Mix automatisch opnemen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sammow    posted on 15-03-2009 21:52
Ik weet niet hoe ik dit zou moeten zoeken met de search dus vraag ik het gewoon maar :D

Ik heb dus het probleem dat als ik een mix wil opnemen (thuis), ik door mijn perfectionisme nooit echt iets gewaagd durf doen omdat heel mijn set dan verkloot kan zijn. Als ik niet opneem doe ik dit wel en vaak lukt het ook, dus daarom de vraag: Weet iemand een apparaatje dat je kan aansluiten dat altijd je mix opneemt? Dus dat ik niet meer moet zitten met kabels naar mijn laptop enzo.

Ik heb een Ecler Nuo5, moest dat handig zijn om te weten.

Bovendien moet ik mijn laptop op accu-stroom zetten als ik opneem, op netstroom ruist het nogal.

Dank bij voorbaat!

What do you think about Mix automatisch opnemen ??

Vote :   

DanielD    posted on 15-03-2009 22:54
ik heb zelf pas de CORTEX - IKEY PLUS gekocht. een los apparaatje wat je op je je mixer uitgang aansluit en hiermee kan je alles op usb opnemen. lekker compact en werkt makkelijk
Sammow    posted on 16-03-2009 20:01
Woow! 165 euro :D

Zou er zo niets goeikopers zijn?
janek    posted on 16-03-2009 20:05
Audio-recorder-pro op je computer of laptop zetten , dan kan je direkt via line-in  opnemen en bitrate kan je ook instellen , audio opname ook mogelijk in wave !!
een minidisc recorder doet het ook goed , met zeer goede kwaliteit + dat je deze nog bewerken kan als het een keer fout gaat

gebruik ik ook voor mijn mixes Cool

Jan
User edit by janek on 16-03-2009 @ 20:08:07 (61%)
Sammow    posted on 16-03-2009 20:07
Probleem is dat je dan weer moet zitten aansluiten, en op verplaatsing is dat soms moeilijk.
Cyspoz    posted on 16-03-2009 20:08
Je zal altijd met kabels moeten werken. De meest goedkope en degelijke oplossing is een laptop. Met gratis programma's kun je hiermee uren lang opnemen.
Het enige waar je altijd op moet letten bij opnemen is dat je niet meer dan 0 dB uitstuurt en je het opname volume optimaal hebt staan. Dit geld overigens voor alle opname hardware en is los van het opnemen altijd aan te raden.
Voordeel van een laptop is dat je er meteen nog nabewerking op kan doen en je tijdens het opnemen ook de opname in de gaten kan houden via meters op het beeldscherm. Of dat doe je juist niet als je het gevoel hebt dat je daardoor word afgeleid.

Als je laptop ruist bij het gebruik van de voeding dan is de voeding mogelijk niet meer goed. Reden om eens te kijken naar een nieuwe voeding voordat de laptop zelf beschadigd. Kan ook zijn dat je last hebt van een aard lus. Zit de laptop in hetzelfde stopcontact als je andere audio apparatuur. En zit de voeding in een geaard stopcontact of heeft het geen geaarde stekker?
User edit by Cyspoz on 16-03-2009 @ 20:10:37 (52%)
janek    posted on 16-03-2009 20:09
Ik heb de ikey ook gebruikt , maar als je de mix verkloot dan moet je opnieuw beginnen , bij minidisc niet
ArCee    posted on 18-03-2009 10:49
Wat ik doe. Ik neem mijn mixen voor mijn radioshow eerst altijd kaal op. Daarna doe ik een playback van de kale mix voor jingles en presentatie. Zoiets zou je kunnen doen en dan wat dingetjes erin verwerken? Als ik namelijk mix en presenteer tegelijk zijn er 2 mogelijkheden: Of slap geouwehoer of kromme overgangen, 1 van de 2. Cool Alleen vrouwen kunnen meerdere dingen tegelijk, hier zijn de meeste mannen in beperkt, so I have been told? Cool
User edit by ArCee on 18-03-2009 @ 10:51:57 (100%)
Kessler    posted on 18-03-2009 10:57
Ik gebruik de JB Systems Audio Converter, krijg je gratis software bij en werk hartstikke makkelijk+goeie kwaliteitCool
DanielD    posted on 18-03-2009 11:28
165 euro is een hoop geld, maar je hoeft voor de rest niets vast te koppelen behalve je line in naar de I-key. daarnaast loopt deze ook op batterijen en kan je hem dus tijdens een optreden aansluiten op je mixer. Het voordeel van de I-key plus is dat je tijdens de mix kan zien op zijn ingebouwde VU meter of je over de 0 DB heen gaat. als dat zo is kan je direct bijstellen.

een laptop kan dan wel gratis opnemen, maar kost verhoudingsgewijs veel meer en neem je niet zomaar mee als je gaat draaien.
Bart1981    posted on 18-03-2009 12:25
Heb je geen mp3 speler met line-in ingang?
Zelf gebruik ik mijn Cowon D2 om op te nemen.  Neemt weinig ruimte in, en opname kwaliteit is goed. Je krijgt hem ook niet zo snel overstuurd omdat je teveel in het oranje zou draaien.
JazzyMax    posted on 18-03-2009 12:41
Poster: Kessler
Ik gebruik de JB Systems Audio Converter, krijg je gratis software bij en werk hartstikke makkelijk+goeie kwaliteitCool

en kost slechts 36 euro Happy, laughing
Sammow    posted on 18-03-2009 23:01
Mij lijkt het dat je dan nog steeds je computer er moet bij sleuren en dat het niet zelf opneemt? Aangezien het een converter is.

Mijn mp3-speler is trouwens al een oldtimer :D Speelt liedjes af en that's it, misschien eens gaan kijken naar een die kan opnemen. Of die Ikey eens overwegen!
Prozei    posted on 18-03-2009 23:25
ik heb de oplossing die je zoekt: audacity 1.3.7
en het kost helemaal niks. Cool
de 1.3.7 beta van audacity heeft sound activated recording.
dus waarneer er een geluidssignaal wordt gedetecteerd neemt de software op.

je moet een niveau instellen (decibel) waarneer audacity moet gaan recorden.\

de functie staat ergens in preference / slim opnemen.

dit icm een los pctje is denk een perfecte oplossing om je mixxen altijd op te nemen.
Mod edit by Prozei on 19-03-2009 00:05 (52%)

This is an old Topic

No new postings for 6.021 days.
 Post CommentThat would be 200.7 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

430 Users online: 297 Guests (133 Unknown)
Pages generated today : 2.578
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.752.050