Dj met één ipod. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

TheHunter    posted on 10-03-2009 21:46
Haha, vandaag was ik zoals elke dag op school :P. Er was alleen 1 ding anders dan normaal. Iemand stond muziek te draaien in onze aula.
Zon gast die wel bij ons op school zit maar ik ken hem niet echt. Het geluid was heel slecht afgesteld, veel te weinig bass waardoor het als een ''versterkt mobiele telefoon geluid'' klonk :p. (ook veel te veel hoog)
Een paar vrienden maakten grapjes over dat ik wel een paar nummertjes kon draaien en na 5 min besloot ik ff achter de ''booth'' (<< lees: tafel:P) te kijken.
Daar stond de ''Dj'' met een 2 kanaals mengpaneel met 1 ipod erop aangesloten:P verder zat ie te kloten met de EQ en de master fader xD. Volgens mij had ie gewoon een mixje opstaan en die verkrachtte die ook nog een door 1 keer in de 20 sec de hele tijd de bass weg te nemen :P
Toen vroeg ik aan hem waar die mee bezig was en liep toen lachend weg.
Dit vond ik wel grappig te vertellen hiero, maar alle mensen in de aula dachten ook echt dat ie aant mixen was. xD

What do you think about Dj met één ipod. ??

Vote :   

Saskia    posted on 10-03-2009 21:52
hahahaha
typisch geval van ego Happy, laughing
Phenix    posted on 10-03-2009 22:17
Van die mensen die denken dat ze meer aandacht krijgen door te gaan dj'en en dus net doen alsof ze aan het mixen zijn en af en toe met je EQ's spelen en de mensen die er geen verstand van hebben denken dat je echt aan het mixen bent. Cool
Wanneer was dit trouwens, in een pauze ofzo... ?
http://www.djmillhouse.nl
FML    posted on 10-03-2009 22:38
wat een kut school :P
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
DJADMIN    posted on 10-03-2009 22:40
Poster: Luni-B
wat een kut school :P

Nogal nutteloze opmerking, beetje over één kam geschoren...gewoon een simpele leerling dus...die indruk denkt te maken als dj....

echte dj's doen het uit passie, niet omdat je er wel eens ''beroemd'' mee kan worden of omdat het stoer is
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
ianroma    posted on 10-03-2009 22:41
haha toevallig bij ons op school ook vandaag alleen dan gelukkig djm 600 en 2x cdj 1000mk3Cool Mocht in de pauzes draaien.
FML    posted on 10-03-2009 22:42
Tja die heb jij ook wel is he Winking my eye ,, ik praat ook over een school het schoolbeleid snapje? ik noem geen enkele leerling !
Stefjuuh    posted on 10-03-2009 22:49
Poster: ianroma
haha toevallig bij ons op school ook vandaag alleen dan gelukkig djm 600 en 2x cdj 1000mk3Cool?Mocht in de pauzes draaien.

Helaas gaat t bij mij zo op school, maar ik ken mensen in de technische club, dus mag wel ns een lekkere house-mix afgeven!Winking my eye Gooi ook regelmatig lekkere tracks af, hoor ik tenminste iets leuks als ik een broodje haal...
DJADMIN    posted on 10-03-2009 23:09
Poster: Luni-B
Tja die heb jij ook wel is he Winking my eye ,, ik praat ook over een school het schoolbeleid snapje? ik noem geen enkele leerling !

Jaaa maarja, het is steeds normaler dat scholen zoiets toestaan...maargoed, dat moeten ze natuurlijk zelf weten...t word zo wel een beetje ''overhyped'' ! Maargoed...
DanielD    posted on 10-03-2009 23:14
je hebt van die mixers met 2 kanalen waar je inderdaad een ipod op zet en dan een track inlaad op de desbetreffende fader. kan je mixen zonder CD-spelers of TT.

niet echt mijn ding en al helemaal niet als hij 1 mix aan het spelen was.
Yorick    posted on 10-03-2009 23:27
Beetje nutteloze topic maargoed..

Je hebt dj's in vele varianten en dit is er ook 1 van.
Iedereen draait op ze eigen manier. De ene misschien meer pro dan een ander maargoed.

Persoonlijk vind ik het niks hebben..
Snoey    posted on 10-03-2009 23:55
Ik vind die jongen wel leg hebben. En daarnaast steun ik dit initiatief van scholen enorm. School moet niet alleen een plek zijn waar je een simpele schooldiploma kan halen. Het moet een plek zijn waar je kan groeien en je jezelf kan ontwikkelen. Beginnen met Dj'en en Producen is tegenwoordig makkelijker dan een bandje beginnen of  kunst schilder te worden. Juist door in de schoolkantine plaatjes te draaien (met ipod of draaitafels) kan je je op bepaalde punten ontwikkelen. Daarnaast ben je goed voorbereid voor de schoolfeesten die vaak erg leuk zijn als je het goed doet. Daamee win je weer support van je schoolgenoten en dat is altijd leuk. 

Je kan zo'n jongen mischien dan wel uitlachen, maar hij heeft niks te verliezen en kan dus zichzelf er alleen een voordeel meedoen. Daarnaast is het heel flauw om mensen altijd af te zijken. Je moet elkaar aanvullen en niet afkraken, daar schiet jij en hij niks mee op. 

