Verzin een naam voor onze radio (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

djplaystar    posted on 23-08-2005 22:50
We hebben samen met Wim besproken en geprobeerd een naam te verzinnen voor toekomstige radio van dj resource. We kunnen helaas niks verzinnen dat goed klinkt makkelijk te onthouden is en iets gemeen heeft me DJ resource.nl

Daarom vraag ik iedereen iets te verzinnen, en goeie bijpassende naam voor deze radio. Wie weet, draagt straks dit toekomstige radio jouw naam.

PLAATS ALLEEN VERZONNE NAAM

What do you think about Verzin een naam voor onze radio ??

Vote :   

Jorrit    posted on 25-08-2005 21:47
haha dit begint best verwarrend te worden Winking my eye
Volgens Tairip kunnen we dus een echte radiofrequentie gebruiken, maar gaat dat ook via ADSL dan? Ik snap het niet helemaal...
W.i.M    posted on 25-08-2005 22:11
Ik bedoel eigenlijk gewoon zoals we in het weekend hebben uitgezonden. Gewoon via een ADSL lijn met een pc als server. Maar als je naar de specificatie kijk van ADSL dan voldoet dan ook een beetje aan de eisen van FM ofwel Frequentie Modulatie
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
W.i.M    posted on 25-08-2005 22:12
Poster: ccc
Naar de webradio bedoel je?

OOOH wacht:P het dringt denk ik nu pas tot me door. Jullie willen niet via FM gaan uitzenden maar gewoon FM erachter zetten.

jij hebt hem door
tairip    posted on 25-08-2005 22:39
HAHA leuk zo'n verwarring!

Op de FM uitzenden lukt je niet legaal of je met 50.000 euro in de pocket hebben!
ccc    posted on 25-08-2005 22:40
Weet iemand of er een boete op illegaal uitzenden staat? :D? Anders gewoon doen :P

Nvie    posted on 27-08-2005 10:45
Poster: Jorrit
DJR WebRadio... aangezien we nog geen frequentie hebben gekocht? Winking my eye
(wie telt hier ff 55 miljoen neer voor een fm frequentie??)

Sinterklaas :P
Lukaz    posted on 28-08-2005 22:57
Poster: ccc
Weet iemand of er een boete op illegaal uitzenden staat? :D? Anders gewoon doen :P

als het niet zoveel is kunnen we wel gwoon doen jah..
djplaystar    posted on 29-08-2005 12:40
FM lijkt me niet nodig. Heeft iemand wel zo apparatuur ervoor om lokaal uit te zenden ga je gang zou ik zeggen. Boeten? Jah er staat idd boeten op. Hoeveel weet ik niet. We mogen alleen gratis via shoutcast uitzenden. En dat lijkt me ook heel erg leuk. Heeft iemand goeie mikrofoon thuis aangeloten op pc liggen kun je contact met me opnemen om alles goed in te stellen voor ive uit te zenden.
WEL GOEIe stem gezocht
We kunnen dan DJs laten muziek draaien en mensen vermaken via mikrofoon.
User edit by djplaystar on 29-08-2005 @ 12:41:55 (16%)
ccc    posted on 29-08-2005 12:48
ja maar, bedoel je dus iemand gaat live draaien en iemand anders uit een adnere plaats gaat  door de microfoon praten, tegelijk?
djplaystar    posted on 29-08-2005 13:55
nee, stel je voor je bent zogenaamd dj van slamfm bijvoorbeeld. Je laat muziek automatish draaien via pc en jij zorgt voor vermaak aan alle luisterraars. Dubbel werk eigelijk maar dan effe zonder draaitafels enz
User edit by djplaystar on 29-08-2005 @ 13:56:28 (2%)
Nvie    posted on 29-08-2005 14:45
btje dubbel... denk dat je wel ff met beide benen op de grond moet blijven hoor :PWinking my eye

die 'rds' doet z'n werk ook wel:D
Lead    posted on 29-08-2005 16:13

Effe aan de rem trekken. Ik heb geen idee waar dat DJ idee vandaan komt, maar dit is het eerste wat ik erover hoor.

Ik vind dat de radio livemixen moet bevatten van DJs die actief zijn op deze site. Als er dan iemand tussendoor zit te ouwehoeren is dat toch zonde van de mix ??

En illegaal uitzenden is geen optie. Vrienden van me in Den Haag hebben het gedaan, illegaal de ether in, maar iedere 3 maanden hadden ze nieuwe zendapperatuur nodig. Live uitzenden is dan uit den boze, want bij ontdekking wordt de zender en ALLE DAARAAN GESLOTEN apperatuur in beslag genomen.

Dat zou zonde zijn van je draaisetje Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 29-08-2005 18:05 (3%)
W.i.M    posted on 29-08-2005 18:42
Het idee over live 24 uur op de radio is wel geopperd alleen is dat helemaal nog niet aan de orde. De bedoeling voorlopig is om te kijken of er wel genoeg animo is om bijvoorbeeld alleen in het weekend de live mixen van de gebruikers uit te zenden.

Misschien is er in de toekomst wel ruimte voor een radiostation waar 24 uur per dag wordt uitgezonden alleen is dat nu nog niet relevant.

