Verzin een naam voor onze radio (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

djplaystar    posted on 23-08-2005 22:50
We hebben samen met Wim besproken en geprobeerd een naam te verzinnen voor toekomstige radio van dj resource. We kunnen helaas niks verzinnen dat goed klinkt makkelijk te onthouden is en iets gemeen heeft me DJ resource.nl

Daarom vraag ik iedereen iets te verzinnen, en goeie bijpassende naam voor deze radio. Wie weet, draagt straks dit toekomstige radio jouw naam.

PLAATS ALLEEN VERZONNE NAAM

What do you think about Verzin een naam voor onze radio ??

Vote :   

W.i.M    posted on 24-08-2005 18:45
Poster: djplaystar
Nog meer ideeen ?? We zullen uiteindelijk samen met WIM eentje uitkizen...

Ik ben niet de enige die een uiteindelijke stem heeft in djresource gerelateerde onderwerpen, maar kom maar op met de namen want ik heb al een paar leuke voorbij zien komen.

Poster: Wammes
...

Wat wordt het 'broadcastbeleid'? En wie voert dat? Even ter verduidelijking: Iemand levert een baggermixtape aan. Wie bepaalt of deze gedraaid wordt?

...

Ik vind dat deze gewoon uitgezonden moet worden. Het moet wel heel erg zijn moet er over nagedacht worden deze niet uit te zenden. Hetzelfde kan gebeuren als iemand tijd krijgt om live te mixen, stel deze heeft zijn dag niet dan ligt de beslissing bij de dj of hij door wilt gaan of niet.

Het is ook belangrijk in welke fase van een radiostation we zijn. Je wordt vanzelf kritischer bij de toename van het aantal luisteraars denk ik. En wie uiteindelijk bepaalt zijn uiteraard de mensen achter het radiostation.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by W.i.M on 24-08-2005 18:55 (100%)
jordy    posted on 24-08-2005 18:58
Streamsource

PioStream

Radio Pioneers

Resource FM

Radio DJR/ DJR FM (spreekt voor zichzelf lijkt me)

Jorrit    posted on 24-08-2005 21:29
ik denk niet dat we iets met de naam pioneer moeten doen, omdat we op dit forum proberen zo ... ehm... vrij van mening mogelijk te blijven zegmaar Winking my eye
Niet alleen pioneer, alle merken Winking my eye
djplaystar    posted on 24-08-2005 22:58
Nee idd, geen reklame. Mischien pas als Pioneer aan alle leden van dit forum CDJ 1000 mk2 geeft dan krijgen ze hun zin hehehe. ANders niet Winking my eye
User edit by djplaystar on 24-08-2005 @ 22:59:21 (13%)
jordy    posted on 24-08-2005 23:08
Poster: jordy
Streamsource

Resource FM

Radio DJR/ DJR FM (spreekt voor zichzelf lijkt me)

zo beter dan :D
tairip    posted on 25-08-2005 12:24
Dat FM slaat helemaal nergens op!

FM staat voor Frequentie modulatie oftewel dit is een ether frequentie! Wij gaan via internet en dat heeft niets met FM AM MW te maken!
DJ-ERRO    posted on 25-08-2005 12:51
Resource webstation
jordy    posted on 25-08-2005 18:03
Poster: tairip

FM staat voor Frequentie modulatie oftewel dit is een ether frequentie! Wij gaan via internet en dat heeft niets met FM AM MW te maken!

weet ik wel... maar wat maakt het uit Winking my eye iedereen weet dan tenminste dat het om een radiostation gaat... hype FM was/is ook webradio...

en ok webstation ofzo is idd technisch beter... maar is wel een hele mond vol Happy, laughing

radio in mijn ogen moet simpel zijn... en lekker (vlot) klinken... wat FM wel doen... en Webradio niet... maybe WB? of RS (radiostream)

Resource RS :P
Resource WB :S
W.i.M    posted on 25-08-2005 18:51
Resource WB klinkt me heerlijk in de oren.

Maar dan ook meer omdat het mijn initialen zijn van mijn naam.

Dj-Resource FM vind ik ook helemaal niet verkeerd. Ik denk zelf dat
het wel duidelijk is  dat het niet echt op de radio is maar de naam is
wel lekker pakkend en krachtig.

toch ?

Mod edit by W.i.M on 25-08-2005 18:52 (3%)
W.i.M    posted on 25-08-2005 19:09
Poster: tairip

Ik heb hier niet zoveel verstand van maar internet gaat ook via frequenties door het koper van je adsl verbinding heen. En met een beetje mazzel wordt er ook nog wat gemoduleerd.
Mod edit by W.i.M on 25-08-2005 19:10 (5%)
tairip    posted on 25-08-2005 19:24
Ik heb hier voor geleerd op school maar zou je zo niet kunnen helpen!

Ik weet dat ze gebruik maken van de Frequentie banden die buiten het spraakgebied liggen!

TXT en uitleg!

