Mediabibliotheek (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ccc    posted on 12-03-2009 12:39
Ik meende dat ik ooit al eens een topic hierover had gezien op DJR, maar schijnbaar heb ik mij dus vergist.

Veel van jullie zullen waarschijnlijk ook veel MP3's hebben.

Welk programma gebruiken jullie om je muziek te luisteren en te organizen.

Zelf luister ik altijd via Windows mediaplayer. Maar de mediabibliotheek hiervan is erg traag en werkt niet soepel. Itunes vind ik ook geen optie om als mediabibliotheek te gebruiken.

Dus mijn vraag is welk programma gebruiken jullie om je muziek te beluisteren en te organizen(hier gaat het mij vooral om)?
En welk raden jullie aan?

What do you think about Mediabibliotheek ??

Vote :   

Down_Town    posted on 12-03-2009 13:25
Winamp natuurlijk Smile
qntr0l    posted on 12-03-2009 13:36
Ik gebruik zelf Itunes, maar dat komt ook mede doordat ik een Iphone en Ipod heb. Anders zou ik Winamp ook aan kunnen raden!
Winston    posted on 12-03-2009 14:56
Ik heb nog steeds een hekel muziek speciaal afspelen op PC's. Daarom heb ik een dvd player met usb poort gekocht. Aan en uitmaken gaat binnen enkele seconden vergeleken bij de PC (minimaal 1 minuut). Organizen kan gewoon met de verkenner.
Tic Toc
ccc    posted on 12-03-2009 15:17
Daar heb ik ook aan gedacht, maar dat vind ik niks.

Stel ik wil iets van kabouter plop luisteren, dan wil ik meteen in een zoek balk plop in kunnen typen en alles met plop te zien krijgen. Dat lukt me met zo'n apparaat niet.
Bartjens    posted on 12-03-2009 15:23
Maar waarom I-tunes niet dan? Die heeft deze functie namenlijk wel.
www.djbrowbeat.com
ccc    posted on 12-03-2009 15:27
Probleem met I tunes is dat ik dat gebruik voor mijn Ipod.

En ik doe helaas altijd domme dingen waardoor er iets fout gaat met men bibliotheek en er rare dingen met mijn ipod gebeuren. :P

Dus door die negatieve ervaringen heb ik geen zin om met I tunes te werken.
Tizio    posted on 12-03-2009 15:29
Gewoon via het mappen en zoeksysteem in vista.. geen gedoe..
Bartjens    posted on 12-03-2009 15:40
En alleen de software van tracktor ofzo dan ? Daar kun je tog ook mooi mee filteren enzo?
www.djbrowbeat.com
mrwhoopie    posted on 12-03-2009 15:44
Poster: ccc
Probleem met I tunes is dat ik dat gebruik voor mijn Ipod.

En ik doe helaas altijd domme dingen waardoor er iets fout gaat met men bibliotheek en er rare dingen met mijn ipod gebeuren. :P

Dus door die negatieve ervaringen heb ik geen zin om met I tunes te werken.

Bij Itunes moet je juist niets doen...je importeerd je tracks en iTunes zet alles mooi op de juiste plaats.
Ik gebruik zelf iTunes ism serato en dat is echt super,elk nummer direct gevonden of ik nu de artiest naam enkel ken of de titel...
Ferrox    posted on 12-03-2009 15:56
Nu we het hier toch over een bibliotheek hebben;

Weet iemand een (gratis) id-tag programma voor MAC OSX?? Ik wil eens heel mijn bibliotheek doorspitten met een dergelijk programma om alles goed te zetten..
Bartjens    posted on 12-03-2009 16:03
Poster: Ferrox

Weet iemand een (gratis) id-tag programma voor MAC OSX?? Ik wil eens heel mijn bibliotheek doorspitten met een dergelijk programma om alles goed te zetten..

