Dj met één ipod. (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

TheHunter    posted on 10-03-2009 21:46
Haha, vandaag was ik zoals elke dag op school :P. Er was alleen 1 ding anders dan normaal. Iemand stond muziek te draaien in onze aula.
Zon gast die wel bij ons op school zit maar ik ken hem niet echt. Het geluid was heel slecht afgesteld, veel te weinig bass waardoor het als een ''versterkt mobiele telefoon geluid'' klonk :p. (ook veel te veel hoog)
Een paar vrienden maakten grapjes over dat ik wel een paar nummertjes kon draaien en na 5 min besloot ik ff achter de ''booth'' (<< lees: tafel:P) te kijken.
Daar stond de ''Dj'' met een 2 kanaals mengpaneel met 1 ipod erop aangesloten:P verder zat ie te kloten met de EQ en de master fader xD. Volgens mij had ie gewoon een mixje opstaan en die verkrachtte die ook nog een door 1 keer in de 20 sec de hele tijd de bass weg te nemen :P
Toen vroeg ik aan hem waar die mee bezig was en liep toen lachend weg.
Dit vond ik wel grappig te vertellen hiero, maar alle mensen in de aula dachten ook echt dat ie aant mixen was. xD

What do you think about Dj met één ipod. ??

Vote :   

Phenix    posted on 11-03-2009 22:57
@ Tha Hunter: Wij hebben hier op school een dikke PA installatie bestaande uit een setje van 2x JBL PRX 515 (Mid/Hoog) en 2x JBL PRX518S (Laag), dit vormt een totaal van een kleine 5000 euro's en dan om te 'mixen' hebben en een US Blaster 7374 zonder scratch wat volgens mij nog geen 300 euro kost, met scratch kost namelijk rond de 350 euro en dan werk je met SD-kaartjes. Cool

Ik heb hier 1 keer mee gedraaid, maar die console is echt bagger. De kwaliteit van de geripte muziek vanaf cd's was echt bagger en je kon er gewoon niet fatsoenlijk mee mixen. Of ik draai de volgende keer met mijn eigen gear of ze zoeken maar iemand anders. :d
http://www.djmillhouse.nl
User edit by Phenix on 11-03-2009 @ 23:04:43 (2%)
DC    posted on 11-03-2009 23:00
En het nut van deze treath is.
Phenix    posted on 11-03-2009 23:04
Ik ging even in op de post van The Hunter qua PA installatie en qua 'gear', had ik er even bij moeten zetten.

http://www.djmillhouse.nl
User edit by Phenix on 11-03-2009 @ 23:04:28 (50%)
TheHunter    posted on 12-03-2009 08:05
Zou ik ook doen, of je staat de volgende keer weer voor schut (als dat die vorige keer ook was) :P
Snoey    posted on 12-03-2009 13:54
Ik ga vrijdag voor de grap eens met me ipod draaien inplaats van de cdj. Dat programmatje is best te doen. 
www.soundcloud.com/ten-hooven
nils7    posted on 12-03-2009 17:07
Poster: Snoey
Ik ga vrijdag voor de grap eens met me ipod draaien inplaats van de cdj. Dat programmatje is best te doen. 

iPJ was ook ff gaan zoeken... sinds mixmeister had ik niet meer gezocht naar progs ervoor!
Voor sampling is het wel te doen... pikt het nou ook uit je itunes library?
Snoey    posted on 12-03-2009 18:31
Je moet die software met je Ipod downloaden, kost je 5 euro. Vervolgens met je naar de iPJ site gaan op je pc met daar achter /download/. Dan installeer je die 2 setupjes en krijg je een map in Itunes. Daar stop je de tracks in. Dan pak je je ipod, open iPJ en tik links boven in je scherm. Dan krijg je een menu, dan zie je links ounder het blokje met downloads. Dan zie je een in blauwe balk 'Start iPJ Synce' en daar druk je op. 
FML    posted on 12-03-2009 18:43
Poster: DC
En het nut van deze treath is.

het nut van jou post is? PRECIES! CoolCoolCool
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Snoey    posted on 13-03-2009 03:20
Net een uurtje gedraaid met de iPJ software op mijn Ipod + DJM + CDJ.

Was leuk en best goed te doen, had geen platen die vet naast elkaar liepen. 

Maar heb toch besloten hiermee nog niet live te draaien en dat is op volgende redenen. 

1. Elke plaat die langer duurt dan 4 en half minuut duurt 4 en half minuut. Dus bij de 4 en halve minuut stopt de track gewoon, terwijl nog niet afgelopen is.

2. De muziek wil nog wel eens haperen, dan valt er een seconde of 2 even een stilte. Enige pluspuntjes is dat ie wel synchrome blijft lopen. Dus je beatmatchen lijdt er niet onder. (Geen autosync)  

3. Het geluid is gewoon heel zacht vergeleken met de cdj. Ik heb de gain heel hoog moeten zetten + alle EQ zo ver mogelijk open om het volume gelijk te hebben. 

Het is een leuk programma en het werkt wel. Je kan er goed mee beatmatchen. Het pitchbenden gaat intuitief en het pitchen lukt ook redelijk. (Ff aan touchscreen pitchen wennen). 

Maar het staat nog echt in zijn kinderschoenen en mag het dus zeker nog beter uitgewerkt worden, wil ik dit live gaan gebuiken. 

TheHunter    posted on 13-03-2009 08:22
Haha, dat ik het gewoon even kwijt wou Winking my eye

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

342 Users online: 274 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 13.351
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.762.823