Reloop RMX 40 naar Carver Versterker vaagheid (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MaximDJ    posted on 20-04-2009 17:00
Hallo Iedereen

Ik heb een klein (vaag)probleempje met mijn Gear. Als ik mijn Reloop RMX 40 aansluit op mijn carver versterker, hoor ik aan 1 kant minder. Ik zal het even uitgebreider uitleggen.

Ik heb dus 2 speakers staan. ééntje op de Linkeroutput van mijn mixer en een op de rechter output. Ik gebruik een tulp output.

Ik hoor dan in de speaker links van mij beduidend minder geluid. De bass is veel minder vol en de toppen gaan ook wat zachter. Terwijl rechts alles in orde is.

Ik draai dus de tulp eens om. Nu hoor ik het zelfde aan de rechterkant. Het ligt dus aan de Master Output van de Reloop....Net of het signaal op de linkeroutput minder goed doorkomt.

Weet iemand hier raad mee, of hoort dit zo?
Party Sensations. Excellence in entertainment.

What do you think about Reloop RMX 40 naar Carver Versterker vaagheid ??

Vote :   

lightstar    posted on 20-04-2009 17:47
ik weet niet zosnel wat er aan de hand is maar wat ik wel zelf vindt is dat de tulp uitgangen op deze mixer wel een stuk minder zijn. Zeker las je ze gaat vergelijken met de xlr uitgangen.
Ik kan je dut voor de rest niet echt verder helpen maar wat wel een oplossing is koop of maak zelf een verloopje van xlr naar het gene wat je bij je versterker hebt.
Voor de rest weet ik het niet zeker maar je zou het naar mijn idee ook kunnen meten op een of andere manier..
Boyd    posted on 20-04-2009 17:48
Probeer het eens op de master2 aan te sluiten, je weet wel de master die je met een potmeter bedient. Als dat het probleem oplost zit het in je master fader waarvan een rail minder goed werkt.

lightstar    posted on 20-04-2009 17:50
ja die had ik zelf ook nog niet bedacht maar dat is zeker een goede wat je nog ook kan proberen succes!
En als je het probleem weet post het hier maar even ben wel benieuwd
ThijsG    posted on 20-04-2009 17:56
Grappig dat je het zegt. Bij mij hetzelfde namelijk(op gote jack out op RMX30). Op de VU's zie je ze gelijkgaan. maar de rechter geeft een veel zwaarder geluid(vooral de bass). 
Bedenk nu trouwens ook dat mn versterker op linker kanaal volgens mij juist eerder clipt. (of rechts, of niet)
User edit by ThijsG on 20-04-2009 @ 17:57:07 (10%)
kuituhh    posted on 20-04-2009 18:24
vaag ... ik heb op mijn rmx-40 gewoon een tulp van me master1 naar me versterker gaan. Niks aan de hand. Of bedoel je bijvoorbeeld: witte tulp is links, rode tulp is rechts ?

succes ermee
Spin that Sh!t BAM!
MaximDJ    posted on 20-04-2009 18:29
Oke, even geprobeerd op master2. Het blijft hetzelfde....Raar dat thijsg ook dit probleem heeft....Ik kan eens mailen naar Reloop...Als ik het weet, post ik het hier! Thnx voor reactie's!
MaximDJ    posted on 20-04-2009 18:31
Poster: kuituhh
vaag ... ik heb op mijn rmx-40 gewoon een tulp van me master1 naar me versterker gaan. Niks aan de hand. Of bedoel je bijvoorbeeld: witte tulp is links, rode tulp is rechts ?

Ja, ik bedoel witte tulp is links en rode is rechts...Hoor jij geen mindere bass (want dat is het idd vooral) aan een kant?
Boyd    posted on 20-04-2009 18:31
Oke en dit doet hij bij elk kanaal van 1t/m4? Anders kan het nog aan je kanaalfader liggen. Staat je crossfader uit?
ArTy    posted on 20-04-2009 18:32
Even een domme vraag misschien, maar staat je balance goed?
Estacy    posted on 20-04-2009 18:42
@ ArTy, dat is anders niet zo'm domme vraag! Het zou ook kunnen dat het lijkt alsof de balance in het midden zit, maar in werkelijkheid is de potmeter er verkeerd opgezet! voelf ff voor die 'klik' in je balance potmeter. Ik weet niet of er ook een balance op je amp zit? Mischien ligt het wel aan je oren :P
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
MaximDJ    posted on 20-04-2009 19:31
haha, nee ligt niet aan me oren:P Balance staat goed, ik voel een klikje...Crossfader staat ook uit.
Denk even mailen met Reloop?
Phenix    posted on 20-04-2009 21:18
Ik zit hier met hetzelfde probleem, maar gebruik dan de XLR uitgangen. Af en toe klinkt mijn linkerspeaker een stuk zachter, het scheelt 3 dB, want als ik mijn linker KRK op de achterkant 3 dB versterk klinken ze even hard (links en rechts). Als je dan je mixer weer uit zet en weer aan, was het bij mij even over maar daarna kwam het gewoon weer terug en na laatste tijd blijft het probleem gewoon ook als ik hem opnieuw heb aangezet.
Maar ik hoor ook af en toe een klik door mijn speakers en soms wordt het probleem of verholpen of komt het probleem weer terug na deze klik (niet in 100% van de gevallen).

Het is dus ongeveer hetzelfde probleem, een zachter geluid op het linker kanaal.

