draaien in het buitenland
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

kardon    posted on 20-03-2009 01:56
beste djs

Voor de mensen met ervaring wil ik graag jullie advies over het volgende:

Ik ben benadert om komende zomer op rhodos in griekenland te draaien voor 3/4 weken.
Voor mij zou dit mijn eerste internationale boeking zijn dus ik was natuurlijk erg enthousiast.

Maar nu het volgende,ze bieden
- gratis accomodatie
- gage van 80 euro per avond (niet veel)
- 7 dagen per week draaien
- enkel vliegticket terug

Ik moet zelf een vliegticket heen betalen en het eten etc..
ze werken echter niet met contract en ik krijg op de einde van de periode mijn
geld plus vliegticket terug naar huis van de club eigenaar.het is dus echt op woord geloven.

nu heb ik gevraagt of ze ipv een ticket terug mijn ticket heen willen betalen en of ze een aanbetaling willen doen van het totaal bedrag wat ik ga verdienen maar dat doen ze niet.

ik ben nu erg aan het twijfelen..heeft iemand hier ervaring mee en zijn dit dan de normale gang van zaken?

greetz

User edit by kardon on 20-03-2009 @ 01:59:12 (1%)

What do you think about draaien in het buitenland ??

Vote :   

D-Zone    posted on 20-03-2009 07:06
Ik heb hier geen ervaring mee maar het lijkt me erg link als je zelfs geen voorschot krijgt.
Ofwel werk je met contract ofwel vraag je een voorschrift. Anders is het risico denk ik zeer groot om bedrogen uit te komen!
RoyBeware    posted on 20-03-2009 08:45
Ik vind het maar linke soep.
vooral omdat het in het buitenland is.
Heb je connecties met andere 'DJ's in het buitenland?
Misschien kun je informeren waar ze jou hebben gevonden, en via wie.

Het is wel erg vreemd dat ze jou alleen je terugreis vergoeden.
Dit zegt voor mij al genoeg, want al zouden ze jou heenreis vergoeden (vliegtickhet denk) dan kost dat ook al snel een paar 100 euro.
Ik zou sowieso om een soort van contract vragen.
Dan weet je ook waar jij aan toe bent, en waar zij aan toe zijn.
Stel jij moet of een of andere reden weg.
Zij kunnen dan zeggen: Ja ehhh, wij betalen jou niet uit omdat je eerder weg gaat.
Jij hebt niks ondertekend, dus kun jij fluiten naar je geld.
Grote kans dat je dan ook nog je terugreus zelf kan dokken.

En zo zijn er nog wel een hoop dingen op te noemen...
Hopelijk komt er positief nieuws voor je Happy, laughing
djmamo    posted on 20-03-2009 09:50
Het klinkt niet goed.

Ik ben ook vaker gevraagd voor het draaien in het buitenland en heb zo ook mijn ervaring.

Wat is normaal:

- reiskosten die betaald worden
- accomodatie die betaald word
- draai vergoeding

eten kan vergoed worden maar licht vaak aan de tent waar je draait.

wat ik zou doen met de informatie die je geeft:

vanuit gaan dat je nogal wat uurtjes op een dag draait denk ongeveer een uurtje of 7/8 dan verdien je 8 euro per uur......... 

als ze alleen de retour vlucht betalen vind ik het verdacht, en alleen bij dit punt zou ik zeggen zoek maar iemand anders die er wel intrapt.

www.moonentertainment.nl
kardon    posted on 20-03-2009 13:05
thx voor de reacties. ja over dat contract ze zeggen ik kan wel een contract opstellen als jou dat een goed gevoel geeft maar het is niet rechtsgeldig.met andere woorden ik heb geen poot om op te staan als ik niet betaald krijg. Ik heb een andere dj gesproken en hij had wel zonder contract gedraait in het buitenland en dat is gelukkig goed uitgepakt. Hebben jullie nog ideen over vragen die ik zou kunnen stellen om erachter te komen of dit reisje echt is of dat ik straks bedrogen uitkom? Gr
djmamo    posted on 20-03-2009 13:09
vragen of ze een website hebben?

en misschien vragen naar dj's die er voor jou hebben gedraait, en neem dan contact met hun op en vraag hoe het daar is om te draaien
www.moonentertainment.nl
TheHunter    posted on 20-03-2009 14:09
Ik zou t zowieso niet doen als je t voor t geld doet, de ticket heen kost al een paar avonden draaien :p
Tomazos    posted on 20-03-2009 17:01
jou beloning is voor buitenland vrij goed, meestal is dit 50 of minder, (7x80= best veel) per week.

toen ik in het buitenland draaide werd mijn Overgewicht aan cd's betaald, de accomodatie, en de draai uren, bij mij werd dit maandelijks betaald, maar als ik al vrij snel door me geld heen was en ik zei dat gewoon netjes tegen me baas, kreeg ik bijv. 200 euro, maar aan het einde van de maand 200 euro minder, ik vind het raar dat hij je pas aan het einde wil betalen, meestal is het dan zo van: DOEI, hier heb je je ticket.

ook als het niet goed zou zitten, is er vast wel genoeg ander draai plek daar die jou wil hebben, (nederlandse dj's zijn gewild in buitenland) ik zou het gewoon doen en al zit het niet goed, gewoon met iemand anders in zee gaan daar. 3/4 weken is wel te doen, 7 dagen achter elkaar.

ik heb het 3 a 4 maanden gedaan in buitenland, en na 2 maanden werd het erg vervelend, daarbij komt ook dat je elke week andere toeristen heb, dus je kan inprinciepe gewoon elke week hetzelfde setje draaien. zorg wel dat je genoeg cd's mee neemt, aangezien je wel 7 dagen verandering erin moet kunnen brengen, en toeristen (ook van andere landen) soms het hele rare verzoeken komen.

dus een laptop met draadloos internet is ook geen overbodige luxe. en dan gewoon kijken of iemand in jou omgeving zijn internet open heb staan.

ik ben met ruzie weg gegaan, dit kwam niet zozeer door de discotheek (want ik draaide in een hele grote discotheek daarna als ik klaar was, dus dat was wel vet), maar meer omdat ik slaande ruzie had met 1 gestoorde/criminele collega,

toen werd mij aangeboden door andere discotheken of ik daar wou draaien, maar ik ben toen gewoon naar NL gegaan puur omdat ik het wel gehad had na 3 a 4 maanden 7 dagen per week draaien Happy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 20-03-2009 @ 17:04:54 (36%)

This is an old Topic

No new postings for 6.006 days.
 Post CommentThat would be 200.2 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

246 Users online: 147 Guests (99 Unknown)
Pages generated today : 85.532
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.882.569