Trucs
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 09-04-2009 13:56
Gebruik jij trucs, handigheidjes om het draaien voor jezelf makkelijk te maken? Iets wat je kunt gebruiken als je eens in tijdnood komt of iets dergelijks of wat het bij elkaar zoeken van een set vergemakkelijkt?

What do you think about Trucs ??

Vote :   

Laidback    posted on 09-04-2009 14:23
de loop out knop!  .. snel terug naar het begin zonder play of cue in te rammen!
Snoey    posted on 09-04-2009 14:27
Als bepaalde platen mij niet bevallen voor het mixen, dan edit ik ze van te voren. Sommige platen die ik dan vroeg in mix hebben af en toe aan het einde van een blok 8*8 maten een tel waar stilte valt voor die verder gaat aan een nieuw blok 8*8. Dus plaat A zit op tel 1 en plaat B op tel 2 en dat is dan megafrustrerend en knip ik die tel stilte weg.

En wanneer ik platen te lang vind, kort ik ze in om het tempo erin te houden.
www.soundcloud.com/ten-hooven
ThijsG    posted on 09-04-2009 16:54
terug naar het begin moet je niet bij elk lied proberenCool

Bij tijdsnood pak ik ong het eerste het beste lied met een 'bijna-in-1-keer-overgang'. Dit gebeurd gelukkig niet zo vaak
Laidback    posted on 09-04-2009 17:08
Poster: ThijsG
terug naar het begin moet je niet bij elk lied proberenCool

Bij tijdsnood pak ik ong het eerste het beste lied met een 'bijna-in-1-keer-overgang'. Dit gebeurd gelukkig niet zo vaak

ik maak vrijwel altijd strakke ceu punten dus dan werkt het prima!

hot cue's zijn bij mij vaak de redders in nood.. mocht ik zwaar tijd tekort komen
ThijsG    posted on 09-04-2009 17:16
ja als je halverwege een hotcue heb ist al helemaal super!
Basrose    posted on 09-04-2009 17:16
wat is tijd tekortConfused ligt natuurlijk wel een beetje aan welke style je draait maar beatmixen kost met max 10 sec en dan is het nog ruim... maar wat ik doe om het mezelf makkelijk te maken is altijd 1 of 2 platen vooruit denken... dit gaat niet altijd op omdat je soms ook snel moet inproviseren.

Mixt-Ape    posted on 09-04-2009 19:25
Een tekort aan tijd komt toch niet vaak voor? Anders helpen ed hotcues wel...
TheHunter    posted on 09-04-2009 19:36
Gewoon ff door de mic lullen en dan het volgende plaatje erin knallen Winking my eye
ArCee    posted on 10-04-2009 12:21
Nou ja, het enige wat ik doe om het mij zelf makkelijk te maken is het aantal bpm's op het label van de cd zetten. Mocht ik in tijdnood komen kan ik snel een track van dezelfde bpm's pakken om snel door te mixen. Ook werkt dat voor mij soms makkelijk om snel een set samen te stellen voor m'n radioshow als ik die week bijna geen tijd heb gehad om op te nemen. Verder werk ik met kleuren om de diverse "stijlen" in trance te onderschijden. Dat heb ik mij de afgelopen jaren aangeleerd. Zit een soort systeem in wat voor mij goed werkt.
RePlayz    posted on 10-04-2009 12:27
Ik vind de 'echo' functie op me mixer genitaal...euh, geniaal bedoel ik :P Als ik op een feest ergens moet draaien, is dat vaak allround en die echo is echt geweldig om een bepaalde muziekstijl in een echo te laten aflopen en dan een nieuwe stijl in te brengen. Is gewoon een mooie manier om over te switchen, aangezien ik niet zo'n beste maatjes ben met de mic :P
Jer-E    posted on 10-04-2009 12:32
voordat ik een plaat begin met inmixen zet ik gewoon een hotcue klaar voor het geval dat zowieso kan je natuurlijk bijna bij alle nummers op het laatst een loopje creeeren en als je dan in het bezit ben van een djm 800 of 700. kan je die loop opslaan met je roll effect door 2/1 te gebruiken als je dat gedaan heb laat je de loop doorlopen op de cd speler en wissel je met de mixer van kanaal dus je rol gaat dan bijv van kanaal 1 naar 2 zodat je een geluidsoutput heb op kanaal 2 
zodat je beide cd spelers vrij heb waar je dus ook de cd's uit kan halen 9 (bij wijze van). waardoor je dus nooit in tijdnood komt doordat je altijd een bpm loop gesynct ernaast heb lopen.

met andere woorden roll effect is heel makkelijk als je hem beheers dus oefenen is vereist

DJADMIN    posted on 10-04-2009 12:42
Poster: Jer-E
voordat ik een plaat begin met inmixen zet ik gewoon een hotcue klaar voor het geval dat zowieso kan je natuurlijk bijna bij alle nummers op het laatst een loopje creeeren en als je dan in het bezit ben van een djm 800 of 700. kan je die loop opslaan met je roll effect door 2/1 te gebruiken als je dat gedaan heb laat je de loop doorlopen op de cd speler en wissel je met de mixer van kanaal dus je rol gaat dan bijv van kanaal 1 naar 2 zodat je een geluidsoutput heb op kanaal 2 
zodat je beide cd spelers vrij heb waar je dus ook de cd's uit kan halen 9 (bij wijze van). waardoor je dus nooit in tijdnood komt doordat je altijd een bpm loop gesynct ernaast heb lopen.

haha sprak je dat in 1 adem uit  ? :P
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Jer-E    posted on 10-04-2009 17:44
Poster: DJADMIN

haha sprak je dat in 1 adem uit  ? :P

uhuh knap he Winking my eye
User edit by Jer-E on 10-04-2009 @ 17:44:57 (5%)
Snoey    posted on 10-04-2009 19:01
Poster: Jer-E
Poster: DJADMIN

uhuh knap he Winking my eye

Als jij dat meisje op die avatar bent, ben je zeker knap

www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 10-04-2009 @ 19:02:12 (1%)

This is an old Topic

No new postings for 5.997 days.
 Post CommentThat would be 199.9 months
or a whopping 16.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

368 Users online: 292 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 53.586
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.746.977