Beginnende Dj met een paar vragen...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Crazyheads    posted on 21-08-2005 20:44
Hallo mensen,
Ik zal eerst eens wat over mezelf vertellen...
Ik ben 19jaar oud, aantal jaar geleden heb ik een tijdje een eigen drive-in-show gehad met gewoon wat simpele dingetjes, mengpaneeltje, dubbel cd spelertje, wat lichtefecten en rustig plaatjes in elkaar gedraaid, dus niet het echte mixen.

Toen ben ik er een tijdje tussenuit geweest, heb een tijdje niks meer gedaan, maar nu krijg ik die feeling weer helemaal terug en ben van plan nieuwe apparatuur aan te schaffen en heb wat andere mensen gevonden die alles weer op gang willen brengen met mooie apparatuur etc. Ik ben van plan  2 Numark cdx's te kopen en wat professioneler te gaan mixen.

Nu heb ik hier een paar vragen over... ik moet natuurlijk eerst veel gaan oefenen etc. maar nu vraag ik me af:
of en hoe je een eigen mix die je gemaakt hebt digitaal op je computer kan planten zodat je die kan delen met andere... Is hier een speciaal kabeltje voor die via het mengpaneel naar de computer loopt en dat je het met software op moet nemen of hoe werkt dit? Het zal wel een noob vraag zijn, maar ik weet dus echt nog bijna van niks en ik denk met vragen kom je het verst....

Greetz... Crazyheads

What do you think about Beginnende Dj met een paar vragen... ??

Vote :   

jordy    posted on 21-08-2005 20:55
"zal wel een noob vraag zijn"

zal wel niet... want ik weet het ook niet

welkom op de site iig
Dj_T.im    posted on 21-08-2005 20:58
line out snoertje
Jorrit    posted on 21-08-2005 21:00
en wat doen we daarmee dan?
Beetje vage post? Ik snappem niet iig...
jordy    posted on 21-08-2005 21:00
heb ik ooit eens geprobeert maar toen kreeg ik zware vervorming? hoe kan ik dit het beste oplossen of met welk prog. zou het beter te regelen zijn?

Jorrit    posted on 21-08-2005 21:02
oke, nu span ik het
Je moet niet de record out gebruiken, maar de booth out, die naar je mic in op pc. En dan heeeeel laag zetten, is de vervorming weg, kan je gewoon opnemen met een programma..
jordy    posted on 21-08-2005 21:02
wat ik denk/zelf iig bedoel...

wat is het beste progje (koop/freeware) wat je kan gebruiken om je mixen op te nemen
Jorrit    posted on 21-08-2005 21:03
ik gebruikte Magic music maker, had een record / export functie, werkt prima...

jordy    posted on 21-08-2005 21:03
oke, nu span ik het
Je moet niet de record out gebruiken, maar de booth out, die naar je mic in op pc. En dan heeeeel laag zetten, is de vervorming weg, kan je gewoon opnemen met een programma..

dat heb ik ook eens geprobeert... maar het probleem toen was weer dat ik het geluid dan niet op luistervolume kreeg opgenomen...
Crazyheads    posted on 21-08-2005 21:12
aha, ok, het wordt me al ietsjes helderder... een mic in heeft iedere pc neem ik aan of niet? Dan maar ff snel die cdx-jes aanschaffen... Is dat een goede keus trouwens de Numark CDX volgens jullie? Ik zat te twijfelen tussen deze numark en de Pioneer CDJ1000, maar volgens mij is er niet erg veel verschil, en ik vind de Numark CDX er mooier uitzien (oei nu krijg ik ruzie met vele)en de prijs licht ietsjes lager... ...
Jorrit    posted on 21-08-2005 21:15
jep iedere pc heeft bij mijn weten mic in.
Hier staat de CDJ-1000 hoger aangeschreven dan de CDX. CDX leuk is voor de vinylfeel gek, maar de 1000 is voor de dj die van duidelijkheid en degelijkheid houd.
jordy    posted on 21-08-2005 21:16
CDX is de beste in mijn ogen als je voor moving platter gaat... maar ik vond de pio methode gewoon wat fijner werken daarom heb ik de cdj gepakt...

CDX is niets mis mee
Crazyheads    posted on 21-08-2005 21:17
jah, klopt idd, maar ik denk toch maar dat ik met de CDX begin, deze is volgens mij ook iets duidelijker voor een beginnende dj....
Jorrit    posted on 21-08-2005 21:19
nee dat zeker niet, de CDJ-1000MKII is imo velen malen duidelijker en intuitiever in gebruik. De CDX heeft wel meer features, maar is minder duidelijk en betrouwbaar (maar nog steeds gewoon goed betrouwbaar hoor)

jordy    posted on 21-08-2005 21:20
denk juist dat dat niet zo zal zijn.. maar goed ik ben begonnen op de CDJ's met geen enkele ervaring (naja zo goed als dan...)

denk dat je met een Denon wel in de war zal raken... maar CDX en CDJ zijn allebij wel lekker duidelijk (geen fratsen )

Maartenb    posted on 21-08-2005 21:21
Je kunt gewoon een freeware programmaatje als bijv. audicity gebruiken om op te nemen. En dan sluit je je mixer aan op de line-in van je pc, daar heb je een kabel voor nodig die van 2 RCA connectoren naar een mini jack gaat.
En dan is het even uitvogelen wat het beste werkt bij jouw mixer/pc/programma, dan moet je natuurlijk even puzzelen met het volume van master en van pc volume en evt volume van programma (evt met de gain van je kanaal ook nog) om zo het beste geluid te krijgen zonder ruis etc. 
Jorrit    posted on 21-08-2005 21:22
eigenlijk is elke speler wel goed te doen, je moet er alleen even aan wennen.
Crazyheads    posted on 21-08-2005 21:24
Poster: Maartenb
Je kunt gewoon een freeware programmaatje als bijv. audicity gebruiken om op te nemen. En dan sluit je je mixer aan op de line-in van je pc, daar heb je een kabel voor nodig die van 2 RCA connectoren naar een mini jack gaat.
En dan is het even uitvogelen wat het beste werkt bij jouw mixer/pc/programma, dan moet je natuurlijk even puzzelen met het volume van master en van pc volume en evt volume van programma (evt met de gain van je kanaal ook nog) om zo het beste geluid te krijgen zonder ruis etc. 

ok, thnx maartenb...
het klinkt me allemaal duidelijker in de oren en ik kan niet wachten om ze in huis te hebben :D tot die tijd zal ik nog ff hard gaan zitten denken tussen de CDX en CDJ1000.....
Jorrit    posted on 21-08-2005 21:26
Gewoon even in een winkel naast elkaar gaan testen, dan kom je er wel uit Winking my eye
DJ_Mama    posted on 15-09-2005 12:20
Audicity is echt een helder programma! Echt een aanrader en nog gratiz ook! Je kunt het tempo daarmee aanpassen, maar ook bijvoorbeeld knippen of plakken.

Nog een tip voor het opneme: welk programma je ook gebruikt, neem altijd op met het hoogste aantal kbps! Dan is je kwaliteit het beste namelijk.

Gery    posted on 15-09-2005 17:51
Poster: jordy
oke, nu span ik het
 Waarom zou je de record out niet mogen gebruiken?

Deze is immers speciaal uitgekalibreerd en moet je niet meer aan je gain/master/monitor gaan zitten prutsen om het volume goed te krijgen...

En op de pc gewoon de line in gebruiken, want een mic plug staat onder stroom!
(dat is omdat pc microfoontjes gevoed dienen te worden, vandaar trouwens dat die 3 polen hebben, want een zuivere mic heeft er slechts 2)

Bij volume eigenschappen op je pc naar de opname eigenschappen gaan, daar effe line in selecteren als opname device, en 't is oke! (en daar kan je meteen volume gaan afregelen ook)

Qua programma Sound Forge is wel nice, kan je later eventueel dan nog gebruiken in samenwerking met ACID (voor eigen muziek samen te stellen en remixen enzo) Thumbs Up
DJ - Producer

This is an old Topic

No new postings for 7.304 days.
 Post CommentThat would be 243.5 months
or a whopping 20 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

213 Users online: 137 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 10.681
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.917.973