Dubbelaar cd speler versus enkele Pioneer (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 18-04-2009 00:59
Gebruikers van de CDJ's zijn hier genoeg te vinden, maar gebruikers van de Dubbelaars van Pioneer veel minder, hoe komt dat ? Ik lees op de forums nochthans weinig over problemen met deze spelers  
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about Dubbelaar cd speler versus enkele Pioneer ??

Vote :   

mrwhoopie    posted on 22-04-2009 21:01
Ja maar hier zitten echte pioneer bashers...waarom?te duur?geen idee...ma het is toch wel de top.
Winston    posted on 22-04-2009 21:09
Vroeger dacht een ieder dat de aarde plat was. Zo moet je hier ook denken.
Tic Toc
Tekhead    posted on 22-04-2009 21:59
Poster: mrwhoopie
Poster: Tekhead

je kan ook een extra controler meenemen Cool, als je een denon dubbelaar koopt, hoef je je daarover geen zorgen te maken. Maar het aantal decks dat jij meeneemt, bewijst in elk geval, hoeveel vertrouwen jij  wel hebt in Pioneer Cool 

Neen het toont profesionaliteit,ik heb meer vertrouwen in Pioneer dan in eender welk ander merk,Denon heeft mij al eens in de steek gelaten op een gig,dus neen bedankt en Pioneer nog nooit en ik denk dat ik nu al 10 jaar met Pioneer werk.
Maar er kan altijd eens iemand iets laten vallen en dan heb ik reserve spelers.Ik kan het mij niet veroorloven dat iemand zijn feest in het water valt omdat er een controler hapert of omdat een cdj niet werkt...als het gewoon voor op de slaapkamer is is het geen probleem natuurlijk of als je 2 stratn verder aan het draaien bent en je kan rap naar huis wat bij halen....
Ik heb ooit eens gehad dat een garcon mijn drinken bracht en dit viel over de mixer....wel ik kan je verzekeren 1 kanaal deed het nog,ik kan je verzekeren dan ben je blij dat je nog een mengpaneeltje bij hebt,de klant heeft er niets van gemerkt....dat is profesioneel.

Wat een gelul zeg, denk jij dat ze in een club ook een volledige reservebooth hebben ? Alleen als Pioneer er geinstalleerd is. Wat betreft die drank in je mixer, kan ik je ten zeerste Rodec aanbevelen, heb ooit een spijtige brand gehad in mijn muziekstudio, en na het blussen, bleek m'n Rodec nog perfect te werken, alhoewel ALLE ! knoppen en schuiven waren weggesmolten, de voltmeter glasjes kapot gesprongen, en de mixer volledig onder het blusschuim zat. In een van m'n kasten die niet opgebrand was, lag een Pio 500 opgeborgen van een collega, maar deze had door de rookontwikkeling al snel de geest gegeven. Wie m'n verhaal over de rodec niet geloofd, kan deze gaan bekijken bij Rodec in Antwerpen, daar staat hij met groote trots uigestald achter glas. Rodec is Belgian Quality

Winston    posted on 22-04-2009 22:17
....
kan ik je ten zeerste Rodec aanbevelen, heb ooit een spijtige brand gehad in mijn muziekstudio, en na het blussen, bleek m'n Rodec nog perfect te werken, alhoewel ALLE ! knoppen en schuiven waren weggesmolten, de voltmeter glasjes kapot gesprongen, en de mixer volledig onder het blusschuim zat. .....

Kan dus onder de zon draaien in een flight case Cool
Tic Toc
User edit by Winston on 22-04-2009 @ 22:18:14 (1%)
Victor    posted on 22-04-2009 22:21
Pioneer is nooit zo populair geweest met zijn dubbelaars. Ze zijn wat aan de dure kant, de keus was en is klein en Denon en Numark hebben die markt goed in handen.

Wat het meenemen van reservespelers betreft: dat heeft niks met vertrouwen in een merk te maken maar alles met professionaliteit. Ik heb altijd een dubbel setje cd-spelers en een reservemixer mee. Niet dat ik ooit problemen heb gehad, maar er kan altijd wat stuk en als daardoor het feest van een goedbetalende klant in het water valt is het snel gebeurd met je goede naam.
timmy90    posted on 22-04-2009 23:00
reserve mixer heb ik niet bij,
dubbele cd speler wel!

en over de vraag,
tabletops als er 1 kapot is kan je verder,
bij de dubbelaar is dat meestal niet zo...

en ze zijn overzichtelijker en werken makkelijker (vind ik)
mrwhoopie    posted on 22-04-2009 23:06
Poster: Victor
Pioneer is nooit zo populair geweest met zijn dubbelaars. Ze zijn wat aan de dure kant, de keus was en is klein en Denon en Numark hebben die markt goed in handen.

