Vraagje over VDJ.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

niiicola    posted on 02-04-2009 21:44
Ik heb een vraagje over VDJ. Ik heb nog geen mengpaneel dus gebruik ik allen vdj (tijdelijk). Bijna alles met VDJ doe ik met sneltoetsen. Alleen ik kan niet 2 sneltoetsen tegelijk doen bijv. Deck B Play en dan tegelijkertijd de Crossfader in een keer helemaal naar rechts. Hoe kan ik instellen dat ik wel 2 sneltoetsen tegelijk kan doen? Gr. Nicola
Gewoon.

What do you think about Vraagje over VDJ. ??

Vote :   
ThijsG    posted on 02-04-2009 21:50
Ik vraag me af waarom dit niet kan. Maar ik heb VDJ niet dus ik weet het ook niet. Maar toch wel raar want een mididevice kan toch ook meer dingen tegelijk(i). Dat moet er toch nog wel een keertje aankomen als je wilt beginnen met DJ'en(want je hebt nog geen gearWinking my eye)
PsykologicalBeatzz    posted on 02-04-2009 22:13
Ik weet het ook niet maar je had wel beter een controller gepakt van hercules of numark
Alert : Svp geen kermisopmaak in je postings! Probeer ook de volgende keer wat onderbouwing bij je mening te brengen...
Mod edit by Jorrit on 02-04-2009 22:20 (41%)
niiicola    posted on 02-04-2009 22:23
over een maand heb ik genoeg geld voor de Numark Omni Control
Gewoon.
ThijsG    posted on 03-04-2009 12:38
Oke, over een maand kan je dan ten minste losgaanCool

User edit by ThijsG on 03-04-2009 @ 12:41:47 (55%)
niiicola    posted on 03-04-2009 20:38
I know, maar ik wil wel graag nu al een beetje gaan draaien
Gewoon.
unspecified    posted on 04-04-2009 09:57
leren draaien doe je van mij part niet op een computer scherm.

Leren draaien moet j het echte gevoel hebben.
niiicola    posted on 04-04-2009 10:41
Ok?, maar ik wil toch nog even een maandje met VDJ draaien. Daarna met de Numark Omni Control.
Gewoon.
jannickv    posted on 04-04-2009 18:33
Antwoord is erg simpel. Happy, laughing

Kan niet.

en wat heeft iedereen toch tegen vdj?? het is een prog als een ander... het is gewoon leuk om mee te beginnen! ik ben er ook mee begonnen... hoe moet je anders je liefde voor muziek ondekken als je niet onmiddelijk 1000€ op tafel kan gooien? nouja mijn mening
niiicola    posted on 04-04-2009 19:42
@ jannick oké dan kan er dus een slotje op als het echt niet kan, welk DJ programma is dan beter (traktor vind ik irritant werken (mijn mening))
Gewoon.
User edit by niiicola on 04-04-2009 @ 19:42:19 (7%)
Estacy    posted on 04-04-2009 19:54
Ik had ook een demo van zowel VDJ als Traktor 3 gedownloadt, en ik vond VDJ toch overzichtelijker en makkelijker in het gebruik!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bambilaner    posted on 04-04-2009 21:00
Poster: jannickv
Antwoord is erg simpel. Happy, laughing

Kan niet.

en wat heeft iedereen toch tegen vdj?? het is een prog als een ander... het is gewoon leuk om mee te beginnen! ik ben er ook mee begonnen... hoe moet je anders je liefde voor muziek ondekken als je niet onmiddelijk 1000€ op tafel kan gooien? nouja mijn mening

Velen zijn ermee begonnen denk ik... Wat je wel kan doen is 2 of meer functies mappen op 1 toets. Gewoon de twee functies alletwee apart instellen met dezelfde toets, dan zou het normaal gezien moeten werken.
www.facebook.com/vinniebegooddj
niiicola    posted on 04-04-2009 21:30
@ Bambilaner, tnx voor de tip! Ik ga het als ik thuis kom meteen proberen (ben nu niet thuis). Nogmaals bedanktCool

Maar welk DJ programma is dan beter dan VDJ of Traktor?
Gewoon.
Bambilaner    posted on 04-04-2009 21:37
Poster: niiicola
@ Bambilaner, tnx voor de tip! Ik ga het als ik thuis kom meteen proberen (ben nu niet thuis). Nogmaals bedanktCool

Maar welk DJ programma is dan beter dan VDJ of Traktor?

