Pioneer CDJ-200 VS American Audio CDI-300
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Estacy    posted on 12-04-2009 18:10
Vele DJR leden stelden mij de volgende vraag op het zien van mijn booth. Welke werkt fijner? de CDJ of CDI? Hier alle plus en min punten en mijn mening op een rijtje. 

Pluspunten Pioneer.
-Zit stevig in elkaar.
-Bekende Pioneer kwaliteit
-Slot-in
-design
-effectjes
-loop functie

Minpunten:
-effecten kunnen niet door elkaar gebruikt worden.
-Jog voelt plastic aan (is het ook)
-Micro switches gaan snel kapot (hoor ik van anderen)
-Beeldscherm best klein.

En nou de plus punten van de CDI.
-Persoonlijk vindt ik het een mooie speler
-Zeer grote speler, lekker overzichtelijk.
-Sample bank met recall functie 
-Simpele loop functie
-XXL beeldscherm (tijd van de track + de titel in een keer)
-Rubberen jog wheel (voelt een beetje als vinyl)
-scratch functie
-goede pitch
eigenlijk niet belangrijk, maar wel een mooi detail:
-BPM counter berekent ook 1 getal achter de comma.

Enkele minpunten
-Lade in plaats van Slot-In.
-Je voelt een zekere leegte.
-Hij wordt niet meer gemaakt. (daarom heb ik er ook geen 2)
-Zijkanten kun je makkelijk indrukken. 
-OEM speler (niet heel bijzonder, maar toch)

Bij de Pioneer is de Jog best zwaar, een flinke zwieperd en hij stopt al na 1 rondje. Bij de AA is de jog veel lichter, vind ik fijner voor pitch-benden. De Pioneer heeft voor mij zoiezo al 1 groot voordeel: de loop is adjustable. Bij de AA niet. Beide raad ik ze zeer aan. De Pioneer kost 2de hands evenveel als een nieuwe CDI. De CDI wordt niet meer gemaakt, maar in de plaats kun je bijv. een MCD-200 kopen, precies hetzelfde (behalve het kleurenschema, die van AA is véééééééél mooier vindt ik)

Nou, jullie vraag is beantwoord. Voor het geld zijn het allebei prima spelers. 

edit: Ik bedenk me net iets, die Pioneer is al +- 4 jaar oud en werkt (op de microswitch in de Cue knop na) perfect. Ik ben benieuwd of die AA het 4 jaar gaat volhouden (als ik hem dan al niet verkocht heb)
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 12-04-2009 @ 21:14:00 (12%)

What do you think about Pioneer CDJ-200 VS American Audio CDI-300 ??

Vote :   

