Victorie!! Pirate Bay aangepakt (4/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Estacy    posted on 18-04-2009 18:05
Eindelijk! de 4 zweedse beheerders van de o zo bekende (en waarschijnlijk verafschuwt door de meeste van jullie) download site 'the pirate bay.org' ?zijn berecht en moeten 2.7 milioen euries opduikelen voor de entertaiment industrie, o.a EMI en UNIVERSALMUSIC. eindelijk, de strijd tegen illegale shit is begonnen! Ik ben blij, want ik keek 1 keer op de PirateBay, en je kunt daar gewoon dingen als Cubase en Traktor 3 gratis krijgen! niet normaal.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Mod edit by Lead on 16-08-2009 11:07 (2%)

What do you think about Victorie!! Pirate Bay aangepakt ??

Vote :   

Bouncy    posted on 14-08-2009 11:38
Poster: Helixon

Een lul kan niet lullenCool
En bij een demo zijn er van die vervelende meldingen en "storingen" zodat ej niks kan doen enz.
en bij "uittesten" bedoel ik niet alleen software

Beetje raar, makers van software willen juist in een demo laten zien hoe goed iets is, en als er dan "storingen" in zitten, betekend het dus dat de software kut is en ik het zoiezo niet ga kopen! Goeie software heeft ook een goeie demo!

En wat bedoel je nogmeer met uittesten dan alleen software?
bambamstudio    posted on 14-08-2009 11:39

En bij een demo zijn er van die vervelende meldingen en "storingen" zodat ej niks kan doen enz.

ja maar je zegt zelf, uittesten. Je wil het niet uittesten, je wilt het gebruiken en er niet voor betalen das heel iets anders.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Bouncy    posted on 14-08-2009 11:50
Quote van bambam:?
en als er wordt ingebroken en zn cdj1000 wordt weggehaald omdat de inberker hem wil gebruiken als demo is het janken
Boyd    posted on 14-08-2009 11:51

Demoversies zijn zo gemanipuleerd dat je er geen productie mee kan draaien. Bij ableton is bijvoorbeeld het opslaan weggehaald, en bij virtual dj heb je een tijdlimiet. Dat is normaal, anders konden ze het net zo goed gratis weggeven.
Tekhead    posted on 15-08-2009 10:46
iedereen wil toch betaald worden voor afgeleverd werk !!!
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 15-08-2009 11:10
Tuurlijk moet iedereen die een creatie heeft gemaakt in de vorm van muziek, software of film betaalt krijgen. Daar ben ik het compleet mee eens. Alleen het probleem is dat St brein nu denk dat ze de Piratebay hebben aangepakt dat het dan stopt. En dat is een illusie. Want die downlaod sits zijn net onkruid. Want je pakt er 1 en er komen er 3 bij. Kijk maar naar Kazaa, Limefire, Emule noems ze maar op.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 15-08-2009 11:12
Gelijk dealers in zuid amerika, pak er 1, staan er meteen 3 nieuwe klaar
Dolivieira    posted on 15-08-2009 11:17
Daar kan je het mee vergelijken, Kijk ik? maak zelf ook muziek, ik ben er nog niet tevreden over. Maar stel ik kan iets uitbrengen, dan ga ik er niet meer van uit dat ik er rijk van zal worden door middel van de verkoop van de nummers. Maar wat er om heen zit daar moet je het van hebben. Je gigs en merchendise?daar?moet je het van hebben. Het is sneu dat je zo moet gaan denken, maar het is nauw eenmaal zo en het tei is niet te keren. ?
DAW    posted on 15-08-2009 11:31

Een Demo bevat geen storingen het is immers in 9/10 gevallen de originele versie, echter zijn er in veel Demo's een aantal functies uitgeschakeld. Bijvoorbeeld opslaan van je creatie. En als je een legale key hebt deze legaal mag gebruiken.

http://EOSfotografie.nl
trustt    posted on 15-08-2009 15:38
Vele programma's werken met een 'biep' of tuut die terug komt om de zoveel minuten. Dan heb je ook nog andere demo's waarbij het geluid wegvalt na drie kwartier fzo.. dat is wat?Helixon met meldingen en storingen bedoelt ?n natuurlijk zoals jij zegt, dat er een aantal functies uitgeschakeld zijn.
User edit by trustt on 15-08-2009 @ 15:39:28 (4%)
voltcontrol    posted on 15-08-2009 16:18
Hoewel k de weerstand tegen downloaden vanuit een auteursperspectief helemaal begrijp is het een ongelofelijke onrealistische standpunt naar mijn mening.

