Victorie!! Pirate Bay aangepakt (3/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Estacy    posted on 18-04-2009 18:05
Eindelijk! de 4 zweedse beheerders van de o zo bekende (en waarschijnlijk verafschuwt door de meeste van jullie) download site 'the pirate bay.org' ?zijn berecht en moeten 2.7 milioen euries opduikelen voor de entertaiment industrie, o.a EMI en UNIVERSALMUSIC. eindelijk, de strijd tegen illegale shit is begonnen! Ik ben blij, want ik keek 1 keer op de PirateBay, en je kunt daar gewoon dingen als Cubase en Traktor 3 gratis krijgen! niet normaal.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Mod edit by Lead on 16-08-2009 11:07 (2%)

What do you think about Victorie!! Pirate Bay aangepakt ??

Vote :   

Estacy    posted on 12-08-2009 11:18
Poster: Ilja

Het is te merken dat stichting Brein vuistdiep in je aars zit.? Cool
  niet echt, maar wel heb ik al mijn software tot nu toe legaal verkregen. en waarom wordt dit 4 maanden oude topic eigenlek gekikt?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
main    posted on 12-08-2009 11:20
het wordt gekickt omdat piratebay binnen 10dagen moet sluiten. de 15e volgens mij

edit: sluiten voor nl in iedergeval
User edit by main on 12-08-2009 @ 11:20:43 (46%)
Snaad    posted on 12-08-2009 11:37
Poster: Ilja

Het is te merken dat stichting Brein vuistdiep in je aars zit.? Cool

Ik ben het toch met Ecstacy eens, als je DJ wilt zijn, moet je er ook voor dokken. Gebruik je iemand anders zn muziek, moet je voor betalen. Zelfde geldt voor die programma's, je maakt de programmas niet zelf, dus dokken. Brein doet wat dat betreft prima werk.
niiicola    posted on 12-08-2009 11:42
@main, heb je een PM teruggestuurd, m'n vingers zijn nu wel ff kapot Tongue

EDIT: heb nog steeds die stomme Franse vlag bij m'n naam :-@
Edit van Edit: alweer normaal Happy, laughing
Gewoon.
User edit by niiicola on 12-08-2009 @ 11:44:48 (100%)
Ilja    posted on 12-08-2009 12:49
Poster: Estacy
niet echt, maar wel heb ik al mijn software tot nu toe legaal verkregen. en waarom wordt dit 4 maanden oude topic eigenlek gekikt?

Software die ik gebruik is ook legaal al heb ik wel verschillende geprobeert ( dankzij piratebay, als ik het niet had gedaan dan had ik nu een hoop geld voor bagger?spul betaald )? En ja in download ook muziek maar ik koop ook muziek op CD en via iTunes, en daar mee trek ik het recht.
Boyd    posted on 12-08-2009 12:57
Over software:

Ik denk dat er ook veel software door mensen wordt gedownload, die het anders niet gekocht hadden. Mensen die sirrieus met hun zaken bezig zijn, kopen de software.

Voorbeeld: Iemand heeft Adobe Photoshop cs4 gedownload, om zijn afbeeldingen te verkleinen en te saven voor op internet. Die zelfde persoon had waarschijnlijk niet het pakket gekocht als het niet te downloaden was, dan had hij paint.net gedownload.

Dus door die downloads van onderandere TPB, maken bedrijven niet zoveel verlies als er gedacht wordt.
Yorick    posted on 12-08-2009 13:20
Gelukkig ken ik nog meer torrents site'sWinking my eye!
trustt    posted on 12-08-2009 13:56
Voor mensen die facebook hebben, hier staat een artikel van een kerel die ik wel gelijk kan?geven omtrent dat gedoe rond pirate bay..
http://www.facebook.com/home.php?#/topic.php?uid=105147500993&topic=10181

Illusion    posted on 12-08-2009 16:06
brave hendrikjesCool
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 12-08-2009 @ 16:06:24 (17%)
Roalin    posted on 12-08-2009 18:44
Poster: BoydGrift
Over software:

Ik denk dat er ook veel software door mensen wordt gedownload, die het anders niet gekocht hadden. Mensen die sirrieus met hun zaken bezig zijn, kopen de software.

Voorbeeld: Iemand heeft Adobe Photoshop cs4 gedownload, om zijn afbeeldingen te verkleinen en te saven voor op internet. Die zelfde persoon had waarschijnlijk niet het pakket gekocht als het niet te downloaden was, dan had hij paint.net gedownload.

Dus door die downloads van onderandere TPB, maken bedrijven niet zoveel verlies als er gedacht wordt.

Precies, het is toch niet normaal hoeveel Photoshop kost!? Dus, dan maar illegaal...
Zo'n pakket?ga je toch ook niet kopen...