timmy90    posted on 12-04-2009 18:22
ik zou toch de pioneer anraden!
volgens mij veel betere kwaliteit en veel fijner om mee te werken!
CoenBaas5300    posted on 12-04-2009 20:17
Ik zou inderdaad ook voor de Pioneer gaan. Kwaliteit en het gebruik lijkt me beter en fijner werken
TheHunter    posted on 12-04-2009 20:45
Voor mee te oefenen en thuis AA, als je ermee langs de weg wilt werken is pioneer toch aan te raden ivm de verkleinde kans op defecten nder een feest oid.
timmy90    posted on 12-04-2009 20:55
als je ooit feestjes wilt draaie ofzo is pio beter om mee rond te sleure,
voor thuis te oefene is volgens mij de 800 ook een betere keuze omdat je in clubs en andere gelegenheden de cdj1000 veel tegen komt en toch al ervaring hebt met een toestel dat niet zoveel scheelt
Estacy    posted on 12-04-2009 21:12
800, 1000? die vergelijk ik niet :p voorlopig draai ik toch niet in clubs.
Bovendien vergelijk ik ze ook met met als doel thuisgebruik. Allebei hebben ze plus en minpunten. Ook andere fabrikanten dan Pioneer maken goede spullen. Die AA biedt zéééééér veel waar voor zijn geld. 
Estacy    posted on 28-06-2009 21:23
29-06-09
weer een kick, sorry, maar dis na een paar maandjes.
Na een tijdje met allebei goed gespeeld te hebben (2.5 maand), valt het mij op dat ik de CDI-300 minder gebruik. Voor nieuwe CD's te beluisteren kies ik altijd de CDJ-200. Voor pichtbenden zit ik het liefst aan de CDJ 200. Ook maak ik loopjes altijd met de CDJ-200. Al heeft de CDI-300 een sample bank, vanwege de niet adjustable loops is het een godsgruwelijk werk om een paar fatsoenlijke samples in te laden. Als je een sample van een MP-3 Cd opslaat, werkt de sample niet goed, waardoor dus al je opgeslagen loopjes vern**kt zijn. Ook merk ik dat de CDI-300 af en toe een time-out neemt. Dan ga je naar het volgende nummer, maar daar heeft hij dus geen zin in soms. FF aan-uit lost het op. Het verwondert mij dat de CDJ, die uit 2005 komt, nog steeds werkt alsof ie nieuw is. Een minpunt is toch echt dat auto cue zeer lang duurt. geen autocue is geen optie voor mij, want dan start de muziek meteen. En he, ik ben de DJ, niet de speler. Ik mag toch zeker beslissen of ik dat nummer wil laten beginnen of niet? Nog steeds vindt ik de CDI-300 een zeer mooie speler qua uiterlijk, en de scratch functie is best grappig (gecombineert met bijv. een 0.2 beat loopje). Nu mijn booth op een andere plaats staat, schijnt de zon wel eens op het scherm van de CDI-300. Dan zie je dus helemaal niks meer. Geen idee of dit ook zo is bij de CDJ-200.
Nou, tot conclusie blijkt Pioneer zijn naam meer dan waar te maken... Jammer, ik had meer verwacht van de CDI-300
User edit by Estacy on 28-06-2009 @ 21:23:57 (6%)
ArTy    posted on 29-06-2009 22:55
Blij om te horen dat je nogsteeds van de aankoop geniet
CopainsDeluxe    posted on 19-01-2010 22:49
Leuk om eens een vergelijking te lezen !
Zelf zou ik toch voor een pioneer speler gaan en dat zal dan ook mijn uitbreinding zijn volgende keer !
CopainsDeluxe    posted on 19-01-2010 22:49
Leuk om eens een vergelijking te lezen !
Zelf zou ik toch voor een pioneer speler gaan en dat zal dan ook mijn uitbreinding zijn volgende keer !
djvir20    posted on 20-01-2010 16:58
dubbelpost morjee :p
Estacy    posted on 20-01-2010 17:09
leuk dat je ff dit topic zo mooi bumbt! veel mensen praten shit over Pioneer en hun prijs/kwaliteit verhouding, en qua mixers ben ik het daar wel mee eens, maar deze speler, 210 euro kostte die, vertoont GEEN kuren (op de cue microswitch na dan) en is uit 2005... 5 jaar oud al! de CDI 300 daaraantegen begint al af en toe gebrekken te tonen. werkt nog wel prima. De CDJ 200 is echt een uitstekende bash speler die elke malloot kan bedienen.
CopainsDeluxe    posted on 20-01-2010 17:14
Poster: djvir20
dubbelpost morjee :p

In de plaats van zo'n onnodig bericht te posten zout ge beter reageren op de review Cool.

Ik kan het goed geloven dat die CDI gebreken begint te tonen... Pioneer en American DJ is toch een aardig verschil ! Cool
User edit by CopainsDeluxe on 20-01-2010 @ 17:16:40 (1%)

This is an old Topic

No new postings for 5.591 days.
 Post CommentThat would be 186.4 months
or a whopping 15.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

163 Users online: 20 Guests (143 Unknown)
Pages generated today : 27.467
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.700.419