Poster: PatrickBeuken>
? Heb je al eens met een Technics en een OEM-bak tegelijk gedraaid?? Dat moet je zeker eens doen, dan merk je toch echt kwaliteitsverschil!
Nou vertel mij dan eens waar de Technics zoveel beter op scoort als de OEM bak?
Ik heb hier 2SL's en een OEM bak staan, beide heb ik tot op het bot uit elkaar geklauwd en als je mij meerdere punten kan geven waar ik compleet verkeerd zit als ik zeg dat de draaitafels gelijkwaardig zijn krijg je van mij een............. ijsje
Beide draaitafels hebben hun sterke en zwakke punten. Heeft de SL een betere interne demping doordat er tussen deckplate en onderkant nog een soort van plastic (geperste shit zoals je dat ook hebt bij van die paaltjes) zit daar maakt de OEM bak het weer goed door zijn sublieme motor gedrag want de OEM laat een gebruiker corrigeren zonder zelf tegen te gaan strubbelen. 0,0 overshoot bij een OEM en probeer dat maar eens van een SL te zeggen.
Houd voor de gein is een vinger lichtjes tegen de platter van een willekeurige draaitafel en zie eens hoe de motor tegengas begint te geven om vervolgens iets door te schieten....
Daarnaast werkt een OEM met een optisch meet en correctie systeem welke gekoppeld is aan de motor en zelf calibrerende fader, das toch wel een beetje nauwkeuriger als een RC occilator waar een SL mee werkt. De SL loopt namelijk alleen op het kristal zodra de pitch/quartz lock is geactiveerd.
Is dat allemaal nou zo bijzonder? Nope want met de huidige persingen van platen waarbij de toleranties met de dag groter worden is precisie wel het eerste waar je je zorgen om mag gaan maken.
Zo maar zeggen dat het 1 beter is als het ander is wel erg makkelijk, onderbouw het eens zou ik zeggen. Ik waarschuw mensen tegenwoordig van te voren.... deze discussie heb ik al zo vaak gevoerd dat ik ondertussen alle verhalen wel ken en ze tot op heden altijd heb kunnen weerleggen met keiharde feiten