Indirect geluid tijdens draaien
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

santiagojwz    posted on 03-04-2009 00:01
Beste mensen,

tijdens het draaien komt het geluid bij mij indirect, daarmee bedoel ik dat het niet direct in mijn oor knalt. het komt namelijk achter mij ongeveer op konthoogte. hierdoor mis ik de details die mijn monitoren (KRK RP8) weergeven. Dit komt voornamelijk doordat mijn matras (ja ik heb een hoogslaper) al redelijk wat tonen dempt en daarbij ook nog eens dat de hoogte tussen 'oren-speakerconus'  ongeveer 70 cm is. Als het geluid erg hard staat is dit niet echt een probleem, maar dan zijn mijn ouders minder tevreden. je moet wel redelijk blijven. Ik heb al gekeken naar een aantal mogelijkheden om één speaker te verplaatsen zodat ik aan één kant direct geluid kan horen zodat het mixen soepeler verloopt. De ruimte op mijn kamer is echter te beperkt om dit te kunnnen realiseren. Ik neig nu meer naar de aanschaf van één KRK RP5 om die als referentiemonitor te gebruiken (voor linkeroor, en aansluiten als booth op mijn mixer), ik ga er nog niet meteen eentje aanschaffen want ik kan er eerst eentje lenen van een vriend om het te testen. wat denken jullie van deze optie?

p.s. het is trouwens niet mogelijk mijn opstelling anders te zetten zodat ik direct geluid heb, de ruimte in mijn kamer is echt te beperkt, zie daarvoor mijn booths. mijn eerste booth is mijn bureau, met daarboven mijn bed. mijn tweede booth is de daadwerkelijke set, die pakembeet 1,5 meter van de speakers verwijderd staat.

What do you think about Indirect geluid tijdens draaien ??

Vote :   

Sound-Division    posted on 03-04-2009 00:12
Je kan het eens proberen of het werkt, Maar het is wel zeer shit, dat je geen andere opstelling kunt maken!
JazzyMax    posted on 03-04-2009 07:50
Als je kamer echt zo klein is, maakt het niet uit vanwaar het geluid komt. Zolang de speakers maar naar u gericht zijn.
DanielD    posted on 03-04-2009 08:53
oplossing: kamer van je ouders inpikken??Cool

kan je niet in de hoeken van de muren een plakje ophangen waar de KRK's op kunnen?
User edit by DanielD on 03-04-2009 @ 08:54:09 (2%)
santiagojwz    posted on 03-04-2009 11:50
nee nee, is echt niet mogelijk. de beweegbaarheid is echt nihil. In het midden van mijn kamer kan ik mijn armen niet naar buiten strekken, dat geeft al aan hoe beperkt het allemaal isWinking my eye
Boyd    posted on 03-04-2009 14:43
Ik neem aan dat je speakers zo staan: ////www.djresource.eu/Djsets/display/7559/p/1/#top

Ik zou zeggen, probeer er eerst eens wat dozen onder te zetten om ze een halve meter hoger te zetten.
RAS    posted on 03-04-2009 16:44
Niet zo verwonderlijk dat het geluid niet goed is. Die krk's zijn studio-monitoren. Die zijn erg afhankelijk van de richting waarin je ze plaats. Ze behoren tijdens gebruik in een driehoek met jezelf te staan, waarbij je de speakers op oorhoogte hebt. Alleen dan kun je echt goed geluid hebben.

Op je booth-foto is te zien dat je die dingen op je bureau hebt staan en dus waarschijnlijk totaal niet in een driehoek met jezelf voor wanneer je aan het draaien bent. Bovendien staan ze voor tijdens het computeren (voor zover ik nu kan beoordelen) ook te laag: Niet op oorhoogte. Probeer dus toch wat te doen met de plaatsing van je speakers.

Als een andere plek in je kamer niet tot de mogelijkheden behoort dan denk ik dat KRK's voor jou niet de ideale speakers zijn. Koop in dat geval andere speakers die niet in de categorie studio-monitoren vallen, of iig het geluid wijder verspreiden. Of gebruik ze gewoon alleen voor bij je computer, want daarvoor kun je ze wel goed opstellen. Enne, lees de handleiding van de speakers eens Winking my eye
User edit by RAS on 03-04-2009 @ 16:49:53 (75%)
santiagojwz    posted on 03-04-2009 17:41
@Bodygrift,  zo staan ze inderdaad, maar zoals je kunt zien is daarbovenhet bed, ze kunnen maximaal 20 centimeter hoger. Dozen zijn niet de meest nette oplossing haha, dus dat gaat hem niet worden. Overigens heb ik er al wel Auralex mopads onder om de trilling te verminderen en ik heb ze zo gericht dat ze perfect op mijn oren zijn afgesteld. zittend is er dus geen enkel probleem, dan is het juist ideaal!

@RAS, wat je net zegt zijn eigenlijk dingen die ik al wist, studiomonitoren hebben maar een klein sweet-point, daar maak ik wel gebruik van, maar dat is enkel wanneer ik op mijn bureaustoel zit. ik heb deze ook eigenlijk meer voor de toekomst gekocht wanneer ik uit het huis ga, want dat lijkt mij toch wel super om deze mee te nemen dan.

mijn KRK's blijven voor mij wel de ideale speakers, dat is ongetwijfeld. ik blijf ze gewoon gebruiken voor mijn PC en muziek beluisteren. ik heb er eerlijk gezegd niet zoveel moeite mee dat het geluid van achteren komt, want als ik één RP5je erbij heb dan krijg ik alsnog het gewenste effect van direct geluid in mn linkeroor. Zoals ik al zei in mijn openingspost ga ik dit eerst testen, want om nou 140 zomaar over de balk te smijten is ook  niet het meest verstandige Winking my eye.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

261 Users online: 130 Guests (131 Unknown)
Pages generated today : 85.226
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.882.263