Hulp gezocht! 2x Cdj-400 in Traktor
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nickky-G    posted on 23-03-2009 21:18
Hallo Allemaal,
Ik heb zojuist mijn cdj-400's via de usb in trasktor proberen aan te sluiten. Als ik er een los aansluit op de usb poort werkt deze perfect, sluit ik er echter 2 aan op afzonderlijke usb poorten werkt er steeds een van beiden. Nu las ik ergens dat je er een usb hub tussen moest doen zodat beide spelers op een usb poort van de laptop komen te zitten. Hier volgt dan ook het probleem, traktor herkent de speler(s) wel, het geluid gaat via de laptop door de cdj naar de mixer. Echter kan ik met geen van beide spelers een midi functie uitoefenen in traktor. Als ik gewoon een speler op de usb hub aanschaf heb ik precies hetzelfde probleem. Nu ligt het dus waarschijnlijk aan de usb hub, een verouderd model van trust. Is het dus raadzaam een andere hub aan te schaffen (eventueel met externe voeding), of is er een andere oplossing?

Alvast bedankt!

What do you think about Hulp gezocht! 2x Cdj-400 in Traktor ??

Vote :   

Nood    posted on 23-03-2009 21:41
Kijk eens bij de instellingen, daar moet je ergens de midi setup kunnen vinden.
Daar moet je ergens je cdj-400's toevoegen en bij het menutje eronder (hotkey setup) moet je je cdj-400 toetsen naar je computerfuncties verwijzen (dit kan door een tks file te uploaden die je eerst moet downloaden)

Anders beschouwt traktor je cdj als een gewone externe geluidskaart. Dit is me al gelukt met 1 cd-speler, met 2 heb ik het nog niet geprobeerd
Day-One    posted on 11-04-2009 22:08
http://www.native-instruments.de/forum_de/showthread.php?t=56766&page=5
viva_la_bram    posted on 14-04-2009 14:52
Ik heb een maya 44 geluidskaart bij mijn 2 cdj 400's gekocht en die als externe geluidskaart op mijn macbook aangelsoten.
Nu kan je beide spelers als midicontroller gebruiken en het geluid via de maya naar je mengpanneel sturen ieder naar een apart kanaal. Werkt perfect.

Je hebt namelijk 2 kanalen nodig om beide aan te sluiten, dus bij een laptop heb je zowiezo een externe geluidskaart nodig en als je een pc hebt moet je kijken of je 2 kanalen kan uitsturen.

User edit by viva_la_bram on 14-04-2009 @ 14:54:46 (72%)

This is an old Topic

No new postings for 5.920 days.
 Post CommentThat would be 197.3 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

76 Users online: 47 Guests (29 Unknown)
Pages generated today : 17.516
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.224.268