Slim CDs branden
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Tommie    posted on 16-03-2009 01:12
Hoe kun je het beste je nummers op een CD branden?

Hiermee bedoel ik dus niet met welk programma enzo, maar meer van hoe je het organiseert en welke nummers je nou op welke CD's zet. Ik heb bijvoorbeeld veel nummers van Nikolai Dimitrov en Crookers, maar moet je die dan allemaal op 1 CD zetten, zodat je van elke artiets alles bij elkaar hebt of juist niet. Nummers van Nikolai Dimitrov sluiten juist vaak heel goed op elkaar aan, maar als alles op 1 CD staat dan is het moeilijk mixen.

Of kun je beter gewoon je hele library aan muziek op alfabetische volgorde branden? Maar dat is natuurlijk ook niet handig, als je weer nieuwe liedjes van een letter krijgt. En hoeveel nummers kun je het beste op 1 CD zetten? 5 of 10 of juist minder?

Ik krijg a.s. vrijdag men DJ gear binnen dus dan wil ik alvast wat CD's gaan branden zodat ik aan de slag kan, maar ik ben er nog steeds niet uit hoe ik het slim ga aanpakken. Iemand goede suggesties?

What do you think about Slim CDs branden ??

Vote :   

Sound-Division    posted on 16-03-2009 01:41
Hey Tommie Happy, laughing

Ik brand mijn cd's altijd met nero met de speed op 4x of 8x , dat is beter voor de cd geloof ik.
Ik brand meestal 2 nummers op een cd (bijvoorbeeld een als er een nieuwe vinyl uit is gekomen, dan brand ik deze 2 nummers of soms 3 van dezelfde artiest op 1 cd.
Als ik wat minder leuke nummers heb, maar ik wil ze toch branden, dan brand ik al die nummers op een aparte cd (maximaal 8 nummers) want ik wil wel dat het toch nog overzichtelijk blijft.
Tomazos    posted on 16-03-2009 02:14
ik ken al mijn cd's en tracklijsten uit me hoofd, weet precies welk nummer op welke cd staat,

ik schrijf er altijd een datum op, dat ik ongeveer in kan schatten waar ik een bepaald nummer moet zoekenHappy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Down_Town    posted on 16-03-2009 07:31
Ik plakte op mijn vinyl hoezen altijd een stickertje met de datum van aanschaf. De nieuwste zette ik dan altijd vooraan. Met CD's doe ik net zo iets maar dan andersom. Ik bewaar mijn aangeschafte mp3's in mappen op mijn schijf met in de map naam de aanschaf datum. Als ik ze brand komt die datum op de sleeve. Deze bewaar ik niet net als vinyl met dan de nieuwste vooraan. Ik heb het altijd belangrijk gevonden van wanneer een nummer is. Zo sla ik het het beste op in mijn geheugen.
Mathiz    posted on 16-03-2009 07:54
Ik heb alle bestaande songs die ik al had gebrand en op alfabet van artisten gestoken.
Ik brand z'on gemiddeld 5 nummers per cd soms ook alleen de single.

Ik heb ook een kleine map met verzamel cd's zoals solid sounds etc.
Alles wat ik van muziek nu bij krijg steek in een nieuwe map op datum van aanschaf de nieuwste vanvoor en de oudste vanachter
En om het jaar steek ik in combinatie met de andere map alles terug op alfabet.
Heel wat werkmaar blijft superordelijk
Lead    posted on 16-03-2009 08:02
Hoe deel jij je map in ?

da's een mooi topic met al de nodige ideeen van mensen erin.... lees dat eens door en stel daar je vragen.

Let the BASS be louder

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

153 Users online: 58 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 48.932
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.956.224