Elke creatieveling met een gezonde blik op de wereld weet dat 'ie ook creatief moet zijn met zijn versprijdingmethodes en manier van geld verdienen.

Zonder jatwerk was onze geliefde housemuziek niet eens mogelijk geweest.. (samplen noemen we dat..)
Dolivieira    posted on 15-08-2009 17:33
Poster: voltcontrol

Zonder jatwerk was onze geliefde housemuziek niet eens mogelijk geweest.. (samplen noemen we dat..)

Alle hederdaagse dans muziek bestaat uit samples dus jatwerk. Idd ,Dus waar hebben we het over.
Tekhead    posted on 15-08-2009 17:37
ja, maar die moeten toestemming krijgen om ze te gebruiken, en moeten er ook voo betalen nadien
Dolivieira    posted on 15-08-2009 18:44
Ja dat is waar, maar sommige samples zijn zo gemanipuleert dat je het origineel niet meer hoort. Maar toch is het gejat. Het zelfde geld voor beatloopjes die in ableton gerbruikr worden. Maar ja dit is een eindeloze discussie
Boyd    posted on 15-08-2009 18:51
Als het allemaal bij draaitafels was gebleven, was dit nu geen probleem geweest. Een vinyl kopieren is immers duurder dan er een kopen.

Niemand op deze wereld gaat "illegale" software en muziek stoppen of tegenhouden. De uitgever zegt A en de 'crimineel' zegt B. Waarop de uitgever C zegt enz...
juless    posted on 15-08-2009 20:02
ik vind dat er niets mis is met downloaden zolang het maar voor non commercieel gebruik, gebruikt wordt... want stel je nouw eens voor dat ik als 17 jarige een software pakket van adobe voor 4000 euro moet kopen omdat ik ook nog eens niet onder de studentekorting kom... op school werken we ermee en ik heb het dus thuis ook nodig om opdrachten te kunnen maken!
gelukkig kan ik het nu via school voor 69 euro aanschaffenCool maar dat heeft er nu niets mee te maken
thomassmith    posted on 15-08-2009 23:52
nou ik vond t wel een chille site altijd

je kon gewoon lekker een beatport top 50 krijgen voor niks, das mooi zaken doen
Illusion    posted on 15-08-2009 23:59
Poster: ianroma
Waarom download iedereen hier torrents? nieuwsgroepen gaan toch veel en veel sneller en dat is niet illegaal.

Heb ik ook al eerder verteld. Gaat zoveel sneller.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Dolivieira    posted on 16-08-2009 00:31
Poster: ianroma
Waarom download iedereen hier torrents? nieuwsgroepen gaan toch veel en veel sneller en dat is niet illegaal.

nieuws groepen is gewoon illigaal. het is dat je het maar weet.
Bouncy    posted on 16-08-2009 10:29
Poster: juless
ik vind dat er niets mis is met downloaden zolang het maar voor non commercieel gebruik, gebruikt wordt... want stel je nouw eens voor dat ik als 17 jarige een software pakket van adobe voor 4000 euro moet kopen omdat ik ook nog eens niet onder de studentekorting kom... op school werken we ermee en ik heb het dus thuis ook nodig om opdrachten te kunnen maken!
gelukkig kan ik het nu via school voor 69 euro aanschaffenCool maar dat heeft er nu niets mee te maken

Dus heb je het aangeschaft (speciale licentie, waarschijnlijk alleen voor niet commercieel gebruik ofzo), en hoef je dus ook niet te downloaden... toch?
Lead    posted on 16-08-2009 11:10
Poster: thomassmith
nou ik vond t wel een chille site altijd

je kon gewoon lekker een beatport top 50 krijgen voor niks, das mooi zaken doen

En dit is nu de doodsteek voor de muziek industrie. Over een tijdje gaat niemand nog produceren want je kunt de muziek die je gemaakt het toch niet meer verkopen.... iedereen download alleen maar en dat haalt de vernieuwing uit de muziek.

Ik download wat ik thuis gebruik , maar alles wat ik draai is netjes aangeschaft of als promo ontvangen. Ik vindt niet dat je het als DJ kunt maken om je collega's (die de muziek gemaakt hebben) kunt naaien door hun goede plaatje (met pijn en moeite geproduceerd) te downloaden... Waar blijft de motivatie voor de artiest dan om een volgende track te produceren ?

Artiesten doen draaien en muziek produceren voor hun werk, als er maar genoeg mensen blijven downloaden zullen er minder platen uitkomen denk ik....
Let the BASS be louder
juless    posted on 16-08-2009 11:37
Poster: Bouncy

Dus heb je het aangeschaft (speciale licentie, waarschijnlijk alleen voor niet commercieel gebruik ofzo), en hoef je dus ook niet te downloaden... toch?

jep klopt, zelf download ik er ook vol op los maar vind dat als je eenmaal geld met de programmas gaat verdienen je de originele moet kopen ( is al eerder gezegt) en ja voor mij was het nu ook niet moeilijk omdat het zo goedkoop was en ik nu wel lekker kan updaten etc...
Nvie    posted on 16-08-2009 15:14
Poster: Lead

En dit is nu de doodsteek voor de muziek industrie. Over een tijdje gaat niemand nog produceren want je kunt de muziek die je gemaakt het toch niet meer verkopen.... iedereen download alleen maar en dat haalt de vernieuwing uit de muziek.

Ik download wat ik thuis gebruik , maar alles wat ik draai is netjes aangeschaft of als promo ontvangen. Ik vindt niet dat je het als DJ kunt maken om je collega's (die de muziek gemaakt hebben) kunt naaien door hun goede plaatje (met pijn en moeite geproduceerd) te downloaden... Waar blijft de motivatie voor de artiest dan om een volgende track te produceren ?

Artiesten doen draaien en muziek produceren voor hun werk, als er maar genoeg mensen blijven downloaden zullen er minder platen uitkomen denk ik....
 Minder platen wel ja, maar doodsteek zal het nooit worden. Artiesten zijn altijd artiesten omdat ze het leuk vinden om muziek te maken, of een kick krijgen om mensen te zien dansen op hun muziek. Als je alleen artiest bent om het geld, dan vind ik dat eerder verontrustend.

Tuurlijk, artiesten willen ook geld verdienen, maar illegale downloads zijn nu eenmaal part of life. Kan me niet voorstellen dat iemand alles legaal op z'n computer danwel muziekcollectie heeft staan. Daarnaast zijn de opbrengsten uit festivals/optredens meestal ook niet misselijk, en treed men doorgaans meer op dan men nieuwe platen uitbrengt.
Mod edit by Nvie on 16-08-2009 15:14 (1%)
bambamstudio    posted on 16-08-2009 17:26
...je kunt wel merken dat niemand hier zijn brood moet verdiennen met muziek en produceren.....
bambamstudio    posted on 16-08-2009 17:27
Poster: Nvie
Minder platen wel ja, maar doodsteek zal het nooit worden. Artiesten zijn altijd artiesten omdat ze het leuk vinden om muziek te maken, of een kick krijgen om mensen te zien dansen op hun muziek. Als je alleen artiest bent om het geld, dan vind ik dat eerder verontrustend.

Tuurlijk, artiesten willen ook geld verdienen, maar illegale downloads zijn nu eenmaal part of life. Kan me niet voorstellen dat iemand alles legaal op z'n computer danwel muziekcollectie heeft staan. Daarnaast zijn de opbrengsten uit festivals/optredens meestal ook niet misselijk, en treed men doorgaans meer op dan men nieuwe platen uitbrengt.

Ik heb geen enkele MP3. film, of softwware op mijn computer staan die ik NIET betaald heb. Ik weet niet eens hoe een torrent site of nieuwsgroep werkt. En dat wil ik ook zou houden

163 Users online: 59 Guests (104 Unknown)
Pages generated today : 48.900
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.956.192