Cd bestand hogere kwaliteit.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

TheHunter    posted on 05-04-2009 12:11
Hey DJR,
Ik heb een gigantische lijst met MP3 BESTANDEN op de pc staan, als ik deze brand in ''cd bestand fzoiets'' wordt de kwaliteit toch niet hoger? Ik kan ze toch net zo goed als mp3 branden aangezien veel cdplayers dat ook ondersteunen.

Ik begrijp dat wanneer ik ze als een cd bestand op de pc had de kwaliteit wel omhoog gaat, maar om nou die mp3 te laten omzetten incd bestand, daar win je toch geen kwaliteit mee?

What do you think about Cd bestand hogere kwaliteit. ??

Vote :   

Stefjuuh    posted on 05-04-2009 12:31
Het blijft mp3 kwaliteit, alleen brand je het in audio-format, zodat de CDJ-1000mk2 het ook netjes af kan spelen!
Lead    posted on 05-04-2009 12:55
Je kunt door conversie geluid nooit beter maken, daar gebruik je andere bewerking voor.

Maar in het algemeen : Je kunt geluid meestal niet beter maken zonder processing. Met alleen een conversie blijft het geluid zo goed als dat het op zijn slechtste moment in de keten is.
Let the BASS be louder
TheHunter    posted on 05-04-2009 13:34
Thx!
Ik bedoelde ook wat stefjuuh zei, als ik mp3's brand in mp3 formaat of cd formaat heb ik geen kwaliteitsverschil, alleen is het handiger dat alle cd spelers cd formaat ondersteunen.
Edit: Ik hoor op mijn cd's dat het voluma af en toe verschilt in hetzelfde nummer onder een beat, gaat ie ff geleidelijk zachter en harder etc. ook hapert ie somsConfused
Waar ligt dit aan?, ik brand met nero 9 een audio cd op minimum brandsnelheid fzoiets.
Cd's zijn: imation cd-r 1x-52x 700 mb 80 min
User edit by TheHunter on 05-04-2009 @ 13:42:13 (100%)
Lead    posted on 05-04-2009 14:20
Poster: TheHunter
Iemand idee?

NIET ZO SNEL EEN TOPIC KICKEN
, mensen geven vanzelf antwoord... het forum is geen chat Winking my eye
Tevens zijn replies op jezelf niet toegestaan en is deze daarom verwijderd.

Je hebt in je CD brand programma als je audio brand een topie : Normalize audio, dit zet alle audio ongeveer even hard op de CD. Maar werkt alleen bij Audio CD, niet bij MP3-CD.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 05-04-2009 14:20 (23%)
DAW    posted on 05-04-2009 14:24
Denk niet dat het nodig is om na 15 minuten je topic al weer te bumpen. Beetje jammer Winking my eye (edit: Lead is al weer te snel) :D

Bitrate etc doet er ook toe zelf brand ik alleen MP3’s die een bitrate 256 of hoger hebben. (met de meeste muziek is 192 ook al voldoende)

MP3 is een lossy formaat oftewel er wordt data weggegooid, maar dat is voornamelijk data die een normaal mens niet/nauwelijks kan horen.

Als je even zoekt met Google dan word je snel een wijs Man/Vrouw
http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 05-04-2009 @ 14:28:25 (21%)
TheHunter    posted on 05-04-2009 15:12
Ok sorry, maar ik moet voor vanavond een grote berg muziek op cd hebben staan en dat kan niet als de helft hapert en HARDER EN ZACHTER GAAT BINNEN HET ZELFDE NUMMER terwijl dat op de pc niet zo is.
Lawrenz    posted on 05-04-2009 15:15
Ok sorry, maar ik moet voor vanavond een grote berg muziek op cd hebben staan en dat kan niet als de helft hapert en HARDER EN ZACHTER GAAT BINNEN HET ZELFDE NUMMER terwijl dat op de pc niet zo is.

SORRY HOOR. Maar het kan ook zonder caps lock en voor vanavond heb je echt wel antwoord.
Heb je normaliseren aangezet bij het branden? Welk brandprogramma gebruik je?
User edit by Lawrenz on 05-04-2009 @ 15:15:51 (14%)
TheHunter    posted on 05-04-2009 15:45
Thx!
Ik bedoelde ook wat stefjuuh zei, als ik mp3's brand in mp3 formaat of cd formaat heb ik geen kwaliteitsverschil, alleen is het handiger dat alle cd spelers cd formaat ondersteunen.
Edit: Ik hoor op mijn cd's dat het voluma af en toe verschilt in hetzelfde nummer onder een beat, gaat ie ff geleidelijk zachter en harder etc. ook hapert ie somsConfused
Waar ligt dit aan?, ik brand met nero 9 een audio cd op minimum brandsnelheid fzoiets.
Cd's zijn: imation cd-r 1x-52x 700 mb 80 min

CAPS IS VOOR DE MENSEN DIE NIET GOED KUNNEN LEZEN.
Zoals hierboven dus al stond gebruik ik nero 9
Dat is 1 van de redenen dat caps handig is, zodat mensen niet over belangrijke info lezen en dat scheelt weer posts.
Zoals in mijn tweede post zei ik al dat het verschilt binnen hetzelfde nummer, maar daar werd ook overheen gelezen.
DAW    posted on 05-04-2009 15:58
De toon is weer gezet ? Alvorens je andere leden gaat wijzen op niet goed lezen, zou ik toch eerst eens naar je zelf kijken! (je doet immers het zelfde)

Men heeft immers de moeite genomen om te reageren op je vraag. En als een antwoord niet voldoet aan jou eisen en dan zo'n reactie geven? Nodigt zeker niet meer uit om je verder te helpen!

De manier zoals je nu reageerd zul je weinig hulp krijgen. Ieder geval suc6 met het zoeken naar een oplossing Winking my eye
http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 05-04-2009 @ 16:04:03 (85%)
Lawrenz    posted on 05-04-2009 16:03
En nou weet ik nog steeds niet of je normaliseren aan of uit hebt staan ...
Stefjuuh    posted on 05-04-2009 16:36

CAPS IS VOOR DE MENSEN DIE NIET GOED KUNNEN LEZEN.
Zoals hierboven dus al stond gebruik ik nero 9
Dat is 1 van de redenen dat caps handig is, zodat mensen niet over belangrijke info lezen en dat scheelt weer posts.
Zoals in mijn tweede post zei ik al dat het verschilt binnen hetzelfde nummer, maar daar werd ook overheen gelezen.

Daar zijn de < b > < / b >tags voor uitgevonden..
User edit by Stefjuuh on 05-04-2009 @ 16:37:03 (3%)
TheHunter    posted on 05-04-2009 17:54
Ey, mijn caps is niet bedoeld om ''te schreeuwen fzo'' al vatten veel mensen dat zo op, het is gewoon om te verduidelijken en voortaan zal ik wel ff < b > </b > gebruiken Winking my eye

Normalizen staat aan, maar normalizen is toch voor de verschillende liedjes gelijk volume te maken.
Ik heb last van volume verschil binnen een nummer terwijl dat niet op de pc is, heb inmiddels al een paar cd-mappen van een vriend gekregen dus vanavond kan ik ff uit de voeten al is het prob. niet opgelost.
Lead    posted on 05-04-2009 18:54
Volumeverschil in een track ligt echt aan de track zelf. Even door een compressor halen als je de track echt wilt houden.
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 6.003 days.
 Post CommentThat would be 200.1 months
or a whopping 16.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

349 Users online: 257 Guests (92 Unknown)
Pages generated today : 2.256
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.751.728