Hoe gedraag jij je achter de booth (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 17-03-2009 05:37
Dit onderwerp staat ook op ons T:FM forum maar het is mij al eens opgevallen dat somminge deejays zich absoluut geen houding weten te geven achter de booth. Mooi voorbeeld is Robert Nickson, vorig jaar op Before The Energy in Utrecht. Die man kan prima mixen en produceren, geen kwaad woord erover maar achter de booth, wat een ramp. Hij stond echt te zweten als een otter en het enige wat hij deed en kon was constant (nutteloos) met de knoppen van de mixer bezig zijn om maar niet de zaal in te hoeven kijken. Hij was trouwens niet de enige.
Hydroid daarintegen maakte iedereen gek met zijn set maar ook z'n performance. Als ik over mijzelf spreek, ik kan als ik draai dus echt niet stil staan en vind juist de interaktie met de dansvloer heerlijk, maar ik weet ook dat er erg verlegen deejays zijn. Een goede vriend en excelente (house en techno) deejay is ook zo iemand en het heeft de afgelopen jaren behoorlijk zijn muziekale carriere afgeremd. Gewoon door het bepaalde dingen qua deejayen niet durven. Ik bedoel, als je als zoutzak achter de booth staat en alleen een zootje platen erdoorheen jast, t komt niet echt lekker over? T nodigt niet snel uit om zo iemand nog eens te boeken? Je moet jezelf wel een beetje in de picture zetten en verkopen natuurlijk. Maja, wat is goed en wat niet? Je moet het ook weer te gek maken anders word je weer als clown aangekeken. Hoe ben jij achter de booth met een volle zaal?

What do you think about Hoe gedraag jij je achter de booth ??

Vote :   

DJ_IVI-R    posted on 17-03-2009 18:48
ik ga losser achter de draaitafels dan op de dansvloer Happy, laughing
www.nikan.be
Lawrenz    posted on 17-03-2009 18:56
Poster: DJ_IVI-R
ik ga losser achter de draaitafels dan op de dansvloer Happy, laughing

Haha ja dat heb ik ook denk ik :P
TheHunter    posted on 17-03-2009 19:05
Ligt er aan, nuchter wel, maar als ik ga draaien drink ik niet/weinig. maar als ik wat op heb ga ik zeker losser op de dansvloer xD
Saskia    posted on 17-03-2009 19:22
Ik heb het verschil duidelijk gezien,
Hardwell ging helemaal los en deed super leuk mee,
Gregor salto stond er als een zoutzak waardoor ik het idee kreeg dat hij er niks aan vond.
En op het einde van de avond vond bijna iedereen hardwell toch ook beter..
bartezzz    posted on 17-03-2009 21:31
het maakt me eigenlijk niet uit of ik zelf draai of niet ik ga toch wel helemaal los en altijd zo gek mogelijk maar wel positief zo gek mogelijk dus niet dat mensen gaan denken van he wat is dit voor nerd.
als ik begin met draaien had ik eerst wel altijd zenuwen en ging het wat moeilijker aan het begin maar nu zijn zie zenuwen eigenlijk bijna helemaal weg omdat ik nu ook wat vaker draai en dan kan ik echt niet stil blijven staan.
ik kan er alleen echt niet tegen als een dj slecht draait en dan zelf wel helemaal los gaat en het publiek niet, dat zie ik ook best wel vaak eigenlijk en dan ben ik meestal ook meteen weg.
LLCoolP    posted on 17-03-2009 21:34
Happy, laughingAls je zelf enthousiast bent brengt het ook veel meer sfeer over op de dansvloer en gaan de mensen vanzelf gek doenWinking my eye
Ik heb met carnaval 5uur achterelkaar gedraaid, stond in het rokersgedeelte waar iedereen beetje neer plofte en fijn begon te roken. In het begint niet zo erg , maar daarna heb je ook z'n idee van Pff hier wordt ik zelfs saai van en rook werkte ook aardig in. Hadt op een gegeven moment wel slechte zin beetje inzinking van die saai kijkende mensenWinking my eyemaarja andere keren ga ik ook los en werkt dit positief in op de mensen die dan zelf ook gek gaan doen!
:DZoieta als Eric-e & Roog samen vindt ik geweldig:D die gaan helemaal los(H)
:DKeep on smilling!
Join the party and become famous!
Stefjuuh    posted on 17-03-2009 21:37
Poster: TheHunter
Ligt er aan, nuchter wel, maar als ik ga draaien drink ik niet/weinig. maar als ik wat op heb ga ik zeker losser op de dansvloer xD