En als zo'n school wel sport en artistiek getallenteerde leerlingen de kans geeft te groeien, is het net zo normaal dat ze Dj / muzikanten de kans geven te groeien. 
www.soundcloud.com/ten-hooven
DJADMIN    posted on 11-03-2009 00:02
Nouja snoey, dat is de ene kant....

ik weet echter niet wat die bedoelingen van die jongen zijn....kijk als die nu een mengpaneel en 2 laptops had met vdj ofzo er op...kijk dan heb je je een beetje verdiept...een ipod? Dat is toch geen mix spul...

Ik denk dat die jongen gewoon even wilde laten zien wat die kon, en gewoon even ''the man'' uithangen....dat keur ik af. Als het een beginner is...dan zou ik als ik hem was t gewoon laten tot die ook een beginnerssetje heeft.

Desalniettemin ben ik het helemaal met je eens dat de school een multifunctioneel karakter moet hebben, zeker weten !
TheHunter    posted on 11-03-2009 08:16
En dát bedoelde ik...
Saskia    posted on 11-03-2009 09:52
Ik heb in de pauze ook wel eens voor de muziek gezorgd, ipod aan de ene kant laptop met vdj aan de andere kant.. meer middelen waren er niet maar ik kreeg er wel positieve reacties op dus Happy, laughing
Xtremer    posted on 11-03-2009 10:03
Met 2x een iPod Touch of een iPhone kom je ook al aardig verHappy, laughing.

Werkt natuurlijk niet helemaal gladjes, maar als je ermee om kunt gaan zou het leuk kunnen zijn.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Flexii    posted on 11-03-2009 11:04
Poster: DJADMIN

Nogal nutteloze opmerking, beetje over één kam geschoren...gewoon een simpele leerling dus...die indruk denkt te maken als dj....

echte dj's doen het uit passie, niet omdat je er wel eens ''beroemd'' mee kan worden of omdat het stoer is

Mooi gesproken, hier sluit ik me volledig bij aan
T_G    posted on 11-03-2009 12:22
Poster: Xtremer
Met 2x een iPod Touch of een iPhone kom je ook al aardig verHappy, laughing.

Werkt natuurlijk niet helemaal gladjes, maar als je ermee om kunt gaan zou het leuk kunnen zijn.
  ja t kan allemaal wel maar toch vind ik het hele iPod draaien systeem niks maar tis wel mooi dat het er is, mar persoonlijk vind ik het er niet uit zien als je in een club staat te draaien. tis niet afzeiken mar zo denk ik eroverHappy, laughing
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G
Saskia    posted on 11-03-2009 14:45
een club is wel heel wat anders dan op school toch :P
Stefjuuh    posted on 11-03-2009 15:09
Poster: Saskia
Ik heb in de pauze ook wel eens voor de muziek gezorgd, ipod aan de ene kant laptop met vdj aan de andere kant.. meer middelen waren er niet maar ik kreeg er wel positieve reacties op dus Happy, laughing

Jij mixt tenminste nog iets!
Snoey    posted on 11-03-2009 18:26
Hoe heet dat Ipod programma?

Edit

Heb hem
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 11-03-2009 @ 18:36:13 (54%)
FML    posted on 11-03-2009 20:06
Poster: DJADMIN

Jaaa maarja, het is steeds normaler dat scholen zoiets toestaan...maargoed, dat moeten ze natuurlijk zelf weten...t word zo wel een beetje ''overhyped'' ! Maargoed...

Naja schijnbaar nog wat onduidelijkheid , ik heb zeker helemaal geen probleem mee dat er zo gast staat te draaien , wel heb ik er een probleem mee dat je als school die jongen / en andere DJ's  op een lullig ipodje moet laten mixen. Ik ben een extreem voorstander van als je iets doet doe het dan goed! of doe het gewoon helemaal niet als je als school dat al niet kan betalen. deze gast heeft nu geen leuke reacties gehad !
TheHunter    posted on 11-03-2009 20:22
Klopt, en naar mijn mening kun je niet eens mixen met een mengpaneel en 1 ipod, met de nadruk op >1< ipod.
Word tijd om er eens in de pauze een mooie Pioneer booth neer te zetten, samen met mijn vaders grote pa-set van 6X750 watt Bass + 6 X 600 watt Mid-Hoog. xD
User edit by TheHunter on 11-03-2009 @ 20:23:37 (100%)
T_G    posted on 11-03-2009 21:32
Poster: TheHunter
Klopt, en naar mijn mening kun je niet eens mixen met een mengpaneel en 1 ipod, met de nadruk op >1< ipod.
Word tijd om er eens in de pauze een mooie Pioneer booth neer te zetten, samen met mijn vaders grote pa-set van 6X750 watt Bass + 6 X 600 watt Mid-Hoog. xD

Ben ik ook voorWinking my eye
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G
Saskia    posted on 11-03-2009 22:02
Prima als hij het echt leuk vind om te doen etc.
maar als hij het alleen doet om stoer te doen/ego, dat haat ik echt.
mrwhoopie    posted on 11-03-2009 22:34
Poster: TheHunter

Dat gaat wel,dus het kan goed zijn dat deze gast wel degelijk aan het mixen was.Dus oordeel niet te rap.

327 Users online: 273 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 13.527
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.762.999