Ideeën voor DJ Meubel
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ridalio    posted on 20-04-2009 20:54
Ik ben van plan om deze zomer aan een DJ meubel te gaan beginnen.
Ben al een beetje gaan ontwerpen en heb al wel iets in elkaar gezet, maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over... Ik wil er wel graag echt iets moois (apparts) van maken.

Heeft iemand tips om er iets moois van te maken?
Dingen die bijvoorbeeld erg handig/leuk/mooi etc. zijn...

Wat er in moet passen:
2x Gemini cdj 202 (ongeveer even groot als pioneer cdj 1000 mk3)
Numark DM1001X
CD map
versterker

What do you think about Ideeën voor DJ Meubel ??

Vote :   

DJDenz    posted on 20-04-2009 21:20
Ik ben ook erg druk bezig met het ontwerpen van een nieuwe booth.
http://dj.dennisvand.nl/booth/booth.jpg
Wat ik van plan ben is om 3 lampen van m'n lichtorgel (http://images.kapaza.com/photos/3000000/3059273.jpg) in de voorkant van m'n booth te maken (in een soort koker) de zijkant van de koker plak ik folie op voor extra weerspiegeling.
De lampen komen dan rechts, links en boven m'n logo of naam die gecentreerd op de voorkant van de booth is gemaakt.
Op ongeveer een kwart vanaf de onderkant wil ik een lichtgrijze/witte horizontale rand maken (gewoon voor design)
Ook ga ik de voorkant van de booth hoger maker dan het blad van de booth.. om even duidelijker te zijn: vanaf de voorkant zal je de gear dan niet zien.
Hoe ik de rest van de gear ga indelen heb ik nog geen idee van, maar dat verzin ik tijdens het verder ontwerper.
Ridalio    posted on 20-04-2009 21:37
Hee DJDenz,
Je hebt mooie plannen voor je booth!
Ik heb mijne ook ontworpen met sketchup en heb hem even geupload:

http://img6.imageshack.us/img6/8580/djboothontwerp.jpg (sorry weet niet hoe ik kan instellen dat je er op kunt klikken)

Ik zal er even wat uitleg bij geven:
Dat klepje aan de voorkant zit vast met kettinkjes en een paar scharnieren.
Zo kun je hem dichtmaken als je niet draait.
Achter de apparatuur zitten gaten voor de kabels die dan in het rechter vak (waar ook de cd map staat) uitkomt. Rechtsboven in dat vak zit dan weer een gat waar de stekker van de stekkerdoos uit gaat naar het stopcontact. Ik moet alleen nog even bekijken hoe ik de bovenkant moet afmaken als ie dicht is. Een plank leek me een beetje onhandig omdat dat toch wel vrij groot is om steeds eraf te halen.
De booth is ook voor thuisgebruik en niet om mee te nemen.
Iemand een idee waarvan ik de bovenkant zou kunnen maken?

Enige nadeel is denkik wel dat het wel wat eurotjes aan hout gaat kosten, maar dat moet ik dan maar voor lief nemen :p
User edit by Ridalio on 20-04-2009 @ 21:41:51 (20%)
ThijsG    posted on 20-04-2009 21:47
Kijk even hoe je draait, maar als je graag een beetje dichtbij je booth staat is zo'n (zinloos?) uitklapbaar plankje toch vrij irritant. Aangezien je die stekkerdoos vast niet meer hoeft los te koppelen kan misschien wel gewoon het hele kabelsysteem in die kast verwerken (kabels naar helemaal beneden, daar in je stekerdoos(die er mss met een klepje uitkan?) en je stekkerdooskabel gaat dan door een gaatje onderin je tafel naar buiten). Waarom zou je ze eerst nog door dat vakje laten lopen? Verder lijkt het mij trouwens een heerlijke tafel om op te werken. Zorg wel voor een goede hoogte (ligt vaak rond de 80 cm als ik het goed heb). En je (toekomstige) gear moet er natuurlijk inpassen maar aangezien in die ekening al een pio-set staat zat dat wel goedkomen...

Of Optie 2: Je zet ze heerlijk op je hifiluidsprekersCool

Btw: voor hout. Ik hoor altijd 16mm mdf. Dus zou dat maar aanhoudenWinking my eye
User edit by ThijsG on 20-04-2009 @ 21:48:45 (9%)
DJDenz    posted on 20-04-2009 21:55
@ThijsG: Absoluut geen 80cm hoogte (voor mij dan) mijn huidige booth is 90cm en ik heb m'n gear al opgehoogt met CD doosjes (8cm) omdat ik gewoon last van m'n rug kreeg omdat ik te ver voorover gebukt stond over m'n gear heen. M'n volgende booth zal waarschijnlijk ruim 1 meter hoog worden.

Booth update: http://dj.dennisvand.nl/booth/booth2.jpg
Ridalio    posted on 20-04-2009 22:10
@ThijsG

Dat, in jouw ogen, 'zinloze' klepje gebruik ik als stofkap meteen.
Daarom wil ik de bovenkan ook met iets bedekken.
Over die kabels, dat gat is ook alleen voor de stekker van de stekkerdoos naar het stopconact, stekkerdoos zit natuurlijk in de booth.
Hij is op die tekening al 80 cm hoog (waar de gear opstaat teminste, met de randen erbij is hij 92), 60 cm diep en 120 cm breed. Genoeg ruimte voor eventuele uitbreidingen dus.
Dat hout waar je het over hebt, dat 16 mm mdf, is dat gewoon bij de bouwmarkt te koop? En ik weet ook niet of het prijzig is?

