Victorie!! Pirate Bay aangepakt (2/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Estacy    posted on 18-04-2009 18:05
Eindelijk! de 4 zweedse beheerders van de o zo bekende (en waarschijnlijk verafschuwt door de meeste van jullie) download site 'the pirate bay.org' ?zijn berecht en moeten 2.7 milioen euries opduikelen voor de entertaiment industrie, o.a EMI en UNIVERSALMUSIC. eindelijk, de strijd tegen illegale shit is begonnen! Ik ben blij, want ik keek 1 keer op de PirateBay, en je kunt daar gewoon dingen als Cubase en Traktor 3 gratis krijgen! niet normaal.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Mod edit by Lead on 16-08-2009 11:07 (2%)

What do you think about Victorie!! Pirate Bay aangepakt ??

Vote :   

niiicola    posted on 19-04-2009 13:33
Poster: soundcollector
Kvind het zeer jammer dat ze deze site eraf gehaald hebben...
Gebruik bijna altijd warez-bb met rapidshare...

De site is er toch nog, teminste ik kan er nog op komen.
Gewoon.
yogum    posted on 20-04-2009 18:12
Poster: niiicola

Ja ze laten hem er nog op staan, ook doordat de servers in verschillende landen staan. Daarnaast is dit pas het voorlopige vonnis en gaan ze nog in hoger beroep. Dus of dit het laatste vonnis zal zijn is afwachten denk ik.
ArCee    posted on 20-04-2009 20:24
Spreekwoordelijke druppel op den gloeiende plaat. Een ieder die geloofd dat illegale verspreiding nog tegen te houden is mag snel terug zijn grot in.
Boyd    posted on 20-04-2009 20:38
Zelfd download ik redelijk veel onbetaalde muziek thuis, gewoon om naar te luisteren op de ipod of om lekker mee te mixen. Nummers waar ik een remix van maak, mixtape of iets anders zijn 99% van de tijd gekocht of gehad van de eigenaar. 

Ik vind het wel leuk om te zien dat Estacy dit topic opent, hij is 14 jaar en werkelijk de eerste 14-jarige die ik ken en tegen illegale downloads is.
Prozei    posted on 20-04-2009 21:43

dus wat heeft het voor nut gehad?

ik denk zelf niet veel.
niiicola    posted on 21-04-2009 07:32
Nee, ik denk dat The Pirate Bay ook gewoon blijft bestaan. Er zijn toch veel meer Torrent sites, waarom krijgt dan alleen deze een "boete".
Gewoon.
DAW    posted on 21-04-2009 08:01
Nee, ik denk dat The Pirate Bay ook gewoon blijft bestaan. Er zijn toch veel meer Torrent sites, waarom krijgt dan alleen deze een "boete".

Er zijn al aardig wat torrent sites uit de lucht gehaald, wel het nieuws volgen Winking my eye

Pirate bay krijgt veel publiciteit omdat het de grootste is. En de pirate bay haal je niet zomaar uit de lucht de servers staan op verschillende lokaties (dus niet in één land) Elk land heeft zijn eigen regelgeving op illegaal downloaden en uploaden. Meeste landen vervolgen hoofdzakelijk de uploaders.

Tevens heeft men in NL de peilen ook gericht op de nieuwsgroepen. Zie statement op de site van FTD.

Zou zeggen google even en je vind erg veel info hierover en natuurlijk zul je zien dat er erg veel sites al uit de lucht zijn gehaald ook in NL Winking my eye

Het is alleen dweilen met de kraan open. Dit soort sites zullen binnen no time elders worden opgetuigd. Bijvoorbeeld op zo´n bananen eiland waar men niet zo´n regelgeving heeft. Daarom wil men de ISP dit soort sites laten blokken in hun netwerk. Etc etc etc.

http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 21-04-2009 @ 08:03:49 (33%)
niiicola    posted on 11-08-2009 19:49
Is hij nou uit de lucht gehaald, want IK kan er niet meer op...
Gewoon.
MaximDJ    posted on 11-08-2009 19:52
Ik ook niet..
Party Sensations. Excellence in entertainment.
niiicola    posted on 11-08-2009 20:00
Vind het eigenlijk wel jammer, heb heel veel geprobeert iets ge?nstalleerd te krijgen, vanochtend vond ik een tut op ThePirateBay, maar toen ging ik net naar de bios, en nu is ie niet meer te bereiken...
Gewoon.
Boyd    posted on 11-08-2009 23:46
Ik kan er nog op.
Dolivieira    posted on 11-08-2009 23:49
hij doet het idd nog, maar ze hebben ook 2 weken extra gekregen om hun hoger beroep te voorbeiden, en ik hoor dat er ook vormfouten zijn gemaakt.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Boyd    posted on 11-08-2009 23:53
Er is altijd nog een oplossing die niet illegaal is: Een proxy.

