Zowel WalterRavensberg als christiano hebben in mijn ogen zo hun gelijk.
De ene Dj is de andere niet en bovendien gaat het er vooral om waar je draait en wat je draait.
Als jij bijvoorbeeld house Dj bent praat je veel minder door de microfoon en richt je je vooral op vlot mixen en goede opbouw van je set. Bovendien zie je inderdaad steeds vaker Mc's.
Als jij apres ski/feest/allround dj bent wordt er wel eens van je verwacht dat je wat kan met de microfoon, sommige tenten eisen zelfs dat je met de microfoon werkt... En in een apres ski hut zetten ze echt geen MC neer.
Poster: christiano
een goede dj kan ook een goede set neer zetten zonder dat hij er door heen praat. meestal is dat ook heel irritant dus laat dat maar over aan de mc's :P
Ik ken Dj's die beter zijn met de microfoon dan de gemiddelde MC... Maar is het opeens niet irritant als hij de titel van MC heeft? Beetje kromme vergelijking..
Ik gebruik de microfoon ook vrij weinig tot niet... Feit is echter wel dat (ongeacht de muziekstijl) het juiste gebruik van de microfoon opzwepend kan werken...
Poster: WalterRavensberg
Door al dat mp3 gedoe en gratis downloaden noemt iedereen zich tegenwoordig dj. en dat terwijl ze nog geen woord kunnen praten door de mic en totaal geen gevoel hebben voor publiek
Dit vind ik ook wel erg ver gaan, jezelf geen Dj noemen als je niet door de Mic kan praten... Genoeg goede Dj's die nooit de microfoon gebruiken...