Beat opblazen - voller laten klinken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lawrenz    posted on 14-03-2009 18:58
Mensen,

Ik heb wat produceerhulp nodig. Ik heb een lekker beatje gemaakt, beetje geïnspireerd door Fedde Le Grand, maar het mist gewoon iets. Ik vind dat ie nog wel wat "opgeblazen" kan worden, maar ik heb geen idee hoe. Heb al verschillende dingen geprobeerd maar ik krijg er geen dikke sound uit.
Beluister de beat hier.
Iemand die me kan helpen?

Iedereen die hulp biedt, alvast bedankt Winking my eye

What do you think about Beat opblazen - voller laten klinken ??

Vote :   

timmy90    posted on 14-03-2009 19:02
kheb geen kennis over het produce zelf, maar toch een aardig begin!
succes ermee
Lawrenz    posted on 14-03-2009 19:05
Poster: timmy90
kheb geen kennis over het produce zelf, maar toch een aardig begin!
succes ermee

Dankje! Ja ik kom niet snel vast te zitten, maar nu weet ik echt niet wat ik moet doen :P dus ik hoop dat een van de produceertalenten hier me kan helpen!
kefco    posted on 14-03-2009 19:08
eq-en, mid hoog erbij geven en een randje  laag op ca. 63 hertz bijgeven. Daarna compressen. Laag ratio max 4:1 en dan maar draaien tot je gewenste beat hebt.
Lawrenz    posted on 14-03-2009 19:09
Poster: kefco
eq-en, mid hoog erbij geven en een randje  laag op ca. 63 hertz bijgeven. Daarna compressen. Laag ratio max 4:1 en dan maar draaien tot je gewenste beat hebt.

Bedoel je dat over de master of over één instrument?
kefco    posted on 14-03-2009 19:10
eventueel met hardware afmaken.. dan kan je de kick strakker of ronder maken. Bv. Focusrite mixmaster of compounder of SPL vitalizer.
kefco    posted on 14-03-2009 19:11
Poster: Lawrenz

Bedoel je dat over de master of over één instrument?

Kan allebei.. eerst op het instrument zelf met een lage ratio.. en daarna met masteren afmaken.
RenéKuppens    posted on 14-03-2009 19:16
Poster: kefco

allemaal super leuk en aardig

maar vertel het eens in het nederlands
kefco    posted on 14-03-2009 19:19
wat voor sequencer gebruik je? dan kan ik het wat beter uitleggen
Lawrenz    posted on 14-03-2009 19:20
Ik gebruik FL Studio. En idd, je mag wel iets duidelijker zijn, welk instrument bedoelde je nou of bedoelde je per instrument is even kijken?
Ik heb trouwens geen hardware tot m'n beschikking.
kefco    posted on 14-03-2009 19:26
Fl studio ken ik niet goed. Ik werk meer met nuendo, sonar en protools.
In heldere taal:
In een normaal sequencer applicatie kan je per spoor "inserts" invoeren. Ik zou beginnen om de kick wat strakker te maken met een goede compressor zoals bijvoorbeeld de waves SSL compressor. De ratio is de mate van compressie boven de ingestelde grenswaarde/treshold. Bijvoorbeeld kan je een treshold van -5 db instellen met een ratio van 4:1. Dit wil zeggen: alle pieken boven de -5 db worden 4x zo klein gemaakt. In jouw geval zal dit in combinatie met eenbeetje EQ aanpassing in het mid hoog (ca 2000 hertz) en laag (63 hertz) een groot verschil maken in de dynamiek van het stukje en de klank. Pas op met overcompressie.. dan krijg je een pompende sound.

Is dit duidelijk genoeg?
kefco    posted on 14-03-2009 19:30
voor je duidelijkheid.. dit kan je zowel in de eindmix/premaster doen als in de losse sporen. De ervaring leert dat iedere keer een beetje compressen, eq-en etc.. een beter resultaat heeft als alles in 1 keer de juiste klank proberen te krijgen.
Prozei    posted on 14-03-2009 20:18
dit heeft niks met compressen te maken.
gooi de sustain en de release van je bass iets omhoog zorgt ervoor dat je bassline iets voller en langer wordt.

als je geinspireerd door fedde le grand wordt moet je eens goed naar de lange bassen luisteren die hij gebruikt in bijna al z'n tracks
Mod edit by Prozei on 14-03-2009 20:35 (94%)
Lawrenz    posted on 14-03-2009 20:26
Poster: Prozei
dit heeft niks met compressen te maken.
gooi de sustain en de release van je bass iets omhoog zorgt ervoor dat je bassline iets voller en langer wordt.

Dat komt verderop in de track heb ik al bedacht, ik kan heerlijk met de sustain en de filter cutoff samen spelen om een heel vet effect te bereiken. Ik wil het op het moment dat de bass erin komt zo lekker kort hebben.
Prozei    posted on 14-03-2009 20:48
mischien een 2e bassline op zelfde rythme maar dan zachter met langere bassen.
 deze zou je op een halve maat laten lopen krijgt het nummer iig iets meer tempo
Mod edit by Prozei on 14-03-2009 21:18 (100%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

178 Users online: 123 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 44.593
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.938.138