Poster: main
vind t wel jammer eerlijk gezegd, ik vind dat iedereen recht heeft om iets als cubase te proberen (stel dat je er aanleg voor zou kunnen hebben) maar hier zijn dan ook demo's voor gemaakt.

MAAR als je er dan aanleg voor hebt maar geen geld houdt t op. daarom vind ik dat soort sites (en torrents) wel prima

Je hebt helemaal gelijk. Demo's zuigen. Ik?heb nu stiekem (ooho, stouterik :p)?Ableton gedownload.
Ik kan er nog niet echt mee overweg maar ik?weet nu wel dat als ik serieus met produceren bezig ga, ik het pakket echt ga kopen?
Helixon    posted on 12-08-2009 23:40
daar haal ik de top40 iedere week vandaanCool
Snoey    posted on 13-08-2009 06:48
Joepie, 1 site is plat. Komen er weer 2 nieuwe toetreders voor terug. Wat ik nou zo ironisch vind, in al die berichten staat uitgelegd wat torrents zijn, bestanden die je kan downloaden om zo onderling data uitwisselen. Met andere woorden, ze pakken een site aan waar torrentbestanden worden aangeboden, maar mensen kunnen ze nog steeds gebruiken als The Pirate Bay plat ligt.?

Ik ga nu even naar mininova om een weer een paar nieuwe afleringen te downloaden van een stel series die ik volg.?

www.soundcloud.com/ten-hooven
Dolivieira    posted on 13-08-2009 08:43
Het is net?onkruid. Je haald het hier weg en het groeit er daar weer dubbel bij. Dweilen met de kraan open. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Xtremer    posted on 13-08-2009 09:28
Zolang het beschikbaar is zal er echt niemand zijn die poeslief alles gaat kopen. Dingen die voor mij grote waarde hebben koop ik wel, maar om nu een progje te gaan kopen van zo'n ?80,00 gaat me tever om foto's te kunnen verkleinen. TPB doet het overigens nog gewoon hier...
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
niiicola    posted on 13-08-2009 09:45
The Pirate Bay moet website sluiten ???
Gebeurt dat niet, dan volgt een dwangsom van 30.000 euro per dag, tot een maximum van 3 miljoen euro.

De zaak was aangespannen door de Stichting Brein die namens de muziek- en filmindustrie strijdt tegen het downloaden van auteursrechtelijk beschermd werk op internet. Voor Nederlanders is dit een nationale hobby: zij staan volgens Brein op plaats zeven in de lijst van aantallen bezoekers van The Pirate Bay.

De site fungeert als een draaischijf tussen computers van bezoekers, die onderling films, muziek of computerprogramma's uitwisselen. Stichting Brein heeft verschillende processen lopen tegen zulke aanbieders op internet. Artiesten en producenten lopen veel inkomsten mis door het grote aanbod van gratis muziek en films op internet.

De beheerders van The Pirate Bay zijn in april al door de Zweedse rechter veroordeeld tot een jaar gevangenisstraf en geldboete voor hun illegale activiteiten. In afwachting van het hoger beroep zijn ze echter op vrije voeten. AMSTERDAM - Nog tien dagen kunnen Nederlanders muziek, films en software downloaden vanaf de grootste piratenwebsite ter wereld, het Zweedse The Pirate Bay. De website moet op last van de rechtbank in Amsterdam daarna internetbezoekers uit Nederland de toegang blokkeren.

Dit had ik uit zo'n nieuws-site gehaald... is geschreven op 31 juli...
Gewoon.
Boyd    posted on 13-08-2009 11:02
Poster: djdolivieira
Het is net?onkruid. Je haald het hier weg en het groeit er daar weer dubbel bij. Dweilen met de kraan open. ?

Daarom heb ik ook alleen maar beton in mijn tuin, daar kan geen onkrijd op groeien.

Ik denk dat de grootste schade geleden wordt bij films, als mensen die niet kunnen downloaden. Dan zijn ze veel eerder geneigd om ze te kopen. Met Ableton of traktor is dit anders. Ik download geen films, puur omdat ik het veel meer werk vindt dan eventjes een kopen.
Roalin    posted on 13-08-2009 17:58
Ik ben het eens dat films en muziek downloaden verboden moet worden. Dit is volgens mij waar de echte inkomsten misgelopen worden. Maar software moet illegaal te downloaden blijven. Producten die echt van grote waarde zullen zijn zullen mensen toch wel kopen.

Even een voorbeeld:
Photoshop is de leider in fotobewerkingsprogramma's. Dit programma zullen veel mensen thuis (illegaal) op hun pc hebben staan, dus kunnen heel veel mensen kunnen er mee werken. Daarom zullen bedrijven die fotobewerkingsprogramma nodig zijn, naar Photoshop neigen en zal dit veel verkocht worden. Was dit niet te downloaden geweest, dan konden er niet zoveel mensen mee werken en zal Photoshop niet zoveel verkocht worden.

