Hoeveel vragen (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hampsink    posted on 23-03-2009 21:42
Beste mensen,

Ik weet dat hier al een aantal topics over zijn, maar toch begin ik hier een nieuw topic over.
Ik begin net wat bekent te worden. (dwz bij mijn vrienden en daaromheen.) En draai nu zo'n 1 x in de 1 a 2 maanden.
Ik heb heel lang niks gevraagd omdat ik met vrij simpel materiaal draaide en het gewoon deed als hobby.
Nu heb ik er een tijdje 2x cdj 400 bij en wil ik er toch wat meer mee gaan doen.
Nu is dus mijn vraag aan jullie hoeveel ik zo ongeveer een beetje moet vragen.
Ik wil natuurlijk ook niet te duur overkomen dat ze denken: Die hoeveel we niet ofzo Winking my eye

Alvast super bedankt!
Groeten!

What do you think about Hoeveel vragen ??

Vote :   

Flexii    posted on 23-03-2009 21:45
het is en blijft altijd een moeilijk onderwerp, ligt er toch sterk aan wat de mense er voor willen geven. En dat zeker in deze tijd van economische crisis. Met mijn drive-in hanteer ik tegenwoordig het systeem van vragen aan mensen wat ze er ongeveer aan uit willen geven en dan kijken of je het voor die prijs doet ja of nee
TheHunter    posted on 23-03-2009 21:46
Welke andere apparatuur heb je, doe je een drive inn show? of draai je zeg maar alleen als dj?
Te goedkoop is ook niet goed, ze huren je dan alleen omdat je goedkoop bent en niet omdat ze je goed vinden fzo :P
User edit by TheHunter on 23-03-2009 @ 21:46:47 (100%)
ArCee    posted on 24-03-2009 13:03
1000 euro per uur, heb je altijd ruimte voor onderhandelen Cool
Hampsink    posted on 24-03-2009 13:14
Poster: ArCee
1000 euro per uur, heb je altijd ruimte voor onderhandelen Cool

HahaHappy, laughing

Ik heb 2x cdj 400
een op geluid reagerend licht dingetje
een mixer (weet niet precies welke dat is maar wathever)
2x boxen met versterkers

zo dat is het denk ik.

Ik denk ook dat de manier van flexii goed zal zijn.
Nog iemand wat tips?
JazzyMax    posted on 24-03-2009 13:20
Probeer te weten te komen wat collega's vragen en zet je prijs daar naar...

Bij mij hangt het van veel zaken af:

- Ken ik de mensen die mij gevraagd hebben?
- afstand?
- hoeveel volk?
- materiaal
- ...
Hampsink    posted on 24-03-2009 14:07
Maar ik ken geen DJ's in mijn vriendenkring ofzo :S
DjVictorF    posted on 24-03-2009 15:38
mmm,
ik zou het een beetje baseren op wat voor spullen je allemaal hebt! Ik draai zelf met Roov en wij hebben samen toch echt voor heel wat geld aan spullen! Dus wij vragen meestal 20 opstart en dan 20 euro per uur! tenzij we voor vrienden draaien! Dan vragen we wel minder maar je moet gewoon vragen aan de klanten wat ze willen geven! En gewoon beetje opscheppen over wat je allemaal wel niet hebt! Dan willen ze meestal wel wat meer gevenWinking my eye
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Hampsink    posted on 24-03-2009 15:50
Mijn spullen hebben me zo'n 800 tot 1000 euries gekost. (Ik ben 15 he.. dat is erg veel voor mij Winking my eye)
DjVictorF    posted on 24-03-2009 16:05
Ja dat snap ik! Ik zou denk ik zo'n 50 euro dan vragen voor 4 uur!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Hampsink    posted on 24-03-2009 17:31
Oke. Ik vraag aan de mensen of ze zelf een bedrag in hun hoofd hebben of wat ze eraan uit willen geven en dan kijk ik wel waar in ongeveer zit met de prijs. maar nu heb ik een inschatting van hoeveel ongeveer.
Bedankt DJ VictorF
_Ivan_    posted on 24-03-2009 17:43
Poster: Hampsink
Oke. Ik vraag aan de mensen of ze zelf een bedrag in hun hoofd hebben of wat ze eraan uit willen geven en dan kijk ik wel waar in ongeveer zit met de prijs. maar nu heb ik een inschatting van hoeveel ongeveer.
Bedankt DJ VictorF

