Pioneer HDJ-2000 Metal Test (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 15-03-2009 14:52
Het is even een andere test dan je in eerste instantie zou verwachten... bij sommige mensen komen gedurende dit korte filmpje (iets over 2 minuten) de haren in de nek letterlijk omhoog....

Als je een zwak hart hebt, beter kijk je niet of voorzichtig.

Er stonden ergens op het net verhalen dat sommige onderdelen van de HDJ-2000 niet van metaal (magnesium) zouden zijn.... zie hier mij betoog :

Het filmpje is ook te vinden op Youtube, al is de kwaliteit daar minder goed.

Een hoge kwaliteit video heb ik op deze website gezet zoals altijd....
Let the BASS be louder

What do you think about Pioneer HDJ-2000 Metal Test ??

Vote :   

nickbn    posted on 15-03-2009 23:31
Lead, misschien leuk idee om aan je pioneer collega' s voor te stellen voor het materiaal van een volgende koptelefoon: titanium. Das een materiaal wat licht is, nog steviger, en niet eens zo duur is. Tevens heeft het als voordeel bij mensen die snel allergische reacties krijgen op staal dit niet bij titanium hebben.

Nog beter idee is wellicht om voortaan de play knoppen ook maar van metaal te maken voordat een of andere lolbroek er met z'n soldeerbout eroverheen gaat......Cool
mentheman88    posted on 16-03-2009 11:09
Pff lead, was dit niet duidelijk genoeg overgekomen als je het op een hdj-1000 of een cdj-200 deed?
Lead    posted on 16-03-2009 11:36
Zie ook : Pioneer website HDJ-2000 pagina

Ik ga vanavond alle reacties even rustig doorlezen en erop reageren... Nu even aan het werk :p
Let the BASS be louder
tairip    posted on 16-03-2009 13:00
Poster: Lead
Zie ook : Pioneer website HDJ-2000 pagina

Ik ga vanavond alle reacties even rustig doorlezen en erop reageren... Nu even aan het werk :p

Haha dat mag ook wel Winking my eye 11.36 :P Ik zal ook eens even wat gaan doen.
WalterRavensberg    posted on 16-03-2009 13:26
zal dit dan m'n eerste koptelefoon worden welke niet breekt!!Confused m'n huidige denon klinkt waanzinnig goed maar het zit zo slappies in elkaar.... en afgelopen paar dagen in oostenrijk is er dus 1 schelp afgebroken... best kalote als je boven op een berg staat...

'k zal komende week dus maar eens op zoek gaan een een goedkope leverancier voor deze pioneer...
Lead    posted on 16-03-2009 13:26
ps, reactie gegeven vanaf kantoor.... Zal even naar buiten lopen zodat ik een foto van het pand kan maken.
Nog niet iedereen kent de banner die er hangt Winking my eye

[edit] Zie hier :

Pioneer CDJ-400 DJM-400 Banner
Let the BASS be louder
REVERO    posted on 16-03-2009 13:51
Zonde van die knop van die 1000 :P
Winston    posted on 16-03-2009 14:08
Ah heel grote banner, lijkt op Sarah Main rechts.

Van het schrapend mesje kreeg ik zo een nagels over een schoolbord gevoel. Mijn zenuwen zijn nog steeds niet tot rust.
Tic Toc
Lead    posted on 16-03-2009 14:41
Poster: Winston
Ah heel grote banner, lijkt op Sarah Main rechts.

yep, klopt idd.... die foto was even informatie.... in dit topic zelfs off-topic Winking my eye

Poster: Winston
Van het schrapend mesje kreeg ik zo een nagels over een schoolbord gevoel. Mijn zenuwen zijn nog steeds niet tot rust.

Hehehe, ik heb dat gevoel zelf niet (krab altijd met mijn nagels over een schoolbord als ik er langs loop), maar vele mensen kunnen er inderdaad niet tegen....
Let the BASS be louder
Sound-Division    posted on 16-03-2009 16:06
Nekharen recht overeind van dat filmpje :P
tairip    posted on 16-03-2009 17:52
Ik wist al wel zeker dat hij van magnesium was! Winking my eye Was geen filmpje voor nodig!
WopWopWop    posted on 16-03-2009 18:24
wat heb je met die koptelefoon gedaan;P?
Stefjuuh    posted on 16-03-2009 18:38
ps, reactie gegeven vanaf kantoor.... Zal even naar buiten lopen zodat ik een foto van het pand kan maken.
Nog niet iedereen kent de banner die er hangt Winking my eye

[edit] Zie hier :

Pioneer CDJ-400 DJM-400 Banner

Mag ik nog een keer op de koffie?:P

Vind Sarah Main maar niks, ze is btje commercieel de boel aan het uitbuiten met de CDJ/DJM-400 combi. (Mijn mening hoor! Graag pas reacties als je die filmpjes @ DJsounds heb gekeken)

tairip    posted on 16-03-2009 19:36
Poster: WopWopWop
wat heb je met die koptelefoon gedaan;P?

