Mix vraag
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DiVario    posted on 13-04-2009 00:10
Beste Djr leden,

Als je een track wilt inmixen in het huidige nummer,
laten jullie dan de track eerst spelen en pas als hij goed op de beat loopt dan pas de fader omhoogschuiven en je nummer in de mix brengen?
of zetten jullie soms de fader eerst open en dan de track er vanaf het cue punt insmijten?

het laatste vind ik wel moeilijk. als ik bijvoorbeeld vanaf het cue punt het begin al wil inmixen druk ik soms niet op de correcte moment op de play knop.. of moet ik gewoon eerst het nummer starten en goedzetten via koptelefoon en dan als het goed loopt de track er pas insmijten?

- dan ook nog het volgende:
Ik denk dat ik soms fout bezig ben als ik het nummer er altijd vanaf het begin erin smijt. misschien moet ik meer eens een stuk weglaten en de track er pas na 2 minuten van het nummer erin smijten?

Wie heeft mij wat info?

alvast bedankt!
Practise makes perfect!

What do you think about Mix vraag ??

Vote :   

CoenBaas5300    posted on 13-04-2009 00:15
Ik doe (meestal) eerst de beat goed zetten en daarna pas inmixen, zo heb je minder kans op fouten. En ik begin ong 3 minuten voor het einde van de spelende track de track die daara komt er in mixen (meestal net na de break). Veel oefenen zou ik zeggen
Roov    posted on 13-04-2009 00:16
Over het op tijd indrukken van de playknop kan ik maar een ding zeggen : oefening baart kunst!
Het maakt niet uit welke techniek het best is of het vaakst voorkomt, doe gewoon wat je vet vind klinken of waar je goed in bent.

2e vraag : het hangt natuurlijk van het nummer af wanneer het stuk komt wat jij wilt horen in je mix, dus expirimenteer ermee.

LouisCasper    posted on 13-04-2009 00:20
Het ligt er maar helemaal aan wat je zelf het mooist vindt bij tracks. Zorg er in ieder geval ALTIJD voor dat de tracks gelijk lopen, dat als je beide schuiven open hebt en op play drukt niet iedere 10 seconden moet bijdraaien. Voor de rest gewoon veel oefenen en de opbouw van je tracks goed uit je hoofd weten, dan kom je een heel eind!

Succes!Winking my eye
http://www.louiscasper.com
TheHunter    posted on 13-04-2009 09:14
Het makkelijkste is om gewoon 7 min tracks te hebbben met een lange intro en outro, dan mix je de ene intro in de outro van de andere. wel heel makkelijk omdat die beats dan heel simpel zijn.
GD    posted on 13-04-2009 13:23
Maar dan krijg je wel n saaie mix TheHunter.. 

Alle technieken die je boven beschrijf kun je toepassen. Hangt van de nummers af en wat je wil. En natuurlijk wederom oefenen oefenen wat betreft het direct insmijten.
TheHunter    posted on 13-04-2009 14:52
Poster: GD
Maar dan krijg je wel n saaie mix TheHunter.. 

Alle technieken die je boven beschrijf kun je toepassen. Hangt van de nummers af en wat je wil. En natuurlijk wederom oefenen oefenen wat betreft het direct insmijten.

Dat klopt, maar het klinkt dan wel altijd, ik deed dit in het begin altijd omdat ik toen nog niet zo goed kon inschatten of het nummer te druk werd etc.
ThijsG    posted on 13-04-2009 16:56
Poster: BnA
of moet ik gewoon eerst het nummer starten en goedzetten via koptelefoon en dan als het goed loopt de track er pas insmijten?

Dat is toch DJen? Door je HP beats gelijk zetten en cue zetten moet je toch allemaal al van te voren doen.

Qua inmixen...ligt heel erg aan het liedje. soms is het leuk om de hele introstem(alleen mid aan) eerst te laten lopen. Soms is het leuk om bij de beat beginnen enz. enz.

En op het goede moment play drukken, das oefenen...
Eigenlijk is alles oefenen. Zo ook de fade-out btw, daar heb ik nog wel eens moeite meeCool
DiVario    posted on 13-04-2009 17:03
ik weet niet of je me goed verstaat thijsQ, maar je kan het 2de liedje erin smijten terwijl je fader al open staat, maar ok er laten inlopen door eerst te laten gelijklopen en dan als het eventjes goed loopt, pas de fader openzetten Winking my eye maar goed, het kan alletwee, alleen meer risico bij het 1e :p
Practise makes perfect!
OneSixty    posted on 13-04-2009 17:09
je moet toch lekker zelf uitmaken hoe je het doet, als het maar lekker klinkt..
djjw    posted on 13-04-2009 17:10
Eerst gelijk zetten en dan pas in mixen (Gelijk zetten met de fader dicht dus)

Als je wat meer ervaring hebt, kun je hem idd ook instarten met de fader open,
heb je nog niet zoveel ervaring zou ik dit nog niet doen, de kans dat je beat  er naast
loopt is dan natuurlijk erg groot!
DiVario    posted on 13-04-2009 17:20
Poster: djjw
Eerst gelijk zetten en dan pas in mixen (Gelijk zetten met de fader dicht dus)

Als je wat meer ervaring hebt, kun je hem idd ook instarten met de fader open,
heb je nog niet zoveel ervaring zou ik dit nog niet doen, de kans dat je beat  er naast
loopt is dan natuurlijk erg groot!

ja dat is wel zo,
maar het is wel gemakkelijk als je je cuepunt goed zet om het beginpunt er dan in te smijten,
maar het is inderdaad niet gemakkelijk om altijd dan perfect erop te duwen op de beat..

thx
Practise makes perfect!
ThijsG    posted on 13-04-2009 18:52
Oke sorry dan snap ik hem. Je bedoeld dus (ook) dat je beter eerst even 30 sec met fader omlaag kan kijken offie klopt. Dat is zeker goed. Want optie 2 is idd wel een risico. Ik dacht dat het meer over het mixen ging dan het beatmatchen(A)

Btw ThijsG en niet ThijsQ xD
User edit by ThijsG on 13-04-2009 @ 18:53:08 (15%)
djjw    posted on 13-04-2009 21:18
Het cue punt goed zetten is natuurlijk vanzelf sprekend, dat is een vereiste!
DiVario    posted on 13-04-2009 21:33
bedankt allemaal,
ik weet dat ik me wat moeilijk verwoord heb Winking my eye
Practise makes perfect!
tek-zotic    posted on 14-04-2009 00:37
eerst beat laten gelijklopen dan pas inmixen, kan moeilijk op de cue drukken want ik draai bijna enkel met platen
GD    posted on 14-04-2009 12:43
Maar een plaat kun je er ook wel ingooien met fader open. Wel weer n stuk riskanter.
Sebasz    posted on 14-04-2009 12:59
Poster: GD
Maar een plaat kun je er ook wel ingooien met fader open. Wel weer n stuk riskanter.

Practice makes perfect :P
Winston    posted on 14-04-2009 15:15
Poster: BnA
.... als ik bijvoorbeeld vanaf het cue punt het begin al wil inmixen druk ik soms niet op de correcte moment op de play knop.. of moet ik gewoon eerst het nummer starten en goedzetten via koptelefoon en dan als het goed loopt de track er pas insmijten?
............

Je kunt je CDJ-800 ook in vynil mode of quick return zetten en starten door het jog los te laten. Dit werkt beter dan drukken op de play pause knopje.
Tic Toc

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

414 Users online: 286 Guests (128 Unknown)
Pages generated today : 2.505
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.751.977