Hoe ga jij dan je prijs bepalen? Of waar baseer je jou prijzen op?
Feel&.Celebrate.Life!
Boyd    posted on 24-03-2009 17:48
Poster: Hampsink
Mijn spullen hebben me zo'n 800 tot 1000 euries gekost. (Ik ben 15 he.. dat is erg veel voor mij Winking my eye)

Ik heb al meer dan 3000 uitgegeven, en ik ben ook 15. So What?

Een DJ wordt betaald om zijn vaardigheden en niet om het type of merk van zijn apperatuur. Tis wel logisch dat je meer kan vragen als je ook een hele lichtshow en alles eromheen regelt.
niles    posted on 24-03-2009 18:09
Tja, lastig....

Maar vragen wat iemand ervoor over heeft is zeker in het begin wel slim om te doen. Als je merkt dat iedereen zo'n beetje 100 euro biedt, weet je dat je mensen die maar 50 euro bieden maar moet weigeren (bedragen zijn maar een voorbeeldje he).

Wat je wel in je achterhoofd moet houden is het "pakket" wat je aanbied.
Roepen dat je met pioneer draait is leuk om te weten voor iedereen op dit forum, maar zal degene die je inhuurt een zorg zijn.
Ik ken mensen die met baggerspullen beter draaien dan mensen die stoer doen over hun pioneerstuff..dus het zegt niets.

Als je met een instalatie komt die goed is voor 100 man, kan je meer vragen dan voor een "beginners" geluidsetje voor 40 man....
Als je dan ook nog een lichtset hebt die je meeneemt, kan je ook weer meer vragen.

Maar in het begin zou ik niet teveel vragen, heb ik ook niet gedaan. Je kan beter in het begin ietsje minder verdienen en veel ervaring opdoen. Ik denk dat het slim is om eerst te vragen wat iemand ervoor over heeft. Mensen kijken snel naar wat iemand vraagt, terwijl prijzen vaak goed te onderhandelen zijn, zeker voor iets als draaien, wat (vooral in het begin) je hobby is...

tipje: doen alsof je "een speciale prijs" maakt voor mensen, geeft hen het gevoel dat je ze wil matsen, en kan ervoor zorgen dat je sneller staat te draaien...
TheHunter    posted on 24-03-2009 18:27
Ik:
Normaal 450 euro voor drive inn (250 voor vriendenprijsje, 100 voor heeele goede vrienden :P)
komt neer op dat ik meestal 250 reken.
(geluid: 2 X 450 watt bass + 2 X 750 watt Mid en Hi + 2 X 150 full range)
(licht: lichtbrug: 8 parren, 4 scanners, 4 moonflowers, 2 rookmachines,   zelfgemaakte lichtgevende dj meubels.)

Grote Drive inn: 800-1500 euro
Geluid: 8 X 18'' bass 600 Watt + 4 topjes van: 2X 12'' mid en 1X 1 '' hoog
Licht huur ik dan meestal erbij...

Ook leuk is, een zanger moet optreden en boekt jou erbij als dj met je drive inn, hij moet zingen over je set, zegt dat het voor 250 man is. je neemt hier ook geluid voor mee, kom je daar aan en ziet een zaal waar makkelijk 1500 man inpast :P en dat op zon aso plek dat ze gaan dreigen met geweld etc xD omdat het niet hard genoeg gaat.
PsykologicalBeatzz    posted on 02-04-2009 14:23
10 Euro Per Uur
Als Je Dan Een Vijf Uurtjes Draait Heb Je Al 50 Euro Verdiend He
ccc    posted on 02-04-2009 14:46
Waarom baseer je je vraagprijs op je CD spelers?
Tomazos    posted on 02-04-2009 15:03
ik zou beginnen met bruilofjes e.d, zet jezelf op marktplaats, en dan 100a150 euro ofzo, dan vragen mensen je wel met drive-in spullen Happy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
CaSE    posted on 02-04-2009 18:26
Poster: Tomazos
ik zou beginnen met bruilofjes e.d, zet jezelf op marktplaats, en dan 100a150 euro ofzo, dan vragen mensen je wel met drive-in spullen Happy, laughing

"Bruilofjes"? Grapjas!

