De Grote Waarom DJ topic! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

maartenwreesmann    posted on 11-03-2009 20:43

De Titel luid al,
waarom ben jij ooit dj geworden en waarom niet in andere dingen gaan interreseren?
Ik ben dj geworden omdat mijn passie muziek is. Ik hou ook van mixes en vond het toen ik dj werd helemaal geweldig om soms (als dat lukte) wat nummers achter elkaar te mixenCool 

What do you think about De Grote Waarom DJ topic! ??

Vote :   

TheHunter    posted on 11-03-2009 20:56
Ik vind muziek erg mooi, vooral house muziek en daardoor ben ik het ook gaan mixen, niet om stoer te doen ofzo, maar gewoon omdat ik van muziek hou :P
Twister    posted on 11-03-2009 21:01
Ik ben DJ geworden om muziek mij passie is en ik van kleins af aan als bezig was..
Ik had vroeger het het programma Dance Ejay.. Maakte ik al wat leuks.. en heb er altijd al een grote voorliefde voor gehad.

Als ik het deed om stoer te doen dan was ik wel patser geworder..
TheHunter    posted on 11-03-2009 21:04
Precies, maar veel mensen die willen ermee beginnen om stoer mee te doen, maar fatsoenlijke spelers/tafels kopen doen ze dan niet. :P
timmy90    posted on 11-03-2009 21:06
muziek is altijd mijn passie geweest, en vroeger altijd bezig geweest met mixe...
eerst denonset gekocht en nu trg 2 tt's...

nickbn    posted on 11-03-2009 21:07
Het is eigenlijk een beetje over komen waaien van mn broer. Die kocht eens bij een of andere uitverkoop 2 numark TT's + numark mixer en een zooi platen. Vanaf dat moment kwamen er steeds meer platen bij, totdat hij ze nergens meer kwijt kon en ze ook op mijn kamer gingen staan. Vanaf dat moment ging ik ook maar stiekem op het moment dat hij weg was eraan klooien, en met succes! we zijn 8 jaar verder en een eigen DJ set rijker...
Saskia    posted on 11-03-2009 21:59
Ik zou het veranderen in HET grote waarom dj topic
maar nu even ontopic
net zoals de meeste mensen hierboven omdat muziek een heeeele grote passie voor me is ik luister al vanaf dat ik  een klein meisje was bijna 24/7 muziek. i love it.
Snoey    posted on 12-03-2009 01:47
Ik Dj voor de kick, aandacht en geld. 
www.soundcloud.com/ten-hooven
DJADMIN    posted on 12-03-2009 08:40
Ik DJ omdat ik het gewoon een magisch gevoel vindt om voor tientallen / honderden / duizenden mensen te draaien....je kan de lat zo hoog leggen zoals je zelf wil....

daarnaast vind ik het erg fijn dat je écht iemand zijn avondje uit helemaal geweldig kan maken...de andere kant is natuurlijk dat je iemand zijn avond ook kan kraken...maar het is echt mooi als mensen naar je toekomen dat ze een super avond gehad hebben, (mede) door de goede muziek...

En ach, het verdient aardig, maar je moet ook blijven investeren in apparatuur, dat is natuurlijk niet het main issue, maar een leuke bijkomstigheid
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
DanielD    posted on 12-03-2009 09:04
Ik DJ voor mijzelf. als 2 nummers super!!!!! door elkaar heenlopen geeft dit een kippenvel moment.

daarnaast als ik voor publiek draai, DJ ik voor het publiek. zij bepalen of ik er kom te staan. zoals DJADMIN zegt.
Flexii    posted on 12-03-2009 09:04
Ja bij mij het zelfde, nooit gedaan om stoer te doen, maar omdat ik gewoon van af heel jong een grote voorliefde had voor licht en geluid. Als 11 jarig jongetje zat ik aan te kruisen in de catalogus van highlite wat ik wel wou hebben:P haha Maar denk dat er ook veel veranderd is in de afgelopen 5 jaar, als ik zie hoeveel mensen nu roepen ik ben dj (al dan niet onterecht), dan is dat aantal echt sterk toegenomen. Vandaar dat er nu ook veel meer mensen zijn die het doen om stoer te doen, denk ik. DJ's die al langer dan 5 jaar bezig zijn met muziek, die zaten nog in een andere tijd zeg maar,, klinkt een beetje stom:P achja het is mijn passie en dat zal het altijd blijven
Tomazos    posted on 12-03-2009 12:33
ik had toen ik 8 was.. niet het idee om dj te worden:P, was gewoon btje met een mengpaneel en casette/platen spelers bezig.. en gewoon zo van gekomen-ingerolt,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Lawrenz    posted on 12-03-2009 12:36
Ik ben DJ geworden omdat ik het gevoel controle over muziek te hebben heel erg vet vind. Daarnaast geeft het echt een kick als je iedereen ziet losgaan terwijl je draait Happy, laughing maar om te imponeren of stoer te doen doe ik het niet, dat vind ik zo zielig.
tek-zotic    posted on 12-03-2009 13:39
Ik ben dj geworden omdat ik verslaafd ben aan muziek, al toen ik klein was kon ik uren met mijn hoofdtelefoon voor de stereo zitten, vriend van mij begon dan te dj'n en was snel door het virus gebeten. Dan enkele jaren gewoon wat dom thuis met een dubbele cd speler en een oud mengpaneel, niet echt leren beatmatchen ofzo, is pas gekomen rond 2006 toen ik mijn 2de platenspeler kocht, toen had ik de smaak echt te pakken
User edit by tek-zotic on 12-03-2009 @ 13:40:48 (100%)
JazzyMax    posted on 12-03-2009 13:44
Als je hoort dat honderden mensen roepen, meezingen als je een knaller van een plaat draait...
Illusion    posted on 12-03-2009 14:15
Begint me een beetje te irriteren. Het grote dit en dat topics..!

Over dit onderwerp hebben we al een topic. Alleen niet meer zo recent.
Maar klein woordje in de Search en je vind al iets.

Waarom ben je Dj?
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 12-03-2009 @ 14:20:24 (70%)
Mixt-Ape    posted on 12-03-2009 16:52
Ik weet zelfs al niet meer waarom ik DJ geworden ben, het gebeurde gewoon!:p
TheHunter    posted on 12-03-2009 16:59
Die kippenvel komt bij mij ook als je een nummer perfect mixt voor een publiek die uit z'n dak gaat.
Vroeger kwam het ook toen ik minder draaide en de drive inn van mijn vader meenam naar een feestje, en dan het 1e nummer lekker hard aanzetten, toen kreeg ik ook vaak zon kippenvel moment :P.
Tegenwoordig is dat minder geworden, ik denk een beetje gewenning.
Ashley    posted on 12-03-2009 18:15
al mijn hele leven is muziek mijn passie, en hou ik heel erg van house. dus de link is snel gelegt!
Maar wat nou als het lukt, mama?
Crazy    posted on 12-03-2009 18:20
Omdat muziek mijn grote passie is en mijn grote liefde, als sinds kleine jongen ben ik met van alles bezig dat ermee te maken heeft. Heeft geeft ook een kick om mensen zien los te gaan, en mensen vermaken.
Bart_    posted on 12-03-2009 18:30
Tja, waarom ik DJ, zoals iedereen doorsnee DJ...
DE passie voor muziek hé.. Smile
Ooit op zolder m'n pa z'n 2x pick-ups gevonden een daarnaast lag nog een mixertje (met DIN-aansluitingen).
Toen gelijk alles van zolder, hele platencollectie beneden gezet en VELE uren plezier gehad...
Daarna DJ-setje gekocht etc. en nu heb ik een gehele Drive in voor 170 personen...
Zo zie je maar weer dat er in 4 jaar VEEL kan gebeurenCool

En toch wil ik hier even op reageren:

Poster: TheHunter
Precies, maar veel mensen die willen ermee beginnen om stoer mee te doen, maar fatsoenlijke spelers/tafels kopen doen ze dan niet. :P

Vindt dat je ongelijk hebt. Elke goede DJ, maar dan ook ELKE goede DJ, kan op alle merken, alle smaken CD-spelers/TT's draaien. De ene gaat misschien wat moeilijker dan de ander, maar als je Tiësto bij wijze van spreken 2 skytec TT's/CD-spelers's geeft met een HQ Power-mixertje (ipv 2/3/4x SL1200MK5/CDJ1000MK3 + DJM800), dan moet ie daarop ook z'n plaatjes recht kunnen krijgen.

Ik zeg altijd maar zo: Het ligt niet aan de spulletjes, het ligt aan je handjes, ervaring (héél belangerijk!) en techniek.
Stephanie    posted on 12-03-2009 18:44
Sja.....ik kan gewoon eigenlijk niets anders Cool
LouisCasper    posted on 12-03-2009 19:08
Kan je heel even dat DE grote dj topic veranderen in HET grote dj topic, ik erger me er namelijk dood aan als ik dat steeds lees op de homepage :P
http://www.louiscasper.com
mp    posted on 12-03-2009 19:23
ik doe het omdat ik een passie voor muziek heb en ik er enorm van houd mensen te entertainen,
eerst op een oude versterker met 2 huis-tuin-keuken cd spelers op een comunniefeest
dat beviel me wel en intussen ben ik zo'n 6 jaar bezig bij een pa en dj-set verhuurder,toen ik daar begon, heeft mijn hobby een flinke boost gekregen en intussen werk ik thuis op rodec,Labgruppen,Rcf,....
en laatst op een D&B line array (4x q1 top en 6 x q sub) gespeeld voor 1200 personen....
als je dan een meezinger opgooit en je hoort en ziet het publiek uit hun dak gaan,
dan geeft dat een zalig kippenvelgevoel.
MUSIC WAS MY FIRST LOVE , AND IT WILL BE MY LAST!!!

MP
elke dag is een feest!!
User edit by mp on 12-03-2009 @ 19:24:27 (3%)
Saskia    posted on 12-03-2009 20:20

Poster: Look
Kan je heel even dat DE grote dj topic veranderen in HET grote dj topic, ik erger me er namelijk dood aan als ik dat steeds lees op de homepage :P

hahaha ja ik ook :P
Stefjuuh    posted on 12-03-2009 20:42
Klooien met VDJ, veel op internet lezen/kijken, een keer een dual-deck kopen, stoffig mixertje van zolder, goeie mixer kopen, steeds meer muziek hebben, steeds verder erin gaan... En toen was ik er, binnen 2 jaar, elke middag volop mee bezig!:P

Het hele draaien is gewoon relaxd!

133 Users online: 53 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 51.984
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.959.276