Reloop RMX 40 naar Carver Versterker vaagheid (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MaximDJ    posted on 20-04-2009 17:00
Hallo Iedereen

Ik heb een klein (vaag)probleempje met mijn Gear. Als ik mijn Reloop RMX 40 aansluit op mijn carver versterker, hoor ik aan 1 kant minder. Ik zal het even uitgebreider uitleggen.

Ik heb dus 2 speakers staan. ééntje op de Linkeroutput van mijn mixer en een op de rechter output. Ik gebruik een tulp output.

Ik hoor dan in de speaker links van mij beduidend minder geluid. De bass is veel minder vol en de toppen gaan ook wat zachter. Terwijl rechts alles in orde is.

Ik draai dus de tulp eens om. Nu hoor ik het zelfde aan de rechterkant. Het ligt dus aan de Master Output van de Reloop....Net of het signaal op de linkeroutput minder goed doorkomt.

Weet iemand hier raad mee, of hoort dit zo?
Party Sensations. Excellence in entertainment.

What do you think about Reloop RMX 40 naar Carver Versterker vaagheid ??

Vote :   

lightstar    posted on 21-04-2009 21:59
Dit is zeker best raar. Maar heeft er op dit moment al iemand reloop een keer gemailt?
Zo niet dan wil ik dit mischien morgen wel eens gaan doen!
Kevinova    posted on 22-04-2009 07:43
Heb je er al eens een ander kabeltje tussengestoken?

Ook tussen je cd-spelers en mengpaneel?
Ik weet namelijk dat Sennheiser bij sommige types oordopjes links
25% zachter gaat dan rechts.

Phenix    posted on 22-04-2009 19:50
Ik heb Reloop nog niet gemaild, maar zal zo meteen wel even een mailtje sturen.
http://www.djmillhouse.nl
User edit by Phenix on 22-04-2009 @ 20:07:03 (3%)
MaximDJ    posted on 22-04-2009 20:13
ja, andere kabel er al tussen gehad, helpt niet...Heb reloop nog niet gemailt...heeft iemand dat al gedaan hier? Anders doe ik et zo effe
Party Sensations. Excellence in entertainment.
ThijsG    posted on 22-04-2009 20:44
Zelf nog niet gedaan...maar merken jullie het ook met je hp? Ik zelf niet want ik heb hem vaak maar op een oor op dus...Winking my eye
mp    posted on 22-04-2009 20:55
probeer je master2 uit eens, als het probleem zich dan nog voordoet, weet je dat de reloop defect is

anders ligt het aan je versterker, in dat geval denk ik dat je een nieuwe versterker zal moeten kopen, aangezien je bijna geen wisselstukken meer vindt voor een carver.

groet MP

elke dag is een feest!!
ThijsG    posted on 27-06-2009 11:57
sorry, kick. Maar het is toch wel een vrij heftig probleem ben ik bang aangezien ik gister op een feest 50% van de tijd alleen maar op mijn rechterspeaker heb gedraaid omdat de linker de hele tijd in de protect ging. Raar, aangezien normaal juist het rechter kanaal harder gaat. Wat kan het nog zijn?
Phenix    posted on 28-06-2009 12:53
Ik heb gister ongeveer hetzelfde probleem gehad met mijn Reloop RMX-40 BPM op een feestje, moest een handdoekje onder mijn mixer houden, zodat hij een beetje schuin hing, anders viel het linkerkanaal gewoon helemaal weg.
.
Vaak als ik op de bovenplaat rond de aan/uit schakelaar drukte kwam het wel weer terug, maar nu bleef het gewoon weg. De enige optie was met dat handdoekje?Cool
.
Ik denk dat het een losse soldering is. Ik ga er vanmiddag naar kijken, halen we hem (met mijn vader) even open en gaan gewoon alle solderingen na en kijken op losse verbindingen, heb toch geen garantie meer.
.
PS: Ik heb trouwens 2 maanden geleden een mail gestuurd naar Reloop en nog steeds geen reactie.
User edit by Phenix on 28-06-2009 @ 12:54:12 (2%)
Phenix    posted on 07-01-2010 18:44
Ik heb voor mij in ieder geval een oplossing gevonden die werkt.

Waarschijnlijk was het een contact fout tussen de kast en de hele bak die erin hangt. Ik heb bij de schroef punten de zwarte verf weggevijld (is toch aan de binnenkant, niemand die het ziet) zodat de bak waar alle print en connectors op vast zitten beter contact maakt met de boven plaat en dus met de kast.
Want als mijn linkerkanaal (XLR) wegviel en ik dan op de bovenplaat drukte, dan kwam het geluid weer terug

Dus om een lang verhaal kort te maken: als je de boven plaat eraf haalt, dan zie je dat de prints enzo in een bak hangen die met een paar lipjes (met bij mij zwarte verf) aan de kast hangen, als je die zwarte verf weghaalt, maakt hij dus beter contact met de kast en is het probleem volgens mij zo goed als verholpen. (Want eerst maakte hij alleen contact via de schroefjes.)
stefanmplayer    posted on 13-01-2010 12:47
heb je je PAN wel goed staan?
ik heb dit probleem met mijn mixer (numark 5000FX) ook eens een tijdje gehad alleen om erachter te komen dat de pan van mn master scheef stond.
BarryVendel    posted on 13-01-2010 13:07
Ja, dat soort dingen gebeuren wel vaker, de oplossing is dan zo simpel dat je er overheen blijkt te kijken.

Ik heb zelf eens een housefeest georganiseerd waarbij een andere jongen twee keer een verkeerde aansluiting maakte, dat heeft ook veel tijd gekost.

De eerste keer had hij beide CDJ-1000's verkeerd aangesloten, hij had de rechtertulp van beide goed gedaan, maar de linkerkant in de digitale uitgang van de cd-spelers gedaan. Hierdoor hadden we links geen geluid en doordat beide CD-spelers hier last van hadden dachten we dat de linkerbox defect was. Na?een uur stress zijn we er achter gekomen...

De tweede keer had iemand een zelfgemaakte stekkerdoos meegenomen, waarop je lampen kon aansluiten, die dan gingen knipperen, doordat het kastje om de twee seconden de stroom aan/uitschakelde. Had die jongen dus de boxen er op aangesloten! Dus hadden we twee seconden geluid en dan weer niet, enz. Wederom na flink zoeken eindelijk de oorzaak gevonden, iets om helemaal gek van te worden en achteraf om te lachen!

Nog even on-topic: Ik heb ook een RMX-40BPM, maar ik heb er zelf nog geen last van gehad, gelukkig. Maar jullie begrijpen dat ik dit topic wel even op de voet ga volgen! Succes met de zoektocht naar een oplossing
User edit by BarryVendel on 13-01-2010 @ 13:08:31 (21%)
Dolivieira    posted on 13-01-2010 13:13
Draai de kabels eens om, kijken of het nu probleem anders om is. Dan weet je in iedergeval aan welke apparaat het gaat wat niet goed werkt
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

230 Users online: 122 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 81.401
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.878.438