het begin
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

kunstenaar    posted on 18-03-2009 11:54
Ik ben nog maar een beginner met dj'en en heb nu virtual dj op de computer gezet.
en zo moeilijk progamma vind ik het niet volgens mij kan ik er wel goed mee over weg.
maar ik had toch nog een aantal vraagjes, waar moet ik beginnen en mag ik ook nummers
draaien van the partysquad nope is dope etc, alvast bedankt.

groetjes van mij.

What do you think about het begin ??

Vote :   

nils7    posted on 18-03-2009 12:00
Poster: kunstenaar
Ik ben nog maar een beginner met dj'en en heb nu virtual dj op de computer gezet.
en zo moeilijk progamma vind ik het niet volgens mij kan ik er wel goed mee over weg.
maar ik had toch nog een aantal vraagjes, waar moet ik beginnen en mag ik ook nummers
draaien van the partysquad nope is dope etc, alvast bedankt.

groetjes van mij.

iTunes is ook geen moeilijk programma!
Hoe bedoel mag ik nummers van die en die draaien? Draai gewoon wat je zelf tof vindt en als je die nummers
gewoon helemaal de plaat vindt dan moet je die draaien...
Ik neem aan als je met VirtualDJ draait dat je dit gewoon uitvoert in je thuisomgeving..
TheHunter    posted on 18-03-2009 14:15
Handig is om knoppen in VDJ aan je toetsenbord te binden.
Ik zou als je na een tijdje nog steeds van plan bent verder te gaan eens gaan kijken voor wat cd-players.
DjVictorF    posted on 18-03-2009 15:32
je zou ook een hercules Dj controller kunnen kopen.. Die heb je al vanaf 90 euro. Ben zelf ook met zon ding begonnenHappy, laughing Kreeg daar virtual dj bij als besturingssysteemHappy, laughing
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
WalterRavensberg    posted on 19-03-2009 00:26
als beginnende dj is 1 ding het allerbelangrijkste!!!!!
en dat is:....

je platenkeus....

al die techniek van mixen ed komt later wel... je kunt beter een slechte overgang maken naar een goede plaat dan een perfecte mix naar een klote-plaat....

Door al dat mp3 gedoe en gratis downloaden noemt iedereen zich tegenwoordig dj. en dat terwijl ze nog geen woord kunnen praten door de mic en totaal geen gevoel hebben voor publiek (zij betalen jou uiteindelijk)... helaas kom ik nog erg vaak dj's tegen welke te weinig naar het publiek kijken en daarop inspelen...

je platenkeus is het belangrijkste, of anders gezegd; je opbouw naar een climax in de muziek... of je dit doet met of zonder mic gebruik is je eigen keuze. Maar zorg wel dat je KAN babbelen door de mic...

succes!!!
christiano    posted on 19-03-2009 13:43
over dat praten door de mic
daar heb je tegenwoordig mc's voor Winking my eye een goede dj kan ook een goede set neer zetten zonder dat hij er door heen praat. meestal is dat ook heel irritant dus laat dat maar over aan de mc's :P
verder is platen keuzen inderdaad het belangrijkste maar oefen gewoon eerst lekker veel op je kamer
en kijk of je het wel echt leuk vind voordat je echt grote investeringen gaat doen in je apparatuur
want ik ken genoeg mensen die dan 1000 euro hebben uitgegeven en 2 maanden daarna weer verkopen omdat ze het toch niet leuk vinden :S
Sandr    posted on 19-03-2009 14:45
Zowel WalterRavensberg als christiano hebben in mijn ogen zo hun gelijk.

De ene Dj is de andere niet en bovendien gaat het er vooral om waar je draait en wat je draait.

Als jij bijvoorbeeld house Dj bent praat je veel minder door de microfoon en richt je je vooral op vlot mixen en goede opbouw van je set. Bovendien zie je inderdaad steeds vaker Mc's.

Als jij apres ski/feest/allround dj bent wordt er wel eens van je verwacht dat je wat kan met de microfoon, sommige tenten eisen zelfs dat je met de microfoon werkt... En in een apres ski hut zetten ze echt geen MC neer.

Poster: christiano
 een goede dj kan ook een goede set neer zetten zonder dat hij er door heen praat. meestal is dat ook heel irritant dus laat dat maar over aan de mc's :P

Ik ken Dj's die beter zijn met de microfoon dan de gemiddelde MC... Maar is het opeens niet irritant als hij de titel van MC heeft? Beetje kromme vergelijking..

Ik gebruik de microfoon ook vrij weinig tot niet... Feit is echter wel dat (ongeacht de muziekstijl) het juiste gebruik van de microfoon opzwepend kan werken...

Poster: WalterRavensberg

Door al dat mp3 gedoe en gratis downloaden noemt iedereen zich tegenwoordig dj. en dat terwijl ze nog geen woord kunnen praten door de mic en totaal geen gevoel hebben voor publiek

Dit vind ik ook wel erg ver gaan, jezelf geen Dj noemen als je niet door de Mic kan praten... Genoeg goede Dj's die nooit de microfoon gebruiken...
Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 19-03-2009 @ 14:48:25 (35%)

This is an old Topic

No new postings for 6.018 days.
 Post CommentThat would be 200.6 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

441 Users online: 370 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 134.930
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.653.845