deadmau5->midi
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mathiz    posted on 22-03-2009 11:46
Nu ik mij ook wat verdiep in midi+controller+etc. mogelijkheden(ook al dat ik me eerst cdj's ga aanschaffen)
Heb ik een vraag rond die mogelijk heden ik heb al veel gelzezen dat je dan niet meer het echte aspect van dj overhoud en dat het maar op ene knopje duwen is en dat beatmatchen etc. niet meer hoeft....

Maar waarom heeft deadmau5 dan zoveel respect tegenwoordig en dat hij heel veel draait op bekende gelegenheden alleen met een controller(xone 4d,...) , zijn mac en efx die is hier dan tog ook niet fameus aan het beatmatchen en heuse skills aan het vertonen. Hoe komt het dat hij dan wel overal mag gaan draaien en zo bekende is?

What do you think about deadmau5->midi ??

Vote :   

Dj_Fantasy    posted on 22-03-2009 11:53
Omdat door die "knop" moet je al je tijd niet meer steken in het beatmatche van je mix, en kun je die gewonne tijd besteden om je mix naar een nieuw niveau te brenge.
Dinge te doen die andere nog niet hebben gedaan!

Waarom deadmau5 dat wel mag?
Omdat hij het KAN! en hij het zo goed doet, dat die mensen niet meer denke aan die "knop"!

.::LINK::.    Dit is wat Richie Hawtin ervan denktWinking my eye
dj2dj.nl
Tizio    posted on 22-03-2009 12:18
De laatste zin in het filmpje dat verklaart een hoop denk ik waarom..
Als je in een club niet meer beatmatched en in plaats daar van er allemaal tegekke efecten overheen gooit en het juist vetter klinkt, waarom niet!?
User edit by Tizio on 22-03-2009 @ 12:19:38 (100%)
soundcollector    posted on 22-03-2009 12:31
Poster: Dj_Fantasy
Omdat door die "knop" moet je al je tijd niet meer steken in het beatmatche van je mix, en kun je die gewonne tijd besteden om je mix naar een nieuw niveau te brenge.
Dinge te doen die andere nog niet hebben gedaan!

Waarom deadmau5 dat wel mag?
Omdat hij het KAN! en hij het zo goed doet, dat die mensen niet meer denke aan die "knop"!

.::LINK::.    Dit is wat Richie Hawtin ervan denktWinking my eye

denk dat dit een beetje gezever is...

eerst en vooral 90 prc van de mensen weten nog niet eens wat een beatsync knop is... ze luistere gewoon naar die dj zen muziek omdat ze die goed vinden...

Ken genoeg dj's die ook al dit extra kunnen nadat ze hun platen gelijk hebben gezet... Dit duurt meestal toch maximaal 30 sec...

Nu praat je computer dj'en met auto beatsync GOED? dat vind ik toch maar een beetje raar voor zelf dj te zijn.
tom-j    posted on 22-03-2009 12:34
Poster: Tizio
De laatste zin in het filmpje dat verklaart een hoop denk ik waarom..
Als je in een club niet meer beatmatched en in plaats daar van er allemaal tegekke efecten overheen gooit en het juist vetter klinkt, waarom niet!?

helemaal mee eens! het gaat er niet om hoe je het doet maar wat je doet (uitzondering ligt voor mij wel bij alleen met pc en VDJ (of iets anders) en dan je automix gebruiken)!
Tizio    posted on 22-03-2009 12:40
Als je daarachter die tafel niks loopt te doen behalve een nummertje uitzoeken ben je slecht bezig als DJ. Maar zelfs dan kan het publiek je nog geweldig vinden want je moet de juiste platen kunnen kiezen. Ik heb zelden zulke vette effecten gehoord als hij in het filmpje weet te bereiken met die Xone! En die vent KAN het inderdaad allemaal al, zo wil hij verder gaan en nieuwe dingen proberen.
Dj_Fantasy    posted on 22-03-2009 12:41
Poster: soundcollector
Nu praat je computer dj'en met auto beatsync GOED? dat vind ik toch maar een beetje raar voor zelf dj te zijn.

En waarom zou ik dat niet mogen doen?
Wat nu als morgen bv Headhunterz, the prophet, zany en de rest digitaal gaat draaien en de beatsync knop gaat gebruiken?
Ga je ze dan afmaken?

Dit is gewoon een discussie weeral die zinloos is..
Dezelfde discussie als Vinyl vs. CD of Pioneer vs Denon.
dj2dj.nl
Tizio    posted on 22-03-2009 12:56
Dit is weer gewoon een zinloos tijdverdrijf tegen de chronische stemming van verveling..
Woudtje    posted on 22-03-2009 13:02
Als dj kijk je snel naar het technische gedeelte van mixen en let je op beatmatchen en hoe iemand mixed. Daar in tegen kijken de normale feest gangers naar het toetaal plaatje van " zo dat is vet!!!!" En geven niks om beatmatchen, als het maar goed is. Dan ben je stom bezig om te blijven hangen bij dat stomme gebeatmatch!! Ik beatmatch nog wel zelf maar heb gemerkt dat het anders is dan dat ik vroeger deed, nu gebruik ik de computer om te checken of de plaat nog wel in sync loopt. De tijd gaat vooruit en ook zo techniek. MAAK ER GEBRUIK VAN!!!!!! Andere doen het wel en bereiken wel wat ze willen, Toch??
Mixt-Ape    posted on 22-03-2009 14:49
Heb je al eens een hele mix van Deadmau5 live gehoord? Da's gewoon van een totaal andere klasse dan de doorsnee DJ. Hij doet zoveel tegelijkertijd! Wat maakt het nu uit of hij beatmatchet? Het is toch niet dat hij het niet kan? DAT is waarom Deadmau5 voor mij altijd een van de beste geweest is en zal zijn.
Snoey    posted on 22-03-2009 15:01
Dat met midi draaien kan je het beste vergelijken met scratchen. Je bewerkt live de platen. Je kan het dan ook niet vergelijken met een CDJ Dj. 

En als je er niet tegen kan dat er Dj's zijn die met autosync gebruiken, dan moet je eens voor de grap zelf met laptop draaien en proberen na te doen. 
www.soundcloud.com/ten-hooven
Nico_26    posted on 22-03-2009 23:25
Met midi werken is niet alleen op een "knopje" duwen.
De gewone dj's beatmatchen live en steken veel tijd in het lereen van beatmatchen , terwijl als je met midi werkt (en nu spreek ik vooral over ableton) dan moet je vooral veel werk en tijd steken in de voorbereiding van je set en alles vanbuiten leren 
Gagarin12    posted on 23-03-2009 12:14
Huh!
Deadmau5 'draait' toch niet met die Xone. Wanneer ik filmpjes zag over zijn huidige live-setup en hem zelf gezien heb (met zijn vorige setup) zette die niet gewon plaatjes op. Hij speelde een live set. Hij bracht zijn eigen nummers, helemaal op elkaar afgestemd om een geheel te kunnen vormen. Het is niet zo dat op het eerste kanaal het eerste liedje staat en op het tweede het tweede, ... Hij heeft voor elke part in zijn nummer (ongeveer) een apparte track. bv. drums, bass, ...
Hij gebruikt ableton en in ableton kan je niet handmatig op het moment zelf beatmatchen. Je warpt je tracks op voorhand zodat ze juist lopen, zodat je snare en drum niet verschillen in tempo. Dat kan toch niet in en gewoon nummer? Maar door deze functie is het ook handig voor dj's. Wat ik daarvan vind  zeg ik niet, probeer de feiten (indien ik niets heb gemist) eens te brengen. Er staat oa een filpje over zijn setup op het internet.

En over Richie ...
Hij weet wel wat hij doet. Zijn filsofie over zoveel meer kunnen doen op die tijd dat je anders kon beatmatchen gaat maar op voor heel weinig dj's. Het is geen kwestie van enkel effetcen. Hij gebruikt wel degelijk die vier decks. Hij legt het toch uit, ook in een filmpje over contakt. Hij legt de kick van één leuk liejde onder de snare/melodie/... van een ander ... Maar weinigen zouden dit kunnen zoals hem en de syncfunctie gebruiken uit puur gebruiksgemak en niets kunnen toevoegen.
mentheman88    posted on 23-03-2009 13:13
Poster: Snoey
Dat met midi draaien kan je het beste vergelijken met scratchen. Je bewerkt live de platen. Je kan het dan ook niet vergelijken met een CDJ Dj. 

Dit vind ik wel een heel erg rare vergelijking. Midi zijn slechts de signalen tussen je control surface en je software. Alle kracht en het werk zit hem in de software als bijvoorbeeld ableton live. Hoewel je het ook kunt gebruiken om mee te dj'en is het echt héél veel uitgebreider dan dat. En dit gaat echt veel verder dan beatmatch skills.

Mischien dat dit je van mening verandert:
http://www.youtube.com/watch?v=to9zMVlyrV8
http://www.youtube.com/watch?v=1v2kJwxobXo&feature=related

Ik vind persoonlijk het grootste nadeel hiervan, dat je niet echt meer weet wat de "dj" aan het doen is. Verder is het een toffe manier van muziek ter gehoren brengen, er zijn genoeg dj's die met vinyl of cd's ook geen donder uitvoeren. Verder is djen en beatmatchen ook zo lastig nog niet of wel? James zabiela gebruikt overigens tracktor en beatmatched alsnog zelf, omdat het leuk is.
User edit by mentheman88 on 23-03-2009 @ 13:14:26 (3%)
Winston    posted on 23-03-2009 14:17
Richie Hawtin is meer muzikant dan DJ. Een DJ draait alleen plaatjes van anderen. Een muzikant maakt muziek met een instrument.

Ableton en de tracks in meer of mindere bewerkt met efx is het instrument van Richie. De tracks die hij draait lijken helemaal niet meer op de originele producties van de artiest.

Door de moderne technologie krijg je een grijs gebied tussen wie de DJ is en wie muzikant.

Ik denk dat deze zienswijze de discussie een beetje recht zet.
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 6.016 days.
 Post CommentThat would be 200.5 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

364 Users online: 255 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 2.364
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.751.836