2 versterkers, 1 mixer uitgang.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Estacy    posted on 09-03-2009 18:48
Stel: ik heb twee versterkers, die je niet door kunt lussen (maar 1 ingang) en op mijn mengpaneel heb ik maar 1 Master uit (booth uit negeren we even) hoe kan ik die versterkers aansluiten? bestaat er een soort van kabel 'splitter', die van 1 signaal 2 maakt? En de versterkers moeten trouwens allebei stereo geluid geven.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

What do you think about 2 versterkers, 1 mixer uitgang. ??

Vote :   

Tomazos    posted on 09-03-2009 18:51
wat voor uitgang heb je? xlr of tulp?Happy, laughing

zijn beide wel splittertjes voor te krijgen die van 1.. 2 maken,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Flexii    posted on 09-03-2009 19:16
ja en dr zijn ook nog wel verschillende andere dingen die je er tussen kunt duwen,, wat precies allemaal kan ik zo snel ff niet bedenken
remixer    posted on 09-03-2009 19:58
een cross-over kun je er tussen doen als je hoog en laag wilt scheiden
Bouncy    posted on 09-03-2009 20:04
Wil je hoog en laag scheiden? cross-over!

Wil je beide verstekers het zelfde signaal geven, dan kun je zo zelf een verloopje maken. Bij XLR is dit heel simpel:
Men neme een Female XLR en 2 Male XLR connectoren, 2 stukjes kabel, een mes, beetje tin en een soldeerbout.

Snij met het mes een stukkie van de achterkant van de Female XLR af, zodat er 2 kabels door heen kunnen. Strip beide kabels en soldeer van beide kabels de afscherming op 1, warm op 2 en koud op 3. Aan de andere kant van de kabels maak je een Male XLR (ook 1:afscherming, 2:Warm, 3:Koud). resultaat: XLR Splitter voor 1 kanaal. Doe de zelfde handeling nog een keer en je hebt voor beide kanten een kabeltje.
Phenix    posted on 09-03-2009 20:09
of je koopt gewoon een kabel van 1 XLR -> 2 XLR of 1 Tulp -> 2 Tulp als je er hier 2 van koopt dan split je de linkerkant van je geluid van 1 naar 2 kabels en de rechterkant van je geluid split je hierbij ook van 1 naar 2 kabels. Winking my eye
http://www.djmillhouse.nl
Winston    posted on 09-03-2009 20:24
Wat voor versterker heb je? Een normale versterker kun je koppelen aan een andere of een (1) versterker voor mono links en een (1) versterker voor mono rechts.
Tic Toc
mrwhoopie    posted on 09-03-2009 22:43
Met die verloopstukken raad ik niet aan om op verplaatsing te gaan draaien,want dat kan brom veroorzaken.
Estacy    posted on 10-03-2009 16:23
ik heb een normale versterker, en mijn mixer heeft RCA uitgang, maar een crossover klinkt best goed, al weet ik niet of die er ook in RCA uitvoering zijn...
Lead    posted on 10-03-2009 16:53
Crossover heb je niet nodig... Lees meer over Cross Over.

Je hebt gewoon een y-splitter kabel nodig. Verkrijgbaar bij de meeste electro/audio zaken. Een uitgang kun je wel 1 keer opsplitsen. dit kun je niet tot in het oneindige doen, maar 1 keer is vrijwel nooit een probleem.
Let the BASS be louder
Estacy    posted on 10-03-2009 19:40
Ik weet het principe van crossovers wel, maar zo'n splitter heet dus een Y-splitter? ik zal eens kijken, bedankt!
DjVictorF    posted on 10-03-2009 20:28
Ik heb een jec tc-761! Kan je daar ook voor gebruiken!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.

This is an old Topic

No new postings for 5.945 days.
 Post CommentThat would be 198.2 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

83 Users online: 23 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 8.755
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.796.202