Mijn eerste mix met beatmatchen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djrichard-56    posted on 19-04-2009 17:07
Heey

Ben nu ongeveer 4 maanden bezig met beatmatchen gaat al redelijk goed. maar kan altijd nog beter.
afen toe kan de overgang wat beter. nummer 7 naar 8 ging wat minder :P

Graag wat reacties en tips. Smile

Playlist

01 David Ekenbäck ft. Cherry - Nairu (Don & Palm Remix) 
02 Armand van helden ft Christian Rich - Ski Hard ft (Original Mix) 
03 John Dahlback - Pyramid (Vocal Club Mix) 
04 Kristine W - Feel What You Want (Mark Simmons Edit) 
05 Cyndi Lauper - Into The Nightlife (Laidback Luke Remix) 
06 Steve Angello, Laidback Luke - Chaa Chaa (EDX Mix) 
07 Steve Angello, Axwell, Sebastian Ingrosso, Laidback Luke - Leave the world behind Ft Swedis house maffia
08 David Guetta Ft. Kelly Rowland - Love Takes Over (Samman's 'Boom Boom' Club Mix)

Link ////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/
User edit by djrichard-56 on 19-04-2009 @ 17:09:54 (8%)

What do you think about Mijn eerste mix met beatmatchen ??

Vote :   
ianroma    posted on 19-04-2009 20:15
Ik ga hem nu luisteren. In ieder geval al een goede platenkeuze.

Edit: Voor een eerste mix is het best goed. Alleen ik hoor heel vaak 2 melodiën door elkaar in de overgangen. Dat zou ik niet doen. En natuurlijk veel en veel oefenen met beatmatchen!Winking my eye Succes!
User edit by ianroma on 19-04-2009 @ 21:51:13 (100%)
Boyd    posted on 19-04-2009 21:48
Klinkt leuk, ben alleen geen fan van de 1e overgang. De tweede overgang op 9.30 hoor je twee melodieën door elkaar. Heb ik gelijk als ik zeg dat Pyramid op 10.20 erg omlaag gepitched is? Dit is niet om je af te kraken, maar het is opbouwende kritiek. Zelf is het ook nog niet gelukt om voor 100% de perfecte mix te maken. Platenkeus is zowieso een pluspunt.

Denk dat ik hem nog ff op mn ipod zet om hem morgen op de fiets te luisteren.
djrichard-56    posted on 19-04-2009 22:02
Poster: ianroma
Ik ga hem nu luisteren. In ieder geval al een goede platenkeuze.

Edit: Voor een eerste mix is het best goed. Alleen ik hoor heel vaak 2 melodiën door elkaar in de overgangen. Dat zou ik niet doen. En natuurlijk veel en veel oefenen met beatmatchen!Winking my eye Succes!

Bedankt. ja die 2 melodiën dan was niet echt de bedoeling, klinkt niet. oefenen kan niet van me booth afblijven :P 
djrichard-56    posted on 19-04-2009 22:06
Poster: BoydGrift
Klinkt leuk, ben alleen geen fan van de 1e overgang. De tweede overgang op 9.30 hoor je twee melodieën door elkaar. Heb ik gelijk als ik zeg dat Pyramid op 10.20 erg omlaag gepitched is? Dit is niet om je af te kraken, maar het is opbouwende kritiek. Zelf is het ook nog niet gelukt om voor 100% de perfecte mix te maken. Platenkeus is zowieso een pluspunt.

Denk dat ik hem nog ff op mn ipod zet om hem morgen op de fiets te luisteren.

Bedankt voor de tips, de melodiën door elkaar was niet de bedoeling. ja de overgangen konden ook wel beter. zal ik mee paken in me volgende mix Smile en over Pyramid. ja weet ook niet wat ik toen deed :P zpu hem vast wel omlaag gepitced hebben perongeluk.
djrichard-56    posted on 19-04-2009 22:06
Poster: djrichard-56

Bedankt voor de tips, de melodiën door elkaar was niet de bedoeling. ja de overgangen konden ook wel beter. zal ik mee paken in me volgende mix Smile en over Pyramid. ja weet ook niet wat ik toen deed :P zal hem vast wel omlaag gepitced hebben perongeluk.

DJDenz    posted on 19-04-2009 22:11
Ik hoor steeds dat de platenkeuze goed is, maar qua toonhoogte vind ik de keuze juist wat minder. Het valt nog niet altijd mee om de perfecte match tussen twee platen te vinden. Bereid een mix goed voor, dus maak voor jezelf eens een selectie met platen die goed bij elkaar passen en schrijf die op en probeer je daar zoveel mogelijk aan te houden. Happy, laughing Verder zou ik zeggen: blijven oefenen en het zal vanzelf steeds beter gaan.
djrichard-56    posted on 20-04-2009 17:21
Poster: DJDenz
Ik hoor steeds dat de platenkeuze goed is, maar qua toonhoogte vind ik de keuze juist wat minder. Het valt nog niet altijd mee om de perfecte match tussen twee platen te vinden. Bereid een mix goed voor, dus maak voor jezelf eens een selectie met platen die goed bij elkaar passen en schrijf die op en probeer je daar zoveel mogelijk aan te houden. Happy, laughing Verder zou ik zeggen: blijven oefenen en het zal vanzelf steeds beter gaan.

OKee zal ik voortaan proberen te doen Smile bedankt voor de tip 
stefanpro    posted on 25-04-2009 13:12
Ik ben het niet met denz eens. als alle nummers bij elkaar passen dan word de mix te eentonig, ik zou zeggen dat je het op gevoel moet doen welk nummer er nou het best bij past en welke de mix intressant houd, bijv als je een aantal tracks met een break hebt kun je er ook wel weer een track met wat minder breaks ingooien en dat geld ook met vocals. probeer hier maar iets mee dan zul je zien dat je mix energieker en intressanter word voor de luisteraarWinking my eye
djrichard-56    posted on 25-04-2009 13:53
Ja zo zat ik dus ook :P jouw tip heb ik meer aan Smile

thanks 

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

231 Users online: 74 Guests (157 Unknown)
Pages generated today : 20.938
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.494.711