Ik vind traktor sowieso het beste... Je moet er wat aan wennen, maar eens je vertrokken bent is het een enorm handig programma...
www.facebook.com/vinniebegooddj
DAW    posted on 04-04-2009 22:48
Welke van de twee is beter? Tja het antwoord is heel simpel test ze beide en welke vind jij het beste werken ? Dan is deze het beste voor jou :D

Ieder heeft een eigen voorkeur de mijne is Traktor, maar een ander kan net zo goed gaan voor VDJ of een andere prog
http://EOSfotografie.nl
RAS    posted on 04-04-2009 23:59
Poster: milanium

Wat een onzin. Je kunt prima leren draaien met dj software. Het gaat bij het draaien niet om je apparatuur maar om je feeling. Dat kun je net zo goed met een computerprogramma krijgen als met crappy, danwel über cd-spelers. Ik ben met een computerprogramma'tje begonnen en heb er toch mooi de basics mee geleerd. Geef me nu een computerprogramma voor m'n neus en ik zet de beat net zo gelijk als met cdj-1000's.
User edit by RAS on 05-04-2009 @ 00:00:32 (29%)
timmy90    posted on 05-04-2009 00:07
idd,
met een programme kun je ook perfect leren draaien...
kan je aan alles wat prullen zonder dat er kans bestaat dat je je cd spelers kapot doet...
T_G    posted on 05-04-2009 04:09
Poster: milanium

dat klopt moet je natuurlijk wel de kennis en de spullen hebben,
spaar je ff door kan je leuk dj setje kopen met CD spelers en mengpaneeltje hoeft by the way ook niet duur te zijn

good luck
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G
niiicola    posted on 05-04-2009 07:50
Ik ga gewoon lekker "goedkoop" beginnen met een digitale controller (zometeen vind ik het draaien niks). Daarna kan ik wel gaan doorsparen voor een cd setje.
Gewoon.
Tizio    posted on 05-04-2009 09:40
Prima idee nicola!
TheHunter    posted on 05-04-2009 10:15
Ja, of je begint met een goedkoop mixertje + een dubbele cd-speler. ook heel goedkoop en je kan het toch leren dan (het beatmatchen etc.)
niiicola    posted on 05-04-2009 14:44
Met mp3tjes vind ik het ook fijn werken hoorCool. Hoef ik niet telkens een CD te kopen/branden. En het is goedkoper!
Gewoon.
mentheman88    posted on 05-04-2009 22:52
Ik ben zelf ook begonnen met vdj, Het leren beatmatchen enzo heb ik ook in dit programma gedaan. Ik plakte dan wel de "beatbalk" en de bpm counters af met tape. Weet niet hoe het met de nieuwe virtual dj zit maar de oude had niet zo'n goede accuracy met handmatig beatmatchen.

Virtual dj werkt ontzettend goed met de sync knop en je hebt een hele goede visuele representatie hoe de beats lopen ten opzichte van elkaar. Nu ik mijn set heb vind ik dit noujuist een nadeel en lijdt het me meer af. Wat dat betreft vind ik tracktor nu een stuk beter. Werkelijk alles zit er in+ ondersteuning voor meer dan twee kanalen.

ik weet niet hoe jij aan je software komt, maar zal tracktor zeker overwegen. Bijde programma's zijn trouwens te gebruiken met controllers, ik heb het destijds overigens genoeg plezier gehad met alleen de sneltoetsen.
niiicola    posted on 06-04-2009 16:04
Oké dan ga ik ff Traktor proberen. Tnx voor de Replie.
Gewoon.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

281 Users online: 77 Guests (204 Unknown)
Pages generated today : 14.621
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.488.394