Een bruiloft is bedoeld om de de mooiste dag uit iemands leven te worden, en komt meestal neer op jaren 70/80 draaien met een aantal Nederlandstalige nummers. Dus daar red je het niet met alleen je YMCA en Grease megamix. Belangrijk dat je hier goede kennis hebt van de muziek uit die tijd.

Daarbij komt ook, het is een bruiloft. Alles moet er op en top uitzien, daar kun je niet aankomen met 2 licht effectjes... Bij wijze van spreken.

Wat ik je aanraad, begin met kinderdisco's bijvoorbeeld. Kan weinig aan fout gaan en je hoeft niet geen top show te hebben. Als het knipperd vinden kinderen het al leuk, die zien het verschil niet tussen een discobol en een movinghead.

In het begin kun je best voor €50,00 een avond draaien, is zelfs voor een beginner best een mooie prijs. Je moet het in het begin ook niet voor het geld doen maar voor de ervaring. Die kun je later gebruiken om geld ermee te verdienen. Echter moet je er wel voor zorgen dat je na 3 jaar niet nog steeds voor €50,00 een avond staat te draaien.

Succes!
User edit by CaSE on 02-04-2009 @ 18:52:06 (40%)
ThijsG    posted on 03-04-2009 14:01
Eigenlijk qua prijs en vooral dat bruiloftverhaal helemaal met CaSe eens. Je kan niet onwijs veel later ook nog wel rond de 80 gaan vragen...
niiicola    posted on 03-04-2009 20:46
Ik zou gewoon vragen wat ze bieden en dan gewoon het bod verhogen. Een beetje onderhandelen helpt altijdCool
Gewoon.
Sound-Division    posted on 04-04-2009 00:45
Poster: niiicola
Ik zou gewoon vragen wat ze bieden en dan gewoon het bod verhogen. Een beetje onderhandelen helpt altijdCool

Naja, das ook wel aso, je kan het proberen maar ik denk dat je ook blij mag zijn als je gevraagd wordt, en als ze vonden dat je goed gedraait hebt, willen ze misschien nog wel een extraatje geven.
Ik zou niet direct te hard van stapel lopen
Jorrit    posted on 04-04-2009 11:22
Poster: niiicola

Als iemand dat bij mij zou doen, zou hij de boeking kwijt zijn. Zeker iemand die minder ervaring heeft.
Als iemand zegt: "Wat bied je?", dan neem ik aan dat de uitgenodigde DJ elke redelijke beloning aanneemt, omdat hij me niets 'vraagt'. Boven op mijn 'bod' gaan onderhandelen is dan behoorlijk brutaal in mijn ogen.
Het is beter om bij een opdrachtgever gewoon een concreet bedrag te noemen. Weet hij/zij meteen waar hij/zij aan toe is, vaak hebben opdrachtgevers geen idee wat een redelijke beloning is.
Saskia    posted on 04-04-2009 12:35
Ik denk niet dat je zo'n goede indruk maakt als je gelijk brutaal gaat lopen doen.. Je kan aan het begin beter elke boeking pakken (die je een beetje ligt).. En niet te veel zeuren over de prijs.. Ervaring gaat boven alles toch.. Winking my eye
timmy90    posted on 04-04-2009 23:49
maak een mooi prijsje,
en zeg hen dat ze tegen andere mensen zeggen dat de prijs verschilt van feest tot feest...
zo ben ik begonnen men 200 euro en vraag nu 400-450 euro, (meer materiaal en vooral ervaring!!)
BunX    posted on 07-04-2009 20:45
Ik ben begonnen gratis de eerste 2-3x..
Toen stilletjes aan beginnen opslaan met de prijs en nu vraag ik €150 per avondje meestal Cool

486 Users online: 340 Guests (146 Unknown)
Pages generated today : 2.799
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.752.271