Hoe gedraag jij je achter de booth (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 17-03-2009 05:37
Dit onderwerp staat ook op ons T:FM forum maar het is mij al eens opgevallen dat somminge deejays zich absoluut geen houding weten te geven achter de booth. Mooi voorbeeld is Robert Nickson, vorig jaar op Before The Energy in Utrecht. Die man kan prima mixen en produceren, geen kwaad woord erover maar achter de booth, wat een ramp. Hij stond echt te zweten als een otter en het enige wat hij deed en kon was constant (nutteloos) met de knoppen van de mixer bezig zijn om maar niet de zaal in te hoeven kijken. Hij was trouwens niet de enige.
Hydroid daarintegen maakte iedereen gek met zijn set maar ook z'n performance. Als ik over mijzelf spreek, ik kan als ik draai dus echt niet stil staan en vind juist de interaktie met de dansvloer heerlijk, maar ik weet ook dat er erg verlegen deejays zijn. Een goede vriend en excelente (house en techno) deejay is ook zo iemand en het heeft de afgelopen jaren behoorlijk zijn muziekale carriere afgeremd. Gewoon door het bepaalde dingen qua deejayen niet durven. Ik bedoel, als je als zoutzak achter de booth staat en alleen een zootje platen erdoorheen jast, t komt niet echt lekker over? T nodigt niet snel uit om zo iemand nog eens te boeken? Je moet jezelf wel een beetje in de picture zetten en verkopen natuurlijk. Maja, wat is goed en wat niet? Je moet het ook weer te gek maken anders word je weer als clown aangekeken. Hoe ben jij achter de booth met een volle zaal?

What do you think about Hoe gedraag jij je achter de booth ??

Vote :   

Stefjuuh    posted on 17-03-2009 08:40
Je staat toch al in de spotlights, dus dan kan je ook wel even een paar keer handjes in de lucht doen!
Bartjens    posted on 17-03-2009 08:44
Achter de booth kan ik niet stil staan hoor! Gewoon lekker mee dansen en beetje gek doen :P Aan het begin van de avond moet het vaak nog een beetje loslopen maar waneer de gang er eenmaal goed inzit, ga ik zelf ook lekker mee met het publiek Cool

Mooiste wat er is, Cool
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 17-03-2009 @ 09:28:47 (1%)
DanielD    posted on 17-03-2009 08:48
precies wat je zegt. ik heb de eerste paar keer vanwege zenuwen het rustiger aan gedaan, maar nu... feesten. opzwepen dat publiek
Bouncy    posted on 17-03-2009 09:10
Ik sta altijd op de ADHD manier achter de booth, voornamelijk bij de hardere stijlen word ik ontzettend hieper.

(3x raaie waarom m'n naam Bouncy is...)
OneSixty    posted on 17-03-2009 09:26
ik dans evenhard als mijn publiek en sta lekker te genieten van de muziek :p
geweldig gewoon !
DJADMIN    posted on 17-03-2009 10:05
Het goede voorbeeld geven en dansen....een enthousiaste dj straalt zo veel meer uit ! (kijk don diablo genieten enzo!)
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
GD    posted on 17-03-2009 10:17
Lekker mee bouncen en handjes in de luchtCool
LouisCasper    posted on 17-03-2009 10:57
Lekker mee bouncen en handjes aan de knoppen :P

Edit: En in de break lekker met het publiek spelen om vervolgens na de break helemaal los te gaan!
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 17-03-2009 @ 10:59:58 (100%)
TheHunter    posted on 17-03-2009 11:35
Nl-Talig meestal vet droog
Hardere stijlen meestal wel''bouncy:P''
House ook wel vett:D lekker bouncen
Bouncy    posted on 17-03-2009 12:08
Poster: TheHunter
Hardere stijlen meestal wel''bouncy:P''

Bouncy Happy, laughing

Maareuh... volgens mij zit er verschil tussen drive-in DJ's en DJ's die in een club draaien. In een club zie je ze er vaak stil, rustig en statisch er bij staan, terwijl drive-in DJ's veel meer op t publiek spelen e.d.

