Hoe gedraag jij je achter de booth (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 17-03-2009 05:37
Dit onderwerp staat ook op ons T:FM forum maar het is mij al eens opgevallen dat somminge deejays zich absoluut geen houding weten te geven achter de booth. Mooi voorbeeld is Robert Nickson, vorig jaar op Before The Energy in Utrecht. Die man kan prima mixen en produceren, geen kwaad woord erover maar achter de booth, wat een ramp. Hij stond echt te zweten als een otter en het enige wat hij deed en kon was constant (nutteloos) met de knoppen van de mixer bezig zijn om maar niet de zaal in te hoeven kijken. Hij was trouwens niet de enige.
Hydroid daarintegen maakte iedereen gek met zijn set maar ook z'n performance. Als ik over mijzelf spreek, ik kan als ik draai dus echt niet stil staan en vind juist de interaktie met de dansvloer heerlijk, maar ik weet ook dat er erg verlegen deejays zijn. Een goede vriend en excelente (house en techno) deejay is ook zo iemand en het heeft de afgelopen jaren behoorlijk zijn muziekale carriere afgeremd. Gewoon door het bepaalde dingen qua deejayen niet durven. Ik bedoel, als je als zoutzak achter de booth staat en alleen een zootje platen erdoorheen jast, t komt niet echt lekker over? T nodigt niet snel uit om zo iemand nog eens te boeken? Je moet jezelf wel een beetje in de picture zetten en verkopen natuurlijk. Maja, wat is goed en wat niet? Je moet het ook weer te gek maken anders word je weer als clown aangekeken. Hoe ben jij achter de booth met een volle zaal?

What do you think about Hoe gedraag jij je achter de booth ??

Vote :   

nils7    posted on 18-03-2009 22:58
Ik vind het makkelijker om mee te bewegen dan voel ik de beat gewoon ook beter (makkelijker bij het mixen vind ik)
tek-zotic    posted on 18-03-2009 23:31
en als je me op m'n kamer als ik lekker alleen ben filmt dan lach je je denk ik kapot :d
dafraaits    posted on 19-03-2009 23:00
dito tek zotic :p
WopWopWop    posted on 20-03-2009 14:26
shake it!!   als ik muziek hoor kan ik niet stil blijven!! behalve bij hardcore dan ben ik weg!
Tomazos    posted on 20-03-2009 18:03
ik vind het geen porem als dj's draaien met chagrijnig strak gezicht,

en zich ALLEEN focussen op een strakke mix.

ik heb met mijn dj collega altijd wel lol, en dat straal je af naar je publiek.

bij mij duren nummers over het algemeen maar 1,5 minuutje, 2 a 3 minuten vind ik echt te lang om het tempo erin te houden.

dan leer je zo draaien, je hebt nummers binnen paar tellen strak, en als nummers strak lopen kan je alsnog iets met het publiek doen, ipv strak naar beneden naar je decks te kijken en luisteren of ze nog wel goed lopen..

geloof mij, kijk wat vaker de zaal in en je ziet een hoop meer chickies die je opeens WEL opvallenCool
(meestal door mooie rondingen of stralende lach naar jou als dj Cool)
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Stefjuuh    posted on 20-03-2009 21:15
Laten we vanavond even kijken hoe Tomazos het in de HMH doet @ clubcam..:p
DjVictorF    posted on 21-03-2009 10:47
Ik ga nog niet helemaal los achter de booth ofzo.. Moet ik nog wel wat meer ervaring voor hebben! trouwens iedereen (of bijna iedereen) zegt hier dat die helemaal losgaat achter de booth... En dat geloof ik niet helemaal... (aangezien er ook bekende dj's zijn die niet spelen met het publiek)
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Xtremer    posted on 21-03-2009 10:50
Aan het begin moet je ff wennen aan je publiek en kijken hoe hun los gaan. Als het echt lekker gaat dan kom je gewoon in een sleur en ga je vanzelf helemaal uit je potje:d! Ik begin zelf in iedergeval nooit met extreem uit me dak gaan op t podium:P.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
DjVictorF    posted on 21-03-2009 11:09
Ja wat jij zegt xtremerWinking my eye maar het lijkt me namelijk nogal onlogisch dat iedereen hier zegt dat ze echt heeeeeelemaal losgaan...
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Dniz    posted on 21-03-2009 19:49
Ik sta altijd net zo hard mee te stuiteren als de rest. Kan echt niet stilstaan. Maar moet er wel op letten dat ik niet te enthousiast word, dan word het mixen weer een stuk minder. Iets met tijd tekort haha.
Tomazos    posted on 21-03-2009 20:00
Poster: Stefjuuh
Laten we vanavond even kijken hoe Tomazos het in de HMH doet @ clubcam..:p

zeg dat nou niet, zometeen gaat iedereen nog kijken Cool
Stefjuuh    posted on 21-03-2009 20:01
stream loopt toch kut..
Tomazos    posted on 22-03-2009 08:10
achja, draaien ging wel leuk,

normaal draaien we veel top40/bekende platen @ hoofdzaal,
vanavond zomaar even uit het niets: Frans bauwer- heb je even voor mij, ertussen door..

en het sloeg vol tegen verwachting in nog aan ook, had voor de zekerheid 2 cd's al klaar staan mocht het totaal niet aanslaan, met nummers waar ik 100% zeker van wist dat die wel aansloegen.. maar was niet nodig:P

lol,
TheHunter    posted on 22-03-2009 11:21
Altijd handig ja, anders gaan mensen lopen rondbazuinen dat de DJ crap is :P

This is an old Topic

No new postings for 6.017 days.
 Post CommentThat would be 200.6 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

348 Users online: 257 Guests (91 Unknown)
Pages generated today : 2.243
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.751.715