We zijn pas twee weken aan het testen.

Een aparte pagina voor het weekend station zal er wel van komen maar dan moeten we toch eerst de informatie van de shoutcast server kunnen lezen. Op de site zal er wel ergens duidelijk moeten komen of de server online is of niet.
Mod edit by W.i.M on 29-08-2005 18:44 (52%)
ccc    posted on 29-08-2005 18:54
Poster: Lead
Live uitzenden is dan uit den boze, want bij ontdekking wordt de zender en ALLE DAARAAN GESLOTEN apperatuur in beslag genomen.

:D Daarom wilde ik ff weten wat voor boete erop stond.

En over dat 24 uur per dag. Het lijkt me niet dat mensen om 4 uur s'nachts nog naar de radio gaan luisteren en als dat wel zou zijn zal het toch maar een iemand zijn.
User edit by ccc on 29-08-2005 @ 18:54:32 (2%)
Nvie    posted on 29-08-2005 19:54
we hebben nu een peak van 7 (?) luisteraars... dus 24 uur :S
ccc    posted on 29-08-2005 20:39
Poster: Nvie
we hebben nu een peak van 7 (?) luisteraars... dus 24 uur :S

ja zoiets zat dus ook in mijn achterhoofd
PauLvD    posted on 29-08-2005 21:05
Poster: Wim
Misschien is er in de toekomst wel ruimte voor een radiostation waar 24 uur per dag wordt uitgezonden alleen is dat nu nog niet relevant.

dat is nu nog niet relevant zegt hij toch ook. mss als er meer luisteraarst zijn en het wat bekender is Winking my eye
tairip    posted on 29-08-2005 21:15
Ik lag met me bek tegen de voorruit toen Lead aan de noodrem trok!
djplaystar    posted on 29-08-2005 23:06
Poster: tairip
Ik lag met me bek tegen de voorruit toen Lead aan de noodrem trok!

HEHEHE :D Radio wordt pas bekender als het 24 H open staat. EN geloof of niet er zijn echt mensen die nog om 4 uur gaan luisteren. Muziek zal toch aan staan. Het is niet bedoeld om alleen dit forum als vaste luisterraars te hebben. Maar ook heel Nederland.
ZO wordt het steeds bekender tussen jongeren en enz. Het zijn wel plannen voor de toekomst.

ALs ik eindelijk naam van het station weet zal ik logo en jingle maken.
User edit by djplaystar on 29-08-2005 @ 23:07:38 (6%)
wilum    posted on 29-08-2005 23:09
anders laat je de moderators en de administrators ofso eens een paar namen laten invullen zodat wij ertussen kunnen kiezen (verkiezing dus)en ze kunnen die namen zo uit deze topic halen...
djplaystar    posted on 29-08-2005 23:17
Poster: wilum
anders laat je de moderators en de administrators ofso eens een paar namen laten invullen zodat wij ertussen kunnen kiezen (verkiezing dus)en ze kunnen die namen zo uit deze topic halen...

hehe dat waren we ook van plan.

waar ik mee eens ben is deze naam:

DJ Resource Radio   . Slogan heb ik alleen nog nodig
wilum    posted on 29-08-2005 23:23
oke
mooie naam maar het klinkt wat lang achtig
538
yorin
rtl fm
spreek je makkenlijker uit
en ik zou een naam kiezen wat je niet snel vergeen (maar laat me er maar niet mee bemoeien hier)
het is een tip (en neit om je naam af te kraken)
Wammes    posted on 29-08-2005 23:27
Ben wel benieuwd hoe en wat jullie draaien, maar ik zal toch echt snel afhaken na de eerste hard-/terror of speedcore plaat...  Laat mij maar lekker rustig warmdraaien met m'n subtiele progressive plaatjes.

djplaystar    posted on 29-08-2005 23:35
wat betreft nummers op radio. Op elke stijl komt zijn tijd neem ik aan. Er zijn hier verschielende DJs die iets anders draaien. Maar dat is dan alleen als iemand live twee uurtjes achter elkaar gaat draaien. ANders is het te lang om iedere dag naar hetzelfde stijl te luisteren.

Het wordt daarom ook een radio waar andere nummers door elkaar worden afgespeeld via cd, winamp enz. Computer die fade het automatisch in elkaar. We kunnen dan bijvoorbeeld nieuwste liedjes op[ zetten en computer af laten spelen.

Ik denk dan toch aan DJRadio
Mensen probeer iets moois te verzinnen kom op laat die hersentjes werken !! :P
User edit by djplaystar on 29-08-2005 @ 23:38:33 (22%)
Wammes    posted on 30-08-2005 13:09
Met alle respect, maar ik denk dat niemand zit te wachten op een online mp3 shuffelaar.... dan zet ik thuis of op werk wel zelf een paar mp3tjes op (betere kwaliteit, eigen keuze mp3s). De initiële opzet waarbij mixes gestreamd worden op bepaalde tijdstippen lijkt me dan handiger. Heel klein en transparant beginnen en op basis van je ervaringen en bij voldoende animo heel rustig uitbreiden.

151 Users online: 39 Guests (112 Unknown)
Pages generated today : 1.443
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.966.470