DJ Software kopen of downloaden (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dj_T.im    posted on 19-08-2005 14:44
ik ben zelf voor het downloaden van software omdat het veel te duur is, waarom kopen als je kan downloaden,, maarja,, je weet niet wat je download, of dat wel veilig, , wat is jullie mening daar over,,,,

What do you think about DJ Software kopen of downloaden ??

Vote :   

ccc    posted on 19-08-2005 15:00
Ik vind dat als je het voor thuis gebruikt gewoon kunt downloaden, maar wil je je geld ermee gaan verdienen dan vindt ik dat je het moete kopen.
Lukaz    posted on 19-08-2005 16:24
precies..  als je het wil uitbrengen mpoet het eiglijk wel gekocht zijn..
AXL    posted on 19-08-2005 18:06
Ik ben het met ccc eens
Lukaz    posted on 27-08-2005 22:05
das dan duidelijk :P
Dj_T.im    posted on 27-08-2005 22:59
klopt

SonicWalker    posted on 27-08-2005 23:51
Poster: DJ-DC
ik ben zelf voor het downloaden van software omdat het veel te duur is, waarom kopen als je kan downloaden

In principe zie ik het zo. Hoe oud ben je? Heb je (al) werk en inkomen? Indien ja, dan kan je ook voor software betalen, zoals jezelf voor je werk betaald wordt (en terecht verwacht voor werk betaald te worden).

Als je geen geld hebt voor software, gebruik dan ook zoveel mogelijk shareware of open source.

User edit by SonicWalker on 28-08-2005 @ 00:15:33 (76%)
Dj_T.im    posted on 28-08-2005 11:27
ik ben 14 jaar
ccc    posted on 28-08-2005 11:30
En sowieso ongeacht de leeftijd vind ik dat je H2O kunt gebruiken.
DJdarkness    posted on 29-08-2005 00:14
tip*  op beatport kun je nie voor de helft van het geld traktor dj studio 2.6 kopen...

www.beatport.com
lmols    posted on 29-08-2005 12:20
Poster: ccc
Ik vind dat als je het voor thuis gebruikt gewoon kunt downloaden, maar wil je je geld ermee gaan verdienen dan vindt ik dat je het moete kopen.

Oh, vergelijk dit eens met deze stelling:

Als je er alleen korte stukjes mee rijd, dan hoef je die auto/motor/scooter/bromfiets/fiets niet te kopen, dan mag je 'm gewoon jatten Confused

Ja, en ik download ook wel eens iets, maar dan heb je 2 mogelijke gevolgen:
a) ik mieter het weer weg, omdat het niks (voor mij) is

of

b) ik vind het wel wat en ik kan het gebruiken, dus koop ik het!

Het feit dat je iets kunt downloaden (of dat nu muziek of software is) betekent nog geen rechtvaardiging voor het feit dat je het dan maar moet doen.
ccc    posted on 29-08-2005 12:25
Zoals je duidelijk kunt zien begint mijn stukje met ik vind.  
En als je een auto/motor/scooter/bromfiets/fiets koopt heb je em van te voore ook uitgetest neem ik aan.

En nog iets, zoals je kunt zien in het eerste bericht van de topic starter vraagt hij": wat is jullie mening hier over.
Dus lees eerst :P
User edit by ccc on 29-08-2005 @ 12:36:49 (81%)
Lead    posted on 29-08-2005 16:02
Ik deel Lmols mening (had je trouwens geen andere login?). Ik ga mijzelf niet heilig verklaren. Ik doe ook aan downloaden, maar dit zijn meestal de dingen die ik niet kan kopen (remixen van mensen van bepaalde mensen die niet op CD/vinyl te koop zijn).

Ook vind ik het handig om een tijdje naar een cd te luisteren. als hij goed is koop ik hem toch, een echte cd klinkt gewoon net effe iets beter.

Software wil ik mestal oo iets langer proberen dan de test periode. Pas als ik er goed in thuis ben overweeg ik aanschaf.
Let the BASS be louder
DJ_Mama    posted on 09-09-2005 11:45
Ik gebruik nu zelf ook Traktor DJ studio 2.6. Deze heb ik (sorry BIG) gedownload van het WEB. Zelf ben ik er niet helemaal tevreden over, omdat je met een muis eigenlijk maar 1 vinger hebt. Dus je komt handen te kort of van alles tegelijk te doen. Je kunt wel met het toetsenbord functies toewijzen, maar echt goed werkt het niet. Wel is het leuk voor erbij, als je je verveelt.

