Hulp met accapellas (FL)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BunX    posted on 14-04-2009 01:28
Ben net bezig met producen (probeer ik toch..)

Dus je laad een accapella in , maar die staat op 90 bpm...
Als je die dus wil versnellen naar bv 140 bpm trekt dat op niets..
Hoe kan ik die accapella dan laten spelen op een bpm van 140+ ? zonder dat het zo'n smurfenstemmetje word? Ik heb al uren gegoogled en ik vind niets dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

What do you think about Hulp met accapellas (FL) ??

Vote :   

Stefjuuh    posted on 14-04-2009 07:48
Ik weet niet waar het in FL zit, maar met bijvoorbeeld ableton kan je zoiets wel sneller laten lopen. Wat je zoekt is iets als keylock. Maar even 50 bpm omhooghalen geeft ook niet altijd de beste resultaten...
Lawrenz    posted on 14-04-2009 08:05
Dat wordt aan het einde van de audioclip trekken in de playlist tot hij gelijk loopt. FL's beatmatch techniek werkt (net als meestal anderen) niet goed met acapella's!
Als je hem eenmaal gelijk hebt lopen moet je in de step sequencer op de acapella klikken, en dan bij Time stretching "Resample" omzetten naar "Auto". Daardoor blijft de toonhoogte gelijk.
Hoop dat je het zo snapt Winking my eye
BunX    posted on 14-04-2009 12:01
Bedankt voor deze informatie , zal keihard mijn best doen om het even te proberen.
Thx alvast
Luxx    posted on 14-04-2009 12:34
1 member likes this  fauxxxx

dat gaat zo:
dubbelklik op je acapella. je krijgt nu een window met info over de sample en je kan hem aanpassen
onderaan de window zie je een wave preview van de sample
rechtmuisklik hierop en dan: detect tempo

FL studio rekent nu uit wat de snelheid van je acapella is en hij geeft je een getal en vraagt je of je het project even snel wil laten lopen. klik op NO

2 vakjes boven de wave preview zie je het tabje: TIME STRETCHING
klik met rechtermuisknop op het potmetertje waaronder staat: TIME
klik nu op autodetect
Hoppa in 1 klap je acapella perfect gebeatmatched

rechts van dat draaiknopje TIME staat een vakje met daarin normaal gesproken: Resample
zet deze op Pro Default

nu gaat je FL studio de sample opnieuw laden maar dan in het juiste pitch.
je kan nu je project versnellen en vertragen en je acapella stretched automatisch mee naar je nieuwe bpm en blijft op de juiste pitch hoogte van het origineel!
www.mothermusic.nl
Lawrenz    posted on 14-04-2009 14:04
Zoals ik al zei, FL en ook andere BPM uitrekenprogramma's kunnen acapella's meestal(!) moeilijk berekenen omdat er geen kick in zit. Dan moet je hem toch echt zelf stretchen!
Luxx    posted on 14-04-2009 18:29

Poster: Lawrenz
Zoals ik al zei, FL en ook andere BPM uitrekenprogramma's kunnen acapella's meestal(!) moeilijk berekenen omdat er geen kick in zit. Dan moet je hem toch echt zelf stretchen!

tot nu toe geen last gehad met FL
www.mothermusic.nl
Luxx    posted on 14-04-2009 18:29

Poster: Lawrenz

tot nu toe geen last gehad met FL
www.mothermusic.nl
Weske1    posted on 14-04-2009 19:00
zet em op 70bpm als je lied 140 is.. dan loopt ie ook gelijk
TheHunter    posted on 14-04-2009 20:24
Poster: Weske1
zet em op 70bpm als je lied 140 is.. dan loopt ie ook gelijk

Dan scheelt het 20 ipv 50 bpm:P
Ik raad dit ook wel aan.
Basz-Line    posted on 15-04-2009 00:00
@ Weske 1

Dat wou ik juist net gaan zeggen Cool
Kingchoolar    posted on 18-11-2013 11:33
hey?

even een vraagje weten jullie een paar websites waar ik accapellas vandaan kan halen want ik kan nergens een goeie website vinden.
IveyJones    posted on 18-11-2013 12:10
Dat wat Luxx zegtWinking my eye Werkt perfect!
Maracas    posted on 18-11-2013 17:32
Ik knip gewoon een 8note uit de acapella, stretch die op een 8note van de snelheid die ik hem wil onder de plaat, en de rest van de acapella stretched dan gewoon mee
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht

This is an old Topic

No new postings for 4.192 days.
 Post CommentThat would be 139.7 months
or a whopping 11.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

132 Users online: 10 Guests (122 Unknown)
Pages generated today : 35.416
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.643.167