1 Baco'tje voor t draaien moet kunnen, wel na de stevige maaltijd!:P
TheHunter    posted on 17-03-2009 21:37
Of: en nu een applausje voor de dj (door iemand anders) en dan zelf mee gaan klappen xD:P
EDIT: Klopt, 1 of 2 gaan er wel in, maar het moet niet zo zijn dat je niet meer weet uit welk kanaal de muziek komt hea :P
User edit by TheHunter on 17-03-2009 @ 21:38:31 (100%)
Saskia    posted on 17-03-2009 22:06
Poster: LLCoolP
Happy, laughingAls je zelf enthousiast bent brengt het ook veel meer sfeer over op de dansvloer en gaan de mensen vanzelf gek doenWinking my eye
Ik heb met carnaval 5uur achterelkaar gedraaid, stond in het rokersgedeelte waar iedereen beetje neer plofte en fijn begon te roken. In het begint niet zo erg , maar daarna heb je ook z'n idee van Pff hier wordt ik zelfs saai van en rook werkte ook aardig in. Hadt op een gegeven moment wel slechte zin beetje inzinking van die saai kijkende mensenWinking my eyemaarja andere keren ga ik ook los en werkt dit positief in op de mensen die dan zelf ook gek gaan doen!
:DZoieta als Eric-e & Roog samen vindt ik geweldig:D die gaan helemaal los(H)
:DKeep on smilling!

Erick E keek vrijdag echt schattig zo super blij en ging helemaal los, nou dan ga je zelf ook zeker meer los!
Hardshort    posted on 17-03-2009 23:10
Meestal knal ik lekker achter de booth mee met de zaal.

Ik moet altijd wel een drankje bij me hebben dan gaat het allemaal prima.
(niet me eigen volgieten maar paar biertjes).

zaaltje altijd lekker opzwepen werkt goed. Smile
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
Bastian    posted on 17-03-2009 23:12
Poster: Saskia
Ik heb het verschil duidelijk gezien,
Hardwell ging helemaal los en deed super leuk mee,
Gregor salto stond er als een zoutzak waardoor ik het idee kreeg dat hij er niks aan vond.
En op het einde van de avond vond bijna iedereen hardwell toch ook beter..

Ik heb afgelopen tijd 2x voor/na gregor gedraait en je merkt inderdaad dat hij redelijk in zichzelf is, zijn platenkeuze was weliswaar vet maar hij kreeg 't publiek niet helemaal mee omdat hij niet eens echt opviel, er moest echt worden omgeroepen dat gregor salto draaide voordat mensen het echt merkte dat ze er een stukje mee voor los gingen vanwege gregor.
Verder als je kijkt naar bv dit filmpje van the martinez brothers, als je heel goed en kritisch luisterd maken ze hier en daar wat fouten in dit filmpje of ze doen niet eens zoveel in de mix dan je denkt te horen maar door het enthousiasme van die 2 en het publiek merk je het amper..Winking my eye

Ook een grappig voorbeeld: als dj moet je jezelf zoals jullie weten 'verkopen', dit kan je op verschillende manieren doen maar je kunt het ook heel slim zodra je een klein beetje aandacht en bekijks krijgt het op de 'consumeer' manier doen.
Bv. een nieuwe smaak van chips van lays word in de reclame helemaal geweldig aanbevolen en prachtige verpakken en zus enzo nou die 'verpakking' doe je bij jezelf om tijdens het draaien in de vorm van een performance.

Vaak heb je dan ook bij artiesten dat je denkt wooow die is vet maar na een tijdje merk je dat het eigenlijk helemaal niet zo speciaal is maar het pakt je dan wel met de uitstraling!
Snoey    posted on 17-03-2009 23:32
Als je deze houding hebt, dan zit je goed!

Vooral bij 1:50 kippenvel!! 

www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 17-03-2009 @ 23:33:53 (16%)
Down_Town    posted on 18-03-2009 08:29
Ik vind dit een moeilijk verhaal.
Vroeger werden de jongens die niet durfde te dansen maar wel van muziek hielden DJ. Dan konden ze lekker in een hoekje in de zaal met hun muziek bezig zijn. Dat was in de disco tijd een geaccepteerd gegeven. Tegenwoordig wordt er meer van een DJ verwacht en gaat hij eerst leren hoe hij enthousiast met zijn handen in de lucht kan zwaien voordat ie leert draaien Cool