Wat het meenemen van reservespelers betreft: dat heeft niks met vertrouwen in een merk te maken maar alles met professionaliteit. Ik heb altijd een dubbel setje cd-spelers en een reservemixer mee. Niet dat ik ooit problemen heb gehad, maar er kan altijd wat stuk en als daardoor het feest van een goedbetalende klant in het water valt is het snel gebeurd met je goede naam.

Cooleindelijk iemand die het snaptCool

Rodec is idd goede kwaliteit,ma ze zijn blijven stilstaan...ik heb hier uit nostalgie nog een rodec staan,maar om te draaien ben ik echt wel vekocht aan A&H.En idd de dubbelaars van Pioneer zijn wat duurder,maar ik heb de mep7000 gekozen omdat het identiek werkt zoals de cdj000 dus ik kon perfect vanuit de doos weten wat ik er mee kon en hoe het werkte.En alle lampjes en knopjes zijn heel herkenbaar en over heel de booth identiek en dat werkt gewoon fijn.Ik denk dat we echt ene verschil moeten maken wie voor de fun eens draait en wie echt voor de kost draait.En dan eens de balans maken van de kosten van de aankoop en eventueel stukken en dan wat je verdient hebt als het toestel afgeschreven word,het voordeel van Pioneer is dat het een grote restwaarde heeft als je het 2e hands gaat verkopen.
mrwhoopie    posted on 22-04-2009 23:13
@tekhead:Als de club geen reserve  booth heeft en de boel is stuk is het hun verantwoordelijkheid dat ze die avond geen omzet hebben.
Als ik een trouwfeest doe heb ik 1 kans om dat koppel hun feest de doen slagen,het MOET dus slagen anders heb ik een probleem,daar is het dus mijn verantwoordelijkheid en die neem ik door wat reserve mee te nemen.Zo heb ik eens een feest gehad waar mijn Denon dubbelaar niet meer wou werken met serato of cd's,toen kon ik lekker op de pio's verder en niemand heeft iets gemerkt,even een reboot van denon en hij ging weer...maar ik kan niet  even een feest lam leggen om de boel opnieuw op te starten.Denk er eens over en neem je voorzorgen en je bent dadelijk een stuk profesioneler.(ik bedoel niet dat je nu niet profesioneel bent)
timmy90    posted on 22-04-2009 23:21
idd,
een speler extra kan nooit kwaad!waar of wanneer ook...
moet geen super toestel zijn...
enkel oplette als je een extra mengpaneel en cd speler(s) mee pakt,
steek ze niet in het stopcontact als je ze niet gebruikt,
als er een stroomstoring is waardoor je booth stuk gaat kan je nog op de reserve trg valle...
Dolivieira    posted on 26-04-2009 13:11
Ben in bezit van een CMX3000 en moet zeggen dat hij mij aardig is meegevallen. Daarnaast bezit ik ook nog 2 cdj1000mk3(zie mijn booth) . Ik vind het net 2 cdj1000s in een jasje kwa funkties. Hij is verder?wel erg compact.?Maar dat went wel. gaat hem wel?een keer verkopen of ruilen voor een cdj 1000 mk2 of?3. Maar verder ben ik er wel tevreden over. Veder?geen problemen mee gehad.?CoolEn over Denon en?Numark?niks op aan te?merken.???
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 25-05-2009 @ 16:38:06 (28%)
ArCee    posted on 10-05-2009 09:39
Ik heb absoluut geen problemen met dubbelaars van welk merk ook. Zeker voor de bedroom deejay zijn het ideale spelers. Toen ik 5 jaar geleden het mixen weer oppakte begon ik ook met een dubbelaar van Numark die me uitstekend beviel. Uiteindelijk toch wel overgestapt naar tabletops, eerst 2 Numarks Axis 4 en nu CDJ 800's maar ik heb altijd een dubbelaar in mijn booth zitten. Sowieso als jingle player maar ook al backup. The show must go on weet je.
De dubbele player van Pioneer is erg duur in aanschaf, en de prijzen zijn laatst nog gestegen ook. Pioneer moet wel uitkijken dat zij zichzelf niet uit de markt prijzen op deze manier. Zo valt er steeds meer een stukje van je paticuliere markt weg omdat het gewoonweg niet meer op te brengen is, of omdat mensen gewoon voor een betaalbaarder alternatief gaan kijken. Dat is wat er met dubbelaars al gebeurd, Pioneer is duur, de concurenten, en daar zijn er erg veel van, zijn vele malen goedkoper. De kwaliteit van veel andere merken gaat ook steeds verder omhoog dus vaak is dat stuk extra uitgave voor veel mensen de barriere die ze tegenhoud om zo'n dure Pioneer dubbelaar te kopen. Voor een schoolgaand iemand, die zijn spullen moet verdienen met een krantenwijk of zoveel uur per week werken in een supermarkt (zomaar voorbeeld) en niet alles tegelijk verdient is de aanschafprijs van een dubbele Pioneer juist de reden om toch maar voor een Numark te kiezen. Immers, je hebt 2, soms 3 Numark dubbelaars voor 1 Pioneer dubbelaar. Sterker nog, voor de prijs van een Pioneer dubbelaar koop je een Numark dubbelaar inclusief mixer, hoofdtelefoon en eventueel een paar spaeakertjes, dus je bent in 1 keer voorzien. Daar zit het verschil in vrees ik voor Pioneer.
Ruudieboy    posted on 25-05-2009 14:25
Best simpel..
Vaak beginnen mensen met een vrij eenvoudige en goedkope?dubbele cdspeler?en als ze daarop uitgekeken zijn kopen ze 2 losse cdspelers van pioneer omdat dat gewoon je van het is en ze zeker weten dat ze door willen met draaien, dan heb je dat geld er voor over Cool
carlosa    posted on 25-05-2009 15:01
Ik heb jaren lang gedraaid met een dubbele denon en een xtc...op deze set heb ik zo een beetje leren draaien...erg lekker om mee te draaien..toch ben ik overgestapt op de cd'j''s omdat ik die toch fijner vind werken..ik zou echter de MEP en DDS wel keertje willen proberen...misschien een goede combi samen met twee cdjs...ik zie het iig wel steeds vaker...
DJTruth    posted on 26-05-2009 17:21
De Denon dubbelaars hebben wat meer functies en zitten kwa prijs wat lager.