Ps: Ik heb trouwens een Reloop RMX-40 BPM (zilver).
http://www.djmillhouse.nl
Prozei    posted on 20-04-2009 21:33
wissel links even met rechts op de mixerCool.
wisselt het probleem van links naar rechts zit het in de mixer
blijft het het zelfde is het de versterker.
Phenix    posted on 20-04-2009 21:37
Ik heb ze ook omgewisseld op mijn mixer en toen verplaatste het probleem naar de andere speaker (dus de uitgang van links ging na het omwisselen naar mijn rechter KRK en toen was het probleem bij de rechter). Het ligt dus echt aan de linker master uitgang (XLR). Of het ook bij de tulp uitgang van master 1 is, weet ik niet zeker, heb ik nog niet geprobeerd. Met master 2 heb ik tot nu toe nog geen problemen gehad.
lightstar    posted on 20-04-2009 21:49
Ik zat een beetje te twijfelen of ik het nou wel niet heb. Maar ik heb toen even besloten om een klein onderzoekje te doen.
Zelf heb ik er thuis 2 actieve m-audio studio speakers op aangesloten via de xlr uitgang zijn aangesloten en ook 2 bij m'n bureau via de tulp master 2.
Wat mij al meteen opviel is dat mijn linker speaker meer open stond dan m'n rechter aan de achterkant.
Daarna heb ik ze gelijk gezet en even goed geluisterd en met m'n pan een beetje gespeeld.
Nou merkte ik dat er wel zeker een verschil tussen zit! Ik ben dus echt bang dat dit bij veel van deze mixer is.
Alleen zit het hem volgens mij niet in je master fader of zo want als ik bij m'n vu meter kijk zie ik ook degelijk verschil tussen links en rechts!
Op het moment dat ik bij een continue baslijn zorg met de pan dat de vu hetzelfde uitslaat dan klopt de verhouding wel maar als ik heb dan weer in het midden zet dan is het toch weer ongelijk.

Dus ik vraag me echt af of dit goed is.
ThijsG    posted on 20-04-2009 21:51
Raar om te zien, een dus best veelvoorkomend probleem. En men komt er nu pas achter. Goed begonnen Maxim!Winking my eye
Boyd    posted on 20-04-2009 22:03
Poster: Phenix
Ik heb ze ook omgewisseld op mijn mixer en toen verplaatste het probleem naar de andere speaker (dus de uitgang van links ging na het omwisselen naar mijn rechter KRK en toen was het probleem bij de rechter). Het ligt dus echt aan de linker master uitgang (XLR). Of het ook bij de tulp uitgang van master 1 is, weet ik niet zeker, heb ik nog niet geprobeerd. Met master 2 heb ik tot nu toe nog geen problemen gehad.

Dus bij jou ligt het probleem in een versleten of stoffige master1 fader. Probeer hem eens met de stofzuiger op de lichtste stand uit te zuigen. Anders ff een beetje uitblazen met een busje perslucht.
Phenix    posted on 20-04-2009 22:39
@ Boydgrift: De stofzuiger heb ik nog niet geprobeerd, maar heb hem wel al helemaal open gehaald en alle solderingen eens nagelopen en een paar opnieuw gesoldeerd. Maar mijn VU meter slaat wel gewoon gelijk uit dus zit het probleem na de VU meter.
kuituhh    posted on 21-04-2009 09:32
Poster: MaximDJ

Ja, ik bedoel witte tulp is links en rode is rechts...Hoor jij geen mindere bass (want dat is het idd vooral) aan een kant?

eigenlijk niet opgelet. Hoewel het me eigenlijk wel meteen zou opvallen als het wel zo zou zijn. Heb 2 dikke monitors staan dus als er verschil zou zijn qua output zou ik dat toch wel meteen moeten horen dus nee ik heb daar geen last van.
Spin that Sh!t BAM!
MaximDJ    posted on 21-04-2009 16:06
raar idd, verwacht niet dat er veel aan te doen is, behalve een nieuwe mixer kopen....Het stoort niet heel erg, het valt ook niet echt op (behalve als je echt goed gaat luisteren)

@ThijsG: haha, bedankt! Het viel mij op,dus ik denk ik post het hier evenWinking my eye
ThijsG    posted on 21-04-2009 16:15
Op feestjes heb ik er trouwens nooit last van, maar dan staan mn speakers ook verderweg. Het kan ook komen doordat mijn rechterspeaker meer 'afgesloten' zit thuis. Maar alsnog denk ik dat het mijn mixer is...als je er echt last van hebt gewoon reloop mailen.
MaximDJ    posted on 21-04-2009 17:38
jij zelf hebt er dan ook geen last van, maar het publiek miss wel...Maar het valt bijnaniet op...dus ik maak me er verder ook niet echt heel druk om...Denk wel dat het aan de Reloop RMX series ligt...Toch een klein minpuntje dan aan deze supermixerWinking my eye
Boyd    posted on 21-04-2009 17:45
Als je het echt zou willen weten moet je via je master out weer opnemen naar je pc. Dan kan je haast gaan meten tussen het linker en rechter kanaal.
DJADMIN    posted on 21-04-2009 18:23
Kan ook een probleem in de box zijn, speaker stuk ?
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Phenix    posted on 21-04-2009 21:32
@ DJADMIN: Bij mij ligt het iig niet aan de speakers, want als ik links en rechts omwisselde dan verschoof het probleem dus van mijn linker naar mijn rechter (KRK RP-6 CL) speaker.

Maar wel raar dat er meerdere zijn die hier last van hebben. :S

237 Users online: 132 Guests (105 Unknown)
Pages generated today : 81.308
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.878.345