze de BPM counters van de DDM4000 niet gebruikt hebben dan. Deze zijn erg accuraat; ze lopen perfect mee met de counter op m'n CDJ 400 Happy, laughing
PaulBrugel    posted on 25-04-2009 08:40
Tja, ik kom toch even terug op mijn DJX700 recentie.

Heb 'm thuis staan met 2 CDJ800's. Als ik wat CD's wil beluisteren, perfect.
Als je ermee gaat draaien voor de fun kom je erachter dat de DJX iets zeeeeerr irritants heeft.
De faders sturen het geluid te laat door. Dus  je moet de fader 2/3de openzetten als je  wat wilt horen. Dit is zeer irritant vergeleken met de DJM800 waar ik in het weekend mee draai.

Ben benieuwd of dit anders is op de DJX750

Saskia    posted on 25-04-2009 10:37
Poster: PaulBrugel
Tja, ik kom toch even terug op mijn DJX700 recentie.

Heb 'm thuis staan met 2 CDJ800's. Als ik wat CD's wil beluisteren, perfect.
Als je ermee gaat draaien voor de fun kom je erachter dat de DJX iets zeeeeerr irritants heeft.
De faders sturen het geluid te laat door. Dus  je moet de fader 2/3de openzetten als je  wat wilt horen. Dit is zeer irritant vergeleken met de DJM800 waar ik in het weekend mee draai.

Ben benieuwd of dit anders is op de DJX750

Dit is inderdaad waar.. Anders hoor je niks, dat is wel raar. Maar ik vind de djx750 wel mooi uitzien. Maar voor de effecten hoef je de mixer niet te kopen.
Winston    posted on 25-04-2009 16:14
Dat over de fadercurve van de line faders. Op welke stand is het knopje dat de crossfader curve regelt? Dit heeft bij sommige mixers namelijk ook effect op de line faders.
Tic Toc
Mixt-Ape    posted on 25-04-2009 18:22
Ik heb hem ook een klein jaar zonder problemen gehad, dan toch last beginnen krijgen van krakende faders... jammer.
Ashley    posted on 29-04-2009 21:44
Poster: Winston
Dat over de fadercurve van de line faders. Op welke stand is het knopje dat de crossfader curve regelt? Dit heeft bij sommige mixers namelijk ook effect op de line faders.

Dat klopt. vaak kan je instellen 'sharp, mid of soft'

Als je hem op sharp hebt staan, moet je de fader inderdaad 2/3 open zetten wil je wat horen.
kijk eens hoe het gaat bij mid of soft.
of zitten ze niet op de 700? bij veel behringer mixers namelijk wel
Maar wat nou als het lukt, mama?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

247 Users online: 17 Guests (230 Unknown)
Pages generated today : 72.703
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.550.704