Tog denk ik dat over een half jaartje/jaartje de MEP7000 erg populair word. Ik heb ermee gedraait en ik heb er echt geen klachten over! Behalve de kleine jogg. Maar dat is een feit op zo'n dubbelaar.

DJTruth    posted on 26-05-2009 17:24
Lees de Pioneer dj forums even en dan even nadenken voor je begint te lallen over Denon of Numark, welke spelers hebben de meeste technische problemen ?........... Ja juist Pioneer

Je leest hier alle mankementen over omdat de DJ's die met Pioneer werken. Over het algemeen wat professioneler zijn en er vooral serieuser mee om gaan. Die DJ's zoeken forums enz op. De startende DJ's met andere merken zoeken zulke forums ook op maar zullen minder snel achter mankementen komen omdat ze verder niet 100% weten hoe zo'n ding zou moeten functioneren. Pas later merk je er wat van. (op de extreme dingen na).

Als je Pioneer gear (erg veel geld) aanschaft, ga je revieuws lezen enz. En meningen van andere opzoeken. Dan wil je dat het echt goed is. Bij goedkopere spullen zeg je (denk ik) sneller: "nou, laten we dat eens uitproberen".

Tim
User edit by DJTruth on 26-05-2009 @ 17:25:42 (35%)
Tekhead    posted on 26-05-2009 19:06
Als je zelf je gear moet betalen, en je totaal zonder gear zit, en je bent bvb student dan wordt het sparen naar de Pio's toe voor vele een levensgroot probleem, omdat er zoveel tijd over gaat voor je kan starten, daarom zijn de goedkopere merken en type's het enige alternatief, en daar zit volgens mij een groot potentieel gevaar voor pio, omdat de alternatieve merken steeds beter van kwaliteit en mogelijkheden worden, zodat de kans verkleint dat iedereen gaat overstappen naar pioneer
Winston    posted on 26-05-2009 19:08
Dit klopt als de beat van Deadmau5.

