draaien op een kinderdisco, ja of nee (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

unspecified    posted on 19-03-2009 19:41
Ik had laatst discussie met een vriend die ook dj is over of het nou leuker is om in kinderdisco te draaien of in jongerendisco.:P

Heel raar onderwerp maar wel leukHappy, laughing

Wat vinden jullie?

Zet de reden er ook ff bijWinking my eye

dankje:d

What do you think about draaien op een kinderdisco, ja of nee ??

Vote :   

LLCoolP    posted on 19-03-2009 19:48
Kinderdisco kan best iritant zijnWinking my eyeals ze met bierviltjes blijven smijten , wordt je gek van(H)
voor de rest wel vet, niet moe te krijgen die kids!
Join the party and become famous!
unspecified    posted on 19-03-2009 19:49
met bierbviltjes smijten?XD

Het is wel vet idd dat ze maar blijven rondrennen, springen, dansen en alles doen wat je zegt en aan alles meedoen.
ze schamen zich nergens voor ook en dat is zo leuk vind ik:P
Boyd    posted on 19-03-2009 19:58
In het algemeen moeilijk te zeggen, het is wel het makkelijkst: Leuke en bekende plaatjes uitkiezen en er gewoon insmijten.

Jongeren vindt ik wat uitdagender, en waarschijnlijk kan ik jongere kindere niet vermaken met mellow house.
Dubbel_Fristie    posted on 19-03-2009 20:04
Hoe oud ben je eigelijk?
TheHunter    posted on 19-03-2009 20:07
Kinderdisco heeft ook veel voordelen:
-Minder geweld (zoals mensen die express een glas bier over je yamaha mengpaneel gooien)
-Alles wat je draait is goed zolang het maar een beetje top 40/actueel is :p
-Op je techniek word helemaal niet gelet :P en ook niet op je platenkeuze.

Toch vind ik jongerendisco leuker :P
unspecified    posted on 19-03-2009 20:12
Poster: Dubbel_Fristie
Hoe oud ben je eigelijk?

wat heeft dat er mee te maken?:P

dat heeft niks met deze topic te makenWinking my eye
DC    posted on 19-03-2009 20:13
Poster: Dubbel_Fristie
Hoe oud ben je eigelijk?

14  lentes Winking my eye is iee

Ik heb al gedraaid voor kinderen. En ze willen enkel horen wat zij leuk vinden :s.  Dus dat is de top50 van dit jaar achter elkaar gewoon, en ook wat k3 en shizzle. En ook veel slows :s. Meneer kwil slows horen. Ja jongen dat heb je een minuut geleden ook gevraagd.

Dus geef mij maar een bende zatte studenten, veel simpeler :p Winking my eye
OneSixty    posted on 19-03-2009 20:15
heb zelf niets met kinderdisco's, zowel omdat ik niets met kleine kinderen heb (kvind ze enorm irritant :p ), en ze muziek die ze willen is slecht :p
Tizio    posted on 19-03-2009 20:23
Ik ga voor de jongeren disco, kan ik veel meer m'n eigen stijl kwijt.. Want die top40 word ik wel een beetje gek van.. Dit neemt niet weg dat kinderdisco niet leuk is Winking my eye

Volgende week een huwelijks jubileum, veel italiaanse muziek + andere oude muziek en wat onbekendere nummers ook..
Snoey    posted on 19-03-2009 20:31
Ik heb wel eens in hockeyclubjes voor kinderen gedraaid. Als het goed betaald is het altijd wel leuk. Vooral omdat het vaak voor 2200/2300 uur afgelopen is en je daarna als nog in een discotheek kan staan.
www.soundcloud.com/ten-hooven
4Tastic    posted on 19-03-2009 20:32
Mijn mening: een echte DJ draait wat het publiek wil. Heb je een groep van 30 kinderen van 10 jaar draai je de muziek die zij te wauw vinden. :p Sta je voor een groep mensen die alleen maar dirty house willen en daar helemaal op los, gaan draai je dat. Winking my eye

En dat kinderfeestjes erg makkelijk zijn klopt echt niet, ze zeuren toch net zo lang tot ze hun zin hebben en anders vinden ze je gwn een slechte DJ. :p Hou ze maar is 4 uur achter elkaar bezig.

Ook het aantal kinderen en de grote van de ruimte zijn zeer belangrijk. Sta je in een grote zaal met 25 man is het echt werken voor het ijs breek en iedereen los gaat. Heb je een leuk, niet te groot zaaltje en je propt er 100 man in, gaat het veel sneller los. 