Ik? Niets, iemand anders wel!
WopWopWop    posted on 16-03-2009 19:38
Nee lead. na dat die ''getest'' is
User edit by WopWopWop on 16-03-2009 @ 19:39:47 (100%)
tairip    posted on 16-03-2009 19:49
Poster: WopWopWop
Nee lead. na dat die ''getest'' is

Hoe bedoel je, het is gewoon zijn demomodel... die hij mee neemt naar demo's hij is nog gewoon in gebruik dus!
DJHilde    posted on 16-03-2009 19:52
Zonde, zonde, zonde! Auch.
WopWopWop    posted on 16-03-2009 19:54
Poster: tairip

Hoe bedoel je, het is gewoon zijn demomodel... die hij mee neemt naar demo's hij is nog gewoon in gebruik dus!

ja dat zocht ik, dus!
mentheman88    posted on 16-03-2009 20:05
Poster: Stefjuuh

Mag ik nog een keer op de koffie?:P

Vind Sarah Main maar niks, ze is btje commercieel de boel aan het uitbuiten met de CDJ/DJM-400 combi. (Mijn mening hoor! Graag pas reacties als je die filmpjes @ DJsounds heb gekeken)

Dit is behoorlijk off topic, maar begrijp niet wat je tegen haar hebt, Hoe kan een dj een product uitbuiten? Ik vind dat ze in princiepe het best goed doen, er is niets mis met gratis tuturials toch? Het enige wat mis is bij pioneer zijn de hoge prijzen, maar die vallen bij de 400 series ook wel weer mee.
User edit by mentheman88 on 16-03-2009 @ 20:05:58 (1%)
Lead    posted on 16-03-2009 23:28
En het begon allemaal toen de stille mod Alex op bezoek was en vertelde over zijn mooie nieuwe HDJ-2000, alleen had hij ge-googled en gevonden dat er ergens stond dat niet alle delen van metaal waren... Na even kijken bleek het er inderdaad te staan...

Toevallig lagen er 2 open geschroefde DVJ-1000's op de tafel lagen waar ik net een nieuwe switch in aan het solderen was en waarvan de Play knop vervangen moest worden (hier is je Play knop dus voor gebruikt  Stephanie )

Tja, toen was er niet meer nodig dan Alex en de camera en zo is dit ontstaan. Ik had nog allerlei meer ideeen, maar gelukkig zei iemand dat ik hier maar moest stoppen...

Een week later was het monteren klaar na het uitzoeken van de fragmenten en de geluidseffecten. De eerste paar beats heb ik ook even snel in elkaar gezet. wil proberen vanaf nu netjes muziek te gebruiken voor mijn demo video's. Maak het zelf of vraag iemand toestemming voor zijn track uit de Productions, daar hebben we die modules voor uiteindelijk Happy, laughing

De HDJ-2000 die in het filmpje is gebruikt is en van mijn demo toestellen en deze is dus nog gewoon in gebruik op de weg en tijdens demo's. Niets afgeschreven of toch kapot gegaan.

En magnesium als ruw materiaal brand inderdaad erg hard, maar eenmaal verwerkt vliegt het echt niet meer in de fik hoor, zeker niet zo gemakkelijk als in het filmpje Winking my eye
Let the BASS be louder
Laidback    posted on 16-03-2009 23:29
leuk postertje..

maar zeg nou als die klaar is..

mag ik em dan hebben? plak ik em op me kamermuurtjes haha
Stephanie    posted on 16-03-2009 23:49
*ieks* m'n playknop Cool
tairip    posted on 17-03-2009 04:11
Poster: Stephanie
*ieks* m'n playknop Cool

Jij hebt er nu toch hele special in zitten die niemand anders heeft Winking my eye! Happy, laughing
Alex    posted on 17-03-2009 08:37
stille mod Alex

Ik zeg niks Cool
Stefjuuh    posted on 17-03-2009 08:41
Poster: Stephanie
*ieks* m'n playknop?Cool

Jouw DVJ!:O Ik zou meteen 2 nieuwe claimen!

74 Users online: 48 Guests (26 Unknown)
Pages generated today : 11.220
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.235.637