Een normaal analoog telefoonsignaal heeft een frequentiebereik van 300 tot 3100 hertz en kan daar met een modem ongeveer 33 kbit/s overheen sturen en maximaal 56 kbit/s ontvangen. De gebruikte kabel naar de centrale kan vaak veel hogere frequenties aan, maar de demping is voor die frequenties niet gespecificeerd. Ook is de demping variabel naar gelang de kwaliteit en lengte van de kabel en de aanwezigheid van andere storingsbronnen (denk aan naastliggende aderparen). Het is dus niet mogelijk van te voren te bepalen hoe een signaal gemoduleerd moet worden om het hele bereik optimaal te benutten. ADSL verdeelt nu de frequentieband van 25,875 kHz tot 1104 kHz in vele kleine bandjes van 4,3125 kHz, en bepaalt voor elk van die bandjes de kwaliteit van de overdracht. Voor de te gebruiken transmissiesnelheid worden genoeg bandjes van voldoende kwaliteit uitgekozen en apart gemoduleerd. Zonodig wordt er tussentijds van bandje gewisseld als de omstandigheden dat vereisen. Ook kan het voorkomen dat er niet genoeg bandjes van voldoende kwaliteit beschikbaar zijn; in dat geval kan de gevraagde snelheid niet gehaald worden.

De splitter bestaat uit een relatief eenvoudig tweewegfilter dat de lage frequenties naar de analoge telefoonlijn stuurt en de hoge frequenties naar het ADSL-modem.

W.i.M    posted on 25-08-2005 19:40
Ik lees daar frequenties en gemoduleerd, dus FM zouden we ook kunnen gebruiken
jordy    posted on 25-08-2005 19:43

DJ-Resource FM
DJ-Resource WB
DJ-Resource RS

of zonder DJ- (in mijn ogen wel pakkend... maar het klinkt zo vermoeiend...

Resource ...
lekker vlot

disc jockey resource ...

Nvie    posted on 25-08-2005 20:13
DJR klinkt idd ook wel lekker (en dan niet op z'n hollands uitspreken he :P)
Dj_T.im    posted on 25-08-2005 20:16
resource fm
Jorrit    posted on 25-08-2005 20:24
FM? We hebben toch geen frequentie :D
jordy    posted on 25-08-2005 20:26
Poster: Nvie
DJR klinkt idd ook wel lekker (en dan niet op z'n hollands uitspreken he :P)

op zich... zou DJR idd ook gewoon kunnen

DJ (wat er dus word gedraait .. live of mix/whatever is allemaal van een DJ...) en R resource

DJ-Bron..

WOW

DJR (evt. FM of iets dergelijks erachter voor de duidelijkheid)
Jorrit    posted on 25-08-2005 20:32
DJR WebRadio... aangezien we nog geen frequentie hebben gekocht? Winking my eye
(wie telt hier ff 55 miljoen neer voor een fm frequentie??)
W.i.M    posted on 25-08-2005 21:17
Poster: Jorrit
DJR WebRadio... aangezien we nog geen frequentie hebben gekocht? Winking my eye
(wie telt hier ff 55 miljoen neer voor een fm frequentie??)

Zie tarip hier boven...

We kunnen uitzenden van 25,875 kHz tot 1104 kHz

En dat is geheel gratis !!
Mod edit by W.i.M on 25-08-2005 21:18 (4%)
Jorrit    posted on 25-08-2005 21:18
ahhh oke, maar daar heb je wel uitzendapparatuur voor nodig neem ik aan?
ccc    posted on 25-08-2005 21:26
Mag je eigenlijk wel zonder toestemming uitzenden? Ik heb namelijk al eens gehoord van zend piraten ofzoiets.
W.i.M    posted on 25-08-2005 21:29
volgens mij wordt ik hier niet helemaal begrepen :

zie de quote van Tarip :

ADSL verdeelt nu de frequentieband van 25,875 kHz tot 1104 kHz in vele kleine bandjes van 4,3125 kHz, en bepaalt voor elk van die bandjes de kwaliteit van de overdracht. Voor de te gebruiken transmissiesnelheid worden genoeg bandjes van voldoende kwaliteit uitgekozen en apart gemoduleerd.

zoals je ziet voldoet het woord FM aan de eisen zoals ADSL ook werkt
ccc    posted on 25-08-2005 21:31
Ja maar hoe wil je dan gaan zendenConfused Via je telefoon lijn? Hoe wil ik dat ontvangen op mijn radio Winking my eye Er is namelijk geen zendmast die het signaal van adsl uitzend.
W.i.M    posted on 25-08-2005 21:32
Heb je afgelopen weekend niet geluisterd dan ?
ccc    posted on 25-08-2005 21:38
Naar de webradio bedoel je?

OOOH wacht:P het dringt denk ik nu pas tot me door. Jullie willen niet via FM gaan uitzenden maar gewoon FM erachter zetten.
User edit by ccc on 25-08-2005 @ 21:39:07 (100%)

135 Users online: 40 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 1.967
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.966.994