Dubbelaar cd speler versus enkele Pioneer (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 18-04-2009 00:59
Gebruikers van de CDJ's zijn hier genoeg te vinden, maar gebruikers van de Dubbelaars van Pioneer veel minder, hoe komt dat ? Ik lees op de forums nochthans weinig over problemen met deze spelers  
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about Dubbelaar cd speler versus enkele Pioneer ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 18-04-2009 01:07
Ik denk omdat de dubbelaars van andere merken toch wat hoger aangeschreven staan dan die van pioneer...! Numark, denon,etc !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Dj_Fantasy    posted on 18-04-2009 10:08
Omdat als je high end dubbelaars hebt, me eerder een Denon tegenkomt dan een Pioneer.
Numark zit hier weeral tussen als de guldenmiddenweg tussen de B & A merken. 

Maar waarom zie je niet veel Pioneer Dubbelaars?
Omdat het voor iedereen gewoon persoonlijk is met wat hij draait.

Ik zelf heb 3 jaar lang het volgehouden met een dubbelaar, maar sinds ik de CDJ 1000 heb aangeraakt zweer ik bij TableTops en zeg ik NEE tegen een dubbelaar.

Een reden kun je er gewoon niet voor vinden, het is zoals meestal de keuze van de dj zelf en wat hij het gemakkelijkst vindt.
dj2dj.nl
Mixt-Ape    posted on 18-04-2009 12:48
Ik denk ook dat het er mee te maken heeft dat de goedkoopste pioneer dubbelaars al een pak meer kosten dan gemiddelde modellen van bv Numark of Denon (tenzij je van deze merken nu de duurste modellen uitzoekt).
Estacy    posted on 18-04-2009 13:24
Ik denk dat beginnende DJ's vaak voor dubbelaars kiezen, vanwege de prijs, laat Pioneer dubbelaars nou behoorlijk duur zijn. Een CMX-5000 bijvoorbeeld lijkt mij meer iets voor de horeca ofzo.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
ThijsG    posted on 18-04-2009 13:39
Best raar nog eigenlijk...want uiteindelijk is vaak het enige verschil tussen dubbel en enkel de ruimte, zoveel verschil zit er niet bij die dingen. Behalve een redelijk jogwheel en een goede traxearch. Ik heb zelf nog nooit met dubbelaars gewerkt dus weet ook niet echt precies hoe dat verder is...
Mixt-Ape    posted on 18-04-2009 15:38
Jamaar Estacy, die 5000 wordt toch al lang niet meer gemaakt? Het is nu de 3000. Tenminste, dat dacht ik toch...
Estacy    posted on 18-04-2009 15:55
klopt helemaal! die 5000 wordt niet meer gemaakt, maar toendertijd, ik denk dat ie samen met de MK1 of 2 is uitgebracht, zullen de meeste mensen hem toch voor bijv. Horeca gebruik hebben gekocht. en die 3000 is nog steeds behoorlijk duur voor een dubbelaar!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Winston    posted on 18-04-2009 17:38
Ik denk dat fantasy de spijker op de kop slaat. Een Pioneer CDJ gebruiker wil het liefst werken met de CDJ-1000. En een dubbelaar is qua feeling verder weg dan bv een CDJ-400.

De bediening is wel exact hetzelfde, maar de layout en plaatsing van de dubbelaars verschilt wezenlijk.

Gevoels/voorkeurskwestie dus.

Maar als ik ruimtegebrek had of streef gewichtsbeperking zou ik niet gewoon met de stroom meezwemmen.
Tic Toc
Tekhead    posted on 18-04-2009 21:34
het uiterlijk zal ook wel meespelen denk ik.
Boyd    posted on 19-04-2009 11:28
Ik denk dat dubbelaars meer worden gebruikt voor alround drive-inn show werk. Soms zie je ze ook wel als 3/4 deck. Ik heb laatst nog met de cmx3000 gewerkt, en eigenlijk heb ik geen aanmerkingen op dat ding.
Mixt-Ape    posted on 19-04-2009 14:05
Tekhead heeft wel een punt! Uiterlijk van aparte spelers is gewoon 'cooler'...
Winston    posted on 20-04-2009 13:10
Mijn belangstelling voor DJing begon op jonge leeftijd toen nog geen DJ cd players bestonden. Mijn eerste set kocht ik toen er wel behoorlijke cd players bestonden tegen een betaalbare prijs. Ik wilde toch ergens draaitafel gevoel (links en rechts werken van de mixer). Daarom heb ik nooit gekeken naar dubbelaars die onder of boven de mixer hangen.

En het lijkt me ook zinloos een full spec dubbelaar te hebben, waarbij alle knopjes bij elkaar zijn gepropt. Dat is geen bedieningsgemak.