Zorgt ervoor dat ze je ip adres niet kunnen vinden op nederland, en daardoor ze je geen toegang kunnen verbieden.
Dolivieira    posted on 11-08-2009 23:58
Downlaoden voor eigen gebruik is nog steeds niet stafbaar in nederland. het illegaal maar niet strafbaar.
Boyd    posted on 12-08-2009 00:01
Poster: djdolivieira
Downlaoden voor eigen gebruik is nog steeds niet stafbaar in nederland. het illegaal maar niet strafbaar.

Proxy heb je wel nodig, als het onmogelijk gemaakt wordt van uit een land een website te bezoeken.

Maar raad maar dat vanuit china, ook alle proxy's gecencureerd zijn.
Mixt-Ape    posted on 12-08-2009 00:03
Mij stoort het niet, ik koop m'n muziek...
Tekhead    posted on 12-08-2009 00:04
illegaal downloaden is diefstal, en moet streng aangepakt worden. Het volledig uitroeien is een utopie, zoals stoppen van elke andere vormen van criminaliteit utopie is, maar men kan ook niet zomaar laten begaan. Misschien begrijpen vele van de youngsters hier het nog niet echt, maar hebben jullie al eens nagedacht wat voor zware gevolgen die illegale downloads hebben voor onze economie, hoeveel arbeidsplaatsen daardoor verloren gaan, of niet gecreeerd kunnen worden. De verloren staatsinkomsten die nodig zijn voor het sociaal stelsen te kunnen financieeren. Deze minder inkomsten worden toch ergens anders gehaald, en meestal door vorm van nieuwe of verkapte belastingen, die uiteindelijk wij allemaal zullen moeten betalen. En wie wordt er beter van die piratensites ? Een handvol profiteurs en witteboord krapuul. Keihard toeslaan vind ik.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 12-08-2009 08:01
Ja dat moet ook maar je moet natuurlijk niet gezinnen aan pakken waarvan toevalig zoon of dochter lief een paar nummertjes per ongelijk heeft gedownlaod. Dat gebeurt nu wel in de US. ??
Xitrate    posted on 12-08-2009 08:11
Het grappige eraan is dat ze bezig zijn met een strijd die nooit ophoudt. Gaat TPB tenonder (wat ik zeer betwijfel), dan zijn er nog 100en, zoniet 1000en, andere torrentsites waar iedereen gewoon heel simpel kan downloaden. Ik zeg niet dat ze het daarom maar niet zouden moeten doen, maar naar mijn idee zijn ze hun tijd aan het verspillen.
Dolivieira    posted on 12-08-2009 08:31
Het is symbole? politiek van st brein. kijk wij pakken een grote aan. Ondertussen gebeurt er niks, nou niks kan het dalijk weer omzeild worden. of komt er dalijk weer Pirate sea of wat voor naam je er ook aan geef en dan begint de poppenkast weer opnieuw. Kijk maar naar Edonkey en Emule. Draait nog steeds. dus het is echt een druppel op de gloeide plaat.
User edit by Dolivieira on 12-08-2009 @ 08:31:49 (1%)
niiicola    posted on 12-08-2009 10:47
Ik kan er nu ook weer op, gister was hij er alleen niet...
Gewoon.
Ilja    posted on 12-08-2009 10:50
Poster: Estacy
Eindelijk! de 4 zweedse beheerders van de o zo bekende (en waarschijnlijk verafschuwt door de meeste van jullie) download site 'the pirate bay.org' ?zijn berecht en moeten 2.7 milioen euries opduikelen voor de entertaiment industrie, o.a EMI en UNIVERSALMUSIC. eindelijk, de strijd tegen illegale shit is begonnen! Ik ben blij, want ik keek 1 keer op de PirateBay, en je kunt daar gewoon dingen als Cubase en Traktor 3 gratis krijgen! niet normaal.

Het is te merken dat stichting Brein vuistdiep in je aars zit.? Cool
main    posted on 12-08-2009 10:53
vind t wel jammer eerlijk gezegd, ik vind dat iedereen recht heeft om iets als cubase te proberen (stel dat je er aanleg voor zou kunnen hebben) maar hier zijn dan ook demo's voor gemaakt.

MAAR als je er dan aanleg voor hebt maar geen geld houdt t op. daarom vind ik dat soort sites (en torrents) wel prima
niiicola    posted on 12-08-2009 11:08
Ik gebruik het ook soms om iets te proberen, zoals ik gister Reason 4 heb gedownload...
Alleen het probleem bij Demo's is: dat er sommige functies weggelaten zijn.

EDIT: Waarom staat er een Franse vlag bij m'n naam, omdat ik 3 weken in FR ben geweest?
Gewoon.
User edit by niiicola on 12-08-2009 @ 11:09:24 (55%)
main    posted on 12-08-2009 11:12
doet reason 4 het bij jou? want ik krijg altijd vage torrents waar iets aan scheelt... stuur je wel pm

158 Users online: 60 Guests (98 Unknown)
Pages generated today : 49.274
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.956.566