(k doe zelf voornamelijk drive-in werk)

CoenBaas5300    posted on 17-03-2009 12:55
Je moet gewoon lekker los gaan op de beats die je draait, het publiek neemt jou ook een beetje als voorbeeld. Als ik aan het draaien ben sta ik helemaal los te gaan en precies zoals de andere zeggen gewoon lekker los gaan.
Ywe    posted on 17-03-2009 13:09
Als ik lekker sta te draaien sta ik zelf ook te swingen.. meestal als ik zelf ergens enthousiast over bent dan draagt dat ook over naar de vloer, waardoor ik weer enthousiaster word ect ect ect...

wisselwerking dus :D

Lawrenz    posted on 17-03-2009 13:37
Reactie op Bouncy: Ik draai in een club (als ik buitenshuis draai), maar ik ga altijd helemaal los! Als ik het podium betreed (vaak is het een podium :P ) heb ik nog af en toe de zenuwen, maar doe ik de eerste cd erin en druk ik op play, dan is dat allemaal weg. En zoals Ywe zegt, ik sta er enthousiast, dan gaat het publiek los, word ik zelf ook enthousiaster!
Kessler    posted on 17-03-2009 13:45
Ik ben samen met een maat van me resident in een club in de buurt met een capaciteit van 1000 man. Erg vet om gewoon los te gaan tijdens je sets, vooral omdat we af en toe hardstyle avonden hebben, dan gaan we helemaal uit ons dak haha!
Roov    posted on 17-03-2009 14:18
Gewoon beetje met de muziek mee dansen. Ik voel me altijd wel een beetje god achter de DJ booth Cool
Flexii    posted on 17-03-2009 14:54
Ik kan ook zeker niet stilstaan in mn booth (al kan ik dat in geen enkele situatie dus het telt niet echt als iets speciaals, het zou speciaal zijn als ik stil kon staan, hahaa)

Ik vind het heerlijk als het publiek los gaat terwijl ik aan het draaien ben. Het geeft echt een kick als jij 2 platen mixed en iedereen gaat los.
MoXeGy    posted on 17-03-2009 15:08
normaal ben ik heel rustig, ook op feesten zelf. Behalve als ik achter de dj booth sta.
Dan ga ik meestal redelijk uit mijn dak en sta ik vaak te springenLO. Vooral het spelen met het publiek vind ik erg leuk en een uitdaging. bijvoorbeeld: Probeer het publiek maar zo ver te krijgen dat zij allemaal dezelfde beweging doen als jou?

Natuurlijk ben ik ook zenuwachtig, ik wil de avond zo perfect mogelijk te laten verlopen Happy, laughing
REVERO    posted on 17-03-2009 17:10
Poster: Roov
Gewoon beetje met de muziek mee dansen. Ik voel me altijd wel een beetje god achter de DJ booth Cool

Ik ben het zo eens met deze quote haha :P Ik voel me dan wel redelijk goed als de mensen ook los gaan zeg maar
lightstar    posted on 17-03-2009 17:25
Het ligt er bij mij helemaal aan wat voor soort feest het is. Maar ik ga zelf ook helemaal los als het publiek dat ook doet. Ik merk zelfs als ik lekker in de muziek zit en lekker beetje los ben dat het draaien ook veel beter gaat.
Zeker als je ook nog even een paar complimentjes krijgtHappy, laughing
Stefjuuh    posted on 17-03-2009 17:31
Poster: MoXeGy
normaal ben ik heel rustig, ook op feesten zelf. Behalve als ik achter de dj booth sta.
Dan ga ik meestal redelijk uit mijn dak en sta ik vaak te springenLO. Vooral het spelen met het publiek vind ik erg leuk en een uitdaging. bijvoorbeeld: Probeer het publiek maar zo ver te krijgen dat zij allemaal dezelfde beweging doen als jou?

Natuurlijk ben ik ook zenuwachtig, ik wil de avond zo perfect mogelijk te laten verlopen Happy, laughing

Die moet ik onthouden!
Snoey    posted on 17-03-2009 17:55
Thuis voor de spiegel je danspasjes/moves oefenen, zodat je er niet als monk achter staat. En voor de rest steeds op een spontane manier contact zoeken met de mensen in de zaal. 
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 17-03-2009 @ 17:56:19 (1%)
Bart_    posted on 17-03-2009 17:58
ja hoor, dansen maar ook meezingen doe ik.
Draai allround (niet echt hardstyle/hardcore/tekstyle/etc.), dus meestal met teksten. (Drive-in Show)

Enja, ik krijg gewoon kippevel als iedereen bv. Guus Meeuwis - Brabant zingt, echt heerlijk gevoel. Smile
tek-zotic    posted on 17-03-2009 18:00
ik begin altijd vol zenuwen en dan na een tijdje gaat dat beter en doe ik wat movekes :d of tijdens een vette break een vinyl in de lucht steken :d
Mixt-Ape    posted on 17-03-2009 18:08
Ik sta ook nooit stil!! Het is toch grappig om een beetje onnozel te doen...
TheHunter    posted on 17-03-2009 18:47
En wat bouncy daar zei klopt,:P club dj's zien er altijd geconcentreerd uit en drive inn dj's feesten wat meer :P

476 Users online: 331 Guests (145 Unknown)
Pages generated today : 2.861
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.752.333