Andere dj-programma's ben ik niet bekend mee... Maar als je denkt dat je iets wilt gaan aanschaffen zou ik eerst een de demo ervan proberen. Ik weet toevallig dat je die van Traktor gewoon op de site kan downloaden. Misschien kan dat ook wel bij producers van andere programma's. Je krijgt zo een goed beeld van de besturing en snelheid ed.

Maar het real-life draaien/produceren blijft toch veel leuker! (is ook te overwegen, ook als je budget niet zo groot is)
SonicWalker    posted on 09-09-2005 19:37
Traktor is pas leuk met een controler. Hiervoor bestaan verschillende oplossing (bijvoorbeeld van Behringer, Hercules, M-Audio, Stanton/Finalscratch ...).

Vaak is eer trouwens een demo versie - ook van Traktor. Dus je kan wel testen zonder illegale cracks te gebruiken!

yribcksp-ce    posted on 10-01-2006 13:33
tja sorry ik download het gewoon altijd...
Reason FS Ableton Arturia Cubase...
maar goed ik doe er ook op dit moment ook niks mee...misschien dat ik ook nog eens tot bezinnen kom en het in de winkel ga kopen...maar ik denk het niet!

Mount    posted on 10-01-2006 14:13

Ook vind ik het handig om een tijdje naar een cd te luisteren. als hij goed is koop ik hem toch, een echte cd klinkt gewoon net effe iets beter.

Zolang je het thuis gebruikt en niet voor andere op cd e.d. zet is hier niets illegaals aan. je mag muziek downoaden/kopieren voor eigen gebruik/studie/oeffening.
Ramon72    posted on 10-01-2006 18:13
Jongens, luister:

Wat je ook doet doe je.... maar zeggen wat je doet is een tweede: Software koop je... en anders niet!

Sluit dit soort topics gewoon, want het neigt naar "aanzetten tot" en dat lijkt me niet de bedoeling voor djresource.

Steev    posted on 10-01-2006 18:26
Poster: lmols
Als je er alleen korte stukjes mee rijd, dan hoef je die auto/motor/scooter/bromfiets/fiets niet te kopen, dan mag je 'm gewoon jatten Confused

Wanneer dat zo is dan leen ik hem wel ff van een vriend Happy, laughing
Lead    posted on 10-01-2006 18:29
Aanzetten tot downloaden is zeker niet de bedoeling !

Maar praten over wat je denk mag wel.

Ik ben zelf voorstander voor testen, tegenstander als de test langer duurt dan nodig is.

Ik zie het als CD's, ik download ook wel, maar als ik een album heb wat goed is, ga ik toch naar de winkel om het te kopen, ik wil het dan ook hard kunnen zetten zonder dat ik vervorming hoor..

Zeker als je het gebruikt voor je hobby (die toch altijd geld kost) zou ik het gewoon kopen, makkelijker met updates (doen het altijd) en veiliger mocht je ooit een controlle krijgen. Zodra je profi bezig bent loop je altijd het risico hierop. En een hobby kost uiteindelijk toch altijd geld.
Let the BASS be louder
Steev    posted on 10-01-2006 18:31
@ Lead, ik download meestal het nummer, en daarna koop ik de plaat (vinyl)

dat is pas super om te horen Happy, laughing geen digitale shit!
Illusion    posted on 10-01-2006 18:35
Ik denk zeker ook wel dat er illegaal programma's worden gedownload, maar ik zou zeggen, koop het gewoon, ben je legaal bezig. En net als Lead zegt, als je het gebruikt voor je hobby, als je gekeurd woord, ben je het bokje.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
djreino    posted on 10-01-2006 18:40
ik vind het best als je wat download want 20 euro voor een cdtje:S das veelste duur vind ik.

maar als je echt drive-in gaat draaien vind ik net zoals illussion dat je het gewoon orgineel moet kopen.

Abc123    posted on 10-01-2006 19:19
Ik download ook soms maar als het echt goede liedjes ofzo zijn koop ik het gw. Ik vind het ook persoonlijk leuker om het op cd ofzo te hebben...
Illusion    posted on 10-01-2006 19:25
ik koop liever m'n cd-tjes, ben je altijd lekkr legaal bezig, k'heb natuurlijk ook een boel gebrand, maar tegenwoordig koop ik veel, al m'n singles koop ik ook.

Is ook heel gewon en normaal,

maar zo duur, en dat is het gene wat mensen leid tot het downloaden van muziek.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
HannuZ    posted on 11-01-2006 06:55
koop en download allebij, wat niet op cd kan te krijgen is komt wel via mp3.

146 Users online: 22 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 23.186
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.790.304