Deze statement in de post is ook helemaal op mij van toepassing.
Tic Toc
Tekhead    posted on 27-05-2009 21:48
@ mrwwhoopie: wie zegt dat Rodec is blijven stilstaan ? Ze hebben net alles vernieuwd
PaulBrugel    posted on 28-05-2009 11:27
Rodec is in slaap gesukkeld. Moet je eens kijken naar die nieuwe modellen, ik snap dat niet. Pioneer is in mijn ogen marktleider met zijn mixboxen. DJM's zijn compacte, DJ gerichte modellen met effecten etc.?Vele merken nemen deze features over van Pioneer, Rodec niet.?Die gaan gewoon verder met oogkleppen op. Maar ja, ik ben opgegroeid met Rodec, Antwerps fabrikaat. En het blijft mijn merk. Rodec staat voor degelijkheid & supergeluid.
User edit by PaulBrugel on 28-05-2009 @ 11:29:05 (42%)
Dolivieira    posted on 28-05-2009 12:14
Maar het zelfde geld voor Dateq. Was (Ben) altijd zeer tevreden geweest?over die twee merken. Als rodec en dateq nu een mengpaneel uitbregen met een goeie effecten bak dan denk ik dat ze weer naar de top stijgen. Maar dan moeten ze niet met zo`n ingewikkelt ding komen als die Vibe.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 28-05-2009 @ 12:14:50 (2%)
Tekhead    posted on 28-05-2009 12:41
Poster: PaulBrugel
Rodec is in slaap gesukkeld. Moet je eens kijken naar die nieuwe modellen, ik snap dat niet. Pioneer is in mijn ogen marktleider met zijn mixboxen. DJM's zijn compacte, DJ gerichte modellen met effecten etc.?Vele merken nemen deze features over van Pioneer, Rodec niet.?Die gaan gewoon verder met oogkleppen op. Maar ja, ik ben opgegroeid met Rodec, Antwerps fabrikaat. En het blijft mijn merk. Rodec staat voor degelijkheid & supergeluid.

Gelul vind ik dat, Apple heeft toch ook nooit toegegeven aan de agressieve verkoophouding van Microsoft, en is toch altijd het stabielste gebleven in alles wat ze uitbrengen. Veranderen is niet altijd verbeteren Paul
PaulBrugel    posted on 28-05-2009 13:40
Moet je eens kijken naar de MX1400. Je merkt dat Rodec wel meewil, maar ik mijn ogen is het net niet.
DJTruth    posted on 28-05-2009 19:21
Als je zelf je gear moet betalen, en je totaal zonder gear zit, en je bent bvb student dan wordt het sparen naar de Pio's toe voor vele een levensgroot probleem, omdat er zoveel tijd over gaat voor je kan starten, daarom zijn de goedkopere merken en type's het enige alternatief, en daar zit volgens mij een groot potentieel gevaar voor pio, omdat de alternatieve merken steeds beter van kwaliteit en mogelijkheden worden, zodat de kans verkleint dat iedereen gaat overstappen naar pioneer

Yup totally true. Of Pioneer de marktleider is weet ik niet. Dat Pioneer de DJ standaard is, daar valt niet over te discussi?ren. Dus dat bijvoorbeeld de cdj-100/cdj-200 het wat moeilijker gaan doen (starter table tops) lijkt me ook vrij logisch.

De cdj-400 zal vooral concurentie krijgen vanaf de Denon kant. Hoewel de mensen die de 400 aanschaffen tog wel altijd een beetje dat "Pioneer" idee in hun hoofd hebben.

Tog denk ik dat de cdj-1000 mk3 nog lang de standaard zal blijven. Ik zou het wel super tof vinden als ze een cdj-1000 mk4/cdj-2000 uitbrengen. Die mp3's kan afspelen vanaf een usb/sd poort en?over een midi interface beschikt. Dat zou mijn absolute droom zijn!

Nu eerst nog een flightcase, en dan wil ik er de MEP7000 bij. Puur omdat het gewoon een echt ontzettend hoogwaardige speler is. En ja, ik spreek uit ervaring. Hij voelt zo robuust aan. En deze speler beschikt over midi en usb! Helaas is hij nog niet met touch screen. Maar in een hete disco, waar iedereen zweet (dj dus ook) weet ik niet of een touchscreen de beste oplossing is.

Tim
Tekhead    posted on 28-05-2009 21:31
wat ga je in hemelsnaam doen met zoveel cd spelers ?
Ronn-Sastro    posted on 22-07-2009 15:11
Ik ben zelf in bezit van de cmx-3000, bevalt mij zeker prima..
Kan er thuis leuk mee klooien.

In de Club draai ik elk weekend met cdj1000mk3 en djm800.

Kwestie van gewenning denk ik het kleinere jogwheel en gevoel van de cmx3000.Voor de rest een prima player.
Life=Music=Life

166 Users online: 12 Guests (154 Unknown)
Pages generated today : 16.429
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.404.803