Eerste keer gaan draaien in discotheek. help. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bosch    posted on 24-03-2009 22:39
Hey mensen,

Ik had 2 weeken geleden soort van gesolliciteerd als dj bij een discotheek.
Nu moet ik a.s. zaterdag komen, het is ook een best populaire discotheek en de leeftijd ligt rond 17-18 en ik ben 16..

Misschien heeft iemand nog handige tips voor me?? Zodat ik geen fouten ga maken enz..

Bosch

*edit na zaterdagavond *  het ging aardig goed, ik werd natuurlijk wel geholpen door een ander om ff alles te weten komen hoe het daar precies werkte.

wat ik wel een beetje klote vond waren een paar wijfen die heel arrogant nummers aanvraagden. als ik dat nummer niet draaide bleven ze maar een beetje iritant dat nummer roepen..

in ieder geval was het niet heel lang (11 tot 1) daarna nam die andere vaste dj het over.. maar ze vroege wel of ik donderdag kon draaien.. dus zal ik het toch wel goed gedaan hebben :P?
User edit by Bosch on 29-03-2009 @ 15:53:20 (100%)

What do you think about Eerste keer gaan draaien in discotheek. help. ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 24-03-2009 22:41
Gewoon lekker jezelf blijven, en je ding doen..laat je nergens door afleiden en bereid je goed voor...meer kan je niet doen ?

Welke discotheek is het trouwens ?

Succes !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Bosch    posted on 24-03-2009 22:43
Poster: DJADMIN
Gewoon lekker jezelf blijven, en je ding doen..laat je nergens door afleiden en bereid je goed voor...meer kan je niet doen ?

Welke discotheek is het trouwens ?

Succes !

casa cara in katwijk
User edit by Bosch on 24-03-2009 @ 22:43:54 (11%)
Dubbel_Fristie    posted on 25-03-2009 02:07
Zeker weten dat je kan draaien voordat je een discotheek binnen stapt Winking my eye
Maar ik denk toch wel dat de meeste hier keiharde trainwrecks bakte toen ze voor het eerst een discotheek binnen stapte Winking my eye

Hou er gewoon heeel erg rekening mee dat het geluid daar zoveel anders is dan je studio monitoren thuisHappy, laughing
En wil je een echte goeie club dj worden, dan moet je proberen zoveel mogelijk in discotheken te draaien, ook al zijn het maar setjes van 10 tot 11. Alle kleine beetjes helpen!

Goodluck Happy, laughing
User edit by Dubbel_Fristie on 25-03-2009 @ 02:07:45 (3%)
Tomazos    posted on 25-03-2009 02:36
gewoon je ding doen, en niet proberen het beter te gaan doen omdat je voor publiek staat,

ook niet de zenuwen hebben, gewoon lol hebben.