Zo, dit is hoe ik erover denk! (misschien een beetje tegenstrijdig, maar ach...)
ianroma    posted on 13-08-2009 18:28
Waarom download iedereen hier torrents? nieuwsgroepen gaan toch veel en veel sneller en dat is niet illegaal.
DAW    posted on 13-08-2009 18:35
Poster: ianroma
dat is niet illegaal.

Ligt dit eens toe. Dus als jij muziek, films, software etc download via deze weg is het legaal?

Of je maakt een grapje of je bent een beetje naief?
http://EOSfotografie.nl
ianroma    posted on 13-08-2009 18:51
Omdat downloaden van copyright gerelateerde zaken in nederland zoiezo legaal is.
http://en.wikipedia.org/wiki/Usenet#Legal_issues
User edit by ianroma on 13-08-2009 @ 18:53:00 (64%)
DAW    posted on 13-08-2009 18:59
Poster: ianroma
Omdat downloaden van copyright gerelateerde zaken in nederland zoiezo legaal is.

Naief dus!!.... downloaden van muziek, films, software etc waarvoor je niet betaald is net zo ilegaal via newsgroups etc.

Zou een zoeken op stichting Brein en Nieuwsgroepen..
http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 13-08-2009 @ 19:00:43 (2%)
Esmee    posted on 13-08-2009 19:49
en al wordt het gesloten...
heb je nog genoeg andere sites zoals mininova.

om eerlijk te zijn, ik gebruik TPB graag. Even cdtje binnen halen voor in de auto, kijken of het wat is, de helft weggooien derest gaat op iPod.
Cd's als 538 dance smashes worden gewoon gekocht.
Ik koop eerder meer cd's door TPB, ik kan eerst even luisteren of het wat is, zonder dat er 4 verkopers je aan staan te staren. Ook weet ik daarna meteen wanneer t leuk is, dat ik daarna die cd wil hebben, en zelfs meer cd's van die serie, anders had ik die cd misschien nooit aangeraakt.
Helixon    posted on 13-08-2009 22:45
Poster: Snaad

Ik ben het toch met Ecstacy eens, als je DJ wilt zijn, moet je er ook voor dokken. Gebruik je iemand anders zn muziek, moet je voor betalen. Zelfde geldt voor die programma's, je maakt de programmas niet zelf, dus dokken. Brein doet wat dat betreft prima werk.

sorry dat ben ik niet met je eens, Ik heb virtual dj als 12 jarige gedownload en nu download ik het nog steeds, ik heb ook FL studio en Ableton enz. gedownload om het uit te testen, er zal als ik genoeg geld heb zeker een orginele betaalde versie komen. en net zoals esmee downoad ik ook een cd'tje om die voor te beluisteren.

En het uit de lucht halen van deze sites heeft geen zin, de server word ergens anders neer gezet en de site wordt onder een andere naam weer in de lucht gegooit. kijk maar naar mininova, dat was eers supernova of zoiets...

Greetzz
User edit by Helixon on 13-08-2009 @ 22:49:49 (35%)
Bouncy    posted on 13-08-2009 22:50
Poster: Helixon

sorry dat ben ik niet met je eens, Ik heb virtual dj als 12 jarige gedownload en nu download ik het nog steeds, ik heb ook FL studio en Ableton enz. gedownload om het uit te testen, er zal als ik genoeg geld heb zeker een orginele betaalde versie komen. en net zoals esmee downoad ik ook een cd'tje om die voor te beluisteren.

En het uit de lucht halen van deze sites heeft geen zin, de server word ergens anders neer gezet en de site wordt onder een andere naam weer in de lucht gegooit. kijk maar naar mininova, dat was eers supernova of zoiets...

Greetzz

Nou lul je jezelf klem... je zegt hier: om uit te testen...
DAAR HEB JE EEN DEMO VOOR!!!
User edit by Bouncy on 13-08-2009 @ 22:50:53 (15%)
Helixon    posted on 13-08-2009 22:55
Poster: Bouncy

Nou lul je jezelf klem... je zegt hier: om uit te testen...
DAAR HEB JE EEN DEMO VOOR!!!

Een lul kan niet lullenCool
En bij een demo zijn er van die vervelende meldingen en "storingen" zodat ej niks kan doen enz.
en bij "uittesten" bedoel ik niet alleen software
User edit by Helixon on 13-08-2009 @ 22:57:01 (20%)

139 Users online: 62 Guests (77 Unknown)
Pages generated today : 52.028
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.959.320