@DJDenz

Vette update!
Komt er zo wel goed uit te zien.
Jouw booth is wel bedoeld om ook mee te nemen naar party's denkik?
User edit by Ridalio on 20-04-2009 @ 22:11:36 (22%)
DJDenz    posted on 20-04-2009 22:18
@Ridalio
MDF is er in diverse dikten en is bij elke willekeurige bouwmarkt te koop. Vaak alleen te verkrijgen in grote platen van 120 bij 60cm, maar MDF is zeker niet prijzig (ik ga mijn booth ook van MDF maken) en nog een voordeel: het is zeer makkelijk te bewerken!Cool

M'n booth wordt denk ik niet om mee te nemen, maar omdat ik toch elke dag in m'n kamer ben en veel achter m'n booth sta mag de booth toch zeker wel een mooie booth zijn. Cool
User edit by DJDenz on 20-04-2009 @ 22:26:22 (67%)
Ridalio    posted on 20-04-2009 23:35
Ik bedoel ook niet dat het geen mooie booth moet zijn!
Zeker niet, dat is juist vet. Maar ik bedoel omdat jou booth anders is gebouwd dan mijne.
Mijne komt zo tegen de muur, maar vanwege die lichten en logo leek het mij een booth om mee te nemen, wat natuurlijk(!) niet wegneemt dat hij niet mooi mag zijn. Mijne gaat ook niet mee, maar mooi ook mooi worden!

Wat je over dat MDF verteld is wel voordelig in mijn geval. Ik moet juist grote platen hebben (juist ook 1 van 120 bij 60 haha). Dus dat gaat wel goed komen daarmee.
timmy90    posted on 21-04-2009 23:20
ik zie hier mooie meubels,
mijn complimente voor iedereen!
Tekhead    posted on 21-04-2009 23:25
Tegenwoordig wordt meestal MDF gebruikt, omdat het zeer makkelijk en precies te bewerken is. In Belgie is de standaard afmeting 244 cm x 122 cm, met als meest verkochte dikte, 18mm. Als ervaren meubelmaker adviseer ik om minimaal deze dikte te gebruiken vanwege de stabiliteit. Ook zou ik grote platen kopen en ze op maat laten zagen, dat is veel voordeliger en het zagen van de platen is meestal gratis (in Belgie toch) Als bovenplaat kan je ook MDF gebruiken, maar zou hiervoor 2 18mm platen opeen bevestigen, dit oogt vooral heel mooi. Nadeel aan MDF is het gewicht, en het laat veel vuil achter.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
timmy90    posted on 21-04-2009 23:27
idd,
mdf is vrij zwaar,
maar goed om af te werken en te schildere...
Tekhead    posted on 21-04-2009 23:49
als je de booth een likje verf wil geven, gebruik dan kwaliteit verf, en goed gronden is de boodschap, en vergeet ook dan niet de beide kanten van de platen te verven, alleen zo ben je zeker dat de platen niet gaan krom trekken 
Bozz    posted on 22-04-2009 19:02
Waarom gebruik je geen triplex? Dit is ook erg makkelijk te bewerken. Zelf ook diverse kasten en kistjes gemaakt van triplex. 12 of 15 mm is dik zat in mijn ogen. Ook voor je booth zou ik platen van max 15 mm dik gebruiken. 12 mm zou ook nog wel kunnen, maar maak je ontwerp dan zo dat het niet direct in elkaar valt Happy, laughing

@Tekhead Waarom platen van 18 mm? is dit niet veel te dik? Voor het contructiewerk wat wij doen zijn platen van 18 mm al behoorlijk aan de dikke kant.
Tekhead    posted on 22-04-2009 19:55
Als je het ooit terug wil demonteren voor een verhuis bvb, je zeker bent dat het terug passend in elkaar geraakt, zonder gaten en spleten. Trouwens meet de dikte maar eens van bvb keuken-badkamer-woonkamerkastjes, die zijn allemaal min 18 mm.
timmy90    posted on 22-04-2009 19:58
ik heb ook lang een een doe het zelf zaak gewerkt,
en voor bijna alles van meubeltjes enzo word 18mm ebruikt,tek head heeft op dat vlak gelijk...
DJDenz    posted on 22-04-2009 20:00
Weer effe een update van mijn booth:
1 http://dj.dennisvand.nl/booth/booth3.jpg
2 http://dj.dennisvand.nl/booth/booth4.jpg

Alleen nog geen idee hoe ik het verder ga inrichten, want heb nog meer apparatuur die er in moet komen. Smile
Dat kleine schuine gedeelte ga ik de knoppen van m'n verlichting in maken... ik heb geen 250 euro over voor een lichtpaneel aangezien ik de lichten toch niet veel zal gebruiken.
Achter de rand (boven de cd spelers en mengpaneel) komen ook nog lampen.
User edit by DJDenz on 22-04-2009 @ 20:02:25 (100%)
timmy90    posted on 22-04-2009 20:01
oogt mooi in alle geval...
niiicola    posted on 22-04-2009 20:51
Mooi gemaakt, Jezus wat zijn jullie goed in Google Sketch Up.
Gewoon.
Tekhead    posted on 22-04-2009 21:41
Poster: timmy90
ik heb ook lang een een doe het zelf zaak gewerkt,
en voor bijna alles van meubeltjes enzo word 18mm ebruikt,tek head heeft op dat vlak gelijk...

Tekhead heeft altijd gelijk Cool
timmy90    posted on 22-04-2009 22:58
Cool ok...
Tekhead    posted on 24-04-2009 22:02
Cool ok...

BTW timmy, hou je van voetbal ? Zo ja, ben je Malinois supporter of ne Racinger ?
Tekhead    posted on 24-04-2009 22:02
Cool ok...

BTW timmy, hou je van voetbal ? Zo ja, ben je Malinois supporter of ne Racinger ?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

348 Users online: 257 Guests (91 Unknown)
Pages generated today : 2.245
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.751.717