en ga niet puur je eigen ding draaien!!!!,
probeer verschillende muziek stijlen.. kijk waar het publiek het beste op reageert/danst.. draai die stijl maximaal een kwartier, en ga dan over op iets anders wat er vlak bij ligt.. (dus als voorbeelt: niet van hiphop naar hardstyle.. maar van hiphop naar reaggaeton is anders), weet niet wat voor stijl je moet draaien,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Abram    posted on 25-03-2009 03:03
A: Zorg ervoor dat je een paar knallers op zak hebt zodat je je altijd nog kan redden met die nummers wil het echt mis gaan.
B: Probeer de gear eventjes goed uit voordat je echt moet beginnen
C: Bedenk welke toon je de eerste 10 - 15 minuten wil zetten. Je weet namelijk nog niet echt wat het publiek wil maar je moet wel sterk beginnen. Bedenk dus met welke 4 - 5 tracks je wil beginnen.
D: Als vervolg op "C" kijk zeker de eerste 15 minuten uit met de toonsoort van je muziek. Dwz dat je behoorlijk wat (deep) house ed. hebt die een vrij duistere klank hebben door oa. de toonsoort van de track. Je wil zeker het eerste kwartier het publiek, hoe dom het ook mag klinken, vrolijk hebben. Draai dus in het begin geen muziek met een duistere/donkere vibe.
E: Er zijn soms avonden waarop er veel mensen rondlopen die allemaal verzoekjes komen indienen. Verzoekjes bijven verzoekjes en zijn dus niet verplicht. Ga je niet in rare bochten wringen om een verzoekje te spelen en ga ook niet proberen teveel verzoekjes te spelen. Jij blijft de DJ en moet weten wat goed is voor het hele publiek. Niet voor slechts een paar mensen!
F: Probeer niet spectaculairder te gaan draaien dan dat je normaal doet. Als je, bijvoorbeeld, normaal vrij lang over je mixen doet moet je niet, zonder het ooit eerder te hebben uitgeprobeerd, veel sneller gaan proberen te mixen. Als je opeens allemaal shit gaat uitproberen die je niet echt onder de knie hebt is de kans erg groot dat je een train wreck van je mix maakt en dat is een van de weinige dingen die je publiek echt door heeft. Probeer dus lekker bij je eigen stijl van mixen te blijven.
G: Wees niet te streng voor jezelf. Als iets fout gaat dan is dat jammer, maar er is een grote kans dat je publiek het niet eens doorheeft. Ga gewoon lekker door en blijf niet bij je fouten hangen.
H: Ik zou adviseren om de eerste paar keer niet te drinken tijdens het draaien. Blijf gewoon lekker bij de frisdrank. Heb je draaien in die club onder de knie, dan kan je overwegen om er soms eens wat lichte alcohol bij te pakken Winking my eye

Hoop dat je er wat aan hebt!

Tomazos    posted on 25-03-2009 04:38
Poster: Bosch

Misschien heeft iemand nog handige tips voor me?? Zodat ik geen fouten ga maken enz..

Bosch

1 ding kan ik je nu al verzekeren..

je gaat fouten maken, maar dat is niet erg, elke dj maakt fouten, als je ze maar snel oplost..
als je aan jezelf merkt dat je ongeconcentreerd gaat draaien, en dus helemaal in je eigen wereldje zit.. word dan even nuchter.. kijk even in je publiek hoe het publiek doet, en wat ik nogsteeds altijd doe.. is:

EERST de playknop of de cue aanraken (mits er cdj 1000's staan) voordat je de cd eruit haalt, mocht je prongeluk uit alle snelheid/zenuwe de cd eruit drukken.. is het langer stil dan dat je gewoon weer op play drukt Happy, laughing,

dit doe ik uit alle jaren nogsteeds, omdat ik 1x een grote fout maakte tijdens me 1e echt grote boeking waar echt veel mensen stonden.. de cd eruit drukte terwijl die cd nog aanstond (verkeerde cd speler dus), daarom kan je maar beter safe spelen door eerst de play knop aan te raken, of de cue, voordat je de cd eruit haalt. Happy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Stefjuuh    posted on 25-03-2009 07:58
Ha, Tomazos, jij ook!? Ik ramde op de cue, op mn EIGEN CDJ nog wel, terwijl er ook 1000tjes naast stonden.. Gelukkig zaten daar al cd's in, en er dan bij het uitmixen achter komen dat de bass niet lager dan het nulpunt kan (oeps!)..

Play moet je niet indrukken als je in CDJ mode staat, dan gaat hij namelijk direct stutteren.

Gewoon lekker lol hebben!
Bartjens    posted on 25-03-2009 08:50
Poster: Tomazos

EERST de playknop of de cue aanraken (mits er cdj 1000's staan) voordat je de cd eruit haalt, mocht je prongeluk uit alle snelheid/zenuwe de cd eruit drukken.. is het langer stil dan dat je gewoon weer op play drukt Happy, laughing,

dit doe ik uit alle jaren nogsteeds, omdat ik 1x een grote fout maakte tijdens me 1e echt grote boeking waar echt veel mensen stonden.. de cd eruit drukte terwijl die cd nog aanstond (verkeerde cd speler dus), daarom kan je maar beter safe spelen door eerst de play knop aan te raken, of de cue, voordat je de cd eruit haalt. Happy, laughing

Ik geef altijd als ik twijfel een zwiep aan het jogwheel, dus niet scratchen, maar een beetje benden. Klinkt beter dan dat de muziek wegvalt :p
www.djbrowbeat.com
Stefjuuh    posted on 25-03-2009 08:54
Maar dan heb je mastertempo UIT?
Bosch    posted on 25-03-2009 08:56
Bedankt voor de reacties!!