Wat ik eigenlijk bedoel is dat de ene persoon introvert is en de ander niet. Ik ben van mening dat de muziek in het middelpunt moet staan en niet of de DJ naar het publiek zwaait. Aangezien ik van de oude stempel ben heb ik er ook moeite mee om uitgebreid met mijn handjes in de lucht te staan. Ik ben bezig het publiek te scannen om te kijken op welke platen ze beter reageren zodat ik kan nadenken wat ik erna ga draaien. En dan moet ik dat nummer ook nog pakken en gelijkzetten. Ik wil graag na een minuut of 3 à 4 een volgend nummer op hebben staan. Dan heb ik ik om de paar minuten 1 minuutje de tijd om naar het publiek te zwaaien. Dat zit toevallig niet in mij Smile
Ik zie het vaak genoeg hoor, jongens die heel druk bezig zijn met het publiek waardoor ze minder tijd hebben om de juiste nummers te zoeken en minder tijd hebben om behoorlijke overgangen te maken. Ok zie ik DJ's die serieus met het volgende nummer bezig zijn en dan in dat ene vrije minuutje ineens heel druk met het publiek bezig zijn. Dat vind ik een heel raar gezicht.
Een goede mix tussen entertainen en goed draaien is niet voor iedere DJ weggelegd en ieder moet zijn ding doen op de manier waar hij zich zelf het prettigst bij voelt. Als je eigen hoeding volstaat wordt je vaker geboekt, als je houding achter de booth niet in de smaak valt wordt je minder geboekt. Gewoon een kwestie van natuurlijke selectie.
Bouncy    posted on 18-03-2009 13:22
Poster: Flexii
Ik kan ook zeker niet stilstaan in mn booth (al kan ik dat in geen enkele situatie dus het telt niet echt als iets speciaals, het zou speciaal zijn als ik stil kon staan, hahaa)

Heb ik ook last van!

Poster: Lawrenz
Reactie op Bouncy: Ik draai in een club (als ik buitenshuis draai), maar ik ga altijd helemaal los! Als ik het podium betreed (vaak is het een podium :P ) heb ik nog af en toe de zenuwen, maar doe ik de eerste cd erin en druk ik op play, dan is dat allemaal weg.

Exact hetzelfde, zodra ik de playknop heb ingedrukt heb ik nergens meer last van!
Nood    posted on 18-03-2009 13:28
Ik vind dat je de mensen moet kunnen opzwepen, eerst en vooral met de muziek, daarna kan je nog wat beginnen zwaaien en doen om het wat aan te dikken. Maar eerst en vooral moet die plaat er dik in zitten!
T_G    posted on 18-03-2009 13:55
ik probeer altijd wel lekker gek te doen achter de draaitafels maar als er goed gedraaid moet worden ga ik gewoon lekker draaien
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G
XMatiC    posted on 18-03-2009 13:57
Ik, ben wat hevig achter de booth
hande in de lucht .
springen op de qlimax ...:P
www.youtube.com/LennertDJ
unspecified    posted on 18-03-2009 16:08
laatst voor het eerst gedraait:D

ging helemaal los:D
tom-j    posted on 18-03-2009 16:46
laat ik het zo zegge: niet normaal:p!
ik ga altijd HE-LE-MAAL los en het maakt het nog leuker als je publiek dat ook doet!
deed zelfs een keer zo raar dat ik een keer iemand op me af kreeg na een feest die vroeg of ik danser was:p
User edit by tom-j on 18-03-2009 @ 16:47:36 (86%)
Basrose    posted on 18-03-2009 16:58
ja dat hangt een beetje van het feestje af... soms word je geboekt en sta je voor 20 man waar 200 man in kan en soms sta je voor 800 man... Dit is dus aardig bepalend voor de sfeer en ook hoe ik mij dus gedraag... bij 20 man gedraag ik me toch een stuk rustiger dan voor een volle zaal met een super sfeertje Happy, laughing
Stefjuuh    posted on 18-03-2009 17:10
En ligt dat aan de zaal, of aan de sfeer?
Tomazos    posted on 18-03-2009 17:30
verschilt bij mij..

als het druk is, en publiek lekker mee doet natuurlijk anders dan dat er alleen personeel aan de bar zit,

toch heb ik respect voor zo'n act als vato gonzalez en mc tjen.. die doen heel uitbundig bijna een act uitvoeren.. en dat op meerdere optredens op een avond.. om dat vol te houden een hele avond :P
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
LLCoolP    posted on 18-03-2009 17:57
Poster: Saskia

Erick E keek vrijdag echt schattig zo super blij en ging helemaal los, nou dan ga je zelf ook zeker meer los!

:D geheh (H)vette shit

Waar ben je eigelijk gewrest? geweest! ?? ?
Join the party and become famous!
User edit by LLCoolP on 18-03-2009 @ 21:13:17 (8%)
Tomazos    posted on 18-03-2009 18:04
ik vind het knap van eric-e dat hij zijn hele set de zaal inkijkt en altijd lacht Happy, laughing,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
timmy90    posted on 18-03-2009 22:40
wat mee bewegen op de beat en af en toe het publiek eens los maken...
handjes in de lucht...

310 Users online: 256 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 8.236
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.757.708