Daar was ik dus ook naar op zoek. Ik heb al een mail gedaan naar Tag & Rename of er ook een Mac versie beschikbaar is, alleen nog geen reactie ontvangen.
www.djbrowbeat.com
GD    posted on 12-03-2009 17:53
Ik gebruik Creative Mediasource Organizer. Komt bij een Creative geluidskaart. 'K ben eraan gewend, vind t super..
mrwhoopie    posted on 12-03-2009 20:33

Ja kan toch gewoon je tags aanpassen met iTunes zelf?Of bedoel je iets anders?
LLCoolP    posted on 12-03-2009 21:00
Ik gebruik Virtual dj (zoiets als BPM studio alelen dan wat eenvoudiger). Gebruik het eigelijk nog omdat met Behringer BCD3000 er prima mee werkt.Happy, laughingMuziek opzoeken gemakkelijk af te spelen zonder al te veel op het toetsenbord te zitten kloten.
Werkt prima, zoekt door alle mappen heen en hoeft niet perce bij het begin van het woord te beginne bv:

- je zoekt: Dj Roog , je typt alleen Oog en hij vindt het prima
Happy, laughingsimpel maar snel
Join the party and become famous!
User edit by LLCoolP on 12-03-2009 @ 21:15:06 (65%)
Twister    posted on 12-03-2009 21:12
Ik gebruik winamp.. ik vind het handig. zoekt fijn en k vind het makkelijk met afspelen van muziek.
Itunes gebruik ik ook alleen voor mijn ipod.. ik vind het voor afspelen minder fijn werken..

WopWopWop    posted on 12-03-2009 21:13
Ares
HouseContainer    posted on 12-03-2009 21:18
MediaMonkey, zeer krachtig en zelf uit te breiden. Bied ondersteuning voor bijna alle geluidsformaten en werkt met een database waardoor het super snel is.
Is misschien even wennen in het begin, maar bied bijna alles wat je nodig hebt. Betaalde versie bied ook ondersteuning voor alle Apple apparatuur.
TheHunter    posted on 12-03-2009 21:40
Atomix MP3, misschien niet professioneel maar goed genoeg om je muziek te luisteren en snel te zoeken etc
Ferrox    posted on 13-03-2009 19:26
Poster: mrwhoopie

Ja kan toch gewoon je tags aanpassen met iTunes zelf?Of bedoel je iets anders?

Dan ben ik wel even zoet met 30.000 nummers.

Ik zoek iets wat grotendeels automatisch en geavanceerd werkt.

Twizz    posted on 14-03-2009 17:25
Poster: HouseContainer
MediaMonkey, zeer krachtig en zelf uit te breiden. Bied ondersteuning voor bijna alle geluidsformaten en werkt met een database waardoor het super snel is.
Is misschien even wennen in het begin, maar bied bijna alles wat je nodig hebt. Betaalde versie bied ook ondersteuning voor alle Apple apparatuur.

Mediamonkey is indd een heel sterk programma. Die gebruikt mijn broer op zijn laptop en dat werkt prima.

Ik blijf met mijn(grotere) collectie van 25000 nummers toch trouw aan iTunes, en ik weet serieus niet wat mensen daar zo op tegen hebben. Je moet er even aan wennen en je moet je bestanden ernaar aanpassen.
iTunes past niet echt aan naar jou, maar jij moet meer aanpassen naar iTunes, en als dat gelukt is dan is het gewéldig:P
the_enforce    posted on 15-03-2009 19:24
Ik kijk altijd muziek dvd's op de pc, gewoon met wmp!
PsykologicalBeatzz    posted on 02-04-2009 15:42
WmpCool
niiicola    posted on 02-04-2009 15:49
WINAMP!!Cool
Gewoon.
Bouncy    posted on 02-04-2009 16:48
Ik gebruik iTunes, hiermee doe ik ook de tags goedzetten.

Ik heb inmiddels ±58000 nummers in itunes staan, en iedere keer als ik iets er bij gooi dan maak ik ook gelijk de tags in orde. Als het gelijk netjes is hoef ik later niet duizenden nummers te veranderen.

T zal wel aan mij liggen, maar ik vind iTunes heel fijn werken (het is gewoon gebruiksvriendelijk, net zoals het hele mac platform, daarom wil ik iedereen adviseren dat zodra ze ergens niet uit komen met een programma van apple, ze wat simpeler moeten gaan nadenken!)
ThijsG    posted on 02-04-2009 17:36

Probeer Tag & Rename eens. Makkelijke naam hea?Winking my eye. Dit programma kost wel wat maar volgens Reind(ADJ) werkt dit het beste van allemaal en het kost je natuurlijk nog lang geen miljoen:p.
Ben er niet helemaal zeker van maar dat werkt volgens mij ook met mac. Heeft niks met iTunes ofzo te maken hij kijkt gewoon naar je bestandsnaam. Die moet dan wel goed zijn.
User edit by ThijsG on 02-04-2009 @ 17:37:40 (39%)

486 Users online: 341 Guests (145 Unknown)
Pages generated today : 2.792
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.752.264