Ik ga dus gewoon ''simpel'' draaien.
Maak van te voren een lijst met de dikste nummers.
En hoop dat ik gewoon kan werken met de pioneers die daar staan.

Ik oefen zelf op Reloop RMP-2 en volgens mij is het verschil niet zo heel groot Happy, laughing
Illusion    posted on 25-03-2009 10:29
Dan kan je vast ook wel op de Pioneers draaienWinking my eye.

Zolang je maar weet waar de Cue, Play knop zitten, en dat je weet waar de pitch zit:ṕ Dat is het belangrijkste, haha.

Doe gewoon je ding. Ik weet nog dat ik voor het eerst in een discotheek stond, dat twas in 2005 Winking my eye Was heel erg spannend, want dat was een volle bak.

Maar ging goed, en in het begin was het wel ff wennen, beetje zenuwachtig enzo. Maar later dan gaat het vanzelf lekker.

Hoe lang ga je draaien?
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Bartjens    posted on 25-03-2009 10:40
Poster: Stefjuuh
Maar dan heb je mastertempo UIT?

Euh, nee. Dat is het eerste wat ik aanzet op de CDJ en daarna raak ik dat knopje niet meer aan :P

Snap trouwens nog steeds niet waarom de mastertempo niet standaard aanstaat op een CDJ net als de vinyl mode, als je die aanzet voordat je de CDJ uitzet, staat ie standaard ook aan wanneer je de CDJ weer aanzet. Zou bij de mastertempo ook moeten zijn Winking my eye
www.djbrowbeat.com
Bosch    posted on 25-03-2009 11:03
Poster: Illusion
Dan kan je vast ook wel op de Pioneers draaienWinking my eye.

Zolang je maar weet waar de Cue, Play knop zitten, en dat je weet waar de pitch zit:ṕ Dat is het belangrijkste, haha.

Doe gewoon je ding. Ik weet nog dat ik voor het eerst in een discotheek stond, dat twas in 2005 Winking my eye Was heel erg spannend, want dat was een volle bak.

Maar ging goed, en in het begin was het wel ff wennen, beetje zenuwachtig enzo. Maar later dan gaat het vanzelf lekker.

Hoe lang ga je draaien?

Weet ik nog niet, ik moest om 11uur a.s. zaterdag komen.. zal wel proef zijn ofzo?
User edit by Bosch on 25-03-2009 @ 11:04:24 (17%)
Stefjuuh    posted on 25-03-2009 15:34
Poster: Bartjens

Euh, nee. Dat is het eerste wat ik aanzet op de CDJ en daarna raak ik dat knopje niet meer aan :P

Snap trouwens nog steeds niet waarom de mastertempo niet standaard aanstaat op een CDJ net als de vinyl mode, als je die aanzet voordat je de?CDJ uitzet, staat ie standaard ook aan wanneer je de CDJ weer aanzet. Zou bij de mastertempo ook moeten zijn Winking my eye

Mijn CDJ onthoud gewoon van mastertempo, pitchrange en mode wat het was voor je hem uitzet..

En nu weet ik weer iets extra's TEGEN de CDJ-800!
Boyd    posted on 25-03-2009 15:42
Dat ik wat tegen mastertempo heb en deze dus standaart uitstaat.
Bartjens    posted on 25-03-2009 16:03
Poster: BoydGrift
Dat ik wat tegen mastertempo heb en deze dus standaart uitstaat.