Maar als tt je main things zijn en alleen af en toe een cd'tje dan zou ik een goedkope dubbelaar van numark of Stanton nemen. Types met alleen pitchfader, pitch bend, instant start en cue.
Tic Toc
User edit by Winston on 20-04-2009 @ 13:51:54 (39%)
Tekhead    posted on 22-04-2009 00:14
Toen ik interesse kreeg in d'jingen, was er nog geen sprake van Technics SL 1200, laat staan van CD's, De platenspelers meestal Lenco of Marelco, maar toen cd's hun intrede deden in de discotheken, was overal de Denon dubbelaar geplaatst.
mrwhoopie    posted on 22-04-2009 00:29
Ik heb dvj1000,cdj1000 en ook de mep7000,de reden is gewoon dat het is waar je het liefste mee werkt.ik zou zelf nooit met alleen een dubbelaar naar een gig gaan.als dan de controler stuk is sta je daar mooi.Nu heb ik altijd 4 decks bij en de 2 decks van de mep nemen haast geen plaats in.
Tekhead    posted on 22-04-2009 00:42

je kan ook een extra controler meenemen Cool, als je een denon dubbelaar koopt, hoef je je daarover geen zorgen te maken. Maar het aantal decks dat jij meeneemt, bewijst in elk geval, hoeveel vertrouwen jij  wel hebt in Pioneer Cool 
WalterRavensberg    posted on 22-04-2009 01:34
een dubbele pioneer (cmx3000) kost ongeveer 1000,-
een denon of numark is stukken goedkoper en hebben zich reeds ruimschoots bewezen...
JazzyMax    posted on 22-04-2009 10:01
het is ook een pak cooler om met tabletops te draaien.
mrwhoopie    posted on 22-04-2009 10:30
Poster: Tekhead

je kan ook een extra controler meenemen Cool, als je een denon dubbelaar koopt, hoef je je daarover geen zorgen te maken. Maar het aantal decks dat jij meeneemt, bewijst in elk geval, hoeveel vertrouwen jij  wel hebt in Pioneer Cool 

Neen het toont profesionaliteit,ik heb meer vertrouwen in Pioneer dan in eender welk ander merk,Denon heeft mij al eens in de steek gelaten op een gig,dus neen bedankt en Pioneer nog nooit en ik denk dat ik nu al 10 jaar met Pioneer werk.
Maar er kan altijd eens iemand iets laten vallen en dan heb ik reserve spelers.Ik kan het mij niet veroorloven dat iemand zijn feest in het water valt omdat er een controler hapert of omdat een cdj niet werkt...als het gewoon voor op de slaapkamer is is het geen probleem natuurlijk of als je 2 stratn verder aan het draaien bent en je kan rap naar huis wat bij halen....
Ik heb ooit eens gehad dat een garcon mijn drinken bracht en dit viel over de mixer....wel ik kan je verzekeren 1 kanaal deed het nog,ik kan je verzekeren dan ben je blij dat je nog een mengpaneeltje bij hebt,de klant heeft er niets van gemerkt....dat is profesioneel.
Larske    posted on 22-04-2009 11:44
Aangezien ik veel in Cafés waar geen echte DJ booth maar de apparatuur achter de bar is weggewerkt draai, werk ik wel veel met dubbele Pioneer CD spelers. Als een café me vraagt naar welk merk CD spelers mijn voorkeur uitgaat zal ik altijd Pioneer zeggen. De dubbelaars van Pioneer hebben ook alle nodige functies maar zijn stukken betrouwbaarder dan die van Denon of Numark.

Het grootste voordeel vind ik dat Pioneer CD's veel makkelijker pakt, Denon is erg gevoelig voor krassen en vieze vingers op CD's terwijl Pioneer hier dwars doorheen leest.
DJADMIN    posted on 22-04-2009 12:00
Poster: Larske. De dubbelaars van Pioneer hebben ook alle nodige functies maar zijn stukken betrouwbaarder dan die van Denon of Numark. .

Is dat een feit of jou mening ?
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Larske    posted on 22-04-2009 13:16
Aangezien Denon en Numark mij al vaak in de steek hebben gelaten twijfel ik er sterk aan of het nog wel een mening is, ik denk dat het onderhand meer een feit is geworden.
Winston    posted on 22-04-2009 15:35
Poster: Tekhead
.... maar toen cd's hun intrede deden in de discotheken, was overal de Denon dubbelaar geplaatst.

Toen waren cd players meer een aanhangsel.

De eerste keer dat ik cd players zag in een set, was een (1!) Technics kast in combinatie met 2 SL1200's.
Tic Toc
Tekhead    posted on 22-04-2009 20:08
Poster: Winston

Toen waren cd players meer een aanhangsel.

De eerste keer dat ik cd players zag in een set, was een (1!) Technics kast in combinatie met 2 SL1200's.
 een kwalitatief hoogstaand aanhangsel wat niet van Pio kan gezegd worden
Tekhead    posted on 22-04-2009 20:11
Poster: Larske
Aangezien Denon en Numark mij al vaak in de steek hebben gelaten twijfel ik er sterk aan of het nog wel een mening is, ik denk dat het onderhand meer een feit is geworden.
 Lees de Pioneer dj forums even en dan even nadenken voor je begint te lallen over Denon of Numark, welke spelers hebben de meeste technische problemen ?........... Ja juist Pioneer
Winston    posted on 22-04-2009 20:27
De krakende faders van de Behringer DJX 700 mixer en de brekende sony MDR-V700 zijn alom bekend.

Maar overige gebreken bij merken vindt ik niet erg goed vergelijkbaar. Je kent hun verkoopcijfers en defect cijfers immers niet. En meningen van mensen zijn vaak gekleurd.
Tic Toc

93 Users online: 11 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 43.704
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.432.078