SABAM probleem (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JasperVC    posted on 17-03-2009 18:17
Hallo iedereen,

Zaterdag 21/03 draai ik een op een fuif hier niet ver vandaan. Nu heeft de organisatie alle gegevens van de 3 dj's die zullen draaien doorgegeven aan SABAM. Vandaag krijg ik een telefoon van een onbekend nummer maar heb niet opgenomen. Nu hoor ik van de 2e dj dat hij gebeld is door sabam. Ik weet niet precies wat er gezegd geweest is. Nu heb ik 2 cd-mappen. Een grote met zelf gecompileerde cd's met nummers die van blogs, vrienden,... komen met bekende artiesten. Dan heb ik een 2e map met allemaal cd's met gekochte nummers van itunes. Ik ben bang dat Sabam alles zal controleren zaterdag of dat ze naar mijn huis zullen komen voor een controle. Nu weet ik niet goed welke wetgeving enzo er is (omdat sabam daar zelf niet veel over vertelt). Weten jullie wat ik nu moet doen? Of ik met mijn grote map problemen zal krijgen of niet en of ik met itunes nummers mag draaien... Ik wil natuurlijk geen boete, want ik heb gehoord dat dat 250euro per cd is. Ik ben ook volop bezig met nummers van itunes te kopen maar sommige remixes of niet-bekende nummers vind ik er niet op. Ik vind deze op beatport, djdownload, juno,... ook niet. Wat moet ik dan doen zodat ik het nummers toch kan dtaaien?

Bedankt om even mijn probleem te lezen :p Ik weet gewoon niet goed wat ik moet doen...

What do you think about SABAM probleem ??

Vote :   
Estacy    posted on 24-06-2009 19:01
legaal van internet halen en branden op CD's. Maar ik heb best een hoop legale verzamel albums in m'n map.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Xtremer    posted on 24-06-2009 19:27
Blij dat ik in NL nog nooit iets van controlle heb gehad. Ze zijn hier (nog) niet zo streng met controlleren. Ben in iedergeval zelf ook begonnen aan Dance Tunes downloads en officiele CD's.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Bootstrap    posted on 24-06-2009 21:45
Poster: Estacy
legaal van internet halen en branden op CD's...

Zelfs dat is niet goed genoeg.. Je moet dan 1 of andere reproductie vergunning hebben.. Ze maken het je wel erg moeilijk bij BUMA. Er is op hun site erg weinig info te vinden. Ik wil best legaal bezig zijn, maar er is naar mijn weten geen duidelijke standaardprocedure. Voor MIDI DJ's zoals ik zijn er namelijk weer andere regels en licenties Cool Het zou wel fijn zijn als de boel helder is.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

100 Users online: 14 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 56.402
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.090.011