Dan krijg je met benden dus van die smurfenstemmetjes :P
www.djbrowbeat.com
D-Zone    posted on 25-03-2009 16:13
Zou een discotheek het eigenlijk toestaan dat je met je eigen gear komt draaien? Stel zij hebben CDJ-400's en jij bent bijvoorbeeld de CDJ1000 of Reloop Rmp2 gewoon... Zou je dan kunnen vragen om dat mee te brengen en daarmee te draaien?
bastianhecker    posted on 25-03-2009 16:19
denk het wel alleen dan ben je wel zelf verantwoordelijk, en aangezien die dingen vaak tot laat duren en afterparties lijkt het me niet slim had afgelopen vrijdag ergens gedraaid waar mijn cdjs stonden lekker pas de volgende dag ophalen! En anders als wat Abram zei zou ik (als je het kan hebben) 1 of 2 biertjes drinken persoonlijk ga ik dan wel beter draaien want dan zit k lekker der in me vel ben ik meer ontspannen en kom ik meer in die vibe:D.
Bartjens    posted on 25-03-2009 16:32
Poster: D-Zone
Zou een discotheek het eigenlijk toestaan dat je met je eigen gear komt draaien? Stel zij hebben CDJ-400's en jij bent bijvoorbeeld de CDJ1000 of Reloop Rmp2 gewoon... Zou je dan kunnen vragen om dat mee te brengen en daarmee te draaien?

In goed overleg kan alles Winking my eye
www.djbrowbeat.com
Xtremer    posted on 25-03-2009 16:35

1 ding kan ik je nu al verzekeren..

je gaat fouten maken, maar dat is niet erg, elke dj maakt fouten, als je ze maar snel oplost..
als je aan jezelf merkt dat je ongeconcentreerd gaat draaien, en dus helemaal in je eigen wereldje zit.. word dan even nuchter.. kijk even in je publiek hoe het publiek doet, en wat ik nogsteeds altijd doe.. is:

Kortom, mocht je draaien op een set CDJ-1000's, zet de CDJ's op Eject Lock (boven de eject button) als je in zo'n bui bent:P.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 25-03-2009 @ 16:37:11 (1%)
GD    posted on 25-03-2009 17:56
Dan ga je beetje het hele punt voorbij. Je merkt niks als je m van lock afhaalt (in tegenstelling tot op play drukken of de jog een zwiep geven). Dan unlock en eject je ipv dat je gewoon eject nog steeds de verkeerde cdCool 
ThijsG    posted on 25-03-2009 18:36
ff offtopic maar:

Hoeveel reacties kan je in 2 dagen hebben?Cool

En voor dat ejectgedoe zou ik id een zwieper aan je jog geven, is nix ergs mee toch?
Verder: Maak niet een lange vaste tracklist maar zorg dat je op je publiek kan inspelenCool Het wel/niet drinkenverhaal kan ik je niet bij helpen ik ben pas 14Cool
Xtremer    posted on 25-03-2009 19:25
Poster: GD
Dan ga je beetje het hele punt voorbij. Je merkt niks als je m van lock afhaalt (in tegenstelling tot op play drukken of de jog een zwiep geven). Dan unlock en eject je ipv dat je gewoon eject nog steeds de verkeerde cdCool 

Ja ik heb het over het draaien, als je dan op Eject drukt met de lock aan dat ie er dan niet zomaar uitvliegt:P.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Bosch    posted on 25-03-2009 19:35
Poster: bastianhecker 1 of 2 biertjes drinken persoonlijk ga ik dan wel beter draaien want dan zit k lekker der in me vel ben ik meer ontspannen en kom ik meer in die vibe:D.

inderdaad, ik zou persoonlijk ook 2biertjes willen drinken voordat ik moet, dan voel ik me veel beter.. en haalt bij mij ook de stres weg, zodat ik ook beter en lekkerder kan draaien. kortom ik denk dat ik toch een klein beetje ga drinken want anders word ik gewoon te zenuwachtig man :P
User edit by Bosch on 25-03-2009 @ 19:36:29 (1%)
Sebasz    posted on 25-03-2009 19:46

whaha herkenbaar :P!!!! alleen kun je dan het beste op de play/pause knop drukken.

Ik heb namelijk  1x gehad dat ik PERONGELUK op de cue button 'leunde'  tja... :P

486 Users online: 340 Guests (146 Unknown)
Pages generated today : 2.799
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.752.271