Ik vind zelf jongeren 14-20 iets leuker dan kinderen 10-13. Net als Tizio omdat ik zelf 18 ben en je meer je eigen muziek stijl kwijt kan. Maar ik draai ook veel voor volwassenen jaren 80 disco enzo ook heel gaaf!
http://www.djsander.nl
unspecified    posted on 19-03-2009 20:36
ik heb laatst eerste keer gedraaid in kinderdisco van 8 tm 13:P
was aardig klein zaaltje en was drukste disco die ze ooit hadden gezien voor zo een zaal:P

er waren 196 kinderen in een zaaltje gepropt:P

maar dat zeuren viel wel mee hoor.
vooral omdat ik zelf pas bijna 15 ben zeuren ze niet veel bij me.
maar voor de rest helemaal met 4tastic eens:D

DC    posted on 19-03-2009 20:37
Poster: 4Tastic
Mijn mening: een echte DJ draait wat het publiek wil.

Cool

Ik draai wat ik zelf goed vind. Ik ben geen jukebox. Een requestje wil ik nog wel draaien, als ik het heb. Ik draai heel veel stijlen, maar draai binnen die stijlen enkel hetgene wat ik zelf goed vind.

Als mensen naar mij komen en ze vragen pokerface aan, dan krijgen ze ook een pokerface, maar dat nummer krijgen ze niet te horen!
unspecified    posted on 19-03-2009 20:39
DC

dat vind ik een slechte instelling want is toch een feest waar ze voor betalen.
is voor die doelgroep dus dan moet de dj zich aanpassen aan die doelgroep.

4Tastic    posted on 19-03-2009 20:39
Poster: milanium
maar dat zeuren viel wel mee hoor.
vooral omdat ik zelf pas bijna 15 ben zeuren ze niet veel bij me.
maar voor de rest helemaal met 4tastic eens:D

Dan draaide je wat ze wilden Winking my eye haha
Ashley    posted on 19-03-2009 20:40
Poster: 4Tastic
Mijn mening: een echte DJ draait wat het publiek wil. Heb je een groep van 30 kinderen van 10 jaar draai je de muziek die zij te wauw vinden. :p Sta je voor een groep mensen die alleen maar dirty house willen en daar helemaal op los, gaan draai je dat. Winking my eye

En dat kinderfeestjes erg makkelijk zijn klopt echt niet, ze zeuren toch net zo lang tot ze hun zin hebben en anders vinden ze je gwn een slechte DJ. :p Hou ze maar is 4 uur achter elkaar bezig.

Ook het aantal kinderen en de grote van de ruimte zijn zeer belangrijk. Sta je in een grote zaal met 25 man is het echt werken voor het ijs breek en iedereen los gaat. Heb je een leuk, niet te groot zaaltje en je propt er 100 man in, gaat het veel sneller los. 

Ik vind zelf jongeren 14-20 iets leuker dan kinderen 10-13. Net als Tizio omdat ik zelf 18 ben en je meer je eigen muziek stijl kwijt kan. Maar ik draai ook veel voor volwassenen jaren 80 disco enzo ook heel gaaf!

Goed gezegd! I Agree
Maar wat nou als het lukt, mama?
unspecified    posted on 19-03-2009 20:41
trouwens.
@ 4tastic
ik zie nu op jou plaatje zo een t-shirt met jou naam erop.
hoe doe je dat?:$
DC    posted on 19-03-2009 20:44
DC

dat vind ik een slechte instelling want is toch een feest waar ze voor betalen.
is voor die doelgroep dus dan moet de dj zich aanpassen aan die doelgroep.

Ze betalen mij meestal om een bepaalde stijl te draaien. Bv house, electro, classics. Als ze mij vragen voor die stijl, dan draai ik ook die stijl.
LouisCasper    posted on 19-03-2009 20:47
Wat is qua leeftijd het verschil tussen een kinderdisco en een jongeren disco?
http://www.louiscasper.com
4Tastic    posted on 19-03-2009 20:49
Poster: DC

Cool

Ik draai wat ik zelf goed vind. Ik ben geen jukebox. Een requestje wil ik nog wel draaien, als ik het heb. Ik draai heel veel stijlen, maar draai binnen die stijlen enkel hetgene wat ik zelf goed vind.

Als mensen naar mij komen en ze vragen pokerface aan, dan krijgen ze ook een pokerface, maar dat nummer krijgen ze niet te horen!

Het ligt er natuurlijk aan wat voor DJ jij bent en voor wat je bent ingehuurd. Als ik jaren 80 disco heel erg goed vind (die muziek is ook gwn best heel goed) en ik ga dat draaien op jongeren feesten gaat dat echt niet werken hoor!

Ze betalen mij meestal om een bepaalde stijl te draaien. Bv house, electro, classics. Als ze mij vragen voor die stijl, dan draai ik ook die stijl.

Dan neem ik toch aan dat de mensen die op dat feest zijn daar gekomen zijn voor die stijlen muziek en ze geen nummers gaan aanvragen die daar mijlen van af liggen.
En met draaien wat het publiek wil is niet draaien wat elk aanzoekje is ik draai een nummer ook alleen maar als ik het zelf ook goed dan wel geschikt vind.

En als je merkt dat je ingehuurt ben voor house maar classics slaan veel beter aan dan weet ik wel dat ik heul snel mijn classics cd's dr bij pak.
4Tastic    posted on 19-03-2009 20:51
Poster: Look
Wat is qua leeftijd het verschil tussen een kinderdisco en een jongeren disco?

Ik vind iets van tot 12/13 jaar is kinderdisco en vanaf middelbare school 13/14 jaar is jongerendisco die willen ook duidelijk andere muziek dan kinderen uit groepen 6/7.
TheHunter    posted on 19-03-2009 20:54
trouwens.
@ 4tastic
ik zie nu op jou plaatje zo een t-shirt met jou naam erop.
hoe doe je dat?:$

Je hebt heel veel bedrijven/sites die je je eigen t'shirts laten designen, k heb er ook 1tje met The Hunter :p, kun je gwn zelf maken/laten maken.
4Tastic    posted on 19-03-2009 21:06
Poster: TheHunter

Je hebt heel veel bedrijven/sites die je je eigen t'shirts laten designen, k heb er ook 1tje met The Hunter :p, kun je gwn zelf maken/laten maken.

Idd gwn een bedrijf in de buurt aanschrijven/opbellen en vertellen wat je wilt (meer t-shits, hoe leuker de prijs) toendertijd verteld dat ik een arme beginnende dj was en kon deze toen zwart regelen 6 voor 75 euro. Wat ik best een nette prijs vond voor elk shirt een andere opdruk. 

Run de drive-in met een vriend. En we hebben ook wat promo shirts voor als we ergens reclame gaan maken, regelen we wat leuke meiden die dan in zn shirt flyers uitdelen :d 

De naam van onze Drive-in is 4Tastic. Heb ook nog mijn naam: DJ Sander en onze website achterop staan :d
Laatst 25 t-shirt geregeld voor mijn klas voor 6,90 inclusief alles per shirt!
Ben nu bezig met sweaters voor alle eindexamenleerlingen van onze school.

Losse t-shirts zijn helaas wel best duur, kan flink oplopen.

Suc6 milanium!
lightstar    posted on 19-03-2009 21:42
Ik heb al echt heel veel ervaring met kinderfeestjesHappy, laughing
Ik ben zelf met deze leeftijd begonnen met draaien voor m'n eigen leeftijd.
Ik heb tot nu toe als zeker meer dan 60 verschillende kinderfeestjes gehad en geen een is het zelfde!
Het blijft toch op een of andere manier een uitdaging om die kleine kinderen te vermaken.
Nu doe ik gelukkig niet meer zo veel van dit soort feestjes omdat ten eerste mijn muziek interesse er niet meer in ligt en ik ben veel te duur voor dit soort feestjes.
Om de paar maanden floept er nog wel eens eentje tussen en ik vind het ook nooit erg om het te doen maar ik merk zeker wel omdat ik al wat ouder ben dat ik steeds ook meer van dit genre af ga dwalen en meer achter loop.
En wat natuuurlijk ook het nadeel is er zit wijnig tot geen uitdaging in het draaien omdat het toch niet uit maakt hoe het klinkt maar wat voor muziek.
4Tastic    posted on 19-03-2009 22:01
Poster: lightstar
Ik heb al echt heel veel ervaring met kinderfeestjesHappy, laughing
Ik ben zelf met deze leeftijd begonnen met draaien voor m'n eigen leeftijd.
Ik heb tot nu toe als zeker meer dan 60 verschillende kinderfeestjes gehad en geen een is het zelfde!
Het blijft toch op een of andere manier een uitdaging om die kleine kinderen te vermaken.
Nu doe ik gelukkig niet meer zo veel van dit soort feestjes omdat ten eerste mijn muziek interesse er niet meer in ligt en ik ben veel te duur voor dit soort feestjes.
Om de paar maanden floept er nog wel eens eentje tussen en ik vind het ook nooit erg om het te doen maar ik merk zeker wel omdat ik al wat ouder ben dat ik steeds ook meer van dit genre af ga dwalen en meer achter loop.
En wat natuuurlijk ook het nadeel is er zit wijnig tot geen uitdaging in het draaien omdat het toch niet uit maakt hoe het klinkt maar wat voor muziek.

Klopt helemaal zit in het zelfde schuitje :D Heb zelf ook iets van 80 van dit soort kinderfeestjes gedraaid.
Probeer ook steeds meer feesten te draaien voor jongeren of volwassenen. Maar heb een paar vaste klassen die me steeds weer boeken voor zn kinderdisco. :p
De uitdaging de perfecte mix zit er inderdaad niet in nee.

486 Users online: 340 Guests (146 Unknown)
Pages generated today : 2.797
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.752.269