Poster: TheHunter
Ja, maar dan zou ik wel overwegen of je wel klaar bent om voor publiek te draaien...,
En je hoeft niet altijd perse te beatmatchen, een keer praten door de mic en dan switchen kan ook, of gewoon faden :P publiek merkt toch niet veel
Poster: Winston
Afkappen en ingooien is heel gemakkelijk.
Zet je kanaalfaders maximaal. Crossfader aan de kant die wordt afgespeeld. Cue de in te gooien track op een mooie start plek. Check ook de gain level. Wacht tot een goed moment van de af te kappen track. Druk dan play terwijl je tegelijkertijd de crossfader helemaal naar de andere kant ramt.
Als je faderstart van je mixer werkt met je cd-players gaat dat nog gemakkelijker.
Alles wat je zonet noemde kan. Gewoon veel aandachtig luisteren en dan bepalen wat het lekkerste zal klinken.
Dat doe je het liefst niet tijdens je set voor publiek, maar vooraf rustig.
Ik ben geen apreski expert, maar volgens mij geldt een ding voor alle muziekstijlen. En dat is dat als je eenmaal gevoel voor die muziekstijl hebt, je intuitief de juiste startpunt zal weten te vinden.
Dus gewoon veel en aandachtig luisteren en apreski zal niet moeilijker voor je zijn dan house.
Poster: Snoey
Nadeel is gewoon dat je heel veel tijd kwijt bent aan het 'timewarpen' van platen. In die scene is mixen niet zozeer belangrijk. Wat wel belangrijk is dat je goed de mensen weet aan te voelen en je daar je muziek aan aanpast. Daarom is het tempo dat je van plaat wisselt hoog. Je wilt de mensen wakker houden en laten feesten met verschillende genres. Besteed daarom beter je tijd in het uitbreiden van je muziek collectie inplaats van het timewarpen.
Poster: Sandr
Er zijn zoveel mensen die dit doen, Dj's maken eigen edits die zij makkelijker mixbaar vinden of ze maken cue points/ hot cue's die ze opslaan op een SD card en die vervolgens meenemen naar het feest.
Als jij thuis even gaat zitten en vervolgens je eigen cue points bepaald en ze zo weer brand is dat niet eens zo stom, je moet nog steeds zelf de platen kiezen en daar heb je op die manier alleen maar meer tijd voor.
Nadeel van dit alles is dat je jezelf beperkt in de mogelijkheden. Je zit vast aan je voorgebakken begin, terwijl je de intro die je eraf hebt geknipt best had kunnen gebruiken!
Zolang niemand weet dat jij mix cdtjes draait en de avond loopt goed, is daar niks mis mee. De apres ski cd's worden met de computer gemaakt.
Poster: mrwhoopie
Persoonlijk zou ik echt niet afkorten...eerder wel met vaste cue-points.Er is ook geen laffe manier van draaien zeker niet in de apres ski en all-round style.Dance music zit vast aan een vast patroon waar je haast blindelings op af kan gaan,maar in de all-round style kan je dat echt niet gaan gebruiken...gewoon op he gevoel bij het ene nummer is dat zowat halverwege bij het andere de eerste beat...Dan wil ik nog even iets zeggen...ik neem mijn sets altijd op en soms zitten er daar heel goede tussen en die bewaar ik op mijn mac en die durf ik ook wel eens gewoon opnieuw gebruiken,dit is niet laf...een dj is een entertainer en hoe je dat doe is volledig vrij.Je klant moet tevreden zijn.
Poster: Arno77
Ik zie dat jij ook allround draait. Heb jij nooit de nummers alvast wat afgekort opgenomen?
Nee als ze gillen EN je ziet bloed uit hun broek druipen, dan is het heel slecht.
Poster: MaximDJ
Nummers achter elkaar branden vind ik niet echt DJ'en, maar dat is mijn mening![]()