Poster: Helixon
Een lul kan niet lullen
En bij een demo zijn er van die vervelende meldingen en "storingen" zodat ej niks kan doen enz.
en bij "uittesten" bedoel ik niet alleen software
Een lul kan niet lullen
En bij een demo zijn er van die vervelende meldingen en "storingen" zodat ej niks kan doen enz.
Een lul kan niet lullen
Een lul kan niet lullen
Poster: voltcontrol
Zonder jatwerk was onze geliefde housemuziek niet eens mogelijk geweest.. (samplen noemen we dat..)
Poster: ianroma
Waarom download iedereen hier torrents? nieuwsgroepen gaan toch veel en veel sneller en dat is niet illegaal.
Poster: ianroma
Waarom download iedereen hier torrents? nieuwsgroepen gaan toch veel en veel sneller en dat is niet illegaal.
Poster: juless
ik vind dat er niets mis is met downloaden zolang het maar voor non commercieel gebruik, gebruikt wordt... want stel je nouw eens voor dat ik als 17 jarige een software pakket van adobe voor 4000 euro moet kopen omdat ik ook nog eens niet onder de studentekorting kom... op school werken we ermee en ik heb het dus thuis ook nodig om opdrachten te kunnen maken!
gelukkig kan ik het nu via school voor 69 euro aanschaffenmaar dat heeft er nu niets mee te maken
Poster: thomassmith
nou ik vond t wel een chille site altijd
je kon gewoon lekker een beatport top 50 krijgen voor niks, das mooi zaken doen
Poster: Bouncy
Dus heb je het aangeschaft (speciale licentie, waarschijnlijk alleen voor niet commercieel gebruik ofzo), en hoef je dus ook niet te downloaden... toch?
Poster: LeadMinder platen wel ja, maar doodsteek zal het nooit worden. Artiesten zijn altijd artiesten omdat ze het leuk vinden om muziek te maken, of een kick krijgen om mensen te zien dansen op hun muziek. Als je alleen artiest bent om het geld, dan vind ik dat eerder verontrustend.
En dit is nu de doodsteek voor de muziek industrie. Over een tijdje gaat niemand nog produceren want je kunt de muziek die je gemaakt het toch niet meer verkopen.... iedereen download alleen maar en dat haalt de vernieuwing uit de muziek.
Ik download wat ik thuis gebruik , maar alles wat ik draai is netjes aangeschaft of als promo ontvangen. Ik vindt niet dat je het als DJ kunt maken om je collega's (die de muziek gemaakt hebben) kunt naaien door hun goede plaatje (met pijn en moeite geproduceerd) te downloaden... Waar blijft de motivatie voor de artiest dan om een volgende track te produceren ?
Artiesten doen draaien en muziek produceren voor hun werk, als er maar genoeg mensen blijven downloaden zullen er minder platen uitkomen denk ik....
Poster: Nvie
Minder platen wel ja, maar doodsteek zal het nooit worden. Artiesten zijn altijd artiesten omdat ze het leuk vinden om muziek te maken, of een kick krijgen om mensen te zien dansen op hun muziek. Als je alleen artiest bent om het geld, dan vind ik dat eerder verontrustend.
Tuurlijk, artiesten willen ook geld verdienen, maar illegale downloads zijn nu eenmaal part of life. Kan me niet voorstellen dat iemand alles legaal op z'n computer danwel muziekcollectie heeft staan. Daarnaast zijn de opbrengsten uit festivals/optredens meestal ook niet misselijk, en treed men doorgaans meer